kwasniak_Adrian Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 Witam Pacjent to Audi a4 b7 2005r. 153 tys. przebieg. Ostatnio siadła turbinka najpierw zaczęła przeładowywać początkowo przez rok sporadycznie a w ostatnim tygodniu praktycznie cały czas przy przekroczeniu 130 km/h z raji że autko bierze olej i mechanicy twierdzili że to pewnie turbina jest temu winna zdecydowałem, że dam ją do regeneracji a nie tylko do czyszczenia. Po rozkręceniu jej zastano nadtopione łopatki wirnika co może być tego przyczyną turbinka naprawiona ale nie chciał bym za chwilę zajechać kolejną. Byłem u mechanika sprawdzić komputerem pompo wtryski i są niby ok autko jeździ i jeździło do ostatniego tygodnia normalnie nie było żadnych problemów z przyspieszaniem szarpaniem itd. Skąd wiec te uszkodzenia turbiny, może ktoś z kolegów spotkał się z czymś podobnym ????? Na paliwie rakietowym nie jeżdżę Gdzie jest prefix!? - poprawiłem tymczasowo na sam model proszę się dowiedzieć jakie oznaczenie ma Twój silnik i uzupełnić w przeciwnym wypadku kolejne wątki wylądują w koszu
tomasimo Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 A jakiego programu nie ma ? Bo turbina po wgraniu paru koników wiecej, ma duzo wiekszą temperature i powoduje to własnie takie efekty
aju Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 A jakiego programu nie ma ? Bo turbina po wgraniu paru koników wiecej, ma duzo wiekszą temperature i powoduje to własnie takie efekty ja pier**l$ tak po programie jest taki AFR że topi tłoki i turbinę
tomasimo Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 wygląda jak by tarła o obudowę Niestety kolega chyba nie widział łopatek startych o obudowę Turbina oczywiscie po programie ma duzo wieksze obroty i logicznie temperatura jest wyższa , nie wiem czy w twoim przypadku tak było.
aju Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 wygląda jak by tarła o obudowę Niestety kolega chyba nie widział łopatek startych o obudowę widziałem przypalone o obudowę a TY chyba nie widziałeś modzonych aut i nie masz pojęcia o temperaturze jaka panuje po tej stronie turbiny, jak by topiło od gazów to by węże popaliło...
tomasimo Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 W sumie z tymi wężykami to moze masz rację [br]Dopisany: 01 Wrzesień 2011, 21:01_________________________________________________Ale gdyby auto było po modzie juz jakis czas, to turbina była by w takim samym stanie jak ta z normalnego silnika? Raczej nie !?
aju Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 nie topiło by łopatek, taką temp można osiągnąć z tej strony turbiny tylko przy delikatnym obcieraniu wirnika o obudowę
kwasniak_Adrian Opublikowano 1 Września 2011 Autor Opublikowano 1 Września 2011 nie topiło by łopatek, taką temp można osiągnąć z tej strony turbiny tylko przy delikatnym obcieraniu wirnika o obudowę W zasadzie to ma sens bo na obudowie z jednej strony były delikatne otarcia ale myślałem że to następstwo upalenia łopatek a tym samym doprowadzenia do bicia niewyważonej już turbiny. O modach nic mi nie wiadomo auto mam od roku i za moich czasów nic nie było wgrywane. Jedynie w książce serwisowej mam wpis o wgraniu nowego softu ale to jeszcze w autoryzowanym serwisie audi w Niemczech. Goście od turbiny mówili mi, że to może być jeśli pompo wtryski leją a nie rozpylają dobrze paliwa ale myślę, że jakby tak było to w następstwie były by jakieś inne objawy jeśli chodzi o dynamikę silnika: szarpał by, zamulał, brał więcej paliwa a on nic. Teraz po wymianie jedynie jakby delikatniej przyspiesza wcześniej z tą starą turbinką po przekroczeniu 1500 obrotów było odczuwalne jakby silnik dostawał "podtlenku azotu".
piotrsob1 Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 Jeżeli to gorąca część turbawki ( a na taką mi wygląda ) to ktoś dał ciała robiąc program. Nie wiemy jaki kolega ma motor, ale w B7 to chyba wszystkie mają zabezpieczenie EGT ustawione bodajże na 802 st.C, Tunerzy podnoszą go nieznacznie o ok. 40 stopni, chyba że ktoś przesadził. Jest jeszcze jedna możliwość, awaria czujnika EGT, który mógł zaniżać temperaturę
Musashi Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 gdy w turbinie jest zgromadzone duzo sadzy lub nagaru, moze ulec oderwaniu, uderzenie w obracajacy sie z duza predkoscia wirnik turbiny moze spowodowac wlasnie tego typu efekty. [br]Dopisany: 01 Wrzesień 2011, 23:11_________________________________________________ Jeżeli to gorąca część turbawki ( a na taką mi wygląda ) to ktoś dał ciała robiąc program. Nie wiemy jaki kolega ma motor, ale w B7 to chyba wszystkie mają zabezpieczenie EGT ustawione bodajże na 802 st.C, Tunerzy podnoszą go nieznacznie o ok. 40 stopni, chyba że ktoś przesadził. Jest jeszcze jedna możliwość, awaria czujnika EGT, który mógł zaniżać temperaturę czujnik egt posiadaja silniki z DPF. BLB go nie posiada.
