Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa/Wymiana zrywnego sprzęgła kompresora klimatyzacji


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Ok dzięki wielkie :hi:. A może ma ktoś jakiś namiar do firmy posiadającej w swojej ofercie kompresory po regeneracji i dająca jakąś gwarancje na to? Jeśli nie to chyba pozostaje już tylko ten Inter Cars. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki wielkie :hi:. A może ma ktoś jakiś namiar do firmy posiadającej w swojej ofercie kompresory po regeneracji i dająca jakąś gwarancje na to? Jeśli nie to chyba pozostaje już tylko ten Inter Cars. :decayed:

Witaj!

Ja dzisiaj rozmawiałem z kimś, kto sprzedaje w allegro pod nickiem silves3

tel. 605284535

Mają w swojej ofercie sprężarki nowe i używane (orientacyjnie koszt używanej do 1.9 w komplecie z kołem pasowym i sprzęgłem to 600 zł brutto + 150 zł kaucji, którą zwrócą jeśli prześlesz im swoją uszkodzoną), ale też regenerują sprężarki na życzenie - koszt robocizny to 100 + koszt części.

Pozdrawiam, Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co :naughty:

Poza tym szukając sprężarki do swojej niuni natknąłem się na firmę Laser-sinex z Łodzi. Sprzedają też na allegro Mają duży wybór sprężarek i części do nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdzie tego nie piszą ale osuszacz powinno sie zmieniac co jakies 120 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka cewka?

Weź się zorientuj bo nic takiego nie posiadasz a gościu naciąga cię może.

Sprzęgiełko owszem jest ... a za sterowanie odpowiada elektrozaworek, króty jak padnie to po włączeniu zapłonu kilka sek. klima próbuje odpalić potem sama z siebie załącza ECON i pracuje jako nadmuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja niestety też objechałem trzpień (właściwie mechanior zaokrąglił) a później ja dokończyłem

teraz pozostaje wyciągnięcie czynnika i wyjęcie kompresora na stół "operacyjny

moim zdaniem do odkręcenia tego ustrojstwa potrzebny jest jakiś specjalny klucz

może ktoś posiadający ELSE sprawdzić czy czasem taki klucz tam nie figuruje

moim zdaniem powinniście uważać na następujące elementy

"c. Założyć nasadkę 7 na sześciokąt na wirniku kompresora

d. Blokując koło odkręcać w stronę przeciwną do strzałki umieszczonej na tarczy sprzęgłowej"

uważam że kluczem 7ką powinno sie tylko przytrzymać trzpień,

nie można kręcić ponieważ to jest trzpień, o czym nie wiedziałem i dlatego doszło do objechania tego elementu

a kołem jakoś odkręcac,

jak uporam sie ze tym problemem to odpiszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi to byc specjalny klucz.Wystarczy ze bedzie dobrze dopasowany a kolo pasowe dobrze zablokowane.

Na szesciokat nakladamy klucz w ktory trzeba uderzac mlotkiem a nie napierac sila miesni bo to nic nie da.Musi byc moment zrywny i mysle ze to jest sposob na odkrecenie kola pasowego.

Przestrzegam przed kupnem nie orginalnej tarczy sprzeglowej.U mnie zerwala sie po tygodniu.Okazala sie za slaba.

