Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

ja sie interesowalem tym modem ale nie znalazlem nