sparrow_mki Opublikowano 9 Maja 2011 Opublikowano 9 Maja 2011 Witajcie, postów o multitronicu czytałem już sporo, z kilkoma osobami również udało mi się na ten temat pogadać. Z racji iż jestem "świeży w temacie" mechaniki skrzyń biegów wszystko powoli mi się zaczyna mieszać i ogólnie mam stresa, że puszcze sporo kasy i stracę sporo czasu. Do rzeczy: autko na chodzie mam od tygodnia (świeży zakup), 91500 km, wymieniłem rozrząd, wymiana oleju itp. Od samego początku komputer pokazywał dwa błędy ;P79 Regulacja ciśnienia doładowania- odchyłka regulacji ujemnej oraz P1793 czujnik obrotów wałków wyjściowych 2 - brak sygnału. Turbinę naprawiono, jeden z mechaników podpowiadał iż błąd skrzyni oraz to że autko wpada w tryb awaryjny to wina błędów od turbiny. Po ich eliminacji błąd skrzyni jednak pozostał. Ma jednak dość specyficzne objawy - brak mocy, pedał w podłodze autko toczy się do 70km, na wstecznym mam trudność żeby wyjechać z dość stromego przydomowego podjazdu, zapala się podświetlenie wszystkich biegów na raz - zapala się na jakiś czas by potem zniknąć na dłuższa chwile - nie ma reguły. Czasem pali się od razu po dopaleniu, czasem wymaga to dłuższej jazdy. Nawet kiedy wszystko wydaje się być ok, i autko wydaje się napędzać to za moment wpada znów w tryb awaryjny . Oznaczenie mojej skrzyni to GYJ. Auto nie szarpie, nie gaśnie, nie pokazuje innych dziwnych objawów. Rozmawiałem z jednym z mechaników z pod Łodzi, który na naszym forum był kilkukrotnie chwalony za napraweę sterowników - twierdzi ze naprawa sterowników za 1600pln załatwi sprawę. Czy Waszym zdaniem naprawa/ regeneracja kompa skrzyni jest skuteczna? - czytałem rownież opinie o tym iż faktycznie pomaga to w 25% przypadków. Jeden ze znajomych w vw tiguanie miał podobny problem kiedy sprowadził i uruchomił swoje autko - diagnoza okazała się dość prozaiczna - brakowało po prostu oleju w skrzyni. Wiem ze to są inne rodzaje skrzyń ale tak jak zaznaczałem na początku jestem w temacie "zielony" a dwa staram to jakoś sobie racjonalnie złożyć do kupy - u mnie póki co olej nie był sprawdzany. Jeśli macie jakiś pomysł lub jesteście w stanie coś podpowiedzieć to będę wdzięczny. Z góry dzięki Pozdrawiam serdecznie, Paweł
andrew780 Opublikowano 9 Maja 2011 Opublikowano 9 Maja 2011 Sterownik do naprawy ewentualnie do wymiany, ja miałem to samo tylko mniej szczęścia i zapłaciłem dwa razy najpierw za naprawe u oszusta z Gdańska a potem nówka sterownik za 3800 PLN z serwisu po zniżkach.
Bart-S Opublikowano 9 Maja 2011 Opublikowano 9 Maja 2011 Sterownik skrzyni do naprawy. Jeśli możesz zostawić auto w zaprzyjaźnionym warsztacie - demontuj sterownik (trzeba spuścić ATF ze skrzyni) i wysyłaj do Ozorkowa do naprawy (nie pamiętam ile teraz woła - 500zł... 400zł...). Dodatkowe koszty to wspomiane powyżej zostawienie auta w warsztacie i ponowne zalanie oleju (tego samego jeśli nie będzie przepalony).
sparrow_mki Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Opublikowano 10 Maja 2011 Dziękuję Panowie za potwierdzenie diagnozy. Na piątek jestem właśnie już umówiony w Ozorkowie. Podpowiedzcie mi tylko jeszcze proszę czy te 300 km do Ozorkowa mogę pojechać swoim autkiem czy faktycznie lepiej demontować u siebie. Chodzi mi o zachowanie pełnej rocznej gwarancji którą proponuje zakład. pozdrawiam, Paweł
Bart-S Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 Jeśli skrzynia cały czas jest w trybie awaryjnym to nie ryzykowałbym jazdy 300km.
czaki22 Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 zanim dojedziesz skrzynia moze byc juz historią
Rafal-L Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 Moja przejechala na trybie awaryjnym 2tysiace km Zapalalem auto na N i przelaczalem odrazu na D i tryb awaryjny sie niepojawial, ale to bylo w poprzednim a4 Ale tak jak mowi Bartas i Czaki mialem poprostu farta, w nowej a4 nigdy bym tego nie zaryzykowal:D
sparrow_mki Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Opublikowano 12 Maja 2011 Witajcie ! Dziękuje za informacje i porady. Autko mam już na lawecie, jutro melduje się w Ozorkowie. Autka nie odpalałem przez ostatnie dwa dni, dzisiaj kontrolnie to zrobiłem - do objawów które miałem wcześniej zapliła się dodatkowo kontrolka silnika. Tak jak pisałem wcześniej begi na fisie zaplają się co jakiś czas- nie ma reguły. Mam nadzieję, że nie oznacza to jakiś dodatkowych kłopotów ze skrzynią. Troszkę się martwię bo nie wiem jak długo z tymi "złymi symptomami" mógł jeździć poprzedni właściciel. Jutro się okaże ;( Pozdrawiam Paweł
Bart-S Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 Jak już postawisz sterownik na nogi - zrobi się diagnostykę bloków pomiarowych skrzyni i wszystko się wyjaśni. Bez nerwów - póki co wygląda to tylko na sterownik więc bądź dobrej myśli.
sparrow_mki Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Opublikowano 16 Maja 2011 Sterownik naprawiony, skrzynia chodzi prawidłowo, problem z turbiną równiez rozwiązany. Odezwe się jak przejade kilka tysiecy km. Dziękuje Wam za rady, odezwe się jeszcze. Pozdrawiam Paweł
uris Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 Napisz ile zapłaciłeś za naprawę sterownika .
sparrow_mki Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Opublikowano 16 Maja 2011 Impreza ze sterownikiem kosztowała mnie 1400 zł - demontaż/montaż wraz z wymianą oleju na nowy. ZM Serwis w Ozorkowie prezentuje się dość profesjonalnie - dostałem certyfikat naprawy i rok gwarancji. Może tanio nie zapłaciłem ale jestem zwolennikiem zasady - raz a porządnie (mam taką nadzieję )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się