Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Wahacz tylny?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moze i smieszne pytanie ale tak mnie nurtuje, ze zapytac musze...

Na zdjeciu widac elementy tylnego zawieszenia z B5 1.8T Quattro.

Ktos sie orientuje ile taki nowy komplet moze kosztowac??

Na allegro znalazlem jedynie ze 3 aukcje uzywek (zdjecie ponizej wlasnie z jednej z tych aukcji) a pytajac w Inter Cars'ie dowiedzialem sie, ze w ogole takich nie posiadaja.

W internecie tez nic na ten temat nie znalazlem.

http:

wahacz.jpg

Opublikowano

Nowy wahacz w ASO kosztuje około 500 zł,a same tuleje na jeden wahacz ponad 200 zł.

Opublikowano

zorientuj się w sklepach może poprostu dobiorą ci tuleje od innej marki samochodu ,bo juz sie nie raz z czymś takim spotkałem.

Opublikowano

dorób sobie jakieś dobre "polibusze" jak w offradzie i spokój :wink4:

Opublikowano

uderz do Kolegi sołtys85

on ma jakies mozliwoci w tym temacie

te tuleje mozna kupic nie trzeba całego wahacza

Opublikowano

Jak jesteś zainteresowany to mój tesć dorobi Ci te tuleje z poliuretanu.

Próbka umiejętności:

http://imageshack.us/photo/my-images/15/dscf0266p.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/526/dscf0269q.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/706/dscf0272k.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/18/dscf0273mh.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/404/dscf0276f.jpg/

Nie są to co prawda elementy od audi tylko od opla manty z 71 roku z 3 litrowym silnikiem który na torze poznań świetnie sobie radzi nawet przy prędkościach 200km/h.

Wahacze zostały dodatkowo pomalowane proszkowo, a ta tulejka w kolorze obrobionego metalu też została zabezpieczona antykorozyjnie. Jest to zawieszenie zdecydowanie bardziej skonplikowane bo należało dotoczyć tuleje metalowe stożkowe z dokładnoscią do setnych milimetra i wprasować je. Dodam, że ja też mam przednie wahacze toczone z poliuretanu bo swożnie były w super stanie a gumy sie wyrobiły i sprawują sie rewelka tylko zdjęć zapomniałem zrobić.

Opublikowano

jak to wygląda cenowo ,np.komplet do tylnego zawieszenia L+P :gwizdanie: [br]Dopisany: 24 Lipiec 2011, 12:56_________________________________________________

Moze i smieszne pytanie ale tak mnie nurtuje, ze zapytac musze...

Na zdjeciu widac elementy tylnego zawieszenia z B5 1.8T Quattro.

Ktos sie orientuje ile taki nowy komplet moze kosztowac??

Na allegro znalazlem jedynie ze 3 aukcje uzywek (zdjecie ponizej wlasnie z jednej z tych aukcji) a pytajac w Inter Cars'ie dowiedzialem sie, ze w ogole takich nie posiadaja.

W internecie tez nic na ten temat nie znalazlem.

http:

wahacz.jpg

można kupić wahacz w aso :gwizdanie: lub same tuleje metalowo-gumowe np. z LM -ja przez rok czasu miałem spokój z tylnym zawieszeniem po wymianie na LM (zrobiłem ok.50 k )ale znowu coś się oddzywa :confused4:

ale.................... ciekawi mnie wytrzymałość i cena tych od kolegi sołtys85

Opublikowano

Muszę zobaczyć ile teraz kosztuje poliuretan bo ostatnio jak brałem to miała być spora podwyżka. Ale szacuje koszt całej regeneracji 2 wahaczy na około 300zł plus koszt wysyłki.

Z tego co wiem z róznych for internetowych to podobno wieczne jest. Na razie nikt nie reklamowałł żeby cokolwiek było nie tak. Jeden klient narzekał, że skrzypi mu jak jest deszczowa pogoda ale wprasowywał sobie tuleje sam i nie dał kleju niestety.

