Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana przełącznika wycieraczek i odblokowanie pełnego FIS


miro_x

Rekomendowane odpowiedzi

I od wczoraj jestem kolejnym posiadaczem pełnego FIS, do kostki dostałem się przez odkręcenie dolnej osłony i użyłem kabelka o CDromu. Faktycznie czynność nie jest trudna - jak ktoś chce mogę pomóc - Dolny Śląsk okolice Środy Śląskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy mieszkacie daleko,a ja sam niestety tak jak pisałem nie dam rady tego zrobić :wallbash:. Mało tego w mojej miejscowości nikt tego nie chce się podjąć . Jest jeszcze problem z manetką ciężko ją kupić na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy mieszkacie daleko,a ja sam niestety tak jak pisałem nie dam rady tego zrobić . Mało tego w mojej miejscowości nikt tego nie chce się podjąć . Jest jeszcze problem z manetką ciężko ją kupić na allegro

Popytaj kolegow z forum, czaki22, sieman lub dominikt1 czesto maja takie graty..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy mieszkacie daleko,a ja sam niestety tak jak pisałem nie dam rady tego zrobić :wallbash:. Mało tego w mojej miejscowości nikt tego nie chce się podjąć . Jest jeszcze problem z manetką ciężko ją kupić na allegro

a ja mam manetke do avanta na sprzedaż :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze mam pytanie

- czy po jej założeniu będzie pokazywało - zużycie klocków i spalone żarówki

zurzycie klocków pokazuje zawsze, nawet bez FISa, co do spalonych żarówek to zależne jest to od modułu centalnej elktryki - na wysokości lewego kolana pod dolną osłoną (mniejwięcej obok włącznika świateł tylko głębiej osadzone)

Powiem tak wg mnie te spr. żarówek to nic ciekawego - jak nie będziesz miał to będziesz nawet szczęśliwszy (np. diodowe żarówki podejdą bez problemu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem odblokowanego FIS-a, kodowanie nie poszło bezproblemowo ale była to wina osoby zajmującej się tym, bo jako laik wolałem nie siadać. Jednak gdy sam do tego sie zabrałem po grubym wertowaniu tego tematu wszystko poszło w 5 min. Teraz tylko nie wiemalbo nie doczytałem jak z tym kabelkiem od poziomu benzyny czy lepiej mieć wskazanie benzyny realnie tego co jest czy jednak wskazane przez FIS. No i nie wiem jeszcze jak z tą kalibracja bo wydaje mi sie ze wskazuje w miarę w porządku.

Jak ktoś potrzebuje rady to pisać PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy mieszkacie daleko,a ja sam niestety tak jak pisałem nie dam rady tego zrobić wallbash. Mało tego w mojej miejscowości nikt tego nie chce się podjąć . Jest jeszcze problem z manetką ciężko ją kupić na allegro

Kolego ja moge sie tego podjąc...jak coś to wal na PW to się dogadamy. No i często bywam w pile więc myśle, że nie powinno być problemu umówić się jedno popołudnie :)

dzisiaj wymieniałem manetke koledze i zadowolony jak bąk :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodzi Ci o kabelek do płynu od spryskiwaczy :) a raczej o brak czujnika i zmasowanie kabelka ?

No właśnie nie chodzi o pozim sprysków bo mam czujnik zamontowany i wszystko gra. Tylko w wątku była mowa o odłączeniu poziomu paliwa ze wskazań FIS-s który oblicza rzekomo poziom do średniej spalania czy jakoś tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostki licznika są tylko dwie: zielona i niebieska

wpiąć kabelek musisz w pierwszy pin NIEBIESKIEJ kostki - piny są ponumerowane

na kostce albo na jej obudowie znajdziesz cyferki 1 . . . . . . 8

9 . . . . . . 16

35c022a6d79681ac.jpg

Witam, właśnie chciałem dorobić sobie kabelek do czujnika płynu i okazało się, że pin 1 jest już zajęty przez kabelek.

