juzek114 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Witam , Opisze problem tak jak umiem najlepiej : Na postoju jak zrobie obród kierownicą o 5 cm w prawo lub w lewo skrzypi. Jak zaczne nią obracać ciągle do oporu też skrzypi. Podczas jazdy jak skrecam czy jade dajac gazu nic sie nie dzieje. Podczas jazdy na luzie przy delikatnych skretach kierownicy slychac skrzypienie. Gdy auto stoi na rownym miejscu i ma wyprostowane koła to przy wsiadaniu obojetne czy z prawej strony czy z lewej slychac podobne skrzypienie czy trzeszczenie. Według was co to moze byc ? Ps. Mialem przegląd tydzien temu i wahacze są ok. Drązki stabilizacyjne mam oryginalne wymienione w maju.
89pawel89 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Opublikowano 11 Czerwca 2011 gumy od stabilizatora moga tak skrzypiec. Kolego a po deszczu kiedy jest mokro takze Ci skrzypi?
juzek114 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2011 Tego nie stwierdze bo dawno nie jezdzilem w deszczu. Pokonuje autem krótkie trasy jakies 20 km i to co 2 dzien
accountant Opublikowano 18 Czerwca 2011 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Witam! Dołączam się do tematu. Też pojawia się u mnie skrzypienie i dodatkowo opory przy skręcaniu kierownicą. Mechanik twierdzi, że pompa wspomagania jest do wymiany i powinno być ok. Ostatnimi czasy przestało się to objawiać, może dlatego, że często i dużo jeżdżę, ale opory dalej się pojawiają. Na dniach idę do mechanika. Pytanie moje jest następujące: czy konieczny jest demontaż przodu auta (tak jak przy wymianie rozrządu) aby wymienić tę pompę? Dodam też, że zamontowany mam starszy model pompy (AUDI 80 - 8D0 145 156 X). Pozdrawiam Bartosz
scuzz Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Witam! Dołączam się do tematu. Też pojawia się u mnie skrzypienie i dodatkowo opory przy skręcaniu kierownicą. Mechanik twierdzi, że pompa wspomagania jest do wymiany i powinno być ok. Ostatnimi czasy przestało się to objawiać, może dlatego, że często i dużo jeżdżę, ale opory dalej się pojawiają. Na dniach idę do mechanika. Pytanie moje jest następujące: czy konieczny jest demontaż przodu auta (tak jak przy wymianie rozrządu) aby wymienić tę pompę? Dodam też, że zamontowany mam starszy model pompy (AUDI 80 - 8D0 145 156 X). Pozdrawiam Bartosz Opory pojawiają się cały czas czy tylko przy zimnym tzn z rana? U mnie się zacina tak kierownica jakby nie było wspomagania ale dziej to się z rana i najczęściej w chłodne dni. Pompa podmieniona na inną i dalej to samo. Brak spienienia płynu a w zbiorniczku widać że pompa pracuje. Teraz została mi opcja że to maglownica. U ciebie też może być podobnie. Ja u siebie przó d miałem ściągnięty bo akurat rozrząd robiłem.
agusia59 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 ja tez mam podobny problem tylko ze zero oporów kierownicy, poza tym skrzypi w cieple suche dni a podczas deszczu cisza
Dawid0 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 ja tez mam podobny problem tylko ze zero oporów kierownicy, poza tym skrzypi w cieple suche dni a podczas deszczu cisza mnie dopadło to samo, jutro będę sprawdzał ale podejrzewam coś innego niż pompa bo dzwięk dochodzi z okolic silnik/kabina a nie z pompy
ryszard1961 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 jak sucho i skrzypi to gumy stabilizatora
dzik81 Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 To skrzypienie to niestety początki końca maglownicy
Dawid0 Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 u mnie to końcówki drążka kierowniczego, mimo ze końcówki nie miały luzu to w środku tak jak by sucho dałem tak oleju trochę i cisza ale już wiem że muszę szukać nowych końcówek
hubtychy Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 U mnie też skrzypiało przy minimalnych ruchach kierownicą i podczas wsiadania,wysiadania.Przyczyną były wybite wahacze i banan po stronie kierowcy.Koszt z wymianą 500zł :gwizdanie:
verpa Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Witam, mam podobny problem więc się podłącze Także mam skrzypienie przy ruchach kierownicą. Najbardziej słyszalne jak się skręca w lewo, rzadko jak się skręca w prawo. Wspomaganie chodzi dobrze, nie ma wycia. Jedyne to skrzypienie w okolicach wahaczy przy lewym kole. Dodam także, że prawdopodobnie mam padnięte końcówki drążków ( stuki przy skręcie na lekkich poprzecznych wybojach, krawężnikach ) Dziś skręciłem koła na maxa i zobaczyłem ze przegub od strony kierowcy jest cały w oleju albo smarze. Czy przyczyną skrzypień może być padnięty przegub? "tykotania nie ma" Dziś po pracy zajadę do mechanika, zobaczymy co powie. Jednak mam nadzieję ze czegoś się od Was dowiem. Co o tym sądzicie?
Digit Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Ja ostatnio przerabiałem skrzypienie u siebie - zawieszenie zrobiłem wcześniej więc to odpadło, skrzypienie dochodziło z okolic grodzi i gumy uszczelniającej wyjście do maglownicy, choć tak naprawdę nie dało się jednoznacznie określić źródła, również pod maską można było to usłyszeć, dźwięk naprawdę mógł doprowadzić do szału. Kiedyś już miałem z tym problem - przesmarowałem w nogach gumę i drążek i (dopiero) na drugi dzień uspokoiło się, teraz niestety już nie pomogło. Rozwiązaniem okazało się wymiana płynu w wspomaganiu i problem skrzypienia praktycznie zniknął - wychodzi że to chyba uszczelniacze w maglownicy... ale równie dobrze mógł to być któryś element zawieszenie.
verpa Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 byłem u mechanika wczoraj i "diagnosta od zawieszeń" po usłyszeniu dzwięku powiedzial że do wahacze. Podniósł auto i stwierdził że do wymiany mam 2 dolne proste, drążek i osłonę przegubu. Wykluczył magiel. Mam nadzieję że dzwięk minie.
mariusz ie Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 witam ja mam to samo tyko ze w b6 czasami na postoju zgrzyt jakby metal o metal sie tral straszny dzwiek nie znalazlem przyczyny
Budzio Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 podepne się pod temat i odświeże go. mam tak samo jak kolega wyżej, na zimnym (po postoju nocnym, nawet w zimne dni) słysze jak kręce kierą (przy wolnym ruszaniu lub w miejscu) zgrzyty metalu o metal i czuć to lekko jakby na "końcu" kierownicy (jakiś metr za kierownicą). wtf może być?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się