mati101086 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Chciałbym ocenić stan mojego silnika tylko nie bardzo wiem jak to zrobić. Dodam ze auto ma kilka niepokojących objawów postaram się wszystko szczegółowo opisać. Logi zrobię jutro jak odbiorę laptopa z serwisu. -sprawa oleju po zrobieniu około 6000km dolalem jakieś 300ml może 400ml oleju -samochód wydaje mi się ze trochę za słaby poniżej 2000 obrotów mól straszny ale powyżej tej granicy obrotów też jakoś specjalnie się nie rwie -sprawa kopcenia jak pedał w podłogę na jałowym biegu wcisne to oczywiście czarny dym Jak rano samochód zapalam to zanim się zagrzeje dymi na biało Poza tym podczas jazdy raczej jest ok Aha I jakiś dziwny zapach spalin jest Kolejna rzecz to taka ze dzisiaj podczas jazdy czułem zapach ropy w kabinie nie wiem czy to z mojego audi czy od jakiegoś innego użytkownika drogi po której się poruszałem. Niedawno podczas jazdy zaczęła migać kontrola płynu chłodzącego ale temperatura na blacie ok poziom płynu też ok więc po przeglądaniu forum doszedłem do wniosku ze pewnie czujnik więc wypialem kostkę która znajdowała się pod zbiorniczkiem płynu I kontrola zgasła. Jeśli znajdzie się ktoś na forum kto będzie w stanie jakoś poskładać te objawy w całość I wysunąć jakaś diagnozę to byłbym bardzo wdzięczny
SkOs Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Turbo albo uszczelka pod głowicą co do czarnego dymu sprawdź se cały dolot może gdzieś ci pękło ale bez logów nie będziemy Ci wróżyć :)Zobacz czy Ci płyn ubywa w zbiorniczku wyrównawczym / bądź jest olej
mati101086 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2011 mysle ze odpada uszczelka badz glowica dlatego ze kopci tylko jak zimny poza tym oleju troche ubywa ale tak jak napisalem w pierwszym poscie a w zbiorniczku plynu chlodniczego plyn jest czysty i nie ubylo go ani kapki wiec chyba ten najgorszy wariant odpada. Gdzies wyczytalem to ze moga to byc swiece zarowe dlatego kopci jak zimny. Logi wrzuce jutro badz po jutrze
koper84444 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 W obecnych temperaturach świece żarowe odpadają. Załączają się dopiero poniżej 5 C. Bardziej skupiłbym się na sprawdzeniu stanu turbo i szczelności dolotu, ale najpierw zacznij od logów.
Grzesiekkbc Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Przyjacielu ja bym obstawiał uszczelniacze zaworowe oraz popychacze zaworowe. Ja końcem września zabieram się za to przy wymianie rozrządu bo mam to samo co ty. Ja już wszystko powymieniałem i dalej to samo, zostały tylko te dwie rzeczy.
franek84 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 kolego też jestem szczęśliwym posiadaczem 1Zeciora i na wstępie Ci powiem że jeśli nie miał wody lanej zamiast oleju to będzie chodził i jest ok a z mocą to szału nie ma bo 90km to nie 110 ale nie z jednym na światłach powinieneś wygrać :gwizdanie: jak nie masz jak logów zrobić to zacznij od spięcia przewodu cieniutkiego od turbiny bezpośrednio do gruszki sztangi turbiny ale najpierw odkręć sobie filtr powietrza i ją rozruszaj. jak mówisz że sadzi ci na czarno to raczej bym obstawiał dziure w dolocie, posprawdzaj wszystkie łączenia węży(ja to zrobiłem na silikon tylko nie skręcaj na nie zastygniętym silikonie-zaczekaj aż wyschnie i wtedy skręć-tylko najpierw benzynką łączenia potraktuj)kolego mam coś ok 400tyś nalatane (ori pewne ) bierze mi ok 0,5 l oleju na 12 tyś, pali 5,5 max po mieście i nie martwie się złą jakością paliwa. wymieniaj szczególnie filtr powietrza często bo ci będzie z odmy zasysał opary i ganiaj go zdrowo jak masz okazje (p.s. co do smrodu spalin to zobacz czy masz jeszcze kata, te nie mam i też śmierdzi ) pozdr
spetsnaz Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 kolego też jestem szczęśliwym posiadaczem 1Zeciora i na wstępie Ci powiem że jeśli nie miał wody lanej zamiast oleju to będzie chodził i jest ok a z mocą to szału nie ma bo 90km to nie 110 ale nie z jednym na światłach powinieneś wygrać :gwizdanie: jak nie masz jak logów zrobić to zacznij od spięcia przewodu cieniutkiego od turbiny bezpośrednio do gruszki sztangi turbiny ale najpierw odkręć sobie filtr powietrza i ją rozruszaj. jak mówisz że sadzi ci na czarno to raczej bym obstawiał dziure w dolocie, posprawdzaj wszystkie łączenia węży(ja to zrobiłem na silikon tylko nie skręcaj na nie zastygniętym silikonie-zaczekaj aż wyschnie i wtedy skręć-tylko najpierw benzynką łączenia potraktuj)kolego mam coś ok 400tyś nalatane (ori pewne ) bierze mi ok 0,5 l oleju na 12 tyś, pali 5,5 max po mieście i nie martwie się złą jakością paliwa. wymieniaj szczególnie filtr powietrza często bo ci będzie z odmy zasysał opary i ganiaj go zdrowo jak masz okazje (p.s. co do smrodu spalin to zobacz czy masz jeszcze kata, te nie mam i też śmierdzi ) pozdr potwierdzam