Wszyscy piszą, że kabel powinien być w gnieździe nr 1, chyba że w B7 jest inaczej. Proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostki licznika są tylko dwie: zielona i niebieska

wpiąć kabelek musisz w pierwszy pin NIEBIESKIEJ kostki - piny są ponumerowane

na kostce albo na jej obudowie znajdziesz cyferki 1 . . . . . . 8

9 . . . . . . 16

35c022a6d79681ac.jpg

Witam, właśnie chciałem dorobić sobie kabelek do czujnika płynu i okazało się, że pin 1 jest już zajęty przez kabelek.

Wszyscy piszą, że kabel powinien być w gnieździe nr 1, chyba że w B7 jest inaczej. Proszę o odpowiedź.

Sam dokładałeś manetkę?

Wyskakiwał ci błąd na FIS odnośnie płynu do sprysk.?

Wypryskałeś kiedyś płyn do końca (był/nie było błędu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie chciałem dorobić sobie kabelek do czujnika płynu i okazało się, że pin 1 jest już zajęty przez kabelek.

Wszyscy piszą, że kabel powinien być w gnieździe nr 1, chyba że w B7 jest inaczej. Proszę o odpowiedź.

a czujnik płynu spryskiwaczy już masz zamontowany, rozumiem tak? i chcesz tylko połączyć go kabelkiem i wpiąć do kostki?

i dokąd idzie ten kabelek z pinu1? zapewne gdzieś do masy? jeśli tak, to po to idzie on do masy aby właśnie nie wyskakiwał na FISie komunikat o braku płynie do spryskiwaczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie chciałem dorobić sobie kabelek do czujnika płynu i okazało się, że pin 1 jest już zajęty przez kabelek.

Wszyscy piszą, że kabel powinien być w gnieździe nr 1, chyba że w B7 jest inaczej. Proszę o odpowiedź.

a czujnik płynu spryskiwaczy już masz zamontowany, rozumiem tak? i chcesz tylko połączyć go kabelkiem i wpiąć do kostki?

[...]

gdyby łatwo można było sprawdzić czy ma czujnik czy nie to by tak nie formułował pytania. Bez rozkręcenia się nie sprawdzi po samym pinie w kostce też nie wiadomo ... wyjdzie jak odp. na pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fisu do tej pory nie miałem, czujnika nie montowałem jeszcze i nie wiem czy go mam, ale chyba go niema jeśli nie było fisu. A pin nr 1 jest zajęty. Kto wie o co tu chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odp. na pytania:

Sam dokładałeś manetkę?

Wyskakiwał ci błąd na FIS odnośnie płynu do sprysk.?

Wypryskałeś kiedyś płyn do końca (był/nie było błędu)?

Myślę że możesz mieć wszystko pod czujnik spryskiwaczy - fabrycznie idzie kabelek z zegarów do kostki koło lewej stopy kierowcy, w rejonie słupka A, stamtąd juz bezpośrednio biegnie do czujnika. Nie sądzę by fabryka bawiła się w masowanie tego pinu zatem wnioskuję że masz czujnik ale jakbyś odrazu odp. na pytanie to by bylo wiadomo. Pamiętaj że po wymianie manetki należy odpowiednio ją zakodować.

Z ciekawości sprawdź kody auta może był FIS w wyposażeniu ale ktoś zmienił na tańsza manetkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy auta z fabrycznym ksenonem nie sa czasem wyposażone w czujnik poziomu płynu i jak jest mało to nie spryska lamp tylko sama szybę. wieć jak dołoży się FIS to nie powinno być błędu spryskiwaczy.

Dobrze to sobie gdybam czy wówczas są dwa niezależne czujnik?

Hej antonio,

Jak sobie poradziłeś z tym komunikatem o braku płynu do spryskiwaczy po dołożeniu FIS-u?

