zbigok Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Po uruchomieniu silnika, ale nie od razu tylko po załączeniu jakiegoś przekaźnika, zaczyna coś pstrykać w okolicy alternatora. Po ok. 4 minutach przestaje. Dodam, że to tylko występuje po uruchomieniu "zimnego" silnika. Proszę o pomoc.
evil_71 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Mam to samo, mechanik powiedział, że to sprzęgiełko alternatora, ale sam tego jeszcze nie naprawiałem, więc 100% pewności nie mam :gwizdanie: Najlepiej, żeby ktoś z kolegów to potwierdził
a4bydgoszcz Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 ta mam to samo po kilu minutach ustaje myslalem ze to lozysko altka ale mechanior twierdzi ze to wlasnie to sprzegielko[br]Dopisany: 15 Sierpień 2011, 14:57_________________________________________________aha i dodam ze to sprzegielko wpada na zimnym silniku w takie dziwne wibracje
zbigok Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Znajomy mechanik bez słuchania, też taką diagnozę przedstawił, ale nie jest pewny na 100%. Może wiecie koledzy. ile taka wymiana kosztuje?
kalaf Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Ja miesiąc temu wymieniałem w 2.0 BLB. Sprzęgiełko INA- 140zl, jeśli chcesz wymieniac musisz wyciągnąć alternator.
evil_71 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 U mnie cena przedstawiała się podobnie, 130-150 zł.
a4bydgoszcz Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 ale pyska do tego nie trzeba rozbierac rozumiem?? altek wyciagnac paski zwolnik i jakos sie dojdzie??
kalaf Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Przodu nie trzeba rozbierać mały problem możesz mieć z śrubą tą długą u góry od alternatora, bo mało miejsca mi udało sie ja wyciągnać.
a4bydgoszcz Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 aha to plus samemu mozna bez duzego nakladu to wymienic czesc 120zl jakiejs firmy INA niby dobra ta sama co mam czesci rozrzadu
kalaf Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 jeśli nie masz specjalnego klucza to udaj się do mechanika bo nie zdejmiesz rolki z alternatora, mnie skasował 10 zł za wymianę, musisz mieć coś takiego żeby wymienić samemu- http://images8.fotosik.pl/488/ad422be6a5afa869med.jpg
a4bydgoszcz Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 to sie chyba znajdzie gwiazdka nie?? ale tam chyba trza miec lamany ten klucz z tego co widze bo miejsca malo...
kalaf Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Kolego popatrz dokładnie na zdjęcie kilka postów wyżej, to czarne to jest specjalna nasadka która wchodzi w sprzegiełko i w środek tej nasadki wchodzi torx, a tu masz sklep z tymi kluczami- http://www.toolmar.pl/pl/c/KLUCZE-DO-ALTERNATORA/13
evil_71 Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 Alternator można wyciągnąć samemu, potem zawieźć do mechanika i Ci przełoży samo sprzęgiełko za grosze... Panowie, ja u siebie wymieniłem w końcu sprzęgiełko (115 zł firmy INA i 70 zł robocizna), ale okazuje się, że u mnie to nie to strzelało Prawdopodobnie przyczyną strzelania jest napinacz paska, mechanik powiedział, że trzeba go wymienić i przy okazji pasek i rolkę też. I tutaj mam pytanie do Was: czy bardzo trudno jest rozebrać przód auta? Jak sprawa wygląda z chłodnicami itd? Przód niestety trzeba rozebrać, żeby wymienić w/w elementy. Ma ktoś z Was może jakieś fotostory, ewentualnie jakieś rady...?? Z góry dzięki za pomoc!
Musashi Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 Alternator można wyciągnąć samemu, potem zawieźć do mechanika i Ci przełoży samo sprzęgiełko za grosze... Panowie, ja u siebie wymieniłem w końcu sprzęgiełko (115 zł firmy INA i 70 zł robocizna), ale okazuje się, że u mnie to nie to strzelało Prawdopodobnie przyczyną strzelania jest napinacz paska, mechanik powiedział, że trzeba go wymienić i przy okazji pasek i rolkę też. I tutaj mam pytanie do Was: czy bardzo trudno jest rozebrać przód auta? Jak sprawa wygląda z chłodnicami itd? Przód niestety trzeba rozebrać, żeby wymienić w/w elementy. Ma ktoś z Was może jakieś fotostory, ewentualnie jakieś rady...?? Z góry dzięki za pomoc! nie trzeba demontowac przodu. wystarczy sie pogimnastykowac. zwroc uwage na dobre zablokowanie napinacza w poz napiety. czasami w trakcie wyciagania blokada potrafi sie wypiac, jezeli napinacz stanie bokiem, pozostanie odsuwanie przodu. [br]Dopisany: 02 Wrzesień 2011, 10:57_________________________________________________zrodlem cykania moga byc rowniez zuzyte amortyzatory sprzegla kompresowa klimy. na poczatku slychac je gdy silnik jest zimny. ale tutaj latwo postawic diagnoze, po wlaczeniu klimy przestaje cykac.
