Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zrzuć dpf? Wiesz ile jest walki w tym silniku aby go wydobyć? 
i co ja tam zobaczę? sadza jest zawsze, jak mógłbym określić czy jest jej nadmiernie czy w sam raz.

Sonda Lambda tez nowa, niedawno zmieniana.
Zgłupiałem już, może ta apka VAGDpf przekłamuje, nie mam już pojęcia.  

Opublikowano

Nadmierną produkcję sadzy zobaczysz. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Użytkownik007 napisał(a):

Cisnienia jak przed czyszczeniem filtra, na wolnych obrotach około 15-22hpa. 

Nawet chwile po wypaleniu? Gdyby to była wina sadzy, to po wypaleniu powinny być OK ciśnienia.

 

Godzinę temu, Użytkownik007 napisał(a):

2 tygodnie temu był prany, mam wydruki, zreszta nie był nawet jeszcze mocno zapełniony a czyściłem profilaktycznie ze względu na te wysokie cisnienia…

Wiesz, papier wszystko przyjmie.... Odnośnie zapełnienia jest to wartość typowo teoretyczna, wyliczana przez sterownik silnika, wysokie ciśnienia pokazują, ze DPF faktycznie był już fizycznie zapchany.

 

Sam wymontowywałeś DPF i dawałeś na czyszczenie?

Opublikowano (edytowane)

Miałem dopiero jedno wypalanie i nie wyłapałem dokładnie jakie bylo zaraz po ale na pewno mniejsze i rośnie. Teraz ponad 100km od wypalania ~22hPa.

 

Wymontował mi kuzyn który się tym zajmuje a prała firma uznana w okolicy, nie słyszałem na nich złego słowa.

Tak myśle  może któryś z przewodów do czujnika ma jakieś przetarcie

Edytowane przez Użytkownik007
Opublikowano

Za wysokie ciśnienie. Filtr do czyszczenia.

Opublikowano (edytowane)

ja jeszcze nie zmieniałem tego czujnika różnicy ciśnień a teraz już mi sie wypala co 60km masakra nie wiem co mam robić czy oddać auto do wydarcia tego zasranego dpf i do prania czy zmienic czujnik a jak on nie pomoze to tylko wyrzucone pieniądze w błoto eh u mnie na wolnych obrotach pokazuje rożnie ciśnienie raz 9hpa a raz 12hpa mechanik twierdzi że to nie widna czujnika tylko podejrzewa że coś z dpf-em. W ciągu 18km rano do pracy z tego jakieś 11km autostrada potrafiło urosnąć masa rzeczywista z 6.03 do 12.73g to jest masakra.

Screenshot_20230324_052214_VAG DPF.jpg

Edytowane przez tompab
Opublikowano
3 minuty temu, tompab napisał(a):

ja jeszcze nie zmieniałem tego czujnika różnicy ciśnień a teraz już mi sie wypala co 60km masakra nie wiem co mam robić czy oddać auto do wydarcia tego zasranego dpf i do prania czy zmienic czujnik a jak on nie pomoze to tylko wyrzucone pieniądze w błoto eh u mnie na wolnych obrotach pokazuje rożnie ciśnienie raz 9hpa a raz 12hpa mechanik twierdzi że to nie widna czujnika tylko podejrzewa że coś z dpf-em 

Napisane masz wyżej. Wymień czujnik bo dpf i tak będzie z dużym prawdopodobieństwem do czyszczenia, więc nie są to wyrzucone pieniądze, bo po czyszczeniu/wymianie dpf należy także wymienić czujnik na nowy.

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Napisane masz wyżej. Wymień czujnik bo dpf i tak będzie z dużym prawdopodobieństwem do czyszczenia, więc nie są to wyrzucone pieniądze, bo po czyszczeniu/wymianie dpf należy także wymienić czujnik na nowy.

a dlaczego po czyszczeniu/wymianie trzeba nowy czujnik zakładać? a jak go teraz wymienię i założę to po wypraniu będzie on mógł zostać czy znowu nowy? Jeszcze w tym tygodniu może mi się uda podjechać do elektronika żeby sprawdził komputerem to wszystko jeszcze chociaż nie wali żadnych błędów także nie wiem czy coś wynajdzie eh.

