Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Świst turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Chciałbym wiedzieć czy sytuacja którą opisze jest "normalna" lub czy ktoś z forumowiczów spotkał coś w podobie w swojej :a4fan:

A więc..

Mamy ranek godz. 6 (-10 stopni w nocy)

Zapalam auto... tarach ... chodzi, kilka sekund obroty ok 1000 potem stabilizują sie na standardowe ok 900

Auto klekocze ale nie słychać świstu turbinny, z rury wydechowej natomiast lekkie kopcenie białym "mokrym dymem"

mija 30 sekund "coś' pod maską sie przesuwa(odblokowuje ,przełącza) i świst jest słyszalny a z rury wydechowej zwiększa sie ilość "białego mokrego dymu"

gdy dojeżdzam juz do celu kopcenia nie ma a praktycznie znika przy około 60 stopniach (obserwacja na skrzyzowaniu przez lusterko)

Podobnie jest gdy silnik jest ciepły(90 stop.) i zostawiam na obrotach jałowych przez 30 -40 sek. dopiero po tym czasie słychac świst turbiny.

Moje pytanie: Czy po zapaleniu auta świst turbiny powiniem byc słyszalny odrazu?

Czy po wrzuceniu obrotów postojowych turbo tez powinno byc odrazu słychać?

Skąd to ranne opóźnienie turbiny?

Opublikowano

Cześć.

Z twojego opisu wynika, że wszystko jest OKEY. :th:

Ja również mam A4 1.9TDi AFN i za każdym razem kiedy po długim postoju go odpalam a silnik jest całkowicie zimny, to po jakiś 30-tu może 60-ciu sekundach z wydechu zaczyna wyraźnie być słychać rozkręcającą się turbinę i narastający GWIZD.

Co do białego gęstego dymu to wydaje mi się, że to poprostu PARA :embarrassed:

Biorąc pod uwagę, że na dwoże w opisywanej sytuacji było -10-cio stopniowy mróz biały dym (para) był gęsty. W momencie kiedy silnik uzyskał minimalną temperaturę pracy 60 stopni para znacznie się zmniejsza i przestaje być aż nad to widoczna (normalne zjawisko).

Co do opóżniena gwizdu turbiny to jest ono spowodowane zaworem Recyrkulacyjnym, który podczas pierwszego rozruchu zostaje przymknięty w celu poprawienia pracy zimnego silnika i zmniejszenia CO2 w spalinach. Po chwili kiedy silnik złapie temperature do pracy zawór się uchyla powodując, że spaliny zaczynają napędzać TURBO i dlatego pojawia się specyficzny gwizd. :evil:

Myślę, że wszystko z twoją AUDI jest OKEY.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Dokładnie tak napisał M@jki,świst turbo jest bardziej słyszalny po przestawieniu sie zaworu EGR

Opublikowano

Witam, również myślę, że z Twoim Audi wszystko jest w porządku.

Objawy, które opisujesz były identyczne z tymi gdy miałem B4 w TDI przy -10"C.

Faktem jest że miał 305 000 tys. km w oryginale, ale silnik palił na dotyk.

Ten biały mokry dym to para.

Pozdro

:wink4:

Opublikowano

Witam.Ja tez myslalem ze cos nie tak z moim autem ale widze ze moge spac spokojnie.Pozdrawiam

Opublikowano

witam, tak dym to napewno para wodna, gozej by bylo gdyby lecial gdy jest cieplo....

ale hmm u mnie wogole nie slychac turbiny...dlaczego??? a zdrowa jest pompuje ile trzeba, ladnie sie kreci, ale nie gwizdze...?

Opublikowano

skoro pompuje, to czym sie martwisz?

a jak dymi na bialo gdy jest zimny silnik i zimno na dworze.... coz produktem spalania paliwa jest dwutlenek wegla i woda. i tka jak koledzy pisza ten bialy dymek to wlasnie schlodzona w zimnym wydechu para. i to jest zjawisko jak najbardziej normalne

:a4fan:

Opublikowano

Posłuchaj przy otwartych drzwiach,dodaj gazu i słuchaj :) Ładnie swiszczy gdy wydech "odetkany" ;)

Opublikowano

i to mi sie podoba najbardziej ten swist, jak ostatnio jechalem ze szwagrem to krzyczal mi ze policja jedzie, a to tylko my- masz wszycho ok.z autem

Opublikowano

juz niemam pozbylem sie w swieta wkladu i wstawilem rurke perforowana w stara obudowe

Opublikowano

może niemasz kata ?wtedy świst jest znacznie głośniejszy

Ale nie az taki żeby było słychać w środku auta, to już chyba nie jest normalne :mysli:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...