przemik Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Tak od siebie dodam. 1Z to najlepsze TDi jakie mialem okazje miec. To genialny silnik... kwintesencja inzynierskiej mysli technicznej. Smiem twierdzic, ze juz nigdy lepszego silnika zadna fabryka nie wypusci. Co do sprawdzenia stanu motorowni. Komplet logów plus wizyta na hamowni (opcjonalnie). Jesli w logach OK i samochod generuje odpowiednią moc i moment - mozesz spac spokojnie. Kwestie mechaniczne powinien ogarnac w miare kumaty mechanik. Pozdrawiam
mati101086 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2011 witam zrobilem dzisiaj logi dynamiczne wrzucilem je do odpowiedniego dzialu jesli ktos kumaty i chetny to mozna zobaczyc co w logu piszczy :> tylko nie wiem dlaczego nie moglem zlogowac grupy 000 co do motoru to tez kilku mechaniorow mi mowilo ze niezniszczalny motor stosowany w vw audi i seatach. Gdyby nie puszczal w niektorych przypadkach dymka i nie smierdzialy tak dziwnie te spaliny to mysle ze w koncu zabralbym sie za wnetrze bo poprzedni wlasciciel niestety nie przykladal zbytnio wagi do tego co w srodku [br]Dopisany: 17 Sierpień 2011, 21:01_________________________________________________witam korzystajac dzisiaj z chwili czasu miedzy remontem w domu postanowilem zajrzec do mojej i zrobilem kilka fotek aby ktos rzetelny ocenil 1 Najprawdopodobniej filtr powietrza do wymiana ale ocencie sami (zastanawiam sie nad filtrem stozkowym ) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/bf6447e652178ef1.html 2 zastanawia mnie czy w tych miejscach jest dopuszczalna spora ilosc oleju w wezach http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/05b2327d21db85e8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/571209845a26af29.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c8be2c66e961b9d3.html w tym przypadku nie ma oleju w wezu ale jest taki jakby wilgotny 3 Turbina sprawdzalem niby luzy na wirniku (wiem ze to nie sposob na sprawdzenie jej kondycji) wirnik posiada luzy poprzeczne lecz wzdluznych brak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b75235612dafe716.html 4 Mam troche zachlapany silnik olejem w okolicy bagnetu. I pytanie czy na bagnecie powinna byc jakas uszczelka ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4c59a70899125a36.html http://http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cd7b31d1babff1b3.html 5 Gdzie znajduje sie zawor n75 bo nie potrafie go zokalizowac Czy to trn gdzie ida te 3 wezyki ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a819a7309aa3fed7.html 6 Czy w 1z czysci sie jakos odme i czy odma to to okragle na zdjeciu ponizej http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce615de677443a3b.html Jesli ktos dopatrzy sie jeszcze czgos to piszcie Miedzy czasie odkrecilem jeszcze jeden waz z prawej strony i tu juz sprawa gorsza po sciagnieciu tego weza zlecialo okolo 50ml oleju zalac zalaczam rowniez fotki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b31ea61b92e05c4d.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a6e7f34db093b59b.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f01e977b3e23312.html
Killer1984 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Ad. 1 - filtr po wyglądzie kwalifikuje się do wymiany :gwizdanie: jeśli nie wiadomo ile przejechane na nim to wymień, koszt niewielki Ad. 2 - Moim zdaniem tak ale gdyby jakiś spec dał znać to i ja bym poszerzył swoją wiedzę Ad. 3 - Tutaj trzeba poczekać na fachowców Ad. 4 - Wydaje mi się, że na bagnecie jest jakiś oring ale musiałbym sprawdzić u siebie żeby się upewnić Ad. 5 - Dokładnie, na zdjęciu które dałeś masz odpiętą wtyczkę właśnie od N75 - wężyki w opłakanym stanie... wymień najlepiej wszystkie zachowując odpowiednią długość Ad. 6 - Czy czyści się - tego nie wiem... Ale jeśli pamięć mnie nie myli to to okrągłe to zawór zwrotny, a odma to rurka która idzie w dół silnika właśnie od tego okrągłego zaworka
mati101086 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2011 killer a co bys powiedzial o trzech ostatnich zdjeciach z mojego postu ?
