stassiu88 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 witam. mój problem silnikiem polega na tym, ze traci moc. Mianowice przy predkosci np. 120 km/h auto nie chce szybciej jechac, przyspieszenie jest o niebo gorsze, spalanie tez wieksze. co jest powodem? przepływomierz czy cos innego? auto sprowadzilem z Niemec w listopadzie 2007 i jak dotad nic, ale martwi mnie to bo nie ma przyjemnosci z jazdy. Zna ktos przyczyne? Pozdrawiam * temat poprawiony [Musashi]
szogun0 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Dorwij kogoś z interfejsem i zróbcie logi dynamiczne. Z wróżenia trudno cokolwiek powiedzieć.
grzanek85 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Kolego tak bez żadnych faktów nikt Ci nic nie powie może być dużo przyczyn, jedynie co to VAG ci prawdę powie pełne logi i będzie wszystko jasne pzdr
Musashi Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 niech 50ciu powtorzy jeszce raz to samo to forum techniczne czy kolko wzajemnej adoracji? sory za OT
baskecior Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 witam. mój problem silnikiem polega na tym, ze traci moc. Mianowice przy predkosci np. 120 km/h auto nie chce szybciej jechac, przyspieszenie jest o niebo gorsze, spalanie tez wieksze. co jest powodem? przepływomierz czy cos innego? auto sprowadzilem z Niemec w listopadzie 2007 i jak dotad nic, ale martwi mnie to bo nie ma przyjemnosci z jazdy. Zna ktos przyczyne? Pozdrawiam Prawdopodobne przyczyny: - uszkodzony przepływomierz, lub błąd w jego sterowaniu - uszkodzenie zaworu N75 , sterującego ciśnieniem doładowania - nieszczelność w dolocie powietrza doładowującego lub niewydatek turbosprężarki To wszystko jednak bardziej przypuszczenia. Bez analizy VAG`iem dalsza dyskusja jest zbędna. Wykonaj komplet logów dynamicznych z kanału 01-silnik, grupy 003,008,011. Z wynikami zapraszamy ponownie na forum. Jak to zrobić ? Zapraszam na forum "Zrób to sam" oraz "Diagnostyka VAG"
Jarol Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 baskecior zapomniałeś jeszcze dodać -zapieczone kierownice w turbosprężarce. To bardzo częsta usterka w AFN-ach
Musashi Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 pierwsze co kolega powinien zrobic to napisac czy wymienial filtr powietrza lub i fitr paliwa, i ew. wymienic. poza tym mozna wymyslac setke innych przyczyn, ale chyba nie o to chodzi dzialajmy analitycznie
spanky Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 baskecior zapomniałeś jeszcze dodać -zapieczone kierownice w turbosprężarce. To bardzo częsta usterka w AFN-ach napisał : [tylko innymi słowami ] - nieszczelność w dolocie powietrza doładowującego lub niewydatek turbosprężarki p.s panowie .. prosze nie klepac postów [kolejny post z cyklu a moze to ,a moze tamto albo diagnoza Vag'iem zostanie skasowany - jakos nerwowy sie ostatnio zrobiłem ] poczekjamy na dalsze dane [LOGI] od zainteresowanego .... pozdrawiam.
