antonio Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 chłopaki zawracacie sobie głowę pierdołami, pogdybajcie co zrobić z problemem który opisałem u góry no Antonio nic nie pisze bo mi sie wydaje ze obowiazkowo musicie zerknac za kolko jak tam wyglada sprawa w zbiorniczku.. Jesli jestes w PL to pogoda odpowiednia 10minut i bedziesz wszystko wiedzial .. Serio nie ma z tym duzo roboty.. stawiasz fure na lewarek odkrecasz kolko i zaczynasz od przodu sciagac nadkole- torxem odkrec tylko 3sruby (nie zdejmuj calego nadkola tylko przednia czesc i nagniesz je latwo i odchylisz do tylu tak zeby odslonic tylko zbiorniczek.. wszystko zobaczysz bez koniecznosci zdejmowania nadkola (ja u siebie kiedy montowalem czujnik tak zrobilem - okazalo sie w ogole ze mialem czujnik tylko nie byl podlaczony wsadzilem wtyczke pociagnalem kabel gora wzdluz zbiorniczka i hula) zerkniesz i bedziesz widzial czy masz tam kable czy nie.. Ja mialem zbiorniczek ze czujnik byl akurat z zewnetrznej strony przy blotniku.. Panowie wczoraj było kolejne podejście do B7, czujnika przy zbiorniczku brak ale wczorajsze wypięcie tego kabelka który miał oryginalnie wpięty do niebieskiej wtyczki w "1 PIN" i wpięcie tego który kupiliśmy w ASO i dołożenie go do masy problem załatwiło. Nie wiem jak to się stało ale podejrzewam dwie możliwości: 1. Wczoraj wypiliśmy więcej % (żarcik) 2. przed ostatnia procedura była przeprowadzona trochę w zły sposób - najpierw włożyłem kostkę w licznik później przekręciłem zapłon i dopiero przyłożyłem kabelek do masy przez co problem nie chciał ustąpić. Po ponownym przekręceniu kluczyka problemu już by nie było:embarrassed: banalne ale prawdziwe
ROBERT Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 u mnie było tak , jak przyłożyłem przewód z pinu nr.1 do masy przy włączonym zapłonie kontrolka braku wody gasła dopiero po około 10 sekundach na wyłączonym zapłonie i ponownym włączeniu go kontrolka nie świeciła
antonio Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 u mnie było tak , jak przyłożyłem przewód z pinu nr.1 do masy przy włączonym zapłonie kontrolka braku wody gasła dopiero po około 10 sekundach na wyłączonym zapłonie i ponownym włączeniu go kontrolka nie świeciła no właśnie i tak było wczoraj w moim przypadku
adadur Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 No to i mnie się udało zapodać FIS - zajęło mi to całą godzinę i 10 min. wcale się nie spinając z robotą. Jedna uwaga tylko od spodu przy dźwigni regulacji kierownicy nie ma torksa tylko imbusik - rozmiaru już nie pamiętam. Kolejna sprawa to po założeniu, kodowaniu pojechałem przetestować - faktycznie ESP palił się przez może te 200m - następnie odstawiłem auto i chciałem zamknąć a tu zonk pilot nie działa. Aktywacja kluczyka (tak samo jak po wymianie baterii) załatwiło sprawę, czyli zamykamy auto z zamka, otwieramy i przekręcamy zapłon, cofamy kluczyk i kluczyk radiowo już działa.
ROBERT Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Ja rezając FIS (m.in. przy tym wykręcałem poduchę) nie odłączyłem klemy "-" z aku , gadałem ze znajomym elektromech. samoch. (b.dobry magik) i powiedział mi że nie ma sensu odłączać aku
miro_x Opublikowano 15 Listopada 2010 Autor Opublikowano 15 Listopada 2010 Może i masz rację ale ja się trochę obawiałem odpinania poduchy przy podanym napięciu. Niby bez kluczyka nie powinno tam być napięcia ale jednak trzeba uważać.