tomasimo Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 No to panowie wielką temperaturę która przetopiła wirniczek na 100% można wykluczyć czy tez nie ?
piotrsob1 Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 gdy w turbinie jest zgromadzone duzo sadzy lub nagaru, moze ulec oderwaniu, uderzenie w obracajacy sie z duza predkoscia wirnik turbiny moze spowodowac wlasnie tego typu efekty. [br]Dopisany: 01 Wrzesień 2011, 23:11_________________________________________________ Jeżeli to gorąca część turbawki ( a na taką mi wygląda ) to ktoś dał ciała robiąc program. Nie wiemy jaki kolega ma motor, ale w B7 to chyba wszystkie mają zabezpieczenie EGT ustawione bodajże na 802 st.C, Tunerzy podnoszą go nieznacznie o ok. 40 stopni, chyba że ktoś przesadził. Jest jeszcze jedna możliwość, awaria czujnika EGT, który mógł zaniżać temperaturę czujnik egt posiadaja silniki z DPF. BLB go nie posiada. Zgoda, jak pisałem jeszcze nie było wiadomo że to BLB [br]Dopisany: 01 Wrzesień 2011, 23:35_________________________________________________ No to panowie wielką temperaturę która przetopiła wirniczek na 100% można wykluczyć czy tez nie ? Zdjęcie nie jest całkiem ostre, według mnie wirnik zniszczyła temperatura :gwizdanie:
Musashi Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 Zdjęcie nie jest całkiem ostre, według mnie wirnik zniszczyła temperatura :gwizdanie: gdyby to byl silnik benzynowy i owszem. ale to diesel. skad tak wysoka temperatura? i dlaczego uszkodzona jest tylko jedna strona lopatek?
poltor Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 Ewidentnie łopatki zostały nadtopione zbyt wysoką temperaturą spalin.Bardzo gorące spaliny powstają kiedy mamy zły skład mieszanki paliwowo- powietrznej mieszanka zbyt uboga a więc albo wtryskiwacze podawały za mało paliwa albo turbina podawała za dużo powietrza,prawdopodobnie awarii uległ czujnik doładowania,albo program sterujący silnikiem dlatego był wgrany nowy soft,awaria mogła się zdażyć znacznie wcześnie a turbina w takim stanie jeszcze dawała radę doładować silnik. Napewno uszkodzenie turbiny nie było spowodowane ocieraniem o obudowę.
Musashi Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 Ewidentnie łopatki zostały nadtopione zbyt wysoką temperaturą spalin.Bardzo gorące spaliny powstają kiedy mamy zły skład mieszanki paliwowo- powietrznej mieszanka zbyt uboga a więc albo wtryskiwacze podawały za mało paliwa albo turbina podawała za dużo powietrza,prawdopodobnie awarii uległ czujnik doładowania,albo program sterujący silnikiem dlatego był wgrany nowy soft,awaria mogła się zdażyć znacznie wcześnie a turbina w takim stanie jeszcze dawała radę doładować silnik. Napewno uszkodzenie turbiny nie było spowodowane ocieraniem o obudowę. BLB wszystkie mialy akcje serwisową polegającą na aktualizacji softu, a druga akcja to w większości wymieniano głowice.
Sztomel Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 Wg mnie to nie żadne nadtopienie tylko uszkodzenie mechaniczne przez ciało obce, które dostało się na wirnik z kolektora wydechowego. Lepiej jednak byłoby to widoczne gdyby zdjęcie było ostrzejsze.
zgredek27 Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 A to jest strona ciepła na 100%? Jakiś taki czysty
aju Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 ja myślałem że to zimna strona, bo taka czysta
tomek 1880 Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 Witam, Ewidentnie łopatki zostały nadtopione zbyt wysoką temperaturą spalin.Bardzo gorące spaliny powstają kiedy mamy zły skład mieszanki paliwowo- powietrznej mieszanka zbyt uboga a więc albo wtryskiwacze podawały za mało paliwa albo turbina podawała za dużo powietrza to nie silnik benzynowy tylko diesla. poltor w dieslach tak się nie dzieje.Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się