Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa/Wymiana zrywnego sprzęgła kompresora klimatyzacji


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Panowie,

nie zaczynałem nowego postu bo nie było sensu skoro istnieje już ten.

"Zrzuciłem" dzisiaj sprężarkę żeby zobaczyć co jest grane ze sprzęgłem a moim oczom ukazał się taki widok:

DSC_0481.jpg

Dodam, że auto kupiłem kilkanaście tygodni temu i dopiero teraz odkryłem usterkę. Wygląda na to, że poprostu odpadła cała tarcza dociskowa...

Mogę prosić o pomoc w doborze części?

Nie chcę popełnić blędu przy zakupie.

Da radę kupić samą tarczę dociskową z tą śrubką? Czy muszę zamawiać całe koło pasowe?

To jest moja sprężarka:

DSC_0482.jpg

Wszelka pomoc będzie mila widziana.

Pozdrawiam

[br]Dopisany: 02 Maj 2011, 15:11_________________________________________________http://allegro.pl/zabierak-metalowy-sprzegla-denso-6seu12c-7seu16c-i1589400989.html

Znalazłem na allegro.

Czy ten zabierak będzie pasował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adadur pieknego DIYa zrobil :wink4: poczytaj popytaj :arrow2:http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=201531.0

Dodam że mój temat tyczy się sprzęgiełka kompresora dla "nowszego" rozrządu od 06.2003, czyli kiedy kompresor jest po lewej stronie (stronie kierowcy) i napędzany jednym wspólnym paskiem dla pozostałego osprzętu na silniku.[br]Dopisany: 04 Maj 2011, 08:32_________________________________________________

Jezeli w AVF pierw przy econ tak glsono graly te gumki ze wytrzymac sie nie dalo a przy wl klimy cisza pozniej nagle przestalo dzialac reaguje guzik od klimy ale nic nie buczy.. napewno sie zerwalo te sprzeglo.. jest prawdopodobiensto ze sie zatarla sprezarka??

Jeśli odpalasz auto i po krótkiej chwili samoczynnie załącza się przycisk ECON to:

- sprawdź stan sprzęgła kompresora, czy wirnik sprężarki się kręci.

- sprawdź czy działa zawór elektromagnetyczny na kopresorze (ewentualnie przewody i wtyczkę) - bardziej to bym podejrzewał

poda ktos strone gdzie mozna kupic te gumki i to co moglo sie zepsuc?? jezeli bym chcial sam to naprawiac i ewentualny koszt naprawy u mechanika +-

wejdź w mój DIY (link powyżej) tam masz linki, podzwoń ludzie są kumaci w temacie, czasem dla 100% pewności warto odczytać symbol kompresora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od dluzszego czasu slychac bylo terkot generowany przez sprezarke klimy wiec postanowilem sie zabrac za naprawe tj wymiane gumek zrywnych.

Opuscilem klime na wezach zeby byl do niej dobry dostep.

Wzialem mala grzechotke nasadke na szesciokat 7.Przylozylem sie troche i w efekcie zamiast odkreconego kola pasowego,ukrecilem czpien grzechotki.Jakim cudem moze to tak mocno trzymac ze ukrecila sie grzechotka?

Wykrecilem kompresor i polozylem na stole.Tym razem inna grzechotka i nasadka.Nie ukrecilem grzechotki ale za to nasadka objechala szesciokat.Sila z jaka probowalem to odkrecic byla stanowczo za duza jak na taki maly rozmiar nasadki i nie mam pojecia jak to mozna odkrecic na wiszacym kompresorze pod autem.

Pomyslalem ze jak chwyce mocno czpien (szesciokat) w imadlo to wtedy powinno puscic.

Scisnalem b.mocno czpien w imadle.Na kolo pasowe zalozylem pasek do odkrecania filtrow.Znowu uzylem tyle sily ze kolo pasowe przekrecilo sie ale razem z osia kompresora w zacisnietym imadle.Teraz zamiast szesciokata mam ladne kolko.

