Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] 2.5 tdi quatro Tiptronic - spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakiego rzędu spalania mogę się spodziewać w tym modelu? Najbardziej interesuje mnie cykl miejski.

Opublikowano

Manual w warszawskich korkach >= 10 l

W zimę więcej

Tip jeszcze więcej :kox::naughty:

Opublikowano

W mieście A6 12-14l/100km - znajomy ma w tiptroniku 2.5TDI

Opublikowano

Manual w warszawskich korkach >= 10 l

W zimę więcej

Tip jeszcze więcej :kox::naughty:

Mi manual kolo 11 pali w miescie.

Przypuszczam,ze tip podobnie. +0.5L

Na trasie od 7 do 9,tu powinno byc to samo.

Opublikowano

U mnie z tym że AKN w B5 palił 11 w wawce i j**any nie jechał jak na takie spalanie.

Opublikowano

Kolego przy spokojnej jeździe musisz liczyć się 11.5l po mieście

Opublikowano

Średnie spalanie z przejazdu (z pierwszego FiS-a) może się wahać od 10 do 14,5/100 choć pamiętam taki korek, w którym i 16 po dotarciu do celu pokazało. Skolei średnie z drugiego FIS-a (czyli całej jazdy) przy w średnio spokojnej jeździe wychodzi 11,5 - 12. Tylko musisz tiptronicowi "nieco" w tym pomagać ręcznie wymuszając mu wcześniejsza zmianę biegu - zwłaszcza z 2 na 3 i z 3 na 4, bo wychodzi na to, że on by najchętniej powyżej 2000 rpm utrzymywał.

Wadą tipa jest też to, że 5 wrzuca dopiero przy 80km/h.

Opublikowano

...........Tylko musisz tiptronicowi "nieco" w tym pomagać ręcznie wymuszając mu wcześniejsza zmianę biegu - zwłaszcza z 2 na 3 i z 3 na 4, bo wychodzi na to, że on by najchętniej powyżej 2000 rpm utrzymywał.

:blink:

równie dobrze możesz napisać ,że lubi :wink4: dopiero przy 4300 rpm zmieniać bieg, :shocked:, przecież to jest uwarunkowane jak dynamicznie lub spokojnie jedziesz ,jak spokojnie pojedziesz to i przy 1500 rpm zmieni bieg na wyższy

Wadą tipa jest też to, że 5 wrzuca dopiero przy 80km/h.

chyba tylko w B6 :gwizdanie:, w B5 potrafi już w okolicach 70 km/h bieg zmienić z 4 na 5

Sorki za OT.

Spalanie bardzo :pleasantry: ekonomiczne miasto 12-13,trasa 9-10 :wink4: :>. Co prawda nie w B6 tylko w B5 :wink4:.

Opublikowano

Spalanie bardzo :pleasantry: ekonomiczne miasto 12-13,trasa 9-10 :wink4: :>. Co prawda nie w B6 tylko w B5 :wink4:.

quotro w tipie producent podaje chyba cos okolo 13 wiec 12l w korkach mozliwe tylko gdy auto sie czesciowo pcha :) . Bez zabawy w ekotechniki 100% miasto i h szczytowe, trasy do 10km - obstawiam 14L a 15 zima

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

mi w mieście wychodzi 11 mam pita :) 180 koników przed wymianą wałków i tłoka było to 15 nawet 17 literków :confused4:

Opublikowano

Przy omijaniu korków 9-10L trzeba liczyć :rolleyes: O miejskich korkach nie mówie bo wszystko zależy jakie miasto i w jakich godzinach się jeździ.

Opublikowano

:blink:

równie dobrze możesz napisać ,że lubi :wink4: dopiero przy 4300 rpm zmieniać bieg, :shocked:, przecież to jest uwarunkowane jak dynamicznie lub spokojnie jedziesz ,jak spokojnie pojedziesz to i przy 1500 rpm zmieni bieg na wyższy

Owszem, ale tylko przy wyższych biegach (powyżej 3) i to pod warunkiem, że toczysz się (zdejmujesz nogę z gazu) a nie rozpędzasz się

Wadą tipa jest też to, że 5 wrzuca dopiero przy 80km/h.

chyba tylko w B6 :gwizdanie:, w B5 potrafi już w okolicach 70 km/h bieg zmienić z 4 na 5

Jak wyżej - pod warunkiem, że zdejmujesz nogę z gazu - ale jeśli nawet przy 75km/h trochę zaczniesz go dodawać - zredukuje do 4.

Opublikowano

Wadą tipa jest też to, że 5 wrzuca dopiero przy 80km/h.

chyba tylko w B6 :gwizdanie:, w B5 potrafi już w okolicach 70 km/h bieg zmienić z 4 na 5

.......pod warunkiem, że zdejmujesz nogę z gazu - ale jeśli nawet przy 75km/h trochę zaczniesz go dodawać - zredukuje do 4.

czasem mnie zaskakuje i powoli na 5 się zbiera bez redukcji-zależy jak się mu do "pieca przyłoży" :wink4:

Gość Damian A4
Opublikowano

Jeżdżę 2.5tip ponad 2 lata, miasto i trasa i nigdy mi nie spalił powyżej 10. Nawet w korkach miejskich :)

Opublikowano

u mnie w B5 manual, bez Q, ''w koło komina'' mieszkam 5 km od miasta, a Radom przez remonty czesto ma zatwardzenie, na kompie 8/8.5.

cała trasa Polska /Anglia 4 osoby, bez oszczedzania na kompie 6.3,

przed chipem paliło więcej.

pozdro

Opublikowano

Jeżdżę 2.5tip ponad 2 lata, miasto i trasa i nigdy mi nie spalił powyżej 10. Nawet w korkach miejskich :)

Pojeździj sobie po Warszawie (i to nie po odcinkach bezkolizyjnych - tylko tych ze światłami), zobaczysz ile Ci spali. Ten silnik w zestawieniu z tipem ma tę samą przypadłość co w 2.7 BiT w eSie - światła i korki wykańczają Ci kieszeń.

Jeśli chodzi o koszty - w porównianiu ze zmodzonym AVF-em ten silnik to pomyłka.

Gość Damian A4
Opublikowano

To dlaczego dalej jeździsz 2.5 a nie avfem?

Opublikowano

Bo rozrząd zrobiłem.:D

I z 1.9 to same golasy po przejściach się trafiają :tongue4:

Opublikowano

Bo rozrząd zrobiłem.:D

Czyli co? Czekałeś do tych 160-180 tysi czy wymieniłeś wcześniej? :decayed:

(...)

Jeśli chodzi o koszty - w porównianiu ze zmodzonym AVF-em ten silnik to pomyłka.

Tyle razy powtarzałem, że ten silnik nie nadaje się do miasta :naughty:

Ale na hajłejach jest :kox:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...