Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wygląda ta rura jakby dpfu nie było

Opublikowano (edytowane)

Należy sprawdzić poprawność wyłączenia procesu/procesów regeneracji w programie/mapie. 

Proces regeneracji odbywa się/startuje na podstawie osiągnięcia pewnej (zależnej od stanu zapełnienia popiołem) wartości zapełnienia sadzą (obliczonej lub rzeczywistej) i prawdopodobnie "profilaktycznie" po osiągnięciu pewnej wartości przejechanych km.

W omawianym przypadku nie ma pewności co do tego, czy sterownik nie rozpoczyna procedury "po dystansie" . Nie ma też pewności, czy sterownik nie będzie doliczał wartości popiołu (wartość została tu wyzerowana). Gdyby ją naliczał, to nie ma z kolei pewności, czy nie rozpocznie procedur, gdy wartość ta spowoduje obniżenie "progu" , od którego zaczyna regenerację. Wartość, przy której rozpoczynany jest proces zmienia się wraz ze wzrostem wartości popiołu. W przypadku mojego auta w nowym filtrze jest to 32. W filtrze po około 200-250 tys. km jest to około 16. Proszę zauważyć , że w omawianym przypadku wartości sadzy zostały "zatrzymane" na 30.95, a więc, jak mniemam zaraz przed wartością progową(przy wartości popiół "0"). Gdyby sterownik doliczał wartość popiołu, ta osiągnie taki poziom, przy którym próg zostanie obniżony do mniej niż 30.95 i proces regeneracji mógłby zostać rozpoczęty. Oczywiście są to tylko moje dywagacje na temat sposobu, w jaki zostało to "wyprogramowane". 

Uważam, że koniecznie trzeba skontaktować się z fachowcem ( Fachowcem) w celu weryfikacji.  

W tym aucie filtra nie ma. Został usunięty. 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
Godzinę temu, Robi77 napisał:

Umnie wygląda to tak końcówka i palce

20190220_120723.jpg

20190220_120649.jpg

20190220_120659.jpg

20190220_120811.jpg

nie ma filtra i tak koledzy pisza musisz zdiagnozowac czy zostal prawidlowo wylaczony bo cos mi sie wydaje ze nie ma wgranego emulatora i sterownik sie zachowuje jakby był fizycznie

Opublikowano
3 minuty temu, lukas309 napisał:

bo cos mi sie wydaje ze nie ma wgranego emulatora i sterownik sie zachowuje jakby był fizycznie

Czemu Łukasz tak twierdzisz/mniemasz ? Pytam, po jakich parametrach wyciągasz taki wniosek ? Naprawdę z ciekawości :) 

Opublikowano
1 minutę temu, Tomnik napisał:

Czemu Łukasz tak twierdzisz/mniemasz ? Pytam, po jakich parametrach wyciągasz taki wniosek ? Naprawdę z ciekawości :) 

a po takich ze brat ma A3 z Francji i filtra nie ma i sterownik nie mierzy zadnych wartosci (dystansu od ostatniej regeneracji, czasu, oraz zawartosci sadzy )

Opublikowano
1 minutę temu, lukas309 napisał:

a po takich ze

I po co ten nieprzyjazny ton ....? 

Pytałem, tak, jak to zaznaczyłem - z ciekawości- człowiek zbiera doświadczenie całe życie, nikt nie jest alfą i omegą. A Ty ....Ech.

3 minuty temu, lukas309 napisał:

ze brat ma A3 z Francji i filtra nie ma i sterownik nie mierzy zadnych wartosci (dystansu od ostatniej regeneracji, czasu, oraz zawartosci sadzy )

I dlatego też napisałem wcześniej, że trzeba to zweryfikować u Fachowca.

Tu wartości sadzy nie są naliczane. Naliczany jest dystans od ostatniej r.

Ja nie mam wiedzy, co i jak trzeba "wyłączyć" w programie. Być może istnieje możliwość wyłączenia tylko niektórych danych. Nie mam wiedzy, czy trzeba je "wyłączyć" wszystkie. Posiadam tylko wiedzę na temat samego procesu - kiedy, jak i dlaczego.

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, Tomnik napisał:

I po co ten nieprzyjazny ton ....? 

Pytałem, tak, jak to zaznaczyłem - z ciekawości- człowiek zbiera doświadczenie całe życie, nikt nie jest alfą i omegą. A Ty ....Ech.

I dlatego też napisałem wcześniej, że trzeba to zweryfikować u Fachowca.

Tu wartości sadzy nie są naliczane. Naliczany jest dystans od ostatniej r.

