marcinek Opublikowano 2 Lutego 2008 Opublikowano 2 Lutego 2008 Mam taki problem krzyżak w tym modelu występuje ponoć razem z kolumną czy można to zregenerować czy tylko wymiana???? Ponoć to przpadłość AUDI z tych roczników.. W następnych już są krzyżaki oddzielne??? Proszę poprawnie nazwać temat [cayenne]
kaczorek3003 Opublikowano 4 Lutego 2008 Opublikowano 4 Lutego 2008 jesli nie masz kaski na nowy krzyzak to weź szczykawkę i psiknij na niego olejem powinno pomoc jesli sie zapiekł,
marcinek Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Opublikowano 5 Lutego 2008 On ma luz który przenosi się na kierownicę i podczas jazdy to czuć w kierownicy, może być zapieczony???
kaczorek3003 Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 kolego czy jak ruszasz kierownica na postoju w lewo i w prawo delikatnie co sie dzieje? napisz dokladnie objawy ???
marcinek Opublikowano 6 Lutego 2008 Autor Opublikowano 6 Lutego 2008 właśnie jak ruszam delikatnie to jest luz wyczuwalny ale bardzo słaby, jak robie większy obrót w lewo lub w prawo kierownicą to jest delikatne stuknięcie w czasie jazdy przy wspomaganiu luz tez jest ale tylko przy bardzo delikatnym ruszaniu kierownicą. Diagnoza mechanika VIVA był krzyżak razem z kolumną bo to jest element występujący razem. Ciekawe czy można to jakos doraźnie poprawić?? zregenerować?? Zawieszenie jest igła jak siedzi sie po stronie pasażera to jazda jest super samochód jeździ jak nowy tylko przez kierownice niesie drgania..
ulti Opublikowano 7 Lutego 2008 Opublikowano 7 Lutego 2008 u mnie sa straszne trzaski przy kreceniu kierownica w lewo i w prawo jak jade np 50na godzine tez mam 98 rok i wyczytalem ze ten rocznik ma szybko zuzywajacy sie uklad kierowniczy, co mam mechanikowi powiedziec aby nie zaczal mi pokolei wszystko wymieniac :/ No i jestem po paru wizytach u mechanika! To co sie stalo to przewyzsza wszystkie moje oczekiwania! Wyobrazcie sobie, ze trzech mechanikow jednoznacznie po pol godzinnym spradzaniu, stwierdzilo ze do wymiany cala kolumna kierownicza :/ Bylem zalamany... Juz mialem kupic nowa i cos mnie tknelo abym sam pojechal do stacji diagnostycznej i pobawic sie szarpakiem. Akurat u nas we wronkach otwarli nowa z super wyposazeniam i poprosilem goscia aby mi na chwile udostepnil, nie bylo z tym problemu. Zaczalem ogladac bawic sie tym pilotem az w pewnym momencie jak cos zobaczylem to myslalem ze sobie siade tylko nie bylo gdzie... nie wiedzialem czy mam plakac czy sie smiac! Totalna paronaja! 3 miesiace temu jeden z mechanikow (nie ten z tych trzech) wymienial mi na moja prosbe lacznik stabilizatora, pomimo ze sie wypoieral ze tego sie nie wymiania to bardzo poprosilem i sam sie zdziwil ze tamten stary byl calkiem rozwalony :/ no i ten glupek chyba nie wie jak sie te laczniki dokreca, Jak sie bawilem tym szarpakiem to wyraznie lacznik plywal na luznej srubie! dokrecilem to na maxa, wyjezdzam, no i nowka sztuka!!!!!!!!! nic nie puka zawieszenie jak po calkowitek regeneracji! SZOK! jeszcze nie czerpalem tyle radosci z jazdy tym autem Polecam wszystkim slyszacym jakiekolwiek stuki o dokrecenie wszystkich wachaczy! A potem patrzec dalej No i polecam kazdemu pojechac na szarpak i pobawic sie nie, dzieki niemu nawet jak jakis wachacz jest walniety to bardzo szybko zlokalizuyjecie ktory to Pozdraiwam
krzysztof_waldi Opublikowano 12 Lutego 2008 Opublikowano 12 Lutego 2008 marcinek Coś mi sie wydaje ze u ciebie nie stuka krzyzak tylko wieloklin kierownicy.
marcinek Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Opublikowano 15 Lutego 2008 Teraz to mnie zaskoczyłeś na maksa.. hehe Co to takiego ten wieloklin i czy można to jakoś sprawdzić obejrzeć albo poprawić???
krzysztof_waldi Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 Ten wieloklin umożliwia przesuwanie kiery do i od siebie. Zobaczysz go jak zdejmniesz dolną osłonę zegarów.
Pocztowiec Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 Witam panowie, Podłączę się do tematu ponieważ ja również mam podobny problem, mianowicie na postoju zarówno przy odpalonym silniku jak również na zgaszonym kręcąc kierownicą słychać dziwne stuki, a tak pozatym to jaką dokładnie funkcję pełni ten wieloklin ?
ulti Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 mi tez tak stuja i w kazdym modelu u kolegow bylo to samowiec odpuscilem sobie
KANAL Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 mi tez tak stuja i w kazdym modelu u kolegow bylo to samowiec odpuscilem sobie Niestety prawidlowo nie powinno nic stukac... gosc rozbiera angliki i ma dwie a4ki, z ciekawosci zaczalem krecic kiera i ruszac gwaltownie lewo prawo... cisza u mnie tez puka, luzow nie ma, magiel po regeneracji a stuk puk przy krotkich gwaltownych ruchach jest dalej.
Cristoforo Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 większości tak jest audi ma regulowane płaszczyzny góra-dół, do przody-do tyłu nie używanie tego doprowadza do luzów i stuków, zbraku odpowiedniego smarowania poruszajcie kilkanaście razy mocno w ten sposób kierownice to będziecie miec pewność
pawelc Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 podłącze się .. Czy krzyżak kolumny kierowniczej to element wymienny, czy trzeba całą kolumnę wymienić?.
MATIUS Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 ja chyba mam to samo po stuka tak jak ruszam kierownicą prawo lewo i stuk jest tam z pod pedałów słyszalny.... ;/ mój brat ma takie same audi i u niego nie słychać zadnych stuków przy ruszaniu kierownicą...
kyrbob86 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 witam. mam ten sam problem panowie, coś stuka w kierownicy jak kręcę w prawo i lewo.bylem z tym u mechanika i powiedział ze jest do wymiany cala kolumna i wycenił mi to na ok 1000zl już z robocizna oczywiście, powiedział tez ze to mojemu bezpieczeństwo nie zagraża tylko tyle ze będzie mnie to denerwować. Dodam jeszcze ze mam maglownice i zawieche całą nowa.
Hans47 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 nie bede zakladal nowego tematu bo objawy podobne. Irytowalo mnie to stukanie w kierownicy i odkrylem cos ciekawego taki sam stuk jest jak mocno szarpie kierwonica gora dol takze nie moze byc to magiel zaczynam zastanawiac sie nad sama kolumna i krzyzakami. Pytanie tylko co moglo wyrobic sie w kolumnie? Od jakiegos czasu dodatkowo doszly wibracje na kierownicy pochadzace z nierownosci na drodze. Jaka jest budowa kolumny w srodku sa jakies lozyska ? przy ruszaniu i naprezeniach hamowaniu slychac jakby kuleczki lozyska cykaly.
ŁYSY44 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 w passacie B5 wymieniałem bo jak się kulki wysypały to aż przytrzymywało kierę/trzeszczało sama kolumna nie jest droga , u mnie chyba ze trzy leżą
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się