Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż FMIC do A4 B6 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 19.10.2018 o 19:19, r7adek napisał:

Planuje podnieść moc do 280-290 KM o jakich wymiarach szukać ic ? Czy zanim zrobię program (sukcesywna wymiana sprzętu pod tą moc) mogę założyć ic i jeździć bez obaw ?

bez problemow. 550x180x65 lub 550x230x65 ;)

Opublikowano

Ja mam u siebie 550x180x65 i moc okolo 250KM , bede podnosił na 280 KM a Fmic wytrzyma spokojnie 300 KM jak nie wiecej

Opublikowano

Koledzy, szukam kogos kto by sie podjal montazu, jestem w trakcie kompletowania wszystkiego i przydalby sie ktos kto doradzi co i jak :)  

Opublikowano

Witam, ponawiam pytanie (wcześniej pytałem  w innym wątku ale nie otrzymałem odpowiedzi)

Czy ktoś posiada zestaw ze strrony: https://mtuning.pl/Intercooler-Piping-Kit-Audi-A4-B6-1-8T,p,1033
I może potwierdzić czy w orurowaniu znajduje się miejsce na MAP sensor? Czy trzeba ekstra coś modzić? 
Podejrzewam, że może to być to zaznaczone na czarwono na zdjęciu - może ktoś potwierdzić?
Jakie porządne opaski dokupić do tego zestawu? - chodzi mi o średnice...

Intercooler-Piping-Kit-Audi-A4-B6-1-8T_[194758]_1200.jpg

Opublikowano

 map sensor jest mocowany na prostokat i dwie śruby, z kształtu róry wychodzi ze to pod MS ale cos jak by trochę inaczej. 

20180602_110311.jpg

Opublikowano

Z tego co widze na foto to jest to rura która przychodzi do przepustnicy - w tamtej okolicy też jest Map w ori IC. 
Ze zdjęcia za dużo nie idzie wywnioskować - może ktoś ma taki zestaw i potwierdzi? :)

Opublikowano

Podepnę się pod pytanie kolegi wyżej lecz trochę o co innego pytam.. Gdyż u mnie w temacie nikt kto montował nie potwierdził w 100%

Czy ten Kit, który kolega ponczo wstawił 2 posty wyżej jest P&P do B6 1.8T AVJ ? Bez żadnego dodatkowego gięcia rur ?

Do tego chcę podpiąć FMIC 550x180x65

Opublikowano

Marciol -  z tego co się orientowałem to podejdzie Ci to bez problemu do AVJ. Ja też mam ten silnik tylko, że nie mam już SAI-a
Znalazłem też zdjęcie na którym widać miejsce montażu MAP-a. Jeśli nie spieszy CI się bardzo to możesz poczekać aż w połowie kwietnia ęde montował ten zestaw u siebie. Wtedy potwierdzę czy wszystko pasuje bez grubszego rezania.  W jakie moce celujesz, że chcesz zakładać 550x180x65??

Opublikowano
W dniu 29.03.2019 o 23:40, ponczo napisał:

Marciol -  z tego co się orientowałem to podejdzie Ci to bez problemu do AVJ. Ja też mam ten silnik tylko, że nie mam już SAI-a
Znalazłem też zdjęcie na którym widać miejsce montażu MAP-a. Jeśli nie spieszy CI się bardzo to możesz poczekać aż w połowie kwietnia ęde montował ten zestaw u siebie. Wtedy potwierdzę czy wszystko pasuje bez grubszego rezania.  W jakie moce celujesz, że chcesz zakładać 550x180x65??

Nie śpieszy mi się, będe zakładać raczej jakoś w maju. Jeszcze czekam aż samochodzik będzie gotowy do odbioru po kapitałce.. więc będe musiał jeszcze dotrzeć tak że troche czasu mam :)

Docelowo 250km Ale nie jest to must have, 220,230 już będzie mnie zadowalać :)

Opublikowano

Witam, chciał bym się was poradzić, gdyż planuje w swojej Audi podnieść moć do 220-230 km i chciał bym się dowiedzieć jaki FMIC zamontować. Zastanawiam się nad 140mm A 180mm,? bardziej bym był skłonny pozostać na 140mm, bardzo bym nie chciał ciąć belki. Tylko czy taki IC wystarczy? Podkreślam że ta moc mi w zupełności wystarczy i nie planuje niczego wiecej ?

Opublikowano

Do takiej mocy to prawy ic z bexa.

Opublikowano
31 minut temu, Rebelik napisał:

Witam, chciał bym się was poradzić, gdyż planuje w swojej Audi podnieść moć do 220-230 km i chciał bym się dowiedzieć jaki FMIC zamontować. Zastanawiam się nad 140mm A 180mm,? bardziej bym był skłonny pozostać na 140mm, bardzo bym nie chciał ciąć belki. Tylko czy taki IC wystarczy? Podkreślam że ta moc mi w zupełności wystarczy i nie planuje niczego wiecej ?

Ja też celuje w okolice takich mocy i wrzucam 140mm. Zależy też mi na tym aby nie wycinać belki itp.  Nie bawie się w drugiego IC z BEX-a. Zakup używki która nie jest nowa też mi nie odpowiada. 
Nowy FMIC na froncie moim zdaniem lepiej się sprawdzi niż dwa  ponad 15 letnie IC  schowane w nadkola...

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, ponczo napisał:

Nowy FMIC na froncie moim zdaniem lepiej się sprawdzi niż dwa  ponad 15 letnie IC  schowane w nadkola...