adadur Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Ale nie wiem czemu się spinacie co do odpinania aku. Zajmuje to 30sek. a potem zero stresu przy wyjęciu AirBaga. Tak zaleca serwis więc tak się zaleca. Mi anie radio się nie rozkodowało - bo za krótko rozpięte ani licznik dzienny km się nie skasował
ROBERT Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Ale zaświecił się ESP , a mi nie
miro_x Opublikowano 15 Listopada 2010 Autor Opublikowano 15 Listopada 2010 esp zaraz gaśnie a tak jak Adam pisze żadne ryzyko a głowa spokojna. Radio się nie rozkoduje jak jest fabycznie od twojego samochodu. Mój stał raz 3 dni bez aku i po włożeniu wszystko grało.
arek776 Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Panowie kupilem czujnik plynu 7M0 919 376 i wtyczke do niego 1J0 973 202. Robote wykonam w sobote ale dziwnie wyglada mi ta wtyczka. Gdzie tam przewód podlaczyc? Nie ma zadnego zacisku ani nic. Ktoś to robił?
ROBERT Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 bo kupiłeś zapewne samą wtyczkę bez pinów :gwizdanie:
arek776 Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 bo kupiłeś zapewne samą wtyczkę bez pinów :gwizdanie: no kupilem to w ASO zapakowane pod nr jak podałem wiec co? czegos brakuje? jak to powinno wygladac? w mojej jest tylko rozowy plastik ktory sie przesuwa chyba cos blokujac ale co?
ROBERT Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 w mojej jest tylko rozowy plastik ktory sie przesuwa chyba cos blokujac ale co? piny panie , piny :gwizdanie:
arek776 Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 w mojej jest tylko rozowy plastik ktory sie przesuwa chyba cos blokujac ale co? piny panie , piny :gwizdanie: czyli co? brak czegos?
adadur Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Dawaj fotkę wtyczki. Czy ta wtyczka nie jest jednak taka sama jak dla pompek na zbiorniczku? Mógłby w końcu ktoś to ogarnąć bo tak w tym miejscu to druciarstwo często widzę że ludzie robią. Może jeszcze foty pinów lub/i nr VAG
ROBERT Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Do tej wtyczki 1J0 973 202 można zastosować trzy rodzaje pinów (0.5 , 1 i 2.5) poza tym mogą być "zwykłe" , pozłacane , odporne na wysokie temp. , piny te są już razem z kabelkami , niestety nie wiem jaką grubość mają piny na złączu wtykowym samego czujnika 7M0 919 376 Po drugie według ETKI , do czujnika 7M0 919 376 powinna być zastosowana wtyczka 7M0 973 202
arek776 Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Dawaj fotkę wtyczki. Czy ta wtyczka nie jest jednak taka sama jak dla pompek na zbiorniczku? Mógłby w końcu ktoś to ogarnąć bo tak w tym miejscu to druciarstwo często widzę że ludzie robią. Może jeszcze foty pinów lub/i nr VAG zdjecia wtyczki (to to z różowym) i czujnika. we wtyczce brak złącza - pinów czy jak to nazwać. podejrzewam ze w orginale są po prostu zarobione złączki na wiązce elektr. zakłada sie wtyczke i blokuje tym różowym. trzeba byłoby znaleźć takie złączki - nr katalogowy (ewentualnie kabel z taką złączką) albo dobrać jakąś nie oryg. to jak to Panowie - tylu z Was to zrobilo i nikt nie robil tego na tej oryginalnej wtyczce? wtyczka i gniazdo wtyczka od str. przewodów wtyczka od str. gniazda