Macie jakies pomysly jak to rozbroic?Chwytanie czymkolwiek czpienia nic nie da skoro w imadle sie to obtoczylo.

Nie wiem czy taki banalny zabieg jakim mialo byc odkrecenia kola pasowego nie sknczy kupnem nowej sprezarki.Skoro zerwalem grzechotke na tym szesciokacie a potem nowa nasadka objechala na nim to chyba cos jest nie tak.

Tak wyglada moja tarcza sprzeglowa

http://allegro.pl/tarcza-sprzegla-kompresora-denso-7seu17c-6seu14c-i1588927139.html

Inna niz u autora tematu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety bywa tak że teoretycznie prosta robota się komplikuje jak to wydać u Mariusza.

No to zrobiła się nieciekawa sytuacja - nie mam za bardzo pomysłu, może przy takich uszkodzeniach chyba trzeba by zerwać tarczę sprzęgłową.

Co do grzechotki to przy tych małych uważajcie ogólnie przy różnego rodzaju robocie bo nie są zbyt trwałe - zamiennie czasem lepiej zastosować jakiś klucz fajkowy itp. Jak z kolesiem robiliśmy wspomniał że można poszukać klucz taki trzpieniowy do nasadek ... powiedziałem jak padnie mi grzechotka to padnie.

ELSA zawiera informację że tarcza sprzęgłowa w "nowszym" rozwiązaniu posiada naklejkę (tak to chyba nazwano) w celu wyeliminowania hałasów. Z tym że czym nasze auta się różnią bo niby ten sam rocznik ... ja mam z listopada 2004.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety bywa tak że teoretycznie prosta robota się komplikuje jak to wydać u Mariusza.

No to zrobiła się nieciekawa sytuacja - nie mam za bardzo pomysłu, może przy takich uszkodzeniach chyba trzeba by zerwać tarczę sprzęgłową.

Co do grzechotki to przy tych małych uważajcie ogólnie przy różnego rodzaju robocie bo nie są zbyt trwałe - zamiennie czasem lepiej zastosować jakiś klucz fajkowy itp. Jak z kolesiem robiliśmy wspomniał że można poszukać klucz taki trzpieniowy do nasadek ... powiedziałem jak padnie mi grzechotka to padnie.

ELSA zawiera informację że tarcza sprzęgłowa w "nowszym" rozwiązaniu posiada naklejkę (tak to chyba nazwano) w celu wyeliminowania hałasów. Z tym że czym nasze auta się różnią bo niby ten sam rocznik ... ja mam z listopada 2004.

na mojej tarczy jest jakby cos naklejone na calym obwodzie ale nie wiem co to jest.

Tarcze wygladem sie roznia bo moja ma jakies wyprofilowanie a twoja ma plaskie czolo i nie wiem dlaczego.Mam auto miesiac starsze.Chyba sprobuje zerwac sprzeglo tzn zrobic to tak zeby rozciac po wyoskosci element nakrecony na os.

Chcialem zaoszczedzic :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślałem jedyna opcja by coś jeszcze uratować to nabić nasadkę numer mniejszą i przez otwór podspawać do wirnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie identyczna sytuacja jak u HiRide (ukręcona ośka).

Dajcie sobie luzu chłopy - Mario, kup regenerowany kompresor. W tej samej firmie zostawisz swój stary - oni się pobawią z ośką i kołem pasowym a Ty prawie po kosztach odpalisz w końcu klimę.

Adam - graty pięknego DIY. W końcy ktoś się zebrał i ładnie opisał procedurę dla tej wersji kompresora/rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Widzę że miałem farta że udało się odkręcić :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, zakupilem oslone do sprzegla zrywalnego, ale niestety bez sruby M6. Czy orientujecie sie jaka jest dlugosc tej sruby? Wtedy sprobuje cos dobrac. Nie chce zeby byla za dluga lub tez za krotka. Jaka podkladka powinna byc? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko załóż śrubę klasy 8.8 lub wyższej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to klasa wytrzymałości śruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem w pare godzin poradzilem sobie ze sprzegielkiem.