Opublikowano

tez bylbym zainteresowany takim kompletem na tylna os quattro L i P

soltys masz dokladne wymiary wszystkich tulei zeby zrobic na wzor tych ori? kolega devastation opisal chyba wszystkie tulejki z numerami czesci zarowno LMa jak i ori symbole w innym watku, moze to komus pomoze w czyms

łącznik stabilizatora L - 8D0505465 (MOOG AU-LS-8295, LEMFÖRDER 14595 01)

łącznik stabilizatora P - 8D0505466 (MOOG AU-LS-8296) LEMFÖRDER 14596 01)

guma stabilizatora (dla stabilizatora 12,5mm) - 8D0511327C x 2 (zawieszenia 1ba, 1bb, 1bc, 1bt, 1bp) tylko ASO ok. 20zł za sztukę

guma stabilizatora (dla stabilizatora 15mm) - 8D0511327D x 2 (zawieszenia 1be, 1bd, 1bv, 1bq) podobnie jak wyżej

drążek kierowniczy 8D0501530 x 2 (LEMFÖRDER 14597 02)

wahacze góra:

tuleje wewnętrzne 8D0505185A x 4 (LEMFÖRDER 25803 01)

tuleje zewnętrzne 8A0505172B x 2 tylko ASO, lub zamiennik TED-GUM za 60zł lub ASO ok 90zł

wahacze dół

tuleja 8D0511247 x4 (LEMFÖRDER 25994 01)

łozysko 8D0511523 x2 (LEMFÖRDER 25995 01)

zwrotnice:

tuleja 8D0505171 x 4 (LEMFÖRDER 25881 01)

Mocowanie dyfra do zawieszenia:

tuleja 8A0599257 x 2 (LEMFÖRDER 16670 01)

Opublikowano

Wahacza sie nie wymienia, no chyba ze jest skrzywiony, wymieniasz 3 tuleje :gwizdanie:

Potrzebne Ci

8A0 505 172 B 1sz - 101zł/szt

8D0 505 185 A 2sz - 61zł/szt

Na jedna strone, polecam zrobić dwie

A wahacz 8d0 505 323A to 604zł

Opublikowano

tez bylbym zainteresowany takim kompletem na tylna os quattro L i P

soltys masz dokladne wymiary wszystkich tulei zeby zrobic na wzor tych ori? kolega devastation opisal chyba wszystkie tulejki z numerami czesci zarowno LMa jak i ori symbole w innym watku, moze to komus pomoze w czyms

łącznik stabilizatora L - 8D0505465 (MOOG AU-LS-8295, LEMFÖRDER 14595 01)

łącznik stabilizatora P - 8D0505466 (MOOG AU-LS-8296) LEMFÖRDER 14596 01)

guma stabilizatora (dla stabilizatora 12,5mm) - 8D0511327C x 2 (zawieszenia 1ba, 1bb, 1bc, 1bt, 1bp) tylko ASO ok. 20zł za sztukę

guma stabilizatora (dla stabilizatora 15mm) - 8D0511327D x 2 (zawieszenia 1be, 1bd, 1bv, 1bq) podobnie jak wyżej

drążek kierowniczy 8D0501530 x 2 (LEMFÖRDER 14597 02)

wahacze góra:

tuleje wewnętrzne 8D0505185A x 4 (LEMFÖRDER 25803 01)

tuleje zewnętrzne 8A0505172B x 2 tylko ASO, lub zamiennik TED-GUM za 60zł lub ASO ok 90zł

wahacze dół

tuleja 8D0511247 x4 (LEMFÖRDER 25994 01)

łozysko 8D0511523 x2 (LEMFÖRDER 25995 01)

zwrotnice:

tuleja 8D0505171 x 4 (LEMFÖRDER 25881 01)

Mocowanie dyfra do zawieszenia:

tuleja 8A0599257 x 2 (LEMFÖRDER 16670 01)

Jak będzie rysunek techniczny oryginału to nie ma problemu chyba, że ktoś zmierzy i na własną odpowiedzialność poda wymiary to się zrobi jak ma na czym wprasować to spoko. A moze ktoś ma jakiś stary na wzór z rozbitka i może pomierzyć suwmiarką dokładnie, tam nie ma tulei metalowych wiec dokłdnosć do 0,5mm powinna wystarczyć.