Edytowane przez tompab
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, tompab napisał(a):

a dlaczego po czyszczeniu/wymianie trzeba nowy czujnik zakładać? a jak go teraz wymienię i założę to po wypraniu będzie on mógł zostać czy znowu nowy?

Dlatego żeby wykluczyć ewentualne błędne wskazania. Czujnik ma w końcu wytrzymać następne 200 kkm i bezbłędnie podawać wartości. W momencie gdy czujnik ulegnie usterce i bęzie podawał błędne wartości, może doprowadzić to do szybkiego zapchania dpf (czego nawet nie odczujesz).  Aby tego uniknąć i wykluczyć jedną z przyczyn braku regeneracji dpf, powinno po czyszczeniu/wymianie filtra wymienić się także czujnik. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Jestem po czyszczeniu DPF i wgraniu starszego softu z 9978 do 9977 bo niestety nie bylo ponoć do tego silnika innego tylko 9977 oraz 9978 i wyzerowaniu wartosci po zmianie softu a wczesniej po wypraniu dpf bylo zrobione 114km do czasu zmiany softu i niestety nie widze różnicy dalej strasznie szybko przybywa masa zmierzona:( Z tego co sprawdzał ciśnienie po czyszczeniu do jak przygazował chyba na 2000 albo 2500 obrotów nie wiem dokładnie to mu pokazywało 36hpa, a przed myciem DPF było 70hpa z tego co mówił mi 

1. zdjęcie po wyczyszczeniu DPF zrobione 114km przed zmianą softu

2. zdjęcie po zmianie softu i wyczyszczeniu wartości w VCDS zrobione 40km niby ten co zmieniał soft powiedział że to teraz się musi wszystko od nowa nauczyć żebym zrobił jakies 500km powinno sie unormować ciekawe hm... te screeny  zrobiłem na biegu jałowym o ile dobrze pamiętam.

Screenshot_20230405_141818_VAG DPF.jpg

Screenshot_20230405_193815_VAG DPF.jpg

20230405_144158.jpg

Edytowane przez tompab
Opublikowano

Jeśli czujnik jest OK, soft OK, to zostają dwie możliwości - DPF albo silnik. Z tym, żeby tak szybko zapychać DPF, to silnik musiałby kopcić jak kamaz na mazucie. Powinieneś widzieć objawy - spalanie oleju, podwyższone spalanie paliwa czy ogólnie spadek mocy. Miałeś chyba 2 razy już zrzuconego DPFa, trzeba było odpalic i obserwować.

 

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że po prostu masz fizycznie uszkodzony filtr. Nie wiem, nadtopiony, zapchany i po prostu mimo czyszczenia nie działa on później całą swoją powierzchnią. Prześwietlenie może coś by pokazało.

 

Mam taki sam silnik jak Ty i u mnie przy prawie 200 tys przebiegu na wolnych mam róźnice ciśnień w zakresie 6-8 hPa (nawet chwilę przed wypalaniem), Ty po czyszczeniu masz 13-15 hPa

 

Opublikowano

Pytanie zasadnicze:

Czy po czyszczeniu DPF został założony nowy,oryginalny z ASO czujnik różnicy ciśnień ?

Opublikowano
6 godzin temu, Rabbi napisał(a):

Pytanie zasadnicze:

Czy po czyszczeniu DPF został założony nowy,oryginalny z ASO czujnik różnicy ciśnień ?

niestety nie zmienialem czujnika RC bo mi powiedzieli że ciśnienie jest ok że nie ma potrzeby wymieniać więc oddałem do ASO bo miałem go ale nie podpinałem. 

