Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa/Wymiana zrywnego sprzęgła kompresora klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

:arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/142413-b6-19-tdi-naprawawymiana-zrywnego-sprzegla-kompresora-klimatyzacji/#entry2069915


Witam, poniżej wrzucam opis z cyklu "zrób to sam" dotyczący wymiany sprzęgła zrywnego kompresora klimatyzacji.

sprzęgło kupione od godnego polecenia użytkownika allegro: klik!!

Patrząc na zainteresowanie wątkiem można stwierdzić, że jest to dosyć częsta usterka i klima wtedy nie działa (kręci się kółko pasowe sprężarki ale nie napędza wału) a na VAG'u w klimie błędów brak.


Przebieg pracy:

1) zdjąć dolną osłonę silnika (odkręcić srubki/wkręty 1 i 2) myślę, że chyba nikt z was nie ma kompletu śrubek :decayed:

4617c677cb49e961.png
4617c677cb49e961.png

2) popuścić napinacz paska wielorowkowego i ściągnąć pasek (śruby oznaczone strzałkami) /imbus 6mm/

9a893984ab93b886.png
9a893984ab93b886.png

1974877b94ef6014m.jpg

1974877b94ef6014m.jpg

3) odkręcamy dwa uchwyty przewodu idącego do sprężarki aby nie ułamały nam się przy odchyleniu sprężarki aby zdemontować kółko (śrubki B wkęcone w misę olejową) /imbus 5mm/

b4cef10c34ece208.png 8e5c28871584c1e0m.jpg <---- klik!

4) bierzemy się za odkręcenie sprężarki - śruby A (sprężarka przykręcona jest na 3 śrubach M8 ; klucz 13mm) i wypinamy kostkę od przewodu elektrycznego

da60f22f2ecfcdd2.png b44f4a62cace7fa2m.jpg <--- klik!

5) ukazuje nam się taki widok (spalone sprzęgiełko) :disgust: /odkręcamy śrubkę zaznaczoną strzałką - klucz 10mm i zdejmujemy tą blachę

ae245ce2a10048ea.jpg

6) szczypcami segera zdejmujemy pierścień i ściągamy kółko

dca82a005246ef58.jpg

oto ofiara

c2a1a83601f94b78.jpg

7) szlifujemy nity i ściągamy to badziewie

598cfbf3773b5f0d.jpg

17c9dc55c176cdc1.jpg


nowe sprzęgiełko = 80 PLN + przesyłka

07b88a895919a68b.jpg

8) czyścimy kółko i blachę przykrywającą z resztek gumy i możemy się zabrać za nitowanie (koniecznie nity muszą być stalowe - do zaklepania. Ja zanitowałem nitami 5mm ponieważ z racji poprzedniego nitowania otwory miałem zdeczka powiększone więc rozwierciłem sobie na 5mm (żadna różnica rozwiercić z 4,8mm na 5mm :wink4: a zanitowane będzie na sztywno)

9) zakładamy kółko na sprężarkę osadzamy segera na swoje miejsce, później blacha na sprzęgiełko i wkręcamy tą śrubkę M6 na jakiś specjalny klej aby się nie odkręciła

10) kolejność montażu sprężarki w odwrotnej kolejności


czas pracy to 2h - tak na spokojnie :wink4:




miłej pracy :>



_______________________

antonio :hi:

Edytowane przez wrclaguna
Opublikowano

ja w ASO w Białymstoku zapłaciłem z wymianą ok.700zł ale za to mam gwarancję :)

Opublikowano

a ja proponuje włączac klime na wolnych obrotach a nie w trakcie jazdy na wysokich obrotach bo wtedy najbardziej to sprzegło dostaje w doope :wink4:

Opublikowano

a ja proponuje włączac klime na wolnych obrotach a nie w trakcie jazdy na wysokich obrotach bo wtedy najbardziej to sprzegło dostaje w doope :wink4:

ja nigdy klimy nie wyłączałem, zawsze mam na AUTO ale jeżeli masz odpowiednią temp. w aucie to klima się sama rozłącza

