Skocz do zawartości
Przerwa techniczna od 19:00. Wracamy najszybciej jak to będzie możliwe. Przepraszamy za niedogodności.
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Marina_Yacht napisał:

rozumiem ale dlaczego cykl nie przesuwa się o tą odległość w której wypala się jak gdyby sam .... powinieniem mieć odczyty powiększone co najmniej o kilkaset km a to nie występuje 

to samo chciałem napisać, to wygląda tak jakby był określony specjalny algorytm w skład którego oprócz dystansu wchodzi jeszcze czas, różnica ciśnień i pewnie kilka innych parametrów. Jeżeli jeździsz wyłącznie po mieście często niedogrzanym motorem to procedura wypalania załącza się załóżmy co 46000 sekund a w tym czasie przejechałeś 300 km, jak pojedziesz w trasę to cykl dopalania załączy się również co 46000 sekund ale w tym czasie przejechałeś np 800 km. Tak tylko dywaguję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Charls napisał:

to samo chciałem napisać, to wygląda tak jakby był określony specjalny algorytm w skład którego oprócz dystansu wchodzi jeszcze czas, różnica ciśnień i pewnie kilka innych parametrów. Jeżeli jeździsz wyłącznie po mieście często niedogrzanym motorem to procedura wypalania załącza się załóżmy co 46000 sekund a w tym czasie przejechałeś 300 km, jak pojedziesz w trasę to cykl dopalania załączy się również co 46000 sekund ale w tym czasie przejechałeś np 800 km. Tak tylko dywaguję

Może i tak jest chociaż wypalanie aktywne powinno być zależne od ciśnienia różnicowego, po to też ten czujnik różnicy ciśnień który informuje jak sadzą załadowanym jest DPF ale kto wie o ci inżynierowie sobie tam wymyślili. Ja przyznaję że jeżdżę 90 % w mieście i to naprawdę 3-5 km i nie mam żadnych problemów z DPF. Czytałem na niemcu że rzadko jest zdefektowany DPF a najczęściej osprzęt i dlatego są jaja

Edytowane przez aprox99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, aprox99 napisał:

Może i tak jest

musi coś być w kwestii  algorytmów, przykładem jest mój program po akcji serwisowej i program który go zastąpił czyli fabryczny dla CJCA z chiptuningiem. Przed akcją 23Q7 wypalanie co 600-700 km, po akcji raptem co 300-400, następnie po chiptuningu fabrycznego CJCA znowu co 700 km a jazda, trasy, postoje itp... identyczne, inżynierowie w związku z tą aferądizelgate coś przekombinowali

 

Cięzko mi uwierzyć, że komuś kto jeździ wyłącznie po mieście, tkwi godzinami w korkach wypala się tak samo jak temu co jeździ w trasach i wypala mu się co 700 km. Wystarczy spojrzeć na pomiary VCDS w czasie rzeczywistym, DPF zapełnia się sadzą na postoju, w korkach itp... a inny w tym samym czasie co pierwszy stoi w korkach,  zrobi 100 km 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie się zalogowałem na tym forum, żeby wyjaśnić. Komputer posiada dwa parametry tak jak widzieliście na screenach, jeden to obliczona masa sadzy, druga to rzeczywista/zmierzona masa sadzy. Nie wiem czy to tutaj na pierwszych stronach nie było napisane, ale komputer rozpoczyna procedurę wypalania w dwóch przypadkach:

  • obliczona masa sadzy przekroczy określoną wartość (w jettcie z 2.0 TDI CFFB to jest 24 gramy)
  • zmierzona masa sadzy przekroczy w/w wartość. 

W praktyce jeśli mamy sprawne auto, to wyliczona masa sadzy będzie szła do góry znacznie szybciej niż rzeczywista i to ona będzie determinowała moment wypalania. Wyliczona masa sadzy nie zmniejsza się podczas jazdy po autostradzie, na moje oko to zależna jest głównie od ilości spalonego paliwa. Nawet jeśli rzeczywista/zmierzona masa będzie bliska zeru (bo np. na autostradzie wypaliło się pasywnie) to komputer i tak wymusi procedurę kiedy obliczona dojdzie do swojej granicznej wartości. Nie pytajcie mnie dlaczego VW tak wymyślił, w praktyce część aut które jeżdżą po autostradzie w ogóle nie musiałyby przechodzić procedury, a jednak każde auto ze stajni vaga i dieslem z dpf pod maską co 500 - 800 km będzie uruchamiać procedurę wypalania filtra.

 

A jeszcze w kwestii wypowiedzi kolegi Charls'a: testowałem oba softy - ten sprzed i ten po aferze spalinowej. Obliczona masa sadzy w sofcie sprzed afery rośnie znacznie wolniej niż w sofcie po aferze. Jeśli masz sprawne auto i rzeczywista masa nie wyprzedza obliczonej, więc moment wypalania determinuje masa obliczona, to masz odpowiedź dlaczego na starym sofcie wypala się rzadziej... po prostu wartość obliczona dłużej dochodzi do wartości granicznej. 

