Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa/Wymiana zrywnego sprzęgła kompresora klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To ja też podłączę się do tematu - na wolnych obrotach 800/900 coś mi terkocze, jak dodam gazu hałas znika. Wstępna diagnoza wskazuje własnie na koło pasowe kompresora. Większość kolegów która miała ten "terkot" wymieniła koło pasowe lub nawet sprężarkę i jest OK - dlatego chciałbym dokonać tego samego zabiegu u siebie. Jest jednak kilka rzeczy które mi przeszakadza... po pierwsze czy klima włączona, czy wyłączona hałas i tak występuje (w/w koledzy też tak mieli) co nie daje mi 100% pewności że to kompresor. Kolejna rzecz - serwis klimy który znalazłem zaproponował mi wymianę nie koła pasowego lecz samego łożyska (koszt 250zł + 100 montaż/demontaż sprężarki + 100 ponowne nabicie układu - razem 450zł). Nie wiem czy to wystarczy czy lepiej szukać całego sprzęgła...

Całość opisana jest tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_dziwne_dzwieki_pod_maska-t82779.0.html

Proszę doradźcie, bo już nie wiem co robić... Generalnie jestem tak zdesperowany że chyba zaryzykuję z tym łożyskiem...

Opublikowano

w audi kompresor chodzi cały czas bez względu czy masz włączoną klimę czy bez Więc duże prawdopodobieństwo że to coś w kompresorze. Możliwe że to właśnie łożyska

Opublikowano

Tak po cichu... na to właśnie liczę :good:

Opublikowano

no i dzisiaj wymieniłem sprzęgło zrywne kupione na allegro. Roznitowałem stare i zanitowałem nowe. (4 stalowe nity zaklepałem młotkiem). Pokrywę sprzęgła zostawiłem starą oryginalną. Wyczyściłem tylko z resztek starego sprzęgła. Wszystko gra i buczy Klima chodzi jak trzeba. Koszty następujące 140 zł sprzęgło plus 20 zł koszt kuriera (zależało mi na czasie) plus 120 zł wymiana ( w tym 50 zł wyciągniecie kompresora i 70 zł nabicie klimy - Przy spuszczaniu okazało się żę mam za mało czynnika więc musieli mi go uzupełnić stąd koszt dodatkowo 70 zł razem ze sprawdzeniem szczelności) Zakład nie podjął się roznitowania i zanitowania sprzęgła więc zrobiłem to sam :) 20 min roboty.

podsumowując zapłaciłem 280 zł i znów mogę jeździć w chłodzie :) Gdybym nie miał brachu czynnika w układzie koszt by wyniósł 210 zł

Opublikowano

dzięki antonio i sikszak za podzielenie się wiedzą, bo właśnie wczoraj przestała działać klima, a w obudowie silnika znalazłem tą czarną obudowę sprzegiełka. Sprzęgło kupie u tego samego gościa co Ty sikszak. Muszę tylko znaleźć zakład który mi to wymieni, bo zrobiłbym to sam, ale nie mam jak wypompować czynnik. Co gorsza tydzień temu nabijałem klimę :wallbash: wypompują i wpompują ten sam czynnik czy będę musiał płacić za nabicie?

Opublikowano

wypompują i wpompują ten sam za niego nie zapłacisz nic. :)

Opublikowano

Panowie a jest taka możliwość, że od wstrząsów odpadła mi tylko ta obudowa a pod spodem jest sprzęgło i ma się dobrze? Ta obudowa spełnia jakaś funkcję, coś przytrzymuje czy tylko osłania? bo widziałem, że ma jakieś zęby. Możliwe, że przykręcę obudowę i będzie działać? Zaznaczam, że na obudowie nie ma kompletnie śladów gumy!

Opublikowano

jeżeli w trakcie odkręcania się blacha nie uszkodziła sprzęgiełka to po ponownym przykręceniu powinno być OK

u mnie też kilka dni temu się blacha odkręciła, trwało to kilka dni i też nie było śladów gumy na tej blasze ale sprzęgło wymęczyło do końca i Pan Marcin z AUTO-KLIMAT wymienił mi na gwarancji na nowe :good:

zobacz w jakim stanie jest to sprzegiełko, jeżeli jest OK to przykręć tą blachę na ten specyfik do gwintów żeby się nie odkręciła

Opublikowano

Mało prawdopodobne żeby ta blacha sama odpadła. jest przykręcona na śrubę Ta blacha zapiera się o sprzęgło i napędza klimę. Przenosi napęd z paska na kompresor

Opublikowano

też mi się to wydaje mało prawdopodobne, ale miejsce gdzie jest łepek od śruby jest całe zardzewiałe tak jakby śruba nie była przykręcona do końca od pewnego czasu

edit: Panowie a powiedzcie mi jak się dostać do tej sprężarki? trzeba rozbierać przód czy jakoś od dołu ja wyciągnę? Powiedzcie mi też coś więcej od tej śrubie, która trzyma tę blachę. Żebym wiedział czego szukać jak nie znajdę jej w obudowie silnika. Jaka była jej długość, zwój, średnica :P wszystko co wiecie :) bo chce spróbować dokręcić blaszkę bez wyciągania sprężarki (wypompowywania czynnika)

Opublikowano

u mnie w AWX'ie sprężarka jest na dole i stojąc na kanale gdy ściągniesz osłonę po silnikiem powinieneś dać radę ją dokręcić...