Kupilem ori i chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle sobie sam odpowiem na pytanie :cool1: Jestem po wymianie łożyska w kompresorze Denso 6SEU12C - czyli ten do 2003, i łożysko jest takie same jak w 6SEU14C. Koszt ori łożyska to 50zł + przesyłka, czas roboty z 2h na spokojnie i to nie na kanale tylko lewarku. Śruba trzymająca koło pasowe odkręciła się bez problemu w porównaniu z nowszą sprężarką 6SEU14C. Wszystko fajnie i pięknie, tylko teraz w trybie econo zaczęło coś brzęczeć, przy załączonej klimie jest cisza. Sprawdzę jutro jeszcze tą śrubę czy się nie poluzowała, ale zastanawia mnie samo sprzęgło czy ono może być powodem, bo wyglądało raczej na ok i nie bardzo widzę możliwości, żeby to ono brzęczało bo w końcu pokryte jest gumą. Dodam jeszcze, że wymieniłem osuszacz, dyszę rozprężną i filtr kabinowy, i klima chłodzi jak szalona i przestała śmierdzieć, a parownika jeszcze nie odgrzybiałem, także polecam wymianę tych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja przygoda zakończyła się wymianą całego trzpienia w sprężarce,

ponieważ rozwalone łożysko dobiło trzpień, do wymiany była też tarcza sprzęgłowa i nieszczęsne łożysko

przy spuszczonym czynniku wymieniłem tez osuszacz, wiec na jakis czas powinienem mieć spokóe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj w swojej B7 też wymieniałem gumki w sprzęgle kompresora (Denso), operacja wyglądała tak samo jak opisał to kolega Adadur i trwała w moim przypadku 30 minut. Całe szczęście, że zabrałem się za to gdyż po gumkach już prawie nie było śladu, ale łożysko nie wykazuje zużycia. Wymiana przebiegła bez najmniejszych problemów i teraz znów mogę się cieszyć brakiem hałasu z pod maski. :good::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak usłyszałem ile kosztuje kompletne sprzegło do spreżąrki denso wziąłem sie za szukanie kompletnego kompresora i potem tylko szybka podmianka i wyszło nawet taniej niz wymiana samego sprzegła a stara spreżężarka poszła tez za nie male pieniadze bo ktos potrzebował zaworka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze to nie przegapić momentu całkowitego zużycia gumek bo potem pozostaje wymiana całego koła pasowego a to już kilka stów :shocked:, Dlatego każdym hałasem trzeba się od razu zainteresować żeby nie pójść z torbami :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, zakupilem oslone do sprzegla zrywalnego, ale niestety bez sruby M6. Czy orientujecie sie jaka jest dlugosc tej sruby? Wtedy sprobuje cos dobrac. Nie chce zeby byla za dluga lub tez za krotka. Jaka podkladka powinna byc? Pozdrawiam

Witam!

Zna może ktos odpowiedzi na te pytania? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobno mam sręzarke bez sprzegła która pracuje w tybie ciągłym i podobno sie zatarła, mogł przeoczyć taki fakr?a że jestem noga w sprawch klimatyzacji mam pytanie czy po zatarciu owej spręzarki koło pasowe powinło sie dalej kręcic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli wałek j*bnie to kółko będzie się kręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Dlatego każdym hałasem trzeba się od razu zainteresować żeby nie pójść z torbami :hi:

Te słowa mają swą rację ... BARDZO WAŻNA kwestia w sprawie kompresora ... Sprężarka wymaga do poprawnej pracy odpowiedniej ilości oleju!!!

Dziwne dźwięki mogą być powodem zbyt małej ilości oleju, również w momencie kiedy silnik na klimie znacznie drży lub mocno nim rzuca przy załączaniu - to też objawy możliwego niedoboru oleju.

Przy serwisie klimy dozowany jest w odpowiedniej ilości do układu automatycznie przez urządzenie lub można manualnie zmienić proporcje oleju/czynnik.

Znacznie więcej oleju daje się w momencie kiedy klimatyzacja z różnych powodów dłuższy czas była zastana - nieużywana. Tak należy pojeździć jakiś czas kilka dni a następnie wrócić do serwisu i ponownie przepuścić czynnik z olejem przez maszynę i zapodać już nominalną wartość oleju.

Warto serwisować klimatyzację w aucie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto tez wspomniec ze zbyt duza ilosc oleju (nie czynnika!)smarujacego moze rozszczelnic uklad

Olej do naszych ukladow to PAG46

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...