Kupilem nowe czesci tj sprzeglo,gumki i lozysko. Tutaj uwaga-trzeba dokladnie wiedziec jaka sie ma sprezarke bo powiedziano mi ze czasami do tej samej wkladano dwa typy lozyska tj 22mm lub 12mm :mysli:

Gumek sa podobno 3 rodzaje wiec kupowalem na slepo,sprzegla sa dwa rodzaje.Troche to dziwne no ale mi sie udalo zakupic to co mialem w orginale.

Odcialem pilka powierzchnie zrywne (trzy) wtedy sprzeglo wyszlo ale zostal jego srodek nakrecony na osi sprezarki.

Nastepnie "szesciokat" troche opilowalem z dwoch bokow a pozostala czesc sprzegla na gwincie uszczerbilem zeby miec o co uderzyc.

Chwycilem "szesciokat" w imadlo,zostawiajac minimalna przestrzez miedzy imadlem a czescia sprzegla na gwincie po czym uderzylem mlotkiem w kawalek nakrecony na os sprezarki.Puscilo od razu :drunk: Dalej to juz tylko wybicie lozyska i zlozenie wszystkiego do kupy.Klima dziala i chodzi cicho :) obylo sie bez innej sprezarki.

Mysle ze odkrecanie szesciokatu powinno odbywac sie tylko przy uzycia klucza pneumatycznego z udarem.

Samo przylozenie sily moze nic nie dac-tak jak u mnie.Ale juz odkrecanie tego ze "zrywem" to inna sprawa.

Inaczej bym tego nie robil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pewien "drobny" problem: przejechałem dzisiaj 100 km z Poznania do Piły smażąc się w niuni bez klimy - wyłączenie ECON + LO nic nie dawało, z kratek lało się gorące powietrze. Tknięty przeczuciem, w Pile na parkingu podniosłem maskę i na osłonie silnika zauważyłem dziwny przedmiot:

Obraz_090.jpg

Obraz_093.jpg

Po odpaleniu kompa w domu (niestety VAG został w Poznaniu, będę miał do niego dostęp dopiero jutro wiczorem), zacząłęm przeglądać forum w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: co to do cholery jest i dlaczego leżało na osłonie silnika....

Z tego co już zdążyłem się zorientować, jest to część sprzęgła zrywalnego od kompresora klimy. Pytanie... dlaczego leżało na osłonie silnika zamiast pracować na swoim miejscu nadal pozostaje tajemnicą i prosiłbym o pomoc w rozwikłaniu jej: co może być przyczyną zerwania sprzęgła (czy tylko zatarcie kompresora?). Jakie mogą być koszty ewentualnej naprawy/wymiany?

Z góry dziękuję za pomoc, Piotr

PS. Nie wiem, czy to ma jakiekolwiek znaczenie, ale przedstawię historię serwisową od czasu, gdy kupiłem niunię: po zakupie w październiku z przebiegiem blisko 200k, postanowiłem porobić wszystkie niezbędne wymiany: olej w multitroniku, rozrząd - kompletny, wraz z napinaczem i paskiem wielorowkowym alternatora i klimy, wszystkie filtry, olej w silniku, itp. Ostatnio padł mi też sterownik w skrzyni, w czwartek został naprawiony w Ozorkowie, teraz sobie przypominam dziwny odgłos (taki stukot) pod maską w drodze powrotnej z Ozorkowa - to pewnie wtedy sprzęgło zostało zerwane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tutaj dwa tematu:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=81803.0

lub

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=201531.0

jeżeli chodzi o przyczyny to niech się inni wypowiedzą bo ja nie mam pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tutaj dwa tematu:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=81803.0

lub

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=201531.0

jeżeli chodzi o przyczyny to niech się inni wypowiedzą bo ja nie mam pomysłów.