śruba jak dobrze kojarzę to M8 ale jaki skok gwintu i jej długość to Ci nie powiem bo nie wiem

Opublikowano

no Panowie śruby nie znalazłem, więc dokupiłem śrubę M6 + podkładkę to wszystko najpierw sprawdziłem na sucho, a potem zalałem klejem do gwintów. Sprzęgło wyglądało na zdrowe, więc mam nadzieje, że będzie trzymać :wink4: jeszcze raz dzięki chłopaki za pomoc w tej sprawie :good:

Opublikowano

Panowie a jest taka możliwość, że od wstrząsów odpadła mi tylko ta obudowa a pod spodem jest sprzęgło i ma się dobrze? Ta obudowa spełnia jakaś funkcję, coś przytrzymuje czy tylko osłania? bo widziałem, że ma jakieś zęby. Możliwe, że przykręcę obudowę i będzie działać? Zaznaczam, że na obudowie nie ma kompletnie śladów gumy!

Panowie podepne sie pod wątek.

Mnie tez jakis czas temu odpadla ta blacha maskujaca koło kompresora i dokrecil mi mi ja mechanik do oporu.

Mam teraz wrazenie jakby kompresor chodził "sprzeżony" cały czas.

Syczy mi rozprezajacy sie gaz z przewdow, po kazdym odpaleniu silnia, nawet przy wyłoaczonym klimatroniku. Nie widze tez roznicy miedzy wł i wył przyciskiem ECON. klima chlodzi caly czas tak samo zimno.

Mozliwe jest zeby przez zbyt mocno skreconą srube na stale "sprzężyc" kompresor?

jets na VAGU opcja sprawdzenia wył i wł kompresora?

Opublikowano

Panowie podepne sie pod wątek.

Mnie tez jakis czas temu odpadla ta blacha maskujaca koło kompresora i dokrecil mi mi ja mechanik do oporu.

Mam teraz wrazenie jakby kompresor chodził "sprzeżony" cały czas.

Syczy mi rozprezajacy sie gaz z przewdow, po kazdym odpaleniu silnia, nawet przy wyłoaczonym klimatroniku. Nie widze tez roznicy miedzy wł i wył przyciskiem ECON. klima chlodzi caly czas tak samo zimno.

Mozliwe jest zeby przez zbyt mocno skreconą srube na stale "sprzężyc" kompresor?

jets na VAGU opcja sprawdzenia wył i wł kompresora?

ciekawe czy dobrze przykręcil tą blachę, może ją podgiął i sprzęgiełko jest cały czas załączone :mysli:

Opublikowano

muszę sprawdzić u siebie, może mam tak samo :thumbdown:

Opublikowano

u mnei caly czas ( bez włączania klimy) ta grubsza rurka przy podszybiu jest lekko oszroniona - oznacza to ze kompresor pracuje.

umowilem sie juz do warsztatu , to sie okaze co bylo przyczyna.

Opublikowano

ja przed chwila sprawdzałem i u mnie jest wszystko OK. Tak jak antonio mówi, wygląda na to, że zagięli Ci blaszki.

Opublikowano

Panowie nie wiem jak u was ale ja u siebie mam sprężarkę klimy firmy DENSO i ona ma taką budowę że chodzi cały czas z silnikiem W momencie zapalenia silnika już chodzi. Sprzęgło gumowe które ona ma tzw sprzęgło zrywne jest tylko i wyłącznie po to aby przenosić napęd z paska na wirnik sprężarki i jak sama nazwa mów w razie jakiegoś oporu (zatarcie kompresora) ma się to sprzęgło zerwać (dlatego zrywne) aby nie spowodować zerwania, pęknięcie paska które napędza kompresor

Opublikowano

to co mówisz ma sens, ale wiem tyle, że jak włączę klimę to sprężarka zaczyna się rozgrzewać, włącza się wentylator od klimy a jak wyłączę silnik to słychać jak odpowietrza się układ. Na ECON nic takiego się nie dzieje

Opublikowano

U mnie przyczyna ciąglej pracy kompresora okazał sie... brak podłkadki dystansującej przy mocownaiu pokryw sprzegiełka.

dokładka została dołożona i ..gra muzyka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...