Opublikowano

a ja proponuje włączac klime na wolnych obrotach a nie w trakcie jazdy na wysokich obrotach bo wtedy najbardziej to sprzegło dostaje w doope :wink4:

dżizas... a kto mając "wysokie obroty" myśli o włączaniu klimy ? Przed takimi akcjami to się ją nawet wyłącza :cool1:

:naughty:

Opublikowano

witam

no to tanio ci zrobil,dzwonilem do goscia z wroclawia to mi krzyknol 800 zl chyba mam tez sprzeglo do wymiany bo na wlaczonej klimie nie slychasc kompresoera ale jak wlacze w tryb econ lub ja wylacze to slychac terkotanie gosciu jescze twierdzi ze napewno lozyska sa do wymiany i niewiem czy nie lepiej szukac jakas uzywke

Opublikowano

witam

no to tanio ci zrobil,dzwonilem do goscia z wroclawia to mi krzyknol 800 zl chyba mam tez sprzeglo do wymiany bo na wlaczonej klimie nie slychasc kompresoera ale jak wlacze w tryb econ lub ja wylacze to slychac terkotanie gosciu jescze twierdzi ze napewno lozyska sa do wymiany i niewiem czy nie lepiej szukac jakas uzywke

A ten drugi wentylator przy chłodnicy kręci się?? U mnie przy zerwanym sprzęgle ani sprężarka ani wentylator nie chodził.

Jeżeli chodzi o łożyska to zapytaj ile wymiana, może lepiej wymienic tylko łożyska niż kupować uzywkę :mysli:

Opublikowano

a ja proponuje włączac klime na wolnych obrotach a nie w trakcie jazdy na wysokich obrotach bo wtedy najbardziej to sprzegło dostaje w doope :wink4:

dżizas... a kto mając "wysokie obroty" myśli o włączaniu klimy ? Przed takimi akcjami to się ją nawet wyłącza :cool1:

:naughty:

nie rozumiem.... :cool1: chodziło mi żeby unikać włączania klimy podczas normalnej jazdy a robic to przed ruszeniem z miejsca :wink4:

Opublikowano

powiecie mi jak sprawdzić sprzegiełko bez wyciagania spreżarki, bo umnie nie działa wentylator i nie mam żadnych błędów i mi sie zdaje że może byś sprzęgiełko ale niewiem jak to sprawdzić

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

powiecie mi jak sprawdzić sprzegiełko bez wyciagania spreżarki, bo umnie nie działa wentylator i nie mam żadnych błędów i mi sie zdaje że może byś sprzęgiełko ale niewiem jak to sprawdzić

widać zmieloną gumę która odłożyła się na kółku

Opublikowano

A może wiesz jaki jest numer seryjny tego sprzęgiełka bo mam taką samą spreżarke. Sprawdziłem już sprzęgiełko i mam też tą gume zmieloną

Opublikowano

hmmm właśnie tego numeru nie mam bo na pudełku była zerwana naklejka

Opublikowano

powinno pasować - tylko razem z tym co pokazałeś powinno sie chyba wymieniac jeszcze blachę

Opublikowano

jaką blachę?

Opublikowano

jaką blachę?

to sprzegiełko jest przynitowane do kółka a na zenątrz przykręca się taką blachę (widać na moich zdjęciach)

Opublikowano

nie rozumiem, jak rozkręcę stare sprzęgło to roznitowuje 4 nity wyciągam to wytarte sprzęgło Zakładam nowe zanitowuje i zakładam wszystko w odwrotnej kolejności. Gdzie występuje ta blaszka?

Opublikowano

574b6834e83b5c6a.jpg[br]Dopisany: 24 Czerwiec 2009, 23:35_________________________________________________ja miałem wymienione te dwa elementy co na zdjęciu

17c9dc55c176cdc1.jpg

Opublikowano

wydaje mi się ze tą blachę można tylko wyczyścić i będzie dobra w końcu raczej nie ulega zniszczeniu podczas gdy zrywa się tare sprzęgło Trzeba tylko z tej gumy je dobrze wyczyścić

Opublikowano

próbuj, może akurat będzie dobrze

jak zrobisz to napisz czy jest gites

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...