grzywka-1970 Opublikowano 3 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2021 Coś ostatnio było z nią nie halo, miał się dpf wypalać i tak jakby pominęła ten cykl, zawsze około 360 380 teraz dobiła do 560 i dziś po pracy przegonię i zobaczymy czy wróci do normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywka-1970 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 Zgodnie z planem dpf został wypalony bez niespodzianek,nie zwróciłem wcześniej uwagi ale te okienka o których mowa dopiero podczas wypalania odżyły chyba ze się mylę to niech ktoś kumaty mnie douczy zrobiłem zrzuty przed ,w trakcie i po wypaleniu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywka-1970 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 Wdzięczny bym był gdyby kolega Muskel oko na tym zawiesił, mam nadzieję że ten dpf pożyje jeszcze trochę czy mam się zacząć martwić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 Post injection w w normalnym trybie pracy silnika pokazują 0,00. Pokazują dopiero wartości gdy dpf regeneruje. Myślałem, że w ogóle są nieaktywne (czyli mają ciemny kolor, tak wwtedy wyglądają gdy są deaktywowane). W każdym razie jest to wartość wtryskiwanego paliwa po OT, by podwyższyć temperaturę spalin. Dpf musi osiągnąć temp. ok 600 °C by wypalić sadzę na popiół. W czasie normalnej jazdy jest to niemożliwe, dlatego wtryskuje dodatkowo paliwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 (edytowane) 2 godziny temu, grzywka-1970 napisał: Wdzięczny bym był gdyby kolega Muskel oko na tym zawiesił, mam nadzieję że ten dpf pożyje jeszcze trochę czy mam się zacząć martwić Wartość zapełnienia filtra popiołem olejowym masz obecnie 120 ml więc do 175 ml jeszcze trochę pojeździsz. W Golfie 6 żony, którego miałem kilka lat temu, jednostka także 2.0 TDI monitorowałem to dość wnikliwie i notowałem wartości. I tak z wyliczeń wynikało, że przed wgraniem softa związanego z aferą diesel gate na każdy przebyty kilometr przybywało 0,0005662432 ml. Po wgraniu na każdy kilometr przybywało już 0,0011904762 ml popiołu, czyli w tym tępie na każde 10.000 km przybywało 11,904 ml. Dla porównania 5,662 ml/10.000 km przed update. Edytowane 4 Grudnia 2021 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RALF76 Opublikowano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2021 18 godzin temu, Muskel1 napisał: Wartość zapełnienia filtra popiołem olejowym masz obecnie 120 ml więc do 175 ml jeszcze trochę pojeździsz. W Golfie 6 żony, którego miałem kilka lat temu, jednostka także 2.0 TDI monitorowałem to dość wnikliwie i notowałem wartości. I tak z wyliczeń wynikało, że przed wgraniem softa związanego z aferą diesel gate na każdy przebyty kilometr przybywało 0,0005662432 ml. Po wgraniu na każdy kilometr przybywało już 0,0011904762 ml popiołu, czyli w tym tępie na każde 10.000 km przybywało 11,904 ml. Dla porównania 5,662 ml/10.000 km przed update czyli na wprost można wywnioskować że po zmianie softu odkłada więcej popiołu co teoretycznie zmniejsza toksyczność spalin ale za to częściej wypala dpf? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebaa Opublikowano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2021 Bardziej, że po nowym sofcie samochód produkuje więcej sadzy, co zwiększa częstotliwość wypalań DPFa, a tym samym rośnie szybciej ilość popiołu w przeliczeniu na pokonaną odległość. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2021 19 minut temu, sebaa napisał: Bardziej, że po nowym sofcie samochód produkuje więcej sadzy, co zwiększa częstotliwość wypalań DPFa, a tym samym rośnie szybciej ilość popiołu w przeliczeniu na pokonaną odległość. Dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2021 (edytowane) Godzinę temu, RALF76 napisał: czyli na wprost można wywnioskować że po zmianie softu odkłada więcej popiołu co teoretycznie zmniejsza toksyczność spalin ale za to częściej wypala dpf? Częściowo, w skrócie powiedziawszy, problemem były wysokie wartości NOx, które powstają w wyniku gorącego spalania, gdy mała ilość paliwa spalana jest z dużą ilością tlenu