To akurat jestes w bledzie bo 140tka ma znacznie mniejsza pojemnosc niz dsmic. Fizyki nie oszukasz, wystarczy znalezc w necie i sobie wyliczyc. Po prostu 2 x ic sa wydajniejsze niz fmic 140 dlatego zakladanie go jest glupota. 180 to co innego.

A to czy nowe jakie ma znaczenie? Wystarczy wyczyscic dsmic, tansze to niz bawienie sie w 140tke.

Edytowane przez bartez90
Opublikowano
1 minutę temu, bartez90 napisał:

To akurat jestes w bledzie bo 140tka ma znacznie mniejsza pojemnosc niz dsmic. Fizyki nie oszukasz, wystarczy znalezc w necie i sobie wyliczyc. Po prostu 2 x ic sa wydajniejsze niz fmic 140 dlatego zakladanie go jest glupota. 180 to co innego.

2X NOWY IC + kierownice powietrza czyli tak jak ma BEX może i tak. Al 2x IC które mają już swoje lata? Niektóre IC są w opłakanym stanie... wiec nie wydaje mi się, że ich wydajność jest tak jak nowych...
Mam znajomego który w A6 C5 ma FMIC 140mm   i wiem jakie temperatury miał na fabrycznym ale jednym IC. Wszystko sobie spawdziłem na logach zanim podjąłem decyzje o FMIC. Nie testowałem tego na 2x IC jak bex więc nie będe dywagował. 
Parametry w A6 to 250KM i około 350Nm... 
140mm może ma i mniejszą pojemność niż dsmic ale miejsce w jakim się znajduje daje mu ogromny plus...
Każdy sobie wybierze co będzie dla niego lepszym rozwiazaniem... DSMIC wychodzi taniej i do takich mocy jak wyżej pewnie będzie okej. 
Jak ktoś leci wyżej z mocą to raczej wrzuci FMIC 

Opublikowano
5 minut temu, ponczo napisał:

 DSMIC wychodzi taniej i do takich mocy jak wyżej pewnie będzie okej. 
Jak ktoś leci wyżej z mocą to raczej wrzuci FMIC 

Dokladnie, do 230km nawet szkoda sobie zawracac glowy fmic. 140tka nawet pomimo swojego umiejscowienia oraz tego ze jest nowa nie jest lepsza niz dsmic. Tez sprawdzalem nie raz. A potem fmic 180 nabiera sensu przy 250 km wlasnie.

Opublikowano

Temat dotyczy montażu FMIC więc po prostu wyrażam swoją opinie i dziele się swoim doświadczeniem.  Każdy wyciągnie sobie wnioski sam. 
Opcje na 220-250 KM są dwie. Każdy już będzie widział czego potrzebuje oraz jakim budżetem dysponuje :) 
 

Opublikowano
6 godzin temu, bartez90 napisał:

To akurat jestes w bledzie bo 140tka ma znacznie mniejsza pojemnosc niz dsmic. Fizyki nie oszukasz, wystarczy znalezc w necie i sobie wyliczyc. Po prostu 2 x ic sa wydajniejsze niz fmic 140 dlatego zakladanie go jest glupota. 180 to co innego.

A to czy nowe jakie ma znaczenie? Wystarczy wyczyscic dsmic, tansze to niz bawienie sie w 140tke.

nie zgodze sie. Pojemnosc ukladu to jedno, a efektywnosc chlodzenia to drugie. Fmic zapewni mimo wszystko nizsza temperature i stabilniejsza przede wszystkim od dsmica.

Opublikowano
5 godzin temu, DivaynEays napisał:

nie zgodze sie. Pojemnosc ukladu to jedno, a efektywnosc chlodzenia to drugie. Fmic zapewni mimo wszystko nizsza temperature i stabilniejsza przede wszystkim od dsmica.

No nie zapewni, bo porownywalem na tym samym aucie, w tych samych warunkach (ok 25 stopni na dworze). Przy 230 km w bex roznica byla 3-4 stopnie na korzysc dsmic w porownaniu do fmic 140. Fakt wiem ze niewiele ale jednak, wiec nie mowmy ze fmic 140 jest wydajniejszy bo nie jest. Poprosze kumpla o logi, jak bedzie mial to podesle.

Opublikowano
W dniu 29.03.2019 o 23:40, ponczo napisał:

Marciol -  z tego co się orientowałem to podejdzie Ci to bez problemu do AVJ. Ja też mam ten silnik tylko, że nie mam już SAI-a
Znalazłem też zdjęcie na którym widać miejsce montażu MAP-a. Jeśli nie spieszy CI się bardzo to możesz poczekać aż w połowie kwietnia ęde montował ten zestaw u siebie. Wtedy potwierdzę czy wszystko pasuje bez grubszego rezania.  W jakie moce celujesz, że chcesz zakładać 550x180x65??

Ponczo i co zakupiles już graty do tego IC??? Kiedy będziesz pasował?? Ja patrzyłem na ten Fmic z Częstochowy ale pisze że do kabrio nie pasuje. A dawać ponad 1400 zl za robiony na olx średnio. Ja mam wywalony kat, 2ga sonda off, sai off, wydech na 3 tlumikach przelotowych, wtryski bex, i wyszlo 208KM. Ale turbo się kończy. Tak pomyślałem że wsadze hybryde nowy IC wtryski 380 i może by poszło na 250-260KM. Tylko kabrio to ciężka krowa bo wazy 1700kg. 

Opublikowano

Graty zakupione, zestaw orurowania + FMIC  czekają na połowę kwietnia - wtedy będę montował całość. Postram się porobić  troszkę zdjęć... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...