adadur Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 No właśnie w ETKA wtyczka 1J0973202 jest opisana jako ... czujnik poziomu wody ... czy aby to nie jest od zbiorniczka wyrównawczego? woda - jako płyn w układzie chłodzenia silnika. Z drugiej strony wtyczka 7M0973202 podana przez roberta w przypadku B6 i B7 co jest dziwne nie występuje. Za to pojawia się w A4 B8 i to właśnie odnośnie czujnika 7M0919376. Z kolei czujnik 7M0919376 w B6 i B7 występuje. Coś tu namieszali W B6 i B7 albo do tego czunika można stosować też inne wtyczki. By się upewnić pozostaje sprawdzenie u kogoś jak to faktycznie jest. Może ktoś pomoże rozwikłać jak biegnie ori wiązka tych przewodów z czujnika. Zdaje się że czujnik ma oznaczenie G33. Dwa przewody z czujnika biegną do wnętrza auta - z Pinu 2 w czujniku czyli "-" powinien trafić dokładnie tam gdzie masa czujnika poziomu płynu ukł. chłodzenia (na zbiorniku wyrównawczym), z Pinu 1 czyli "+" powinien trafić do PIN1 do niebieskiej kostki za wskaźnikiem zegarów (mniemam że nie bezpośrednio ale przechodzi przez jakąś wtyczkę - conajmniej jedną i tu bym chciał to rozszyfrować by zrobić to "fabrycznie"). Ma może ktoś odpowiednie schematy elektr.[br]Dopisany: 18 Listopad 2010, 23:17_________________________________________________No to znalazłem taki schemacik - może ktoś może potwierdzić że to dobry trop. Wg schematu okazuje się że czujnik poziomu spryskiwaczy jednak ma oznaczenie F77. teraz tak, Oba przewody ida do tej samej kostki T17 (czarna kostka 17 pinowa) - gdzie ona się znajduje? masa do pinu 10 w kostce T17 plus do pinu 9 w kostce T17 i teraz masa z kostki T17 idzie do pin 211 do uziemienia i pytanie gdzie jest te zbiorcze uziemienie fizycznie, plus z kostki T17 wędruje do niebieskiej kostki T32 za zegarami do pinu 1. Uploaded with ImageShack.us Znalazłem jeszcze że przewody z pompki do spryskiwacza szyby przedniej ida również do kostki T17 pompka -> kostka T17 pin 1 -> pin 8 pin 2 -> pin 7 Z pompki do spryskiwania lamp przednich przewody idą gdzie indziej. Tak powoli dochodzę i zdaje się że wtyczka T17 chyba jest umiejscowiona w słupku A zaram z innymi zgrupowanymi tam kostkami
fantastic Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 Dawaj fotkę wtyczki. Czy ta wtyczka nie jest jednak taka sama jak dla pompek na zbiorniczku? Mógłby w końcu ktoś to ogarnąć bo tak w tym miejscu to druciarstwo często widzę że ludzie robią. Może jeszcze foty pinów lub/i nr VAG zdjecia wtyczki (to to z różowym) i czujnika. we wtyczce brak złącza - pinów czy jak to nazwać. podejrzewam ze w orginale są po prostu zarobione złączki na wiązce elektr. zakłada sie wtyczke i blokuje tym różowym. trzeba byłoby znaleźć takie złączki - nr katalogowy (ewentualnie kabel z taką złączką) albo dobrać jakąś nie oryg. to jak to Panowie - tylu z Was to zrobilo i nikt nie robil tego na tej oryginalnej wtyczce? wtyczka i gniazdo wtyczka od str. przewodów wtyczka od str. gniazda do B6 ten opis pasuje, brakuje ci tam kabelka z zaciśniętymi złączkami na obydwu końcach, przynajmniej ja taki dostałęm z ASO, ma on ok. 30-40cm więc tniesz go na 2 równe części i do nich trzeba dolutować odpowiednio długie kable, [br]Dopisany: 20 Listopad 2010, 08:54_________________________________________________ Do tej wtyczki 1J0 973 202 można zastosować trzy rodzaje pinów (0.5 , 1 i 2.5) poza tym mogą być "zwykłe" , pozłacane , odporne na wysokie temp. , piny te są już razem z kabelkami , niestety nie wiem jaką grubość mają piny na złączu wtykowym samego czujnika 7M0 919 376 Po drugie według ETKI , do czujnika 7M0 919 376 powinna być zastosowana wtyczka 7M0 973 202 0,5 1 2,5 to różnią się tylko ostatnim noskiem trzymającym izolację w zależności jaki gruby kabel zastosujesz. z tego co pamiętam ten żółty który dostałem z ASO jest 0,5mm2 więc jak nie masz zaciśniętego kabelka to kup właśnie ten, można też użżyć 1mm2 ale wtedy trzeba na zaciskarce mocno docisnąć żeby sie kabelek z złączki nie wysunął
ROBERT Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 To ja wiem wiem czym różni się 0.5 , 1 i 2.5 mm2 (nawet z zawodu jestem elektrykiem) Tylko nie wiedziałem jaki przychodzi na złączkę tego czujnika
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się