evil_71 Opublikowano 3 Września 2011 Opublikowano 3 Września 2011 zrodlem cykania moga byc rowniez zuzyte amortyzatory sprzegla kompresowa klimy. na poczatku slychac je gdy silnik jest zimny. ale tutaj latwo postawic diagnoze, po wlaczeniu klimy przestaje cykac. Musashi, mistrzu mój Właśnie tak się dzieje, po włączeniu klimy cykanie ustaje, obojętnie czy zimny czy ciepły silnik Proszę Cię, rozwiń swoją wypowiedź na ten temat... Napisz, co trzeba wymienić, jak i gdzie?
MAJKI Opublikowano 3 Września 2011 Opublikowano 3 Września 2011 zrodlem cykania moga byc rowniez zuzyte amortyzatory sprzegla kompresowa klimy. na poczatku slychac je gdy silnik jest zimny. ale tutaj latwo postawic diagnoze, po wlaczeniu klimy przestaje cykac. Musashi, mistrzu mój Właśnie tak się dzieje, po włączeniu klimy cykanie ustaje, obojętnie czy zimny czy ciepły silnik Proszę Cię, rozwiń swoją wypowiedź na ten temat... Napisz, co trzeba wymienić, jak i gdzie? Przeczytaj to, wymien gumki i bedzie cisza ja miałem to samo u siebie http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=201531.0;highlight=gumki+w+kompresorze
zbigok Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 Już miałem coś z tym zrobić, ale parę dni po moim ostatnim wpisie nagle wszystko ucichło. Czekam, aż znowu zacznie pstrykać...Mam nadzieję, że przy tym czekaniu, nie "wyskoczy coś" spod maski .[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2011, 21:49_________________________________________________Ostatnio zaczęło jakoś dziwnie piszczeć, przy skręcaniu, podczas parkowania. Zajrzałem i wszystko wskazywało, że to napinacz paska wielorowkowego i pasek się ślizgał. Podczas wymiany napinacza wyszło jeszcze, że sprzęgiełko w alternatorze też do wymiany. To było to. Dzięki, za wszystkie pomocne wpisy.
poniat83 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Alternator można wyciągnąć samemu, potem zawieźć do mechanika i Ci przełoży samo sprzęgiełko za grosze... Panowie, ja u siebie wymieniłem w końcu sprzęgiełko (115 zł firmy INA i 70 zł robocizna), ale okazuje się, że u mnie to nie to strzelało Prawdopodobnie przyczyną strzelania jest napinacz paska, mechanik powiedział, że trzeba go wymienić i przy okazji pasek i rolkę też. I tutaj mam pytanie do Was: czy bardzo trudno jest rozebrać przód auta? Jak sprawa wygląda z chłodnicami itd? Przód niestety trzeba rozebrać, żeby wymienić w/w elementy. Ma ktoś z Was może jakieś fotostory, ewentualnie jakieś rady...?? Z góry dzięki za pomoc! nie trzeba demontowac przodu. wystarczy sie pogimnastykowac. zwroc uwage na dobre zablokowanie napinacza w poz napiety. czasami w trakcie wyciagania blokada potrafi sie wypiac, jezeli napinacz stanie bokiem, pozostanie odsuwanie przodu. [br]Dopisany: 02 Wrzesień 2011, 10:57_________________________________________________zrodlem cykania moga byc rowniez zuzyte amortyzatory sprzegla kompresowa klimy. na poczatku slychac je gdy silnik jest zimny. ale tutaj latwo postawic diagnoze, po wlaczeniu klimy przestaje cykac. Dokładnie tak jak pisze musashi. Ja myślałem, że to sprzęgiełko alternatora po wymianie dźwięk nie ustąpił dopiero wymiane 6 gumek w kompresorze klimy stukanie ustało. Sam wszystko robiłem, więc powinieneś dać radę. Problemy jakie mogą być zostały już opisane.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się