Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Prośba o pomoc 1.8t 190km 6biegów czy warto zagozować ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jeden starczy

moje stare AEB jezdzi na BRC SQ24, wtryski pomaranczowe

moc ponad 200kM i zadnych problemów

od siebie dodam tylko tyle że w moim przypadku nie chodziło o oszczędnosci

a raczej o to ze robiłem o wiele wiecej kilometrów, wydajac taka sama kase jak na Pb

Kolego wrzucaj junkersa i sie nie przejmuj, nikt nie zabroni Ci jezdzic taniej

obok mnie jest stacja LPG i nie raz widze wypasione fury własnie tam tankujace

i nie tylko limuzyny ale również SUV-y, duże auta terenowe czesto amerykańskie

Opublikowano

Ok dziękuje wszystkim za wypowiedzi w temacie z gazem decyzja podjęta.Jeszcze jak by ktoś mógł dorzucić coś o orientacyjnych kosztach montażu takiej instalacji to będę wdzięczny.

Opublikowano

Ok dziękuje wszystkim za wypowiedzi w temacie z gazem decyzja podjęta.Jeszcze jak by ktoś mógł dorzucić coś o orientacyjnych kosztach montażu takiej instalacji to będę wdzięczny.

okolo 3000 zl

Opublikowano

Ok dziękuje wszystkim za wypowiedzi w temacie z gazem decyzja podjęta.Jeszcze jak by ktoś mógł dorzucić coś o orientacyjnych kosztach montażu takiej instalacji to będę wdzięczny.

Kolego ja jestem po montażu takiej instalacji do 1.8T (BFB) +wirus nominalnie wiec mamy podobne moce

Jesli potrzebujesz jakiejś pomocy i odczycia zjazdy to pisz na P.W. mogę polecić ci montażyste który ogarnięty jest w silnikach zasilanych turbiną

Opublikowano

Kolego ja mam bardzo podobny silnik do bexa tylko, że słabszy o 10KM wiec róznica w setupie w zasadzie żadna.

Ja u siebie mam tak:

Scorpion ST

magic jet

stag4

i butla w koło.

Za instalkę zapąłciłem 2150zł i śmiga już od 60kkm bezproblemowo tylko jeden wtryskiwacz padł po tyg użytkowania i wymienili na nowy i jest :good:

Miesięcznie robię około 4-5kkm głównie po wawie.

Radził bym Ci założyć BRC sequent 24 zz pomarańczowqymi wtryskami brc za 2900zł lub skłądak:

Stag 4 plus

scorpion GT

hana 2000

Będzie koszt podobny tylko, że ogarniętego gazownika trzeba niestety Ci z wawy nieźle sie cenią. Polecam migas-z lub nowotczyński u nich pewnie drożej to wyjdzie niż kid brc, ktory w wawie ogarną na ostrobramskiej - podobno już sie poprawili i nie sieją popelini jak im sie kiedyś zdarzało.

Opublikowano

Super dzięki wszystkim za wypowiedzi w temacie :>. Wiem już wszystko co mnie interesuje :hi:

Opublikowano

Kumpel niech kupuje auto i zakłada gaz bez obaw tylko tak jak koledzy piszą ogarnięty gazownik i dobre graty trzeba wsadzić a będzie auto jeździło jak powinno a oszczędności są zwłaszcza jak się dużo jeździ , co do kosztów utrzymania lpg to nie są to takie kolosalne sumy jak to niektórzy mówią ,a mówienie że lpg to do kuchenek jest wielkim nietaktem i myśleniem z poprzedniego wieku wiec dobra rada nie ma co z takim tekstem wyskakiwać bo każdy sam niech decyduje na czym jeździ i czy mu to się opłaca .

Opublikowano

scorpion GT

http://www.ac.com.pl/pl/produkt/307/reduktor-ac-r01 sam producent pisze ze do 150km dlatego widział bym tam dwa reduktory, dodam jeszcze ze dla większości ludzi możne chodzić prawidło na jednym ale dla silnika nie.

Dwa reduktory i problem z ustawieniem tego :decayed:

Opublikowano

Ooo a masz czujnik egt do strojenia ?

Opublikowano

gaz ma plusy i minusy.

plusy:

- oszczędność przy jezdzie min. 25 tys rocznie

- ekologia ?

minusy:

- krótki zasięg na baku

- brak miejsca na koło zapasowe lub ograniczony bagażnik

- kolejny element do serwisowania, dodatkowa wymiana filtrów itd.