stassiu88 Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Opublikowano 5 Lutego 2008 mam umowiona wizyte w serwisie na polowe lutego, zobacze co mi powiedza orzy okazji wyminie od razu oleje i paski. ma byc podpiety pod komputer i w tedy wyjdzie wszysciutko. pozdrawiam :>
Gość Murzyn Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 Kolego jest cos takiego jak spoty na Slasku :gwizdanie: przyjedz, podlaczymy furke do kompa info w dziale zloty i spoty -> Slaskie
glapsson Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 Witam Auto w czasie jazdy jakby ducha straciło.. Po podłączeniu kompa: błąd 00550 - Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference - Intermittent 00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 31-00 - Open or Short to Ground Po skasowaniu błędów nie pojawia się już błąd 553 ( ale może potrzeba logów dynamicznych które zrobię jutro) Co do błędu 550 kasuję i od razu wyskakuje na nowo Basic settings 000 poz 2 wartość 255 wygląda to strasznie ma być ok 54 dodam migającą kontrolkę świec żarowych czyli coś z wtryskiem Po poczytaniu forum wiem musze zrobić logi dynamiczne ale biorąc pod uwagę usterkę mam cykora Prawdopoobne usterki to przeskoczył pasek strzelił klin na małym kole powietrze w paliwie i opcja z pompką w zbiorniku której występowanie w AFN jest średnio wiadome.... Moje pytanie Jakie logi które bloki zdiagnozować aby ewentualnie wykluczyć rozbieranie 3/4 auta Podłączylem się tutaj bo to nowy wątek ze spadkiem mocy może zostanę wyrzucony... Dziękuję
tomas7419 Opublikowano 7 Lutego 2008 Opublikowano 7 Lutego 2008 Ponieważ jestem nowy może niewiele wiem, ale sam miałem podobny problem. Dzisiaj wróciłem od mechaniora i okazało się, że mam tubinę do czyszczenia. Nie zawsze odbija cięgno pod grzybkiem. Zawór N75 sprawny, przepływomierz nowy. p.s. wydawało mi się, że kiedys ktos kogoś szukał w Toruniu z VAG'iem......jest jeden który się zna Pozdrawiam
kylo80 Opublikowano 15 Lutego 2008 Opublikowano 15 Lutego 2008 Witam gorąco W moim wózeczku TDI 110KM AFN miałem bardzo podobny problem to znaczy: odpalając silnik było wszystko wporządku ale gdy na 3,4 lub 5 biegu na krótko przycisnołem pedał gazu tak do 3500-4000 obrotów głośno było słychać taki świst powietrza tak jakby z turbiny (ale przecież turbiny aż tak głośno nie powinno być słychać) ale gdy przytrzymałem dłużej silnik na tych samych obrotach tak przy wyprzedzaniu turbinka się wyłączała i już nie można było osiągnąć obrotów więkrzych niż 3200 i prędkości więkrzej niż 120km . Okazało się że mialem pęknientą rure gumową łączącą turbine z chłodnicą interkulera(chyba dobrze nazwałem wygląda jak chłodnica i mieści się z lewej strony pod reflektorem) piszę tu o tej pierwszej rurze bo są dwie druga przy tej chłodnicy Wymieniłem rure i wróciła moc .A ja tak jeździłem cale lato ,bo jak było gorąco to wiadomo że guma się rozszerza, było wporzadku a jak się robilo chlodniej co raz ,nie często brakowało mocy. P. S. wybaczcie że się rozpisałem ale chciałem dokładnie opisać mój problem a jednocześnie pomóc w ten sposób innym klubowiczom. Pozdrawiam gorąco.
baskecior Opublikowano 15 Lutego 2008 Opublikowano 15 Lutego 2008 Witam Auto w czasie jazdy jakby ducha straciło.. Po podłączeniu kompa: błąd 00550 - Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference - Intermittent 00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 31-00 - Open or Short to Ground Po skasowaniu błędów nie pojawia się już błąd 553 ( ale może potrzeba logów dynamicznych które zrobię jutro) Co do błędu 550 kasuję i od razu wyskakuje na nowo Basic settings 000 poz 2 wartość 255 wygląda to strasznie ma być ok 54 dodam migającą kontrolkę świec żarowych czyli coś z wtryskiem Po poczytaniu forum wiem musze zrobić logi dynamiczne ale biorąc pod uwagę usterkę mam cykora Prawdopoobne usterki to przeskoczył pasek strzelił klin na małym kole powietrze w paliwie i opcja z pompką w zbiorniku której występowanie w AFN jest średnio wiadome.... Moje pytanie Jakie logi które bloki zdiagnozować aby ewentualnie wykluczyć rozbieranie 3/4 auta Podłączylem się tutaj bo to nowy wątek ze spadkiem mocy może zostanę wyrzucony... Dziękuję 550 i 255 w 01/000/02 = problem z regulatorem początku kąta wtrysku. Silnik powinien pracować jakby miał się za chwilę rozpaść. Kiedyś miałem podobną usterkę i okazało się że regulator stracił zasilanie - pomogło podłaczenie na krótko z AQ, a później doszedłem gdzieś pod drodze pęknięty przewód. Przeskok paska rozrządu również jest możliwy. AFN nie ma pompy paliwa w zbiorniku !!! Kylo80: twój problem nijak się ma do problemu kolegi , który założył wątek ...
