Kulis Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Witam. Wczoraj zdjąłem osłonę silnika.... moim oczom ukazała się przepustnica, jednak ... dosyć "spocona" .... Teraz pytanie... Czy to może być wina jakiejś uszczelki, czy cała przepustnica będzie do wymiany? Postaram się na dniach dodać zdjęcie.
aju Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 tam nie ma przepustnicy, pewnie chodzi CI o zawór EGR [br]Dopisany: 09 Sierpień 2011, 13:34_________________________________________________
krzyniek Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 tam nie ma przepustnicy, pewnie chodzi CI o zawór EGR raczej na pewno o Egra
aju Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 jesli chodzi o EGRa to na forum jest wszytko co jego dotyczy
Kulis Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2011 No i wielkie dzięki Sory za moją nieświadomość jednak .... kiedys trzeba się tego nauczyć i dowiedzieć Wielkie dzięki
Sztomel Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Co się tak dziwnie utarło, że przepustnica kojarzy się tylko z silnikami benzynowymi. Element wewnątrz obudowy zaworu EGR na jego początku wlotu powietrza jest różnie nazywany : klapą gaszącą, klapą dławiącą, przepustnicą powietrza doładowanego itd. i dla mnie jest żadnym błędem jeśli ktoś nazywa to przepustnicą a że w dieslu reguluje ona dopływ tylko samego powietrza to chyba jest zrozumiałe. W starszych silnikach TDI (w przypadku A4 pierwszy w 1.9 TDI montowana dopiero w silniku AJM) działa ona tylko w czasie gaszenia silnika ale już w nowszych (2.0 TDI sterowana elektronicznie przez V157) przymyka się i działa płynnie zmniejszając dopływ świeżego powietrza kiedy otwiera się zawór EGR więc nie jest już wtedy tylko klapą dławiącą - działa tak samo jak przepustnica. Oczywiście, wyciek oleju ma miejsce z otworków wyrównujących ciśnienie pod membraną siłownika podciśnienia zaworu EGR ale zdarzają się przypadki, że wycieki mają miejsce również z uszczelnienia osi obrotu przepustnicy powietrza doładowanego.
poltor Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 sztomel dobrze pisze miałem to samo napisać dzisiaj właśnie wyciągałem egr wraz z przepustnicą.
aju Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 sztomel dobrze pisze miałem to samo napisać dzisiaj właśnie wyciągałem egr wraz z przepustnicą. z jakiego auta?
olovski Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 zdarzają się przypadki, że wycieki mają miejsce również z uszczelnienia osi obrotu przepustnicy powietrza doładowanego. jest jakis patent na to czy tylko wymiana calosci??
Sztomel Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 przecież wystarczy odłączyć podciśnienie od siłownika zaworu EGR a otworki zakołkować lub w inny sposób zaślepić i problem wycieku ma się z głowy. W nowszych silnikach gdzie sterownik sypnie błędem zaworu EGR wystarczy go wyciąć programowo - koszt takiego zabiegu to około 100 zł (w zależności od cennika fachmana, który to zrobi).
aju Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 ale nie każdy chce się pozbywać EGRu... Ja np nie widzę w tym żadnego sensu nawet przy dłubanym aucie...
olovski Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 ale nie każdy chce się pozbywać EGRu... Ja np nie widzę w tym żadnego sensu nawet przy dłubanym aucie... nom ja dla przykladu egra sie pozbylem w zupelnosci http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=129322.60 ale klape gaszaca zostawilem
aju Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 ładnie to zrobiłeś... ale to nie dla mnie
olovski Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 ładnie to zrobiłeś... ale to nie dla mnie klapa musowo musiala zostac wiec wszelkiego rodzaju przejsciowki nie wchodzily w gre a ze przy okazji pozbede sie wyciekow oleju z otworkow to tylko cieszy hehe dlaczego nie dla ciebie???
aju Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 silnik zmienia glos pracy jakiś taki twardy nie przyjemny, a korzyści nie widzę, parę koni nie robi różnicy nawet jeśli uda się zyskać po takim zabiegu
dariodario Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 zaślepiony egr ma też i plusy. Czyste powietrze a nie zmieszane ze spalinami. Kolektor się mniej syfi. Korekty w bloku 013 się poprawiają. Z minusow to turbo się szybciej kręci na wolnych obrotach i głośniejsza praca zimnego silnika. To co pisze to fakty zauważone przezemnie.
Martin_Speed Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Kiedys nie bylo ERG z dieslu i jakos temp w tlokach niemiala znaczenia
dariodario Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 ERG to nie temat tego watku (ERG to marka stacji benzynowej we wloszech) mowa o EGR a nawet o klapie gaszacej !!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się