Opublikowano
8 godzin temu, sebaa napisał(a):

Jeśli czujnik jest OK, soft OK, to zostają dwie możliwości - DPF albo silnik. Z tym, żeby tak szybko zapychać DPF, to silnik musiałby kopcić jak kamaz na mazucie. Powinieneś widzieć objawy - spalanie oleju, podwyższone spalanie paliwa czy ogólnie spadek mocy. Miałeś chyba 2 razy już zrzuconego DPFa, trzeba było odpalic i obserwować.

 

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że po prostu masz fizycznie uszkodzony filtr. Nie wiem, nadtopiony, zapchany i po prostu mimo czyszczenia nie działa on później całą swoją powierzchnią. Prześwietlenie może coś by pokazało.

 

Mam taki sam silnik jak Ty i u mnie przy prawie 200 tys przebiegu na wolnych mam róźnice ciśnień w zakresie 6-8 hPa (nawet chwilę przed wypalaniem), Ty po czyszczeniu masz 13-15 hPa

 

Miałem tylko 1 raz wyciągany DPF do prania nic nie widać żeby kopcił rura jest czysciutka a poziom oleju jest na maxa bo był niedawno wymieniany a co do spalania to nie wiem chyba jest w miare normalne z tego co widze na kompie nie jest jakies zawyżone, jeśli chodzi o moc to wydaje mi sie ok nie wiem jak było wcześniej gdyż to auto mam od grudnia i od początku tak było a wczesniej jezdziłem passatem 105km także tu 150km to czuć różnicę hehe.

Opublikowano

Ciśnienie nie jest ok jak na wymyty dpf.

Myłeś w profesjonalnej firmie czy "pan Zenek" mył myjką ?

Opublikowano
9 godzin temu, sebaa napisał(a):

Jeśli czujnik jest OK, soft OK, to zostają dwie możliwości - DPF albo silnik. Z tym, żeby tak szybko zapychać DPF, to silnik musiałby kopcić jak kamaz na mazucie. Powinieneś widzieć objawy - spalanie oleju, podwyższone spalanie paliwa czy ogólnie spadek mocy. Miałeś chyba 2 razy już zrzuconego DPFa, trzeba było odpalic i obserwować.

 

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że po prostu masz fizycznie uszkodzony filtr. Nie wiem, nadtopiony, zapchany i po prostu mimo czyszczenia nie działa on później całą swoją powierzchnią. Prześwietlenie może coś by pokazało.

 

Mam taki sam silnik jak Ty i u mnie przy prawie 200 tys przebiegu na wolnych mam róźnice ciśnień w zakresie 6-8 hPa (nawet chwilę przed wypalaniem), Ty po czyszczeniu masz 13-15 hPa

 

6-8hPa chwile przed wypalaniem??? coś nie chce mi sie w to wierzyć...

 

Opublikowano

Zwróćcie uwagę na jedną dziwną zależność, kolega @tompab chwile po wypalaniu ma zmierzoną masę sadzy ponad 20g a ciśnienie 13hPa jest to dość nie proporcjonalne. Przecież to nie jest duże ciśnienie, jakby po 40km tak szybko przybyło 20g sadzy to ciśnienie było by raczej znacznie wyższe, filtr byłby znacznie przytkany. Może tu jest coś z oprogramowaniem namieszane faktycznie? 

 

Na marginesie co do wartości ciśnienia różnicowego, to panują różne teorie na ten temat, wystarczy przeczytać choćby ten temat od początku... Pamiętajcie że 15hPa to 0,015bara to jest dużo, bez przesady?

Opublikowano
20 minut temu, Użytkownik007 napisał(a):

Pamiętajcie że 15hPa to 0,015bara to jest dużo, bez przesady?

Na wyczyszczony dpf dużo za dużo. 

 

Opublikowano (edytowane)

,

Pokaż Ostatnie zdjęcia.png

Edytowane przez Użytkownik007
Opublikowano

I co mi to ma udowodnić?

Nowy lub sprawny wyczyszczony dpf ma ciśnienie rzędu 5-8 hPa.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...