Killer1984 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 moim zdaniem jest wszystko OK jeśli przez 15 lat nikt tam nie zaglądał to 50ml oleju na 15lat to bardzo dobry wynik - w tych wężach jest zawsze trochę oleju bo turbina zawsze minimalnie "popuszcza" i tworzy się tzw. "film olejowy" P.s. ja na Twoim miejscu ogarnąłbym doładowanie lał paliwo i śmigał
Grzesiekkbc Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Kiler1984 Ja mam pytanie do Ciebie odnoście wężyków do N75. Powiedz mi bo ja też z ciekawości zaglądnąłem na swoje i u mnie każdy wężyk jest tej samej średnicy długości zaś są różne. Po wymianie turbo mechanik mi chyba wymienił też te wężyki. Czy jednakowa średnica ma jakiś wpływ na pracę samochodu?
mati101086 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2011 i ja dolacze sie do pytania czy wystarcza gdziekolwiek zakupione i jakiekolwiek wezyki byleby mialy odpowiednia dlugosc ?
Killer1984 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Kiler1984 Ja mam pytanie do Ciebie odnoście wężyków do N75. Powiedz mi bo ja też z ciekawości zaglądnąłem na swoje i u mnie każdy wężyk jest tej samej średnicy długości zaś są różne. Po wymianie turbo mechanik mi chyba wymienił też te wężyki. Czy jednakowa średnica ma jakiś wpływ na pracę samochodu? Witaj, Mogę Ci powiedzieć jak to wygląda w silniku 1Z - wszystkie wężyki są tej samej średnicy ( bodajże 3,5mm ) długości są różne bo i w różne miejsca dochodzą, ważnym jest aby miały taką samą długość jak w oryginale.
mati101086 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2011 a odnosnie czarnego weza po lewej stronie na tej fotce http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/571209845a26af29.html mechanik powiedzial mi wczoraj ze nie powinno byc w nim oleju i znowu pojawil sie metlik w glowie
Killer1984 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 a odnosnie czarnego weza po lewej stronie na tej fotce http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/571209845a26af29.html mechanik powiedzial mi wczoraj ze nie powinno byc w nim oleju i znowu pojawil sie metlik w glowie No cóż, ja mechanikiem nie jestem - ale z doświadczenia i z forum wiem, że jest to raczej normalne zjawisko [br]Dopisany: 25 Sierpień 2011, 16:09_________________________________________________ i ja dolacze sie do pytania czy wystarcza gdziekolwiek zakupione i jakiekolwiek wezyki byleby mialy odpowiednia dlugosc ? Ja kupiłem w motoryzacyjnym 1m i dociąłem na odpowiednią długość :gwizdanie: ( najlepiej kupić w oplocie, chociaż ja kupiłem zwykłe gumowe bo w oplocie nie mieli i póki co wszystko pięknie działa )
mati101086 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Wiesz mechanik u ktorego bylem to w zasadzie zajmuje sie ciagnikami rolniczymi a bylem u niego bo kolo mi sie zapieklo a przy okazji go zapytalem wiec mysle ze twoja informacja bedzie bardziej rzetelna
ciahciah Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 sprawdź za 10tys km ile wypłynie oleju po odkręceniu rury na fotce widać ze nie jest podłączony kabel do N75 zrób logi to pomożemy co się da
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się