Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Dziwne zachowanie - kanał 49 - różne wartości temp.


zsakul85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. :hi:

Jest wiele tematów odnośnie temperatury cieczy chłodzącej ( kanał 49 na klimatroniku ) jednak żaden z nich nie daje odpowiedzi na to co zaobserwowałem. :mysli:

Liczę że koledzy pomogą mi uporać się z tym ciekawym zjawiskiem.

Dziś wracałem z nad morza 320km obserwacji zachowania kanału 49. Oto co zaobserwowałem:

Podczas jazdy z prędkością 120km/h temp. kanał 49 w zakresie od 91-96 st. C

Przyspieszam do 160km/h temp podskakuje nawet do 103 st. C :gwizdanie:

Włączam tempomat 140 - 94-96

przyspieszam tempomatem 160 - 96-99 a za chwilę 92-94

zauważyłem że podczas przyspieszania gdy obroty przekraczają 3 tyś obrotów temp. w tych momentach znacznie rośnie.

Ale zdarza sie tak że jadąc na tempomacie 120 raz jest ok 92-93 st. C a innym razem nawet 102 st. C

Ogólnie nie ma jakiejś zasady działania.

Dodam jeszcze że na 51 i na liczniku zawsze jest równo 90 nie ważne co jest na 49-ce

A teraz moje pytania:

Czy praca turbiny ma wpływ na temp. cieczy?

Który czujnik odpowiada za kanał 49 w silniku AJM?

Czy może to być wina termostatu jeśli tak to jak to sprawdzić?

Może potrafi ktoś sprawdzić co jest nie tak za pomocą VAG na terenie Poznania/Lubonia (okolice)

Najpierw chciałbym zdiagnozować co jest nie tak zanim pojadę do mechanika bo jak wszyscy doskonale wiedzą mechaniory to najchętniej by wszystko wymienili a głównie dlatego że sami nie mają pojęcia co może być nie tak.

Zauważyłem że u mnie w aucie VISCO nie działa poprawnie tzn. nie wysprzęgla się. Cały czas kręci się z obrotami silnika ale na chłopski rozum to to powinno powodować większe chłodzenie zawsze, przecież BMW tak ma że wiatrak lata zawsze jak obroty.

Może przeczyszczenie tego czujnika pomoże??

Jeśli ktoś miał podobne doświadczenie to proszę o pomoc. :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wszystko masz jak należy i nie ma co szukać dziury w całym. U mnie sytuacja wygląda praktycznie identycznie, a 3 miesiące temu wymieniałem termostat i visco przy okazji wymiany rozrządu, nic się nie zmieniło. Jeżeli chodzi o kanał 51 to zawsze gdy nagrzejesz silnik a nawet wcześniej będziesz miał tam równe 90 i moim zdaniem nie jest to temperatura bloku silnika tylko jest to wyliczona przez climatronik temperatura od której climatronik ma pracować jak by silnik miał już normalną temperaturę roboczą - 90 jest osiągane zawsze wcześniej niż faktycznie. Śmigaj autem i nic się nie przejmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też często obserwuję kanał 49 i temperatura waha się w przedziale 87 - 90 stopni, nie zauważyłem żeby podniosła się wyzej (nawet dziasiaj 28 stopni na zewnątrz i jazda z klimą), może masz walnięty czujnik (znajduje się z lewej strony silnika jak staniesz przodem do silnika - kolor zielony, nad katalizatorem)

Najlepiej sprawdź vagiem, wisco bezwładnie kręci się cały czas i wchodzi na konkretne obroty przy odpowiedniej temperaturze.

A jak wygląda temperatura na zegarach, pokrywa się z klimatronikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o kanał 51 to tak pokrywa się z licznikami. równo 90 st. C nie zaleznie od prędkości i obrotów.

Może masz foto silnika gdzie mógł byś mi zaznaczyć gdzie ten czujnik... jutro spróbował bym go przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam fotki, poszukaj na forum było rozmieszczenie czujników. Moim zdaniem czyszczenie czujnika nic nie da, jak coś to tylko wymiana ale prawdopodobnie nic się nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książkowo temperatura początku otwarcia termostatu to 87°C natomiast temperatura końca otwarcia to 102°C czyli wychodziło by, że jest w normie :good: obserwuj i nie ma na razie co panikować

jeśli chodzi o kanał 51 to jest wskazanie temp. bloku silnika i tam zawsze rośnie do 90 i tyle się utrzymuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz pablo_9 na 51-szym zawsze równo 90 :) nie ważne ile na 49-ce. Bedę obserwował to zjawisko :chytry:. A dzisiaj chyba jeszcze zobaczę czy nie zaślepić EGR to też ograniczy nagrzewanie silnika, poza tym zauważyłem że EGR jest brudny od oleju może już jest do niczego. Muszę tylko poszukać który przewód podciśnienia trzeba zaślepić i dorobić taką ładną blaszkę do zaślepienia. Może masz już z tym jakieś doświadczenie? :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ileż to można oserwować. Zdecydowanie za wysoka temp. Ja na autostradzie gdzie nawet 300 km ze stała prędkością 140 zawsze nie mam więcej jak 90 stopni. I nic nie skaka. Czujnik i termostat to podstawa zwłaszcza w pd bo paliwo osiąga bardzo wysokie temp. Nie ubędzie ci bo wiele nie kosztuje a na dłuższą metę to więcej ci szkód narobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co dariodario sugerujesz żeby wymienić termostat i czujnik temp. tylko który czujnik :confused4: i gdzie go szukać??