temperatura spalin jest wysoka, co z kolei prowadzi do powstawania dużej ilości NOx. Aby zmniejszyć temp. spalin VW zmienili soft i dopasowali częstość otwierania zaworu egr, podnieśli ciśnienie wtryskiwania paliwa, w niektórych warunkach pracy nawet o 250 Bar oraz zaprogramowali split main injection pattern. Dzięki temu zrredukowali ilość wytworzonego NOx, kosztem nieco podwyższonego spalania i produkcji sadzy. Edytowane 5 Grudnia 2021 przez Muskel1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywka-1970 Opublikowano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2021 Dzięki za informacje ,jak myślicie warto zmienić na ,,stary'' soft ,mam możliwość zmiany z przed afery ,warto czy nie zaprzątać sobie głowy Podziękowania dla kolegi, Muskelszacun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2021 (edytowane) Moim zdaniem nie ma sensu powrotu do serii. Jak już zmieniać soft to na jakiś program. Dpf jest częścią zamienną, która się zużywa (zapełnia), podobnie jak tarcze czy klocki, które należy kiedyś wymienić. Nie ma się co gorączkować. Jak się zapełni oddać do profesjonalnego czysczenia i cieszyć się po tym następne 200-250 kkm Edytowane 5 Grudnia 2021 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz_K Opublikowano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2021 Tylko wypalający się DPF co 200km to też nie jest zdrowe dla silnika.. A mi właśnie co tyle się wypala na tym sofcie po aferze (jeżeli w 60% poruszam się po mieście). Na trasie wzrasta do 400-500km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 6 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2021 Na oryginalnym sofcie w jeździe miejskiej też będzie częściej regenerował bo przy takich cyklach produkuje więcej sadzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazur1990 Opublikowano 11 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2021 U mnie oryginalny soft. Jazda po mieście i tym bardziej w zimę wypala się nawet co 200km. A jak robię długie odcinki to co ok zbiornik. Przebieg ponad 340 000 pierwszy DPF. Jeszcze trochę i trzeba się zacząć interesować czyszczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b3wu Opublikowano 28 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2021 (edytowane) Cześć, moje a5 2010 2.0tdi caha 304kkm z czego co wiem od aso wymieniany dpf był już przy 60 000km i od tamtej pory nie wiem czy był ponownie zmieniany. Wypala się co około 480km. Większość jeżdzę po mieście. Powinienem szykować się na czyszczenie? Edytowane 28 Grudnia 2021 przez b3wu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RALF76 Opublikowano 28 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2021 sprawdź vcds jakie masz zapełnienie dpf, co 480km to nie jest źle 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raqu43 Opublikowano 28 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2021 jak dla mnie 480 km to świetny wynik, u mnie w miescie wypala się co ok 250-300km, w trasie 600-700 km 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SikoraEłk Opublikowano 28 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2021 Witam. Podpowie ktoś jaki interfejs kupić żeby móc podglądać wypalanie Dpf-a w aplikacji Vag-Dpf. Czy do A4 B9 wystarczy ELM 327 ?. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 28 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2021 Ja mam ten Veepeak Mini Bluetooth OBD2 Scanner Diagnosewerkzeuge Auto Diagnose Engine Code Reader für OBD II/ EOBD Fahrzeuge für Android https://smile.amazon.de/dp/B011NSX27A/ref=cm_sw_r_apan_glt_i_QYBSSR7G74Z7871RZKV2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebaa Opublikowano 28 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2021 Nie wiem jak do B9, ale w B8 miałem jakiegoś taniego ELM 327 z aliexpress i o ile w innych programach działał, to z VAG DPF nie chciał. Zakupiłem https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-8194134208 i działa bez problemów. Do tego fajny bo bodajże po 30 min nieaktywności sam się wyłącza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się