Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, mazur1990 napisał:

Tak nie jest zalecane częste wymuszanie regeneracji tym bardziej na postoju tzw. wypalanie servisowe. Podczas regeneracji wtryski dostarczają wiecej paliwa do komory spalania co za tym idzie temp. rośnie nawet pow. 700°C, części szybciej się zużywają. Tak w skrócie. Lepiej jak on sobie załącza wypalanie. 

W VCDC wyzeruj wartości wyuczone czujnika różnicy ciśnień. 

Ale najpierw daj log dynamiczny. 

1. Prędkość obrotowa silnika.

2. Różnica cisnienia wartość obliczona.

3. Różnica cisnienia wartość zmierzona.

4. Zawartość popiołu w oleju.

5. Czas od ostatniej regeneracji

6. Kilometry od ostatniej regeneracji. 

W tym silniku nie da się wymusić regeneracji na postoju. Tylko podczas jazdy. Temp.  spalin rośnie do nieco ponad 600°C

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mazur1990 napisał:

Ale najpierw daj log dynamiczny. 

Taki krótki log za wiele nie pokaże. Przydałby się log z trasy, a jeszcze lepiej najpierw, żeby się pokręcić na mieście i później trasa. Wtedy byłoby widać jak się samochód zachowuje w różnych warunkach.

Co do wymuszonej regeneracji, to warto również zwrócić uwagę na poziom oleju

Według mojej opinii, jeśli wszystko w samochodzie jest ok, odczyty z czujników są OK, to trzeba jeździć i obserwować. Wypalanie co 2000 km jest wartością dużą, nawet bardzo dużą, no ale może ten typ tak ma.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mazur1990 napisał:

Tak nie jest zalecane częste wymuszanie regeneracji tym bardziej na postoju tzw. wypalanie servisowe. Podczas regeneracji wtryski dostarczają wiecej paliwa do komory spalania co za tym idzie temp. rośnie nawet pow. 700°C, części szybciej się zużywają. Tak w skrócie. Lepiej jak on sobie załącza wypalanie. 

W VCDC wyzeruj wartości wyuczone czujnika różnicy ciśnień. 

Ale najpierw daj log dynamiczny. 

1. Prędkość obrotowa silnika.

2. Różnica cisnienia wartość obliczona.

3. Różnica cisnienia wartość zmierzona.

4. Zawartość popiołu w oleju.

5. Czas od ostatniej regeneracji

6. Kilometry od ostatniej regeneracji. 

Tak właśnie coś gdzieś podejrzalem o tym zerowaniu i też tak zrobię przy najbliższej okazji.

Kurde słabo jeszcze czaje ... Pokierujesz trochę co i jak ? Czy to za łatwo i muszę się bardziej postarać ... 

22 minuty temu, Muskel1 napisał:

W tym silniku nie da się wymusić regeneracji na postoju. Tylko podczas jazdy. Temp.  spalin rośnie do nieco ponad 600°C

I właśnie tak było ... Odpaliłem w vcds gdzie na fisie wyskoczyło info. I mrugala ikonka DPF. Jakieś 15 km i zgasła sama.

Ogólnie to ciekawiło mnie co i jak się zadzieje (pisałem że za hu hu nie mogę wyczuć kiedy się wypala) to w jeździe wiadomo nie ma szans a zaraz po włączeniu w vcds coś tam się zadziało przez chwileczkę z obrotami.

 

Wiadome jest jak sprawa wygląda u Was i przy jakich wartościach wypala. Będziemy obserwować ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, sebaa napisał:

Taki krótki log za wiele nie pokaże. Przydałby się log z trasy, a jeszcze lepiej najpierw, żeby się pokręcić na mieście i później trasa. Wtedy byłoby widać jak się samochód zachowuje w różnych warunkach.

Co do wymuszonej regeneracji, to warto również zwrócić uwagę na poziom oleju

Według mojej opinii, jeśli wszystko w samochodzie jest ok, odczyty z czujników są OK, to trzeba jeździć i obserwować. Wypalanie co 2000 km jest wartością dużą, nawet bardzo dużą, no ale może ten typ tak ma.

Co masz na myśli o oliwie ? Zauważyłem że właśnie miałem na max ... Sprawdzam często a wczoraj rzuciło się w oczy że po 200 km po wypaleniu wymuszonym obyło o jedną jednostkę ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Ass napisał:

Ogólnie to ciekawiło mnie co i jak się zadzieje (pisałem że za hu hu nie mogę wyczuć kiedy się wypala) to w jeździe wiadomo nie ma szans a zaraz po włączeniu w vcds coś tam się zadziało przez chwileczkę z obrotami.

U mnie jak zaczyna się wypalanie, wskazówka stoi równo na 1.000 obr - na postoju i podczas jazdy jak wrzucisz na luz. Po tym też widzę, kiedy sie kończy. Pokrywa się to z tym, co pokazuje apka VAG DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Ass napisał:

Tak właśnie coś gdzieś podejrzalem o tym zerowaniu i też tak zrobię przy najbliższej okazji.

Kurde słabo jeszcze czaje ... Pokierujesz trochę co i jak ? Czy to za łatwo i muszę się bardziej postarać ... 

