tdjagger Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Skrzynia: Multitronic Początek: ciekło paliwo spod silnika Naprawa nr1: wymieniono uszczelkę i zamocowano bardzo solidnie przewód paliwa. Po 2 dniach: silnik zaczał się trząść przy 1100 obrotach aż do 2000 przy przyspieszaniu następnie siwy dym i silnik trząsł się na biegu jałowym. Naprawa nr2: pęknięty tłok i uszkodzony pompowtrysk. Rozebrany silnik, wymieniony tłok, uszczelniacze, uszczelką głowicy, olej i pompowtrysk. Razem 1900 PLN Przy próbie wyjechania z warsztatu: nadal trzęsie przy przyspieszaniu, nie kopci. Na jałowym się nie trzesie, chodzi równo Logi: jedyny błąd to czujnik hamowania(stopu) i mechanik mówi, że to to. Ale jak dla mnie, to ten czujnik zawsze wyrzucał błąd, a auto jeździło. Jak wyłącze ESP to też trzesie. Innych błędów nie wyrzuciło (skrzynia też spoko wg logów). Żadnych zgrzytów nie słychać. Nie ma straty mocy. Ktoś ma jakieś pojęcie co to może być ? Sprzęgło może czy ki diabeł ? mi się już pomysły skończyły, i ręce opadają, bo auto już 2 tygodnie w serwisie. Przestudiowałem całe forum, ale jakoś nie odnalazłem w 100% podobnego przypadku. Błagam poradzcie...
zuloo Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Skoro mechanik mówi że to czujnik stopu to niech go wymieni koszt jest niewielki. Ale na 100% to nie to. Powiedz a sprawdzałeś wartości pompowtrysków? Może ten pompowtrysk który wstawiłeś jest wadliwy lub nieodpowiedni i przy obciążeniu daje złą dawkę paliwa?
michcio1985 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 czujnik stopu też może psuć krew, dziwne ale prawdziwe
tdjagger Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2011 czujnik wymieniony, EGR odłączony, to nie to, trzęsie nadal (( dwumasa nie mam ;/
David Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 jak to dwumasa nie masz a co? powiedz na kazdym biegu Ci sie tak trzesie? czy tylko na wysokich 4,5,6 ?
tdjagger Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2011 AVF=> multritronic, nie ma biegów, są 2 stożki
manius_29 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 jak to dwumasa nie masz a co? powiedz na kazdym biegu Ci sie tak trzesie? czy tylko na wysokich 4,5,6 ? mi trzęsie na wyższych biegach w zakresie 1800-2000, masz jakąś diagnozę?
zuloo Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 jak to dwumasa nie masz a co? powiedz na kazdym biegu Ci sie tak trzesie? czy tylko na wysokich 4,5,6 ? mi trzęsie na wyższych biegach w zakresie 1800-2000, masz jakąś diagnozę? Mi też w tym zakresie ale ja już jestem pewny ze to wina jednej pompki we wrześniu będę wymieniał i jak będzie dobrze to zapodam diagnoze
tdjagger Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2011 gdzieś wynalazłem, że pompka albo wąż do pompki może byc przytkany, zanieczyszczony przez paliwo, w sumie mi się to zaczęło po tankowaniu. Przejechałęm 15 km i wtedy zaczęło. Możliwe, że nawet VAG nie pokazuje tego w logach, ale i tak trzęsie. Jak coś będę wiedział od mechanika to dam znać, ale miałem nadzieje, że mi ktoś z forum coś zasugeruje ...
David Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Jezeli trzesie autem na 4 biegu i wyzszych po dodaniu mocno gazu przy obrotach 1500-2000 to moze byc wina luzu w glowicy w gniazdach pompowtryskiwaczy lub tez pompa vacum,u mnie byla taka diagnoza po wymianie sprzegla auto dostalo wibracji,tylko ze u mnie wina byl program zrobiony przez Niemca poprzedniego wlasciciela,bylo za duzo Nm przy niskich obrotach i dwumas nie wyrabial
robertg28 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 siemka ja miałem takie delikane szrpanie przy 1600 obr na biegu to była wina pompowtrysku niewiem dokładnie którego bo wymieniłem dwa 3 i 4 pd
ludwik166 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 ja mam w a4 b5 afn problem z drganiami w zakresie takim jak ty wina jest po stronie turbiny poniewaz za długo ja chłodze i zbiera sie nagar na łopatkach to moja diagnoza. jeżdzac po miescie z butowaniem dalej drga wyjechąłem na trase 400km pare razy do 140 i problemu niema wszystko ok i dobrze przyspiesza juz 2 razy mi sie tak zrobiło i po trasie jak ręką odją lube chłodzic turbinke czasem nawet 3-5 min czy zadługo
tdjagger Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2011 No więc tak: zmieniłem mechanika i to była najlepsza decyzja. Gdyż nie chciałem wpierprzyć 4k na pompki nowe i nie mieć gwarancji ze bedzie działać. Nowy mechanik(Łukasz z Zacisza - W-wa), zregenerował przewody od pompowtrysków, same pompki wyczyścił ultradzwiękami czy coś takiego i przede wszystkim osadził je poprawnie. Okazało się, że wszystkie dają radę, chociaż poprzedni mechanik mówił, że są do wymiany. Podobno tłok nie mógł pęknąć od pompowtrysków, więc mechanik podejrzewa pękniętą głowicę, ale to muszę sie przypatrzyć czy płynu chłodniczego nie ubywa. Na razie auto jeździ jak przed popsuciem się, nic nie szarpie, wszystko cacy. Wniosek: nie dawać pompowtryskiwaczy do naprawy komuś, kto nie jest w tym temacie biegły i doświadczony.
smoku666 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 a tak poza tym każdy Diesel ze skrzynią Multitronic ma koło Dwumasowe. Było już o tym wiele razy
tdjagger Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2011 ten pierwszy mechanik przysięgał, że nie ma tego dwumasa w Multritronicu AVF no ale po tej naprawie został moim byłym mechanikiem
danielom Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 ja mam w a4 b5 afn problem z drganiami w zakresie takim jak ty wina jest po stronie turbiny poniewaz za długo ja chłodze i zbiera sie nagar na łopatkach to moja diagnoza. jeżdzac po miescie z butowaniem dalej drga wyjechąłem na trase 400km pare razy do 140 i problemu niema wszystko ok i dobrze przyspiesza juz 2 razy mi sie tak zrobiło i po trasie jak ręką odją lube chłodzic turbinke czasem nawet 3-5 min czy zadługo :polew: Dobre... Chlodzenie turbo, baa nawet praca jego nie ma wplywu na drgania, co najwyzej wejdzie w awaryjny. Jak masz zasyfiona to do czyszczenia, ale drzy Ci kolego od dwumasa, wrzuc 5 na niskiej predkosci i wcisnij pełny, jak bedize drgac, dwumas off..
ludwik166 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 smiej sie smiej dwumas nowy sprzegło nowe poduszki nowe pompa wtryskowa zrobiona wszystkie czujnki nowe i co szarpie
Musashi Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 lube chłodzic turbinke czasem nawet 3-5 min czy zadługo dla studzenia turbiny wystarcza max 2 min, dluzej szkoda paliwa... sprawdzales BIPy? grupa 023
danielom Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 smiej sie smiej dwumas nowy sprzegło nowe poduszki nowe pompa wtryskowa zrobiona wszystkie czujnki nowe i co szarpie smieje sie bo trzeba nie myslec zeby chlodzic tak dlugo turbo, tymbardziej ze sam piszesz ze nie grzejesz mu. marnujesz tylko paliwo.. a dodatkowo nie ma to wplywu na zadne drgania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się