Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ACK] Jak sprawdzić turbinę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zamierzam sie z zakupem B6 1.9

Ofert jest dosyć sporo, jeździłem już kilkoma z oferowanych do sprzedazy aut ale nie kazde chodziło tak samo, mimo tego że silnik ten sam.

Bedzie to moje pierwsze auto w dieslu wiec nie mam za wiele pojecia na co zwrócić uwagę przy zakupie, głównie mam na myśli sprawdzenie turbiny. Jak z grubsza ją sprawdzić? Jak poznać przy oglądaniu auta że z torbo jest coś nie tak, bądź odbiega od normy? Posiadam scaner OBD do audi z możliwością podglądu poszczegolnych kanałów,wie ktoś może czy jest możliwość sprawdzenia turbiny tym urządzeniem?

Opublikowano

logi se porób -.-

Opublikowano

i tu możliwości jest sporo - zwłaszcza jeśli turbodoładowanie nawala - ja osobiście wybrałbym auto gdzie występuje notoryczne niedoładowanie bo wtedy i z ceny można zbić i poprzedniego właściciela wpuścić w maliny ale pod warunkiem, że pozna się przyczynę niedoładowania. Przyczyn niedoładowania jest trochę i nie sposób Ci wszystkie opisać więc jeśli sam do tego nie dojdziesz to nikt Ci tego czasu nie poświęci a uwierz, że wtedy można niezłą sztukę wyhaczyć za śmieszne pieniądze. Jak masz znajomego, który się zna na TDI to tylko z nim bierz się na zakupy a z pewnością skorzystasz. Przede wszystkim musisz mieć podgląd w grupę 011 w trakcie logowania dynamicznego czyli jazdy na 3 biegu z pedałem gazu wciśniętym w podłogę całkowicie w przedziale obrotów od 1500 do 4200 RPM. Tam gdzie wartość doładowania będzie niższa od wartości zadanej auto będzie się mułowato zbierać ale też sprawdź czy wtedy występuje np. błąd open or short to plus przy elektrozaworze N75 itd. czyli tryb awaryjny na dzień dobry lub jest nieszczelność wężyków podciśnienia albo nieszczelność w dolocie - właściciele tych TDI jeśli nie znają przyczyny niedoładowania to zaniżają cenę samochodu a sposób usunięcia usterki jest banalnie prosty i bardzo tani.

Opublikowano

nie kazde chodzilo tak samo, bo mogles jechac AVB 100KM,AWX 130 czy np AWX po sofcie 165

Opublikowano

daj mu 2 lub 3 bieg i ogień na tłoki... wtedy wyjdzie nie całkowicie ale tak powierzchownie czy turbo gra :)

Opublikowano

daj 3 biej rozpędz go do 1800 obr min i gaz do dechy jeśli turbo ma wmiare czysta zmienną geometrię vnt to bedzie równo przyspieszać nie bedzie takich chwil zawachania.

Opublikowano

nie kazde chodzilo tak samo, bo mogles jechac AVB 100KM,AWX 130 czy np AWX po sofcie 165

akurat jesli chodzi o moc to jezdziłem paroma 1.9 i akurat wszystkie miały 130KM a wiem to stąd że patrze na wlepkę w komorze bagażnika na symbol silnika i sprawdzam w obojetnie jakim katalogu z czesciami samochodowymi, wiekszosc ma podane symbole i moc danego motoru
Opublikowano

no to moze jakies bylo po sofcie,inne kulawe,moze byc wiele przyczyn niesprawnosci tdi i nie musi to byc nic zwiazane z turbo.

Opublikowano

witam moim zdaniem turbiny bym sie nie obawiał tak bardzo łatwo ją wymienic tylko jest małe ale jak silnik bedzie brał olej to niewiadomo czemu go ubywa i tu są schody bo nie jest tak łatwo wykryc przyczyne jak turbo to pół biedy sam tak mam tez myslałem ze turbo ,potem z odmy,teraz niemam pomysłu kompresja jest a oleju ubywa 0.5 l na tysiąc km i tylko lekko przykapca jak mu dam w piec tak porzadnie zwruc uwage czy spaliny nie smierdza olejem

Opublikowano

dziś oglądałem też a4 b6 ale motor 3.0 benz, jeśli chciałbym uzyskać waszą opinie na temat tego motoru to jak dobrze rozumiem mam założyć nowy wątek w oddzielnym dziale a ten tekst skasować, dobrze rozumuje? :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...