Edytowane przez bamaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bamaz napisał:

w kwestii wypowiedzi kolegi Charls'a: testowałem oba softy - ten sprzed i ten po aferze spalinowej. Obliczona masa sadzy w sofcie sprzed afery rośnie znacznie wolniej niż w sofcie po aferze. Jeśli masz sprawne auto i rzeczywista masa nie wyprzedza obliczonej, więc moment wypalania determinuje masa obliczona, to masz odpowiedź dlaczego na starym sofcie wypala się rzadziej... po prostu wartość obliczona dłużej dochodzi do wartości granicznej

Dzięki za wyjaśnienie ?Zgadza się, też to zaobserwowałem,  przed zmianą softu na ten z akcji serwisowej 23Q7 i w tym oryginalnym CJCA ponownie wgranym po akcji wartość obliczona rosła i rośnie znacznie szybciej niż wartość zmierzona, w tym z akcji zaś wartość zmierzona rosła znacznie szybciej i często była zbliżona do wartości obliczonej. W zasadzie moja teoria się potwierdza, jazda autostradowa i tak nie wydłuża interwału dopalania bo nawet jeśli wartość zmierzona będzie bliska zeru to i tak wartość obliczona dojdzie do 24 gram i wymusi proces dopalania 

 

tutaj jeden z ostatnich moich logów na sofcie oryginalnym CJCA /po chiptuningu/, pomimo że wartość zmierzona wynosi 14,54 grama i tak pamiętam że za kilkadziesiąt kilometrów czyli 700 z hakiem wszedł w proces dopalania, na trasach typowo autostradowych wartość zmierzona potrafi być niewiele większa od zera a i tak wchodzi w proces dopalania bo wartość obliczona to wymusza, czyli pewien algorytm /czas, kilometry itp.../

auFZFzn.jpg

a tu znalazłem dane z jednego z logów na sofcie z akcji 23Q7, a trasa podobna jak wyżej, 80% trasa/20% miasto i wokół komina

Cytat

   Adres 01: Silnik  (03L 906 018 AC)

11:19:48
  IDE00433   Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.16 l
  IDE00434   Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 21.23 g
  IDE00435   Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 22.18 g
  IDE00436   Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 288231 m

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem mojego to zdziwiło nie że przejechałem 4 km do pracy i po wyłączeniu auta wentylator chodził. Auto było po akcji 23Q7.Teraz po wywaleniu tego update nie ma tego. Z drugiej strony według audi silnik cjcd który posiadam nie jest objęty akcją 23Q7,mimo to w moim to przeprowadzono. U mnie nie ma korków jazdy miejskie też są różne, wsiadam do auta i jadę te 4 km normalnie prawie jak na wsi. Wyrzuciłem te update bo według niemieckich inżynierów skraca to faktycznie życie silnika, wtrysków i egr

Edytowane przez aprox99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też CJCD 2014 rok.  Auto prawdopodobnie po akcji diesel gate, wg strony audi przeszło akcje. Moc na moje oko jakies 120-130km zamiast 150, wypalanie dpf przy 200-250km  i czarne rury. Wartość obliczona sadzy bardzo szybko rośnie, zmierzona bardzo powoli, dpf dla pewnośći wyjęty i sprawdzony i przepuklany ale był czysty przy 179k przebiegu, korekty wtrysków bliskie 0, turbo suche nie bierze oleju, a auto zamulone. Ponizej zamieszczam screen z roznych wypalen jak to u mnie wyglada, jak wrócę do polski mam zamiar robić mapkę i downgrade DieselGate.

mix.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bolo1500 widać że DPF nie jest zawalony, wartości zmierzone masz zazwyczaj niskie, to prawdopodobnie wina softu, bo wartości obliczone szybko rosną. Wróc do serii dla CJCD sprzed akcji 23Q7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Adres 01: Silnik  (03L 906 018 AC)

14:29:11
  IDE00365   Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.31 mg/stroke
  IDE00366   Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.19 mg/stroke
  IDE00367   Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.03 mg/stroke
  IDE00368   Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.53 mg/stroke
  IDE00433   Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.16 l
  IDE00434   Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 21.29 g
  IDE00435   Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 4.41 g
  IDE00436   Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 729191 m

wczoraj zrobiłem trasę Gdynia - Szczecin - Gdynia, udało mi się zrobić log zapewne tuż przed procedurą wypalania,  przebieg to 201 tys km, jak widać nie jest źle 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mógłbym ktoś mi rozjaśnić który parametr odpowiada za poziom zapełnienia DPF? 

W screenie dane mojego DPF z vcds i nie wiem jaki jest jego stan.

Clipboard01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lukas309 napisał:

190 ml popiołu 

dużo/mało? przy jakiej wartości powinienem już myśleć o regeneracji? 

Przebieg 265 000 km

Edytowane przez dodo_1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, dodo_1234 napisał:

dużo/mało? przy jakiej wartości powinienem już myśleć o regeneracji? 

Przebieg 265 000 km

Sporo, mówią, że 10 ml na 15 tys jest ok, ale można mniej, u mnie jest 175 tys na budziku a popiołu 90 ml. Teoretycznie przy 250 ml należy już wymienić/wyczyścić filtr, przy czym znane są przypadki, że ktoś ma więcej i jeździ normalnie bez żadnych skutków ubocznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zmierzona masa sadzy może być WIĘKSZA niż obliczona masa sadzy? ja mam odpowiednio 10g  i 6g .wypala się co około 250km i przybywa oleju.wtryski 

-0,53

-0,17

-0,14

0.84

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Bartekmt07 napisał:

czy zmierzona masa sadzy może być WIĘKSZA niż obliczona masa sadzy?

Może

 

Po korekcjach na wtryskach nie wywnioskujesz czy wtryski leją, poza tym korekcje masz w normie

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przejechałeś ten nie spełna jeden kilometr w mieście w korku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...