resiak82 Opublikowano 30 Października 2021 Opublikowano 30 Października 2021 Witam. Może ktoś z kolegów zerknąć na parametry mojego filtra? Wydaje mi się że jest za dużo popiołu i czy może być to przyczyną, że auto podczas jazdy przy obrotach ok 2300 na chwilę przycina i po tym obroty dalej rosną? Odczucie takie jak przy zmianie biegu w automacie
Muskel1 Opublikowano 30 Października 2021 Opublikowano 30 Października 2021 (edytowane) Wartość popiołu olejowego 170ml czyli już niedługo osiągnie max. zapełnienoe. Edytowane 30 Października 2021 przez Muskel1
resiak82 Opublikowano 30 Października 2021 Opublikowano 30 Października 2021 Na vcds przeskakuje o 10 chyba, a wiec równie dobrze może być 179. Czy preparaty typu K2 czyszczą sądzę czy popiół? I czy warto to w ogóle stosować?
kwk9k Opublikowano 3 Listopada 2021 Opublikowano 3 Listopada 2021 W dniu 30.10.2021 o 11:59, resiak82 napisał: Czy preparaty typu K2 czyszczą sądzę czy popiół? I czy warto to w ogóle stosować? Nie czyszczą ani sadzy, ani popiołu. W teorii wpływają na wydajność DPFa, ale w praktyce dla mnie ich stosowanie nie ma żadnego sensu. Szukając info w necie nie znalazłem badań i testów, żeby środki jakoś realnie wpływały na filtr cząsteczek stałych. Popiół należy usunąć, bo to pozostałość po wypalającej się regularnie sadzy – są firmy, które świadczą takie usługi. Następnie trzeba wyzerować wartość oil ash. Tak jak wspominał Muskel1, norma dla 2.0 TDI to 175ml. Tylko że w praktyce filtr będzie sprawny dłużej. Wiele z nich działa w pełni sprawnie nawet do 0.25l oil ash, a to nawet 100 tys. km. jazdy. Pamiętaj jedynie, że ignorowanie tej kwestii może prowadzić do problemów z turbo i wtryskami. Jeżeli sytuacja finansowa pozwala wydać kilka stówek na rengenerację DPFa to można o tym pomyśleć, żeby mieć spokój, ale generalnie bym nie panikował. Sam aktualnie mam 0.22l i wszystko gra. Generalnie to 0.175l dla mnie jest trochę mityczną wartością opracowaną przez VAG "z czapy", bo coś musieli podać.
Rabbi Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 (edytowane) W dniu 30.10.2021 o 11:54, Muskel1 napisał: Wartość popiołu olejowego 170ml czyli już niedługo osiągnie max. zapełnienoe. Muskel, Przy nie pracującym silniku : Filtr cząstek stałych różnica ciśnienia 2hPa Filtr cząstek stałych offset różnicy ciśnienia 2hPa czy to normalna wartość na wyłączonym silniku? (B8 2013rok CGLC 177KM) Edytowane 2 Grudnia 2021 przez Rabbi
Muskel1 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Nie no, silnik musi pracować. Zrób pomiar na wolnych obrotach na luzie i przy 2500 obr/ min też na luzie. 1
Rabbi Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Chodzi mi o to czy nie powinno być 0 na wyłączonym?
Rabbi Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Sprawdzę wieczorem na rozgrzanym i wrzucę wartości
Muskel1 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 I żeby wartość sadzy i popiołu olejowego było widać. 1
Rabbi Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 8 godzin temu, Muskel1 napisał: I żeby wartość sadzy i popiołu olejowego było widać. Z butem w podłodze na postoju: Filtr cząstek stałych różnica ciśnienia 62hPa Filtr cząstek stałych offset różnicy ciśnienia 2hPa Oil Ash 0,17 Obliczona masa sadzy 19.70g Zmierzona masa sadzy 20.83g Kilometry od ostatniej regeneracji 212329m Na biegu jałowym, obroty ok 830 Różnica ciśnień 13hPa Różnica ciśnień offset 2hPa
Muskel1 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 No ale miałeś zrobić przy 2500 obr/min a nie z butem w podłodze
Rabbi Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 2500 ma z butem na jałowym bo jest blokada
Rabbi Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 (edytowane) Mogę jutro sprawdzić raz jeszcze. Zauważyłem że zaczął się wypalać po 220km od poprzedniej regeneracji. Edytowane 2 Grudnia 2021 przez Rabbi
Muskel1 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 W każdym razie możesz powoli szykować się na czyszczenie.
Rabbi Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Tak myślę patrząc po ilości Oil Ash....choć niektórzy mają 0.25 i jeżdżą.
Rabbi Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 (edytowane) Wrzucę mu jeszcze może w tym roku fabryczny soft bo obecny jest po aktualizacji "Dieselgate" i zobaczę czy wydłuży interwały wypalania Edytowane 2 Grudnia 2021 przez Rabbi
Muskel1 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Przy tym zapełnieniu raczej nic to nie da. Pełny dpf to pełny dpf i soft nic tu nie pomoże. Ciśnienie spalin jest takie jakie jest i soft tego nie zmieni.
grzywka-1970 Opublikowano 3 Grudnia 2021 Opublikowano 3 Grudnia 2021 Witam ,ja trochę z innej beczki ,na apce vag dpf nie czyta mi dwóch okienek post injection2 i 3 . Do tej pory pokazywała wszystko a teraz lipa ,może coś, ktoś wie jak ogarnąć. Pozdrawiam Apka w wersji płatnej.
Muskel1 Opublikowano 3 Grudnia 2021 Opublikowano 3 Grudnia 2021 Kliknij na nieaktywne pola. Deaktywowałeś je przypadkowo.
grzywka-1970 Opublikowano 3 Grudnia 2021 Opublikowano 3 Grudnia 2021 No właśnie nie świecą tak jak reszta a dane na zero .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się