- większy koszt przeglądu

- częstsza potrzeba kontroli układu zapłonowego

- wyższe spalanie o ok 20% w stosunku do PB + PB potrzebne na rozruch ok 0,5 l/100 km

- problem ze stacjami za granicą, nie ma ich jeszcze zbyt dużo

- mniejsza moc o parę procent ale zawsze

- poooowolne tankowanie ( nim ktoś przyjdzie, nim się zacznie lać )

Ładując gaz do używanego 8-9 letniego auta, trzeba się liczyć z tym że silnik tez jest już trochę wyeksploatowany i być może trzeba będzie najpierw doprowadzić silnik do idealnego stanu by prawidłowo pracował na LPG. Wiadomo że każde auto nie będzie jezdzić wiecznie, i to że na PB w chwili zakupu pracował idealnie, okaże się że na LPG będzie kulał, a bo to świece, a to cewki, a to pompa wody już za mało wydajna, a to jakaś nieszczelność i wolne obroty kuleją i tak cały czas może coś wychodzić.

trzeba sobie zadać pytanie, ile mamy zamiar jezdzic tym autem i czy nas stać na jego eksploatację.

bo najpierw trzeba bedzie włożyć na dobrą instalkę ok 3500 zł ( polecam Landi Renzo Omegas ) + jakies ewentualne wymiany ( świece, cewki itd )

srednie spalanie 1.8T to 11-12 litrów, gazu będzie analogicznie ok 14l pod warunkiem że będzie idealnie wystrojona instalka.

przy obecnych cenach koszt PB - 55 zł , LPG 35 zł , 2,5 zł na rozruch na 100 km , czyli 37,5 zł , oszczędnośc na każde 100 km - 17,5 zł

czyli instalacja się zwróci dopiero po przejechaniu ok 20 tys km, pod warunkiem że się nic nie wysra wcześniej, a przeważnie cos wychodzi i kuleje, że człowiek nie do końca jest zadowolony z jazdy niż jak było na PB

LPG dalej pozostaje paliwem alternatywnym, a nie głównym, i silniki narazie nie są projektowane pod paliwo LPG.

pzdr.

Opublikowano

:polew:

1. Krótki zasięg na baku: ile 100km? Chyba troszkę przesadzasz - ja na baku po trasie zatankuję się dopiero po 400km (czy jest to krótki zasięg - hmmmm...).

2. Fakt jest mniej miejsca w bagażniku - ale ja zakupiłem koło dojazdowe - problem troche się zmniejszył.

3. Kolejny element do serwisowania - ile taki filtr gazu kosztuje? Jak myślisz? Popatrz na Allegro zanim coś takiego napiszesz.

4. Większy koszt przeglądu - ile? Wiesz czy wypisujesz oklepane slogany? Ile, 100, 200 zł czy więcej?

5. Częstsze kontrole układu zapłonu - a co to ma się do gazu? Możesz wytłumaczyć, bo ja ani razu nie regulowałem zapłonu - kurna cuda.

6. Większe spalanie gazu - no tak tylko, że przy jego cenie to żadna różnica - 0,5l benzyny na rozruch o w mordę a co to za samochód?

7. Nie wiem nie jeżdżę.

8. Mniejsza moc - a jeździłeś samochodem z dobrze dobraną instalacją? Mniejsza moc o kilka procent - to znaczy o ile?

9. Powolne tankowanie - a ty co Kubica jesteś, że z pit stopu musisz szybciej wyjechać?

To co poniżej piszesz, tak samo się będzie tyczyło samochodów, które nie zostaną przerobione na gaz - jak coś kulało to samo się nie naprawi.

A kolega w ogóle posiadał samochód z instalacją gazową?

Opublikowano

A kolega w ogóle posiadał samochód z instalacją gazową?

chyba nie, bo sie czepia.... :decayed: :decayed: :decayed:

Opublikowano

- mniejsza moc o parę procent ale zawsze

przy prawidłowo założonej instalacji w silniku wolnossącym można się podziewać utraty może 2%:) ale moment obrotowy wzrośnie ci i jego górka będzie wcześniej (to tłumaczy odczucie ze lepiej idzie na gazie) w silnikach turbo jak dobrze pójdzie to nawet będziesz miał kilka koni gratis:)[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2011, 23:34_________________________________________________

LPG dalej pozostaje paliwem alternatywnym, a nie głównym, i silniki narazie nie są projektowane pod paliwo LPG

A co byś chciał zmienić w silniku żeby był bardziej dostosowany do LPG?

Opublikowano

Paliwo alternatywne???????

Kurcze ludzie LPG to nie jest wymysł polski - niestety, to nie lata 90 wprowadziły napędzanie samochodów gazem. Samochody z paliwem "gazowym" pojawiły się w okresie międzywojennym, były w większości montowane przez Włochów co prawda w ciężarówkach.

"Stworzenie" LPG, które było bezpieczne (samoczynnie nie wybuchało) datuje się na okres 1910r.

