dawajrapa Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 obecnie smigam AHU (tdi 90km) i jestem ogolnie zadowolony, ale biorac pod uwage niski kurs dolara, i cenu audi w stanach- zastanawiam sie czy nie sprzedac swojego traktora i nie przesiasc sie na 1.8 T Q w wersji zza oceanu (lece tam niedlugo na dluzsze wakacje) Istotne pytanie do uzytkownikow- czy szukac lepiej manuala, wymienic ew. zajechane sprzeglo i sie cieszyc, czy jednak zadbany i serwisowany automat to nic strasznego? jak tez wyglada kwestia multitronica w B6? poczytalem troche o remontach tych skrzyn i ceny troche mnie zniechecily... na co ew. zwrocic uwage przy sprawdzaniu takiego auta, wyposazonego w automat? aha- zauwazylem tez ze niektore multitroniki maja na dole pozycje S, a niektore nie. zna ktos roznice? z gory dzieki!
Flyer Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 O ile sie nie myle, nie bylo Multitronicow w Quattro, poprostu te skrzynie sa za slabe zeby przeniesc moc na taki naped. Jesli myslisz o 1.8TQ to tylko manual lub tiptronic. Tanszy i mniej awaryjny bedzie oczywisice manual... aha- zauwazylem tez ze niektore multitroniki maja na dole pozycje S, a niektore nie. zna ktos roznice? Starszy/nowszy typ multitronica. Nowszy (mniej awaryjny) wszedl w 2004 r. Gdybym mial kupic auto z ta skrzynia to tylko z przebiegiem ponizej 70-100k km...
Gość MorgothV8 Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Polecam jednak tipa lub manuala (oba z quattro)
Musashi Opublikowano 20 Lutego 2008 Opublikowano 20 Lutego 2008 quatro tylko z tip lub manual. wszystko fajne dopuki multitronik sie nie sypnie, z tipem jest podbnie. wtedy placic i plakac. gdybym mial kupic auto ze skrzynia multitronic to tylko auto z gwarancja i zanim sie kosncyz bym je sprzedal
dawajrapa Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Opublikowano 20 Lutego 2008 ok, dziekuje! problem w tym, ze w Stanach troche trudno o manuala... jest mnostwo wozow, ale wiekszosc jest w autmacie. chociaz ceny zachecaja, przebiegi czasem tez bardzo ciekawe... http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=013&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=230222105836&rd=1 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=002&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=120223576852&rd=1 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=009&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=190199372137&rd=1 czyli rozumiem ze te 3 wyzej, to sa tiptroniki, a nie multi? najchetniej wciagnalbym kombi w manualu, ale tych to juz calkiem jak na recepte... co do tego, ze manual jest tanszy, to zgodze sie ale tylko pod wzgledem eksploatacji. Tam niestety niektorzy traktuja 'sticki' jako rarytasy i przy sprzedazy '5speed' jest przewaznie drozszy niz 'automatic' i jeszcze to, ze wiekszosc amerykanow nie potrafi jezdzic manualami, wiec duza szansa ze sprzeglo / skrzynia beda zajechane... aha- zauwazylem tez ze niektore multitroniki maja na dole pozycje S, a niektore nie. zna ktos roznice? Starszy/nowszy typ multitronica. Nowszy (mniej awaryjny) wszedl w 2004 r. wszystkie 3 maja S na koncu, a 2 sa z 2002, jeden z 2003. jestes pewien co do daty wypuszczenia tej mniej awaryjnej skrzyni?
gregory Opublikowano 20 Lutego 2008 Opublikowano 20 Lutego 2008 W 1.8T tylko i wyłącznie manual! Jeździłem z obiema skrzyniami to mam porównanie.
Gość MorgothV8 Opublikowano 21 Lutego 2008 Opublikowano 21 Lutego 2008 Generalnie im mniejszy silnik tym mniej polecany jest automat....... automat w dieslu 1.9 jeździ słabo, jak jeździ w 1.8T nie wiem..... jednak składniałby się do automatu w silnikach powyżej 200 KM (no może 170-180), w dieslach mniej bo mają większy moment a ten głownie decyduje o sile ciągu (która idzie przez automat i nim steruje)
estepe Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Osobiscie posiadam silnik 1.8T z tiptronikiem(bez Q) 190 tys przebiegu, fakt ze od niedawna, ale bardzo fajna sprawa, zbiera sie naprawde dobrze, skrzynia sama sie dostosowywuje to stylu jazdy, jak ci sie automat nudzi to przelaczasz podczas jazdy na tip i sam sobie biegi wrzucasz tylko nie wiem czemu zrobili tak ze sam je redukuje no ale cóż... Musisz pamietac czy olej byl kiedykolwiek wymieniany oczywiscie;) Aha i mam wersje 150KM.
gregory Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 tylko nie wiem czemu zrobili tak ze sam je redukuje Jak masz na Tipie to redukuje tylko wtedy kiedy wciśniesz z "kickdown", jeśli wciśniesz pedał gazu do końca ale bez "kickdown" to nie ma prawa zredukować. Wtedy ciągnie na tym samym biegu. Wtedy jest też jedyna okazja w Tiptronicu zaobserwować kiedy tak naprawde, od jakich obrotów i jak ładuje turbinka :> Inaczej od razu redukuje i nie zaobserwujesz Ci co mają automata zwykłego niestety nie doświadczą nigdy tej przyjemności, obserwacji jak turbo ładuje Ja osobiście jak już napisałem do 1.8T polecam manuala. 1.8T to silnik o sportowym zacięciu i jeśli ktoś kupuje auto z tym silnikiem bo lubi dynamiczniej pojeździć to tylko manual. Po co zamulać go Tipem. Uwierzcie mi jeździłem i Tipem jakiś czas i teraz jeżdże manualem 1.8T i jakbym miał po raz kolejny wybierać to bez wahania wybrałbym manuala. Tiptronic to zbyt wrażliwa skrzynia jak do sportowego auta. Do normalnej jazdy, toczenia się jest ok.
estepe Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Chyba nie rozumiem tego "kickdown" , ja mam tak ze jak nie wcisne pedalu do konca i jade spokojnie na tipie przykladowo 80 km/h i jak puszczam gaz i zwolnie do 40, 50 to sam mi zmienia na nizszy bieg Tagze pozycja "-" na skrzyni mi sie nie przydaje przy normalnej jezdzie, co innego przy wyprzedzaniu, ale gdy zwalniam to tez sam bym sobie chcial redukowac Pozdrawiam... Co do tematu to napewno manual bedzie mniej awaryjny i tanszy i bardziej pasowal do zrywnej jazdy, poniewaz automaty czesto nie wytrzymuja przeciazen przy naglym wcisnieciu gazu, oczywiscie wyjdzie to po pewnym czasie, a naprawy kosztuja...
gregory Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 sam mi zmienia na nizszy bieg No pewnie, bo na niższy ci zawsze zredukuje jak zwalniasz, bo nie dopuści do zaduszenia silnika. Jak jedziesz na jakimś wyższym biegu i zwalniasz to redukcja następuje bodajże jak osiągniesz 1500Rpm na bieg niższy. Ale ja pisałem wyżej o sytuacji kiedy jedziesz jedziesz na Tipie na 3-biegu masz 1500Rpm np. i wciskasz pedał gazu do końca ale bez "kickdown" wtedy nie zredukuje na niższy tylko ciągnie na tym samym biegu mimo, że na niższym biegu miałby lżej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się