antonio Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 (edytowane) http://a4-klub.pl/index.php?/topic/142413-b6-19-tdi-naprawawymiana-zrywnego-sprzegla-kompresora-klimatyzacji/#entry2069915Witam, poniżej wrzucam opis z cyklu "zrób to sam" dotyczący wymiany sprzęgła zrywnego kompresora klimatyzacji.sprzęgło kupione od godnego polecenia użytkownika allegro: klik!! Patrząc na zainteresowanie wątkiem można stwierdzić, że jest to dosyć częsta usterka i klima wtedy nie działa (kręci się kółko pasowe sprężarki ale nie napędza wału) a na VAG'u w klimie błędów brak.Przebieg pracy:1) zdjąć dolną osłonę silnika (odkręcić srubki/wkręty 1 i 2) myślę, że chyba nikt z was nie ma kompletu śrubek 2) popuścić napinacz paska wielorowkowego i ściągnąć pasek (śruby oznaczone strzałkami) /imbus 6mm/ 3) odkręcamy dwa uchwyty przewodu idącego do sprężarki aby nie ułamały nam się przy odchyleniu sprężarki aby zdemontować kółko (śrubki B wkęcone w misę olejową) /imbus 5mm/ <---- klik!4) bierzemy się za odkręcenie sprężarki - śruby A (sprężarka przykręcona jest na 3 śrubach M8 ; klucz 13mm) i wypinamy kostkę od przewodu elektrycznego <--- klik!5) ukazuje nam się taki widok (spalone sprzęgiełko) /odkręcamy śrubkę zaznaczoną strzałką - klucz 10mm i zdejmujemy tą blachę6) szczypcami segera zdejmujemy pierścień i ściągamy kółkooto ofiara7) szlifujemy nity i ściągamy to badziewienowe sprzęgiełko = 80 PLN + przesyłka8) czyścimy kółko i blachę przykrywającą z resztek gumy i możemy się zabrać za nitowanie (koniecznie nity muszą być stalowe - do zaklepania. Ja zanitowałem nitami 5mm ponieważ z racji poprzedniego nitowania otwory miałem zdeczka powiększone więc rozwierciłem sobie na 5mm (żadna różnica rozwiercić z 4,8mm na 5mm a zanitowane będzie na sztywno)9) zakładamy kółko na sprężarkę osadzamy segera na swoje miejsce, później blacha na sprzęgiełko i wkręcamy tą śrubkę M6 na jakiś specjalny klej aby się nie odkręciła10) kolejność montażu sprężarki w odwrotnej kolejnościczas pracy to 2h - tak na spokojnie miłej pracy :>_______________________antonio Edytowane 1 Grudnia 2014 przez wrclaguna
babcuk Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 ja w ASO w Białymstoku zapłaciłem z wymianą ok.700zł ale za to mam gwarancję
Wihajster Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 a ja proponuje włączac klime na wolnych obrotach a nie w trakcie jazdy na wysokich obrotach bo wtedy najbardziej to sprzegło dostaje w doope
antonio Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Opublikowano 28 Maja 2009 a ja proponuje włączac klime na wolnych obrotach a nie w trakcie jazdy na wysokich obrotach bo wtedy najbardziej to sprzegło dostaje w doope ja nigdy klimy nie wyłączałem, zawsze mam na AUTO ale jeżeli masz odpowiednią temp. w aucie to klima się sama rozłącza
pre_pl Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 a ja proponuje włączac klime na wolnych obrotach a nie w trakcie jazdy na wysokich obrotach bo wtedy najbardziej to sprzegło dostaje w doope dżizas... a kto mając "wysokie obroty" myśli o włączaniu klimy ? Przed takimi akcjami to się ją nawet wyłącza
robert29 Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 witam no to tanio ci zrobil,dzwonilem do goscia z wroclawia to mi krzyknol 800 zl chyba mam tez sprzeglo do wymiany bo na wlaczonej klimie nie slychasc kompresoera ale jak wlacze w tryb econ lub ja wylacze to slychac terkotanie gosciu jescze twierdzi ze napewno lozyska sa do wymiany i niewiem czy nie lepiej szukac jakas uzywke