http://www.a4-klub.pl/smf/ajm_awx_avf_avb_lokalizacja_czujnikow_oraz_elementow_wykonawczych-t45015.0.html

czy to będzie G72 na rys nr.5 czy nr 2?? Jeżeli nie to proszę o podpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup najpierw sam termostat najlepiej z aso. Zleć wymianę machesowi jak nigdy tego nie robiłeś. Może być też uszkodzony czujnik temp ten za głowica patrząc od przodu. Ale na początek dla bezpieczeństwa twojego silnika wymień sam termostat. Po tylu latach ma prawo się zacinać. Tylko na ogół jak się psuje to się otwiera za wcześnie i silnika nie dogrzewa a u ciebie jest że ci silnik przegrzewa a to już niebezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś może orientuje się jakiej firmy jest ori termostat z ASO ?? :chytry:

Mam dojście do hurtowni motoryzacyjnej w której zaopatrują się sklepy i serwisy :gwizdanie:, wiec może tą firmę też będą mieli a wiadomo jak to ASO. Kiedyś byłem firmowym Golfem IV - 1.4 benz. w serwisie ( wymiana kompletnego rozrządu i przednich amortyzatorów ze sprężynami bo jedna po 72 k km pękła), to wycenili całość na 7800 zł :shocked: . Szef stwierdził że auto warte 9000 zł wiec u mechaniora prywatnego za 650 zł rozrząd + 380 zł zawiecha i auto smigało dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.U mnie bylo tak ze wogole mi temperatura nie dochodzila do 90 stopni tylko doszla mi gdzies do 80 i to wszystko i jeszcze niekiedy mi falowal wskaznik temperatury.I bardzo dlugo trwalo zeby sie wskaznik podniosl i dodam ze to bylo teraz latem temperatury otoczenia rzedu 25 stopni.Kupilem nowy termostat i czujnik temperatury ori z aso,wymienilem tylko termostat i nic dalej to samo.Czujnika juz nawet nie wymienialem tylko podjechalem z tym do elektryka i powiedzial mi ze to wina wskaznika temperatury jest.Pytalem go jeszcze czy to jest winny czujnik temperatury i powiedzial ze nie ze to wskaznik.Postawilem mu auto.Jeden dzien i problem z glowy.Teraz po nawet przejechaniu krotkiego odcinka juz mam temperature 90 stopni i tak sie trzyma caly zas i nic nie faluje i nie skacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do wymiany termostatu w moim aucie to już znalazłem mały tutorial :] :

http://www.a4club.pl/index.php?topic=3846.0 .

Prawie wszystko w aucie robię sam wiec i z tym bym sobie poradził a jeszcze nikt mi nie odpowiedział który czujnik jest odpowiedzialny za wskazanie kanału 49 :( ??

[br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 14:29_________________________________________________

Witam.U mnie bylo tak ze wogole mi temperatura nie dochodzila do 90 stopni tylko doszla mi gdzies do 80 i to wszystko i jeszcze niekiedy mi falowal wskaznik temperatury.I bardzo dlugo trwalo zeby sie wskaznik podniosl i dodam ze to bylo teraz latem temperatury otoczenia rzedu 25 stopni.Kupilem nowy termostat i czujnik temperatury ori z aso,wymienilem tylko termostat i nic dalej to samo.Czujnika juz nawet nie wymienialem tylko podjechalem z tym do elektryka i powiedzial mi ze to wina wskaznika temperatury jest.Pytalem go jeszcze czy to jest winny czujnik temperatury i powiedzial ze nie ze to wskaznik.Postawilem mu auto.Jeden dzien i problem z glowy.Teraz po nawet przejechaniu krotkiego odcinka juz mam temperature 90 stopni i tak sie trzyma caly zas i nic nie faluje i nie skacze.

Wszystko ok tylko co on w tym aucie robił ?? przecież wskazanie jest również na kanale 49 ?? Z tego co sie orientuję zarówno licznik jak i kanał 49-ty mają wskazania z czujnika temp. cieczy chłodzącej wiec jaki wskaźnik wymieniał ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaplacilem za moj termostat w aso 103zl wraz z oringiem.A za czujnik temperatury w aso dalem 98zl wraz oringiem i to bylo w zeszlym tygodniu.Takze mysle ze to nie jest az taki majatek a original zawsze jest git tak mysle.A czujnika temperatury nie wymienialem bo okazalo sie ze nie trzeba bylo.Wiec czujnik temperatury wraz z oringiem ori z aso mam jakby ktos chcial.[br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 14:35_________________________________________________Wskaznika nie wymienial tylko go naprawil.Powiedzial ze tam jakies przerwy w sterowaniu na wskazniku byly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...