Adam737 Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 Witam kolegów forumowiczów. Miałem problem z właściwym działaniem wycieraczek w mojej Audi. Kto ma podobny problem, mianowicie wycieraczki działają bystro (jak świnia w kartoflisku) lub już wcale nie działają, poniżej zamieszczam sposób naprawy zatartych wycieraczek wraz ze zdjęciami. No to do roboty. Należy naszykować: 1. Dużo cierpliwości (nie wszystko idzie gładko) 2. Jakieś 2,5 godziny 3. Klucz nasadowy 8 mm 4. Klucz nasadowy i płaski 10 mm 5. Klucz nasadowy i płaski 13 mm 6. Śrubokręt płaski 7. Szczypce samozaciskowe 8. Uchwyt typu imadło będzie bardzo pomocny Po otwarciu przedniej maski ukazuję się nam piękny widok. Demontujemy uszczelkę 1 Ściągamy cały plastykowy element 2 Zdejmujemy ramiona wycieraczek 3 i tu wykorzystujemy cierpliwość. Wyjmujemy czarne zatyczki, odkręcamy nakrętki (klucz nasadowy 13 mm ). W związku z tym, że dość opornie szło to u mnie, zrobiłem tak, z jednej strony złapałem ręką, a z drugiej podłożyłem klucz płaski 15 mm i zdjąłem na tzw. „wagę”. Przekręcamy o 90 ⁰ w lewo zabezpieczenia 4 na podszybiu, wykręcamy wkręt po prawej stronie kluczem nasadowym 8 mm i zdejmujemy całe plastikowe podszybie. Po demontażu powinno wszystko wyglądać tak: Dalej Wykręcamy wkręty 1 pokrywy sterownika silnika kluczem nasadowym 8 mm. Po zdjęciu pokrywy odkręcamy nakrętki 2 mocujące obudowę sterownika silnika. Teraz zdejmujemy obudowę ze śrub i gumowego mocowania i odchylamy w stronę kierownicy. Chodzi o to żeby można było przesunąć obudowę ECU w lewo. Będzie łatwiej wyciągnąć cały mechanizm wycieraczek. Wypinamy kostkę elektryczną silnika wycieraczek ( postarajcie się zrobić to rękami. Ja wziąłem śrubokręt i niestety złamałem ząbek zapinający). Teraz kolejno wykręcamy kluczem nasadowym 10 mm śruby A, B, C mechanizmu wycieraczek. Osobiście miałem trochę zabawy z wyciągnięciem mechanizmu, ale się udało więc każdemu z Was też się na pewno uda. Na moim zdjęciu jeszcze widnieje pokrywa ECU, ale demontowałem to trochę chaotycznie. Według tego co napisałem będzie po prostu łatwiej. (Wiecie jak to jest: najpierw praktyka później teoria). Po wymontowaniu mechanizmu mocujemy go w imadle ( nie ściskamy za mocno ponieważ cała konstrukcja jest dość delikatna), Odkręcamy kluczem 13 mm nakrętkę 1 wałka silnika elektrycznego, śruby korpusu silnika elek. 2 kluczem nasadowym 10 mm i zdejmujemy silnik jak na zdjęciu. Teraz możemy zająć się demontażem zatartych wałków na których zamontowane są ramiona wycieraczek. Zabezpieczenie zdjąłem przy pomocy dwóch małych płaskich śrubokrętów ( jak na zdjęciu). Wystarczy lekko puknąć z góry w śrubokręty i zabezpieczenie bez problemu schodzi. Nie zgubcie go, jest naprawdę nieduże. Gdyby komuś posypały się części to kolejność jest taka: Teraz wymontowujemy zatarte wałki. Złapać szczypcami samozaciskowymi element jak na zdjęciu i krótkimi ruchami ( z resztą inaczej się nie da) prawo- lewo jednocześnie ciągnąć do dołu. Można użyć jakiegoś odrdzewiacza do pomocy, choć w zatarte miejsce na pewno nie wleci. Z drugim wałkiem pójdzie dożo lepiej. Sami przekonacie się dlaczego. No i mamy na wierzchu nasz zatarty element. Wałek zaciera się po środku ponieważ tulejki w których pracuje są u góry i u dołu, natomiast między nimi jest aluminiowy korpus w który są wciśnięte. Jak każdy wie aluminium się utlenia i właśnie w tym miejscu następuje zatarcie. Dlatego bardzo ważne jest żeby dobrze wyczyścić miejsce między tulejkami. Ja zrobiłem to jednym z śrubokrętów którym zdejmowałem zabezpieczenie. Na wałku będą na pewno głębokie wżery ale wystarczy je lekko wyczyścić papierem i będzie dobrze. Nie wolno przesadzić z czyszczeniem papierem ani wałka ani tulejek (są miękkie) bo powstanie spory luz. A teraz trzeba wszystko przesmarować i poskładać w odwrotnej kolejności. Powodzenia Może komuś przyda się ten opis PS. Jak ktoś będzie potrzebował to mam ten opis w Word.doc i mogę przesłać na maila. mój adres: [email protected]
HaVoK Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 Można temat podleić do działu warsztat. Bo już chyba tam jest taki poradnik.
Digit Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 ja od siebie chciałbym tylko dodać, że warto przy naprawie wymienić oringi uszczelniające przy trzpieniach, przeważnie są już w kiepskim stanie inaczej problem zapiekania się mechanizmu może szybko powrócić.
Fintosz Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 Witam, a jak jest z silniczkiem, bo u mnie padł. Idzie go zregenerować/naprawić czy mam szukać jakiejś używki?
mytomy Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 dzieki Adam-właśnie uporałem się z mechanizmem:decayed:
MarcinEM Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 własnie sie uporalem z tymi wycieraczkami, masakra bo nie zajelo mi to 2.5h tylko 8h ale dalem rade wszystko przez zapieczone gwinty i nie obeszlo sie bez imadła. temat bardzo pomocny, dobrze że takowy jest
garbi Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Panowie, odgrzewam kotleta i proszę o pomoc 1. w jaki sposób radziliście sobie ze zdjęciem ramienia wycieraczki z wieloklinu? Podważałem, próbowałem wyrwać i nic. Dodam, że nic "brutalnego" nie stosowałm 2. jaki numer ma ten oring uszczelniający? W aso chcieli mi sprzedać cały mechanizm za 600 pln
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się