antonio Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Opublikowano 28 Maja 2009 witam no to tanio ci zrobil,dzwonilem do goscia z wroclawia to mi krzyknol 800 zl chyba mam tez sprzeglo do wymiany bo na wlaczonej klimie nie slychasc kompresoera ale jak wlacze w tryb econ lub ja wylacze to slychac terkotanie gosciu jescze twierdzi ze napewno lozyska sa do wymiany i niewiem czy nie lepiej szukac jakas uzywke A ten drugi wentylator przy chłodnicy kręci się?? U mnie przy zerwanym sprzęgle ani sprężarka ani wentylator nie chodził. Jeżeli chodzi o łożyska to zapytaj ile wymiana, może lepiej wymienic tylko łożyska niż kupować uzywkę
Wihajster Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 a ja proponuje włączac klime na wolnych obrotach a nie w trakcie jazdy na wysokich obrotach bo wtedy najbardziej to sprzegło dostaje w doope dżizas... a kto mając "wysokie obroty" myśli o włączaniu klimy ? Przed takimi akcjami to się ją nawet wyłącza nie rozumiem.... chodziło mi żeby unikać włączania klimy podczas normalnej jazdy a robic to przed ruszeniem z miejsca
xsebo Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 powiecie mi jak sprawdzić sprzegiełko bez wyciagania spreżarki, bo umnie nie działa wentylator i nie mam żadnych błędów i mi sie zdaje że może byś sprzęgiełko ale niewiem jak to sprawdzić 1
antonio Opublikowano 31 Maja 2009 Autor Opublikowano 31 Maja 2009 powiecie mi jak sprawdzić sprzegiełko bez wyciagania spreżarki, bo umnie nie działa wentylator i nie mam żadnych błędów i mi sie zdaje że może byś sprzęgiełko ale niewiem jak to sprawdzić widać zmieloną gumę która odłożyła się na kółku
xsebo Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 A może wiesz jaki jest numer seryjny tego sprzęgiełka bo mam taką samą spreżarke. Sprawdziłem już sprzęgiełko i mam też tą gume zmieloną
antonio Opublikowano 31 Maja 2009 Autor Opublikowano 31 Maja 2009 hmmm właśnie tego numeru nie mam bo na pudełku była zerwana naklejka
sikszak Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 http://allegro.pl/show_item.php?item=669155583&msg=Aukcja+zosta%C5%82a+dodana+do+obserwowanych.%0D%0A++++%3C%2Fp%3E%3Cp%3EAby+przed+zako%C5%84czeniem+otrzyma%C4%87+e-mail+lub+wiadomo%C5%9B%C4%87+Gadu-Gadu+z+przypomnieniem%2C%3Cbr+%2F%3Ezmie%C5%84+ustawienia+w+zak%C5%82adce%0D%0A++++%3Ci%3EAllegro+%E2%80%BA+Moje+Allegro+%E2%80%BA+Moje+zakupy+%E2%80%BA+Obserwowane+oferty%3A+%3Ca+href%3D%22%2Fmyaccount%2Fwatch.php%22%3ETrwaj%C4%85ce%3C%2Fa%3E.%3C%2Fi%3E czy to sprzęgło będzie pasowało do audi a4 b6? Moje się wysypało i szukam teraz jakiegoś rozwiązania To wydaje się w miare tanie i rozsądne
antonio Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2009 powinno pasować - tylko razem z tym co pokazałeś powinno sie chyba wymieniac jeszcze blachę
antonio Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2009 jaką blachę? to sprzegiełko jest przynitowane do kółka a na zenątrz przykręca się taką blachę (widać na moich zdjęciach)
sikszak Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 nie rozumiem, jak rozkręcę stare sprzęgło to roznitowuje 4 nity wyciągam to wytarte sprzęgło Zakładam nowe zanitowuje i zakładam wszystko w odwrotnej kolejności. Gdzie występuje ta blaszka?
antonio Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2009 [br]Dopisany: 24 Czerwiec 2009, 23:35_________________________________________________ja miałem wymienione te dwa elementy co na zdjęciu
sikszak Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 wydaje mi się ze tą blachę można tylko wyczyścić i będzie dobra w końcu raczej nie ulega zniszczeniu podczas gdy zrywa się tare sprzęgło Trzeba tylko z tej gumy je dobrze wyczyścić
antonio Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2009 próbuj, może akurat będzie dobrze jak zrobisz to napisz czy jest gites
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się