Ja nie mam wiedzy, co i jak trzeba "wyłączyć" w programie. Być może istnieje możliwość wyłączenia tylko niektórych danych. Nie mam wiedzy, czy trzeba je "wyłączyć" wszystkie. Posiadam tylko wiedzę na temat samego procesu - kiedy, jak i dlaczego.

jaki nieprzyjazny normalnie odpisuje ale jak CIE uraziłem to przepraszam :oczko:

Edytowane przez lukas309
Opublikowano
2 minuty temu, lukas309 napisał:

jaki nie przyjazny

Różnice we wrażliwości i sposobie formowania wypowiedzi, Łukasz.

Przeprosiny przyjęte :) ?

Opublikowano
2 minuty temu, Tomnik napisał:

Różnice we wrażliwości i sposobie formowania wypowiedzi, Łukasz.

Przeprosiny przyjęte :)?

:radocha: co do wylaczania rowniez posiadam wiedza taka jak ty i bazuje tylko na aucie brata w ktorym tak jest ale to nie oznacza ze we wszystkich tak ma byc

Opublikowano

Może to coś pomoże 

20190220_145455.jpg

20190220_145411.jpg

20190220_145134.jpg

20190220_151634.jpg

Opublikowano
8 minut temu, Robi77 napisał:

Może to coś pomoże

Robert, tu już wszystko zostało napisane. Ze swojej strony nie mam nic do dodania.

Twój osmolony palec powiedział wszystko.

Opublikowano (edytowane)

Nie ma DPF, wg mnie jest wycięty programowo bo w przeciwnym razie sypałby kontrolką MIL i dolewał paliwa do oleju ale weź pod uwagę, że motor może spalać olej a stan uzupełnia dolewane paliwo i może się wydawać że jest OK, dla pewności podjechałbym na diagnostykę do tunera

Edytowane przez Gość
Opublikowano
Godzinę temu, Charls napisał:

Nie ma DPF, wg mnie jest wycięty programowo bo w przeciwnym razie sypałby kontrolką MIL i dolewał paliwa do oleju ale weź pod uwagę, że motor może spalać olej a stan uzupełnia dolewane paliwo i może się wydawać że jest OK, dla pewności podjechałbym na diagnostykę do tunera

Ok i tak zrobię dam znać co wyszło jutro się umowie na termin 

Opublikowano
5 minut temu, Charls napisał:

@Robi77 jaki masz kod silnika?

CAGA

Opublikowano
6 minut temu, Robi77 napisał:

CAGA

Super ? wypadałoby zmienić w profilu ? 

Opublikowano
9 minut temu, Charls napisał:

Super ? wypadałoby zmienić w profilu ? 

Sorki już zrobione nie zauważyłem 

Opublikowano (edytowane)

Witam. Moja Audica miała zrobioną akcję serwisową w zeszłym roku przez Niemca w Niemczech. Dpf wypala się w przedziale 500 - 700 km. Końcówki rury wydechowej w srodku są czyste. Do pracy dojeżdżam 20 km.

Edytowane przez kkt
Opublikowano

także panowie wracajac do tematu... co sądzicie na temat mojego dpf? wg mnie wszystkie parametry jeszcze w normie. Inni maja wieksza zawartość popiołów i nie ma tak częstego wypalania.. Poniżej zamieszczam wszystkie parametry odczytywane w kilku cyklach wypalania. Strasznie szybko rośnie obliczana masa sadzy... Tylko  od czego to zależy jakis czujnik jest z to odpowiedzialny? moze zresetować, zrobić od nowa adaptacje czy coś ? czy to raczej nic nie pomoze i zostaje mi tylko czyszczenie dpf? tylko jest pytanie czy po czyszczeniu dalej nie bedzie sie wypalal co 200km jak sadza obliczana dalej bedzie tak szybko rosnać...

mix.jpg

Opublikowano (edytowane)

Ja przed czyszczeniem miałem 180 ml popiołu filtr się wypalal średnio co 500 - 700 km mówię tutaj o wymuszonej regenarcji przy jeździe po mieście, na obecną chwilę po czyszczeniu co zauważyłem to większa droznosci układu wydechowego a czy pokonuje większy dystans to muszę sprawdzić, tak naprawdę od marca 2013 roku filtr mi nie sprawia żadnych kłopotów mimo iż jeżdżę 70 % po mieście, czyszczenie zrobiłem profilaktycznie i po rozmowie z osobą która filtr czyscila pow mi że nie był tak zawalony syfem mimo wskazań VCDsa (0,18ml) przy poj od 0,25 - 0,3 ml całkowitej. 

Nie ingeruje w żaden sposób w silnik typu wyłączanie systemu recyrkulacji spalin, wyłącznie i usuwanie klap w kolektorze ssacym itp. 

Moim zdaniem jeżeli chodzi o szybkość zapelniania się filtra dpf sądzą wszystko jest zależne od stanu silnika 

 

Edytowane przez lukas309

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...