YATES Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Po włączeniu zapłonu kontrolka ASR oświeca się, na chwilkę gaśnie i znów się zapala na stałe. Co może być grane, na co stawiacie ?
Sztomel Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 na brak zasilania sterownika silnika - łatwo to ustalić - wystarczy spojrzeć czy przed próbą uruchomienia silnika mignie kontrolka świec żarowych - jeśli nie to ECU nie dostaje prądu. Najczęściej wtedy winny jest przekaźnik 219 wewnątrz plastikowej obudowy, w której siedzi sam sterownik.
Kali S4 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 A gdzie ten przekażnik znajdę ? Najczęściej wtedy winny jest przekaźnik 219 wewnątrz plastikowej obudowy, w której siedzi sam sterownik. przebudź sie [br]Dopisany: 01 Czerwiec 2011, 08:53_________________________________________________YATES, jaki motor podrzuciłeś?
YATES Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2011 Jaka może być przyczyna, że wywala ten przekażnik ? Czy częste wpadanie auta w tryb awaryjny może mieć z tym coś wspólnego ?
MiruK Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 na brak zasilania sterownika silnika - łatwo to ustalić - wystarczy spojrzeć czy przed próbą uruchomienia silnika mignie kontrolka świec żarowych - jeśli nie to ECU nie dostaje prądu. Najczęściej wtedy winny jest przekaźnik 219 wewnątrz plastikowej obudowy, w której siedzi sam sterownik. a może wie ktoś gdzie taki przekaźnik znajduje się i jak wygląda w seacie ibiza 1998r ? Kumpel ma identyczny problem, nie można się skomunikować VAGiem z engine (z innymi modułami łączy) mówi że pali tylko wtedy jak mignie kontrolka od świec żarowych, ale ostatnio ma problem bo włąśnie nie miga ta kontrolka i autko nie pali
YATES Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2011 Czy jeśli przy przekręceniu silnika nie zapala się kontrolka świec żarowych oznacza to brak zasilania ECU i gdy bezpieczniki w ECU są dobre oznacza padnięty przekażnik 370 lub 219 znajdujący się w plastikowej obudowie obok sterownika silnika ? Jak sprawdzić czy przekażnik ten jest padnięty ? Co może powodować , że ten przekażnik się psuje ? Jaki macie przekażnik w ECU w A4 AJM z rocznika 2000 - przekażnik 219 czy 370 ?
YATES Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2011 W tym rzecz, że ja tam mam przekaźnik nr 370 . Czy do AJM ma być 219 czy może zostać 370 ?
Killer1984 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Skleiłem fotki znalezionych przekaźników w google.pl - po lewej 370, po prawej 219... patrząc na schemat połączeń są to 2 różne styki
YATES Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2011 No u mnie w AJM siedział przekażnik 370. Na próbę kupiłem na allegro i jak dojdzie to wepnę. Czy to prawda, że czasami dobre rezultaty daje podgrzanie takiego przekażnika ?
Sztomel Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Powinieneś mieć przekaźnik 219 i dwa przekaźniki 370. Podgrzanie nie pomaga. Sam widzisz, że 370 ma tylko jeden obwód i pompa paliwa nie będzie zasilana na nim.
YATES Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2011 To dziwne bo ja pod plastikową pokrywą Ecu mam tylko główny sterownik silnika, cztery bezpieczniki, jeden przekaźnik nr 370 i od strony szyby widać tylko plątaninę kabli. Czy tak ma być w AJM ? Może ma ktoś fotkę tego wszystkiego co widać po ściągnięciu plastikowej obudowy ECU ?
YATES Opublikowano 10 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2011 Dziwne bo u mnie tylko zauważyłem jeden przekaźnik ten o nr 370 choć nie do końca jestem pewien czy tam głębiej nie ma 219. Muszę jutro odkręcić ramię wycieraczki aby zdjąć ten plastik z nadszybia i zobaczyć co tam siedzi. Sztomal wielkie dzięki za fotkę. Mam jeszcze pytanie - czy ten układ przekażników na zdjęciu od sztomela jest taki sam w AJM ? [br]Dopisany: 08 Czerwiec 2011, 21:53_________________________________________________Dziś grzebałem 2 godziny przy tych przekaźnikach i bezpiecznikach w obudowie ECU i nadal nic. Nie pojawia się po przekręceniu kluczyka kontrolka świec żarowych ani na chwilkę i nadal nie odpala. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, podmieniłem przekaźnik 370, wyjąłem i zwarłem w środku gumką przekaźnik nr 219 i nic. Auto nie odpala, a na liczniku świeci kontrolka ASR.
Killer1984 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Opublikowano 10 Czerwca 2011 hmmm, porównując zdjęcie które dodałeś Ty i Sztomel mogę powiedzieć, że : u Ciebie 370 jest zastąpiony dwoma przekaźnikami 395 ale może to być prawidłowe... . Piszesz, że zwarłeś "gumką" przekaźnik... możesz opisać dokładniej co zrobiłeś? P.s. : żeby sprawdzić przekaźnik 219 musiałbyś: podać napięcie 12V na styk "T" i "86" wtedy możesz sprawdzić czy masz zamknięty obwód pomiędzy stykiem "30" a "87" i "87a" ( oczywiście można sprawdzić oporność cewki... ale jeśli cewka ma zwarcie to wyjdzie błędy wynik... może być też tak, że cewka jest sprawna ale styki zablokowane/zaśniedziałe i nie będzie działać ) P.s. 2 : ja sprawdziłbym jeszcze czy dochodzi napięcie do wtyku/kostki przekaźnika ( styki "T" i "86" ) być może gdzieś po drodze jest przerwa w zasilaniu...
YATES Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2011 Spróbuję jutro o ile będzie to pasować w miejsce tych dwóch środkowych wsadzić jeden przekażnik o nr 370, bo akurat mam zapasowe. Jeśli chodzi o to zwarcie to poprostu malutką gumką do włosów ścisnąłem tę blaszkę która jest ruchoma tak, że było stałe zwarcie. Jeszcze tylko jedna możliwość jest w tym przekażniku - opornik może spalony i robi przerwę w obwodzie.[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2011, 22:08_________________________________________________To zastąpienie u mnie przekaźnika 370 dwoma o nr 395 raczej jest prawidłowe bo tam nie pasuje drugi przekaźnik 370. Kupię jeszcze na allegro 219 i podmienię. Mam nadzieję, że pomoże, bo jak nie to tylko zostaje jedna możliwość - jakiś urwany kabelek idący od dołu do tych gniazd w które wchodzą przekaźniki.
KIKO80 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Siemka.spytaj mechaniorow czy ci cos grzebali przy instalacji.moze cos rozpinali i nie powpinali dobrze.
DeeJay_Kill Opublikowano 12 Czerwca 2011 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Qrde, Panowie...przecież sprawa jest prosta, jak już koledzy wcześniej pisali... Miernik do łapy i sprawdź, czy masz napięcie po przekręceniu kluczyka na tym przekaźniku. Skoro bezpieczniki sprawdzone, to zostaje praktycznie tylko przekaźnik+bezpiecznik/kabel przy ECU. Tak w ogóle - czemu to Ty się tym martwisz, skoro zostawiłeś auto w warsztacie?
YATES Opublikowano 12 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2011 No właśnie martwię się bo auto już odebrałem z warsztatu , pojeżdziłem kilka dni i podczas robienia logów auto zgasło i do tej pory nie odpaliło. Jutro będę miał miernik - napiszcie na których pinach przekaźnika ma być napięcie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się