Opublikowano

załatwię rozmiarówkę :wink4:

Opublikowano

załatwię rozmiarówkę :wink4:

:good:

Jak sie uda to rysunek techniczny też. Bo sam chcesz mierzyć czy z jakiegoś katalogu?

Opublikowano

sam przemierzę na używanym wahaczu

Opublikowano

Muszę zobaczyć ile teraz kosztuje poliuretan bo ostatnio jak brałem to miała być spora podwyżka. Ale szacuje koszt całej regeneracji 2 wahaczy na około 300zł plus koszt wysyłki.

Z tego co wiem z róznych for internetowych to podobno wieczne jest. Na razie nikt nie reklamowałł żeby cokolwiek było nie tak. Jeden klient narzekał, że skrzypi mu jak jest deszczowa pogoda ale wprasowywał sobie tuleje sam i nie dał kleju niestety.

Dla scislosci...czy wygladaloby to tak, ze zamawiam u Ciebie same tulejki i Ty wysylasz mi je poczta czy tez, ze odstawiam auto do Twojego tescia i on na miejscu robi z wahaczami co trzeba?

Opublikowano

Muszę zobaczyć ile teraz kosztuje poliuretan bo ostatnio jak brałem to miała być spora podwyżka. Ale szacuje koszt całej regeneracji 2 wahaczy na około 300zł plus koszt wysyłki.

Z tego co wiem z róznych for internetowych to podobno wieczne jest. Na razie nikt nie reklamowałł żeby cokolwiek było nie tak. Jeden klient narzekał, że skrzypi mu jak jest deszczowa pogoda ale wprasowywał sobie tuleje sam i nie dał kleju niestety.

Dla scislosci...czy wygladaloby to tak, ze zamawiam u Ciebie same tulejki i Ty wysylasz mi je poczta czy tez, ze odstawiam auto do Twojego tescia i on na miejscu robi z wahaczami co trzeba?

W pierwszej wersji myślełem, że uda sie wysąłc sam wahacz zużyty i odesłąc sprawny montaż we własnym zakresie. Teść mieszka w Autustowie wiec jechac to kawałek drogi.

Najlepiej było by skołować jeden zestaw do regeneracji i chętnym wysyłac gotowe wahacze a on odsyłał by swoje zużyte, które międzyczasie można naprawić i wysłac kolejnemu zainteresowanemu. Uniknełi byśmy niepostrzebych przestojów aut.

Dla chętnych oczywiście istnieje możliwośc wysyłki samych tulei. Ale znając teścia to wolał by zrobić wszytko sam tak jak to powinno być, żeby wszyscy byli zadowoleni.

Opublikowano

Pytanie ,czy w tym momencie wszystkie tuleje warto wymienic na jednakowe w całym tylnym zawieszeniu ?

Bo rozumiem ,ze te od "teścia" są twardsze ,czy one po prostu nie będą na tyle "sztywne" ,że doprowadzą pozostałe elementy metalowo gumowe do destrukcji? :gwizdanie:

Opublikowano

mysle ze wrecz przeciwnie, na pewno bedzie twardziej, ale skoro poliuretany sa twardsze i sztywniejsze, zapobiegna zbytniej pracy/ruchowi wahaczy co spowoduje mniejsze przemieszczanie sie pozostalych elementow zawiechy - takie jest moje zdanie

dzisiaj przyszly mi poliuretanowe tuleje stabilizatora przod, kiedy wzialem je w lape to myslalem ze to zwykly plastik, nie wiem jak bardzo twarde byly by gumowe ale nie sadze ze az tak, zobaczymy jak sie beda sprawowaly i czy stabilizator bedzie bardzo stukal z powodu ich twardosci

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...