stassiu88 Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Opublikowano 24 Lutego 2008 witam z koncem tygodnia odebrałem auto z serwisu. Okazało się, ze turbina jest do wymiany, nie powiem teraz dokładnie co było przyczyną w tej turbinie, ale została wymieniona na nową a auto zyskało dawną moc. Ponadto zostały tez wymienione wszyskie filtry, rozrząd oraz oleje. Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie oraz pomoc
rbs2360 Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 Prawdopodobne przyczyny: - uszkodzony przepływomierz, lub błąd w jego sterowaniu - uszkodzenie zaworu N75 , sterującego ciśnieniem doładowania - nieszczelność w dolocie powietrza doładowującego lub niewydatek turbosprężarki - uszkodzony przepływomierz, lub błąd w jego sterowaniu - to jest jasne jak usunąć - uszkodzenie zaworu N75 , sterującego ciśnieniem doładowania - to rónież jasne jak usunąć - nieszczelność w dolocie powietrza doładowującego lub niewydatek turbosprężarki - a z tym jak sobie poradzić, gdzie szukać przyczyny jak jest jest coś takiego ?
glapsson Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Witam Auto w czasie jazdy jakby ducha straciło.. Po podłączeniu kompa: błąd 00550 - Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference - Intermittent 00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 31-00 - Open or Short to Ground Po skasowaniu błędów nie pojawia się już błąd 553 ( ale może potrzeba logów dynamicznych które zrobię jutro) Co do błędu 550 kasuję i od razu wyskakuje na nowo Basic settings 000 poz 2 wartość 255 wygląda to strasznie ma być ok 54 dodam migającą kontrolkę świec żarowych czyli coś z wtryskiem Po poczytaniu forum wiem musze zrobić logi dynamiczne ale biorąc pod uwagę usterkę mam cykora Prawdopoobne usterki to przeskoczył pasek strzelił klin na małym kole powietrze w paliwie i opcja z pompką w zbiorniku której występowanie w AFN jest średnio wiadome.... Moje pytanie Jakie logi które bloki zdiagnozować aby ewentualnie wykluczyć rozbieranie 3/4 auta Podłączylem się tutaj bo to nowy wątek ze spadkiem mocy może zostanę wyrzucony... Dziękuję [br]Dopisany: 19 Marzec 2008, 22:41 _________________________________________________Trochę się opóźniłem z opisem problemu ale problem rozwiązanyCałe szczęście że nie jeździłem autkiem tylko zabrałem się za robotę Przyczyna!! Pasek szmata nie jestem pewien jakiej był firmy ale o ile dobrze pamiętam DELCO - nie kupujcie tego gówna wytrzymał tylko 10000 od miany rozrządu Po wymianie paska i napinacza częścij zaglądam pod osłonę zobaczymy co dalej ale widzę już po 3000 że wygląd nie budzi zastrzeżeń tym razem pasek GATES
akiwan Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Witam, jeśli chodzi o problem z wkręcaniem się silnika na obr. 3200 i więcej to jest tak(z doświadczeń jakie mam). Mój tata ma Passata AFN 110KM, Ja A4 AHH 90KM silniki inne ale turbiny te same(Garrett ze zmienną geometrią łopatek). Przy niskich biegach nic się nie dzieje... natomiast na 3biegu(AFN taty) silnik wkręca się na 3200obr/min. i tak jak by stracił moc(wrażenie jak by ktoś na ułamek sekundy wyłączył nam silnik) dalej nie idzie. U mnie dzieje się to samo ale dopiero na 4 biegu(1,2,3 idzie bardzo szybciutko do max obr.). Przyczyna to zapiekające się od nagaru łopatki w turbinie, jeśli turbina jest sprawna wystarczy czyszczenie u fachowców i dalej śmiga bez wymiany(AFN czyszczona była już dwa razy, ja u siebie jeszcze nie czyściłem bo jeżdżę dopiero 3 miesiące, ale też mnie to czeka) Przed wizytą u mechanika można się ratować ponownym odpalaniem silnika(na niskich obrotach będzie chodził jak by nic się nie stało) i starać się nie wkręcać go na wyższe obroty jak 3000:) Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się