Witam, musiałem usunąć poprzednią wiadomość i dokładniej opisać problem:

A4 B7 produkcja IV/05

FIS i tempomat zamontowany, zakodowany, działa jak należy

Problem w tym, że nie mogę sobie poradzić z wyskakującym komunikatem o braku płynu do spryskiwaczy

W pierwszym pinie niebieskiej kostki jest umiejscowiony kabel koloru czerwono-brązowego :blink:

jeżeli już tam jest to oznacza to chyba tylko jedno - kumpla A4 prawdopodobnie dostało w gratisie czujnik sprysków :co: (teza nie potwierdzona, gdyż jeszcze nie było czasu na odkręcanie koła i nadkola)

Wypięcie tego kabelka z kostki, wpięcie tego który kupiłem w ASO i podłączenie go do masy nic nie dało - ikonka sprysków nie znika :wallbash:

co powoduje ten błąd??

Wczoraj dostałem od Bart-S rozpiskę pinów w kostkach licznika, poniżej ją wrzucam:

32-pin multi-pin connector, blue

1 - Washer fluid low

2 - Coolant level low

3 - Fuel gauge sender

4 - Coolant temperature

5 - Control group 2 Navigation system

6 - Control group 3 Navigation system

7 - Control group x Telematics

8 - Menu switch

9 - Vacant

10 - Bonnet switch

11 - Fuel gauge sender 2

12 - Menu switch (Out A)

13 - Vacant

14 - Vacant

15 - Vacant

16 - FDR/TCS (= ESP)

17 - Convenience CAN High

18 - Convenience CAN Low

19 - Infotainment CAN Low

20 - Infotainment CAN High

21 - Ambient temp. (input)

22 - S contact

23 - Oil level / oil temperature

24 - Self-levelling suspension

25 - Menu switch (enter)

26 - Vacant

27 - Vacant

28 - Menu switch (Out B)

29 - Vacant

30 - Transponder 2

31 - Transponder 1

32 - Terminal 31 (sensor)

32-pin multi-pin connector, green

1 - Terminal 58d

2 - Terminal 30

3 - Terminal 15

4 - Vacant

5 - Speedometer (input)

6 - Speedometer (output 2)

7 - Airbag (inverted)

8 - Turn signal (right-side)

9 - Brake fluid low

10 - Turn signal (left-side)

11 - Turn signal (trailer)

12 - CAN drive Low

13 - CAN drive High

14 - Terminal 61/charge warning

15 - Vacant

16 - Oil pressure 2

17 - Terminal 58s

18 - Terminal 31 load

19 - Terminal 31 load

20 - Vacant

21 - Speedometer (output 1)

22 - ABS warning

23 - K wire

24 - CAN drive (display)

25 - Tank flap switch

26 - CAN diagnosis Low

27 - CAN diagnosis (display)

28 - CAN diagnosis High

29 - HRC (headlight range control)

30 - Belt buckle

31 - External buzzer

32 - Brake pad wear

moje A4 ma ori Zenka i po dołożeniu do niej manetki FIS wywaliło info o braku płynu

nie sprawdzałem czy jest czujnik bo poszedłem na łatwiznę i zmasowałem pierwszy pin :embarrassed:

Hej antonio,

Jak sobie poradziłeś z tym komunikatem o braku płynu do spryskiwaczy po dołożeniu FIS-u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..miałem już taki przypadek że kabelek siedział w pinie nr.1 ale czujnika było brak (w B7)

wyjołem ten który był , zapodałem swój i wsio działa jak powinno :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że tak jak Dominik pisze, ten kabelek idzie gdzieś w auto ale jeżeli nie ma oryginalnego fisa to ani nie jest on podpięty pod czujnik sprysków ani nie jest zmasowany. Najlepiej wypiąć stary pin, dać nowy i zmasować na śrubie. Miałem taki przypadek w B6 i B7 kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...