I właśnie tak było ... Odpaliłem w vcds gdzie na fisie wyskoczyło info. I mrugala ikonka DPF. Jakieś 15 km i zgasła sama.

Ogólnie to ciekawiło mnie co i jak się zadzieje (pisałem że za hu hu nie mogę wyczuć kiedy się wypala) to w jeździe wiadomo nie ma szans a zaraz po włączeniu w vcds coś tam się zadziało przez chwileczkę z obrotami.

 

Wiadome jest jak sprawa wygląda u Was i przy jakich wartościach wypala. Będziemy obserwować ... 

Tu masz link wymiany i zerowanie wartości wyuczonych w VCDS.

Log dynamiczny pokazuje nam szczególnie zachowywanie się czujnika różnicy ciśnienia oraz sprawdzenie przelotu DPF. Jeżeli różnica ciśnienia ma ponad 200hPa, filtr jest zabity należy wyciścić albo wymienić. Ogóle temat DPF jest jak rzeka.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, raqu43 napisał:

U mnie jak zaczyna się wypalanie, wskazówka stoi równo na 1.000 obr - na postoju i podczas jazdy jak wrzucisz na luz. Po tym też widzę, kiedy sie kończy. Pokrywa się to z tym, co pokazuje apka VAG DPF.

Wiadome w mieście się kręcąc może i bym natrafił ... Gdzie miasta u mnie jest malutko ... A w jeździe wrzucając luz i tak masz obroty podwyższone ... 

W moim przypadku multitronik ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wolnego czasu zajrzałem do swojego DPF-a. Parametry na zgaszonym.

20220108_114441.thumb.jpg.eb5d7e6a6c8c7e2e1577b60d46d8efbf.jpg

I tu poniżej na odpalonym.

20220108_114547.thumb.jpg.af8cfb03fe988977d049278b454e5c34.jpg

Na moje oko czujnik różnicy ciśnień do wymiany i zapełnienie filtra ponad normę proszę o ocene. Dodam, że  DPF jest od nowości. Ani razu kontrolka się nie zapaliła. Soft z przed afery dielel gate.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

240ml popiołu to definitywnie za już  dużo. Filtr do wymiany lub czyszczenia. Jaki przebieg? Przy tym zapełnieniu pewnie  ponad 300 kkm

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie to 342 110km  :)

Zastanawia mnie wartość -4hPa na zaplonie. Powinno być 0hPa. Czujnik różnicy ciśnienie przez to źle zlicza zapełnienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie musi być 0. Czujnik RC ma pewne tolerancje. Dlatego należy go skalibrować aby mógł poprawnie wskazywać. Musi mieć po kalibracji zapisaną wartość offset,  którą później przy wskazaniu odlicza od wartości, którą zmierzył. Wartość offset jest bliska zeru, najczęściej -1 lub +1 hPa.

Sprawdź jaką masz wartość offset zapisaną. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czujnik różnicy ciśnienia mamy jest ok. 

Poniżej logi dynamiczne, zapomniałem dodać prędkości obrotowej silnika do pomiarów :(.

Zakres pomiarowy był 1500obr. - 4000obr. na 3biegu gaz w podłogę.

1795637999_LOG-01-IDE00427_6_1.thumb.jpg.73c7c7cbc227a8bc7f5356048d33d20e.jpg

 

Wartość różnicy ciśnienia przy najwyższych obrotach ok 4000obr./min przekracza 200hPa. Filtr jak Muskel1 powiedziałeś do czyszczenia.

Teraz moje pytanie czy czyszczenie filtra nie spowoduje jego wewnętrznego uszkodzenia np. pęknięcia itp.? Nowy oryginalny filtr pewno kosztuje krocie. A zamienników ładować nie mam zamiaru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz poszukać jakiejś dobrej firmy zajmującej się tym. Jeżeli zostanie to przeprowadzone zgodnie ze sztuką, to filtr po takim zabiegu będzie porównywalny do nowego i nic mu się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
mógłby mi ktoś napisać jak wygląda procedura wypalania DPF-a w silniku CSUA z 2015r z adblue? chciałem zakupić takie auto, ale obawiam się tego dpf-a. Ktoś ma taki silnik i mógłby napisać jak to wyglada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Muskel1 napisał:

Musisz poszukać jakiejś dobrej firmy zajmującej się tym. Jeżeli zostanie to przeprowadzone zgodnie ze sztuką, to filtr po takim zabiegu będzie porównywalny do nowego i nic mu się nie stanie.

Jest niedaleko mnie jest firma co regeneruje turbo i DPF-y. 

Tak sobie myślę puki wszystko dobrze hula, nie ma problemów z wypalaniem ani błędów to może lepiej tego nie ruszać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapchany dfp powoduje wzrost ciśnienia spalin, co z kolei na dłuższą metę szkodzi turbinie i silnikowi.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Muskel1 napisał:

240ml popiołu to definitywnie za już  dużo. Filtr do wymiany lub czyszczenia. Jaki przebieg? Przy tym zapełnieniu pewnie  ponad 300 kkm

A jak idzie zerowanie tej wartości ? Robią to odpowiednim sprzętem czy z automatu się żeruje po czyszczeniu czy też wymianie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerowanie wartości popiołu przeprowadza się za pomocą programu diagnostycznego,  np: VCDS.

Samo z siebie się nie wyzeruje.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...