No tak bo olej z frytek nie jest alternatywnym paliwem, tylko podstawowy. :wallbash:

Opublikowano

miałem 3 auta z lpg od prostego silnika 8V na mono wtrysku po, m.in. bmw z silnikiem na podwójnym vanosie M54 z instalacją zakładaną w jednym z lepszych zakładów w polsce ( nie będę tu reklamy robił ) szczegóły na PW, gdzie potrzeba naprawdę fachowca by ogarnął ten silnik.

a wypowiedzi powyżej jest to moja opinia i niech każdy ma to na uwadze. wiec "Bogumil" nie naskakuj tutaj szczekając przy tym.

może audi nie jest tak wymagające jak bmw, ale niestety tam się dało odczuć różnice w osiągach niewielką ale jednak, a instalka była wystrojona idealnie, korekty short i long trim były na poziomie 2-3 %.

zasięg jest krótki i nie wmawiajcie sobie ze jest inaczej, no chyba ze ktos walec wstawi na pol bagaznika, mi w wawie starczalo na ledwie 250 km ( wchodzilo 42 litry ) i dla mnie to byl minus, na PB zasięg w miescie był ponad 500km, wiec nie jest to 100 KM, w trasie jeszcze większa przewaga na korzysc PB, a za granicą o stacje LPG ciężko, wiec nie wypowiadaj sie pod siebie, bo skoro ty nie jezdzisz za granicę to ci to problemu nie robi, a tu kolega pyta czy warto zalozyc LPG, wiec niech zna wszystkie ewentualnosci.

wiesz co tak sie mowi, tu 50 zł wiecej na przeglad, tam 100 zl za filterki i podlaczenie pod kompa, tam sie wysrają 4 cewki za 400 zl komplet i nagle sie okazuje ze trzeba tluc kolejne tysiace by wyjsc wogole na zero.

i nie pisze tego, ze mialem problemy z LPG, bo zrobilem ich naprawdę sporo,

ale tak jak pisze jak ktos nie robi autem min. 20 tys rocznie, i nie ma zamiaru nim jezdzic min. 3 lata, to wchodzenie w LPG nie jest dobrym rozwiazaniem, bo kazdy sobie tylko pieknie liczy oszczednosci przed zalozeniem.

pzdr.

Opublikowano

miałem 3 auta z lpg od prostego silnika 8V na mono wtrysku po, m.in. bmw z silnikiem na podwójnym vanosie M54 z instalacją zakładaną w jednym z lepszych zakładów w polsce ( nie będę tu reklamy robił ) szczegóły na PW, gdzie potrzeba naprawdę fachowca by ogarnął ten silnik.

a wypowiedzi powyżej jest to moja opinia i niech każdy ma to na uwadze. wiec "Bogumil" nie naskakuj tutaj szczekając przy tym.

może audi nie jest tak wymagające jak bmw, ale niestety tam się dało odczuć różnice w osiągach niewielką ale jednak, a instalka była wystrojona idealnie, korekty short i long trim były na poziomie 2-3 %.

zasięg jest krótki i nie wmawiajcie sobie ze jest inaczej, no chyba ze ktos walec wstawi na pol bagaznika, mi w wawie starczalo na ledwie 250 km ( wchodzilo 42 litry ) i dla mnie to byl minus, na PB zasięg w miescie był ponad 500km, wiec nie jest to 100 KM, w trasie jeszcze większa przewaga na korzysc PB, a za granicą o stacje LPG ciężko, wiec nie wypowiadaj sie pod siebie, bo skoro ty nie jezdzisz za granicę to ci to problemu nie robi, a tu kolega pyta czy warto zalozyc LPG, wiec niech zna wszystkie ewentualnosci.

wiesz co tak sie mowi, tu 50 zł wiecej na przeglad, tam 100 zl za filterki i podlaczenie pod kompa, tam sie wysrają 4 cewki za 400 zl komplet i nagle sie okazuje ze trzeba tluc kolejne tysiace by wyjsc wogole na zero.

i nie pisze tego, ze mialem problemy z LPG, bo zrobilem ich naprawdę sporo,

ale tak jak pisze jak ktos nie robi autem min. 20 tys rocznie, i nie ma zamiaru nim jezdzic min. 3 lata, to wchodzenie w LPG nie jest dobrym rozwiazaniem, bo kazdy sobie tylko pieknie liczy oszczednosci przed zalozeniem.

pzdr.

kolego lekko przesadzasz

w pasacie mam w kole bule 55 litrow, wchodzi gazu 44, robie na butli 380-400km

roznicy miedzy gazem a pb nie czuje choc pewnie na hamowni by wyszla

przejechalem na gazie 35 tys. km w 14 mcy instalacja zwrocila mi sie, nie zauwazylem zeby gaz popsul mi ktorekolwiek z aut jakie mialem, po tysiokrac wole przejechac 100km za 27,5 niz za 57 zl

gdzie jest problem ze stacjami lpg w Europie?

krucho jest w Austrii ale da sie przejechac przez nia jak sie dobrze tankowanie zaplanuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...