Serdeczne dzięki za linki.

Z góry przepraszam za głupie być może pytania, ale: jak sprawdzić, czuy kompresor jest zatarty?

Czy któryś z kolegów mający dostęp do ETKI mógłby sprawdzić jaki jest tam kompresor w moim modelu? VIN: WAUZZZ8E95A099840, 1.9 TDI 131 KM, multitronik

Pozdrawiam, Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w swoim AFV'ie 2 miesiące temu. Co prawda skrzynia manual ale nr sprężarki to 8E0260805 BJ.

Objawy identyczne - coś stuknęło i cisza, klima przestała działać :(. Zanim dojechałem do warsztatu to tych elementów już nawet nie było na osłonie.

Za kompresor w ASO zawołali ~3900 brutto, więc po długich poszukiwaniach kupiłem używkę.

Mogę Ci polecić tego sprzedawcę z Allegro: silves3

Zna się na sprężarkach i zajmuje się głównie tym. Możesz kupić używkę lub regenerowaną. Do każdej sprężarki dołącza kartkę z instrukcją dla warsztatu który to będzie montował, żeby upewnić się że o niczym nie zapomną :wink4:

Co do ceny, to pod koniec Marca zapłaciłem 400 PLN (+200zł kaucji do zwrotu po odesłaniu uszkodzonej).

Czyli w sumie wyszło 10% ceny nowej, a sprzedawca był tak uprzyjmy że wybrał mi bardzo świeżą sztukę (2009r).

Tutaj link do aukcji z której kupiłem:

http://archiwumallegro.pl/audi_a4a6vw_sprezarka_klimatyzacji_denso-1509137147.html

Niestety jest coraz cieplej i rośnie popyt na tego typu rzeczy... cena również - obecnie 600+kaucja:

http://allegro.pl/audi-a4-a6-vw-sprezarka-klimatyzacji-denso-i1607415747.html

powodzenia :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w swoim AFV'ie 2 miesiące temu. Co prawda skrzynia manual ale nr sprężarki to 8E0260805 BJ.

Objawy identyczne - coś stuknęło i cisza, klima przestała działać :(. Zanim dojechałem do warsztatu to tych elementów już nawet nie było na osłonie.

Za kompresor w ASO zawołali ~3900 brutto, więc po długich poszukiwaniach kupiłem używkę.

Mogę Ci polecić tego sprzedawcę z Allegro: silves3

Zna się na sprężarkach i zajmuje się głównie tym. Możesz kupić używkę lub regenerowaną. Do każdej sprężarki dołącza kartkę z instrukcją dla warsztatu który to będzie montował, żeby upewnić się że o niczym nie zapomną :wink4:

Co do ceny, to pod koniec Marca zapłaciłem 400 PLN (+200zł kaucji do zwrotu po odesłaniu uszkodzonej).

Czyli w sumie wyszło 10% ceny nowej, a sprzedawca był tak uprzyjmy że wybrał mi bardzo świeżą sztukę (2009r).

Tutaj link do aukcji z której kupiłem:

http://archiwumallegro.pl/audi_a4a6vw_sprezarka_klimatyzacji_denso-1509137147.html

Niestety jest coraz cieplej i rośnie popyt na tego typu rzeczy... cena również - obecnie 600+kaucja:

http://allegro.pl/audi-a4-a6-vw-sprezarka-klimatyzacji-denso-i1607415747.html

powodzenia :good:

Dzięki za numer kompresora i inne informacje, szczególnie potwierdzenie, że sprzedawca silves3 jest godny zaufania (znalazłem tę aukcję wcześniej i zastanawiałem się, czy nie kupić, musiałem tylko sprawdzić numer). Możesz mi powiedzieć ile kosztowała Cię wymiana? Kupiłeś używkę, czy regenerowaną? Czy po wymianie kompresora trzeba nabić klimę (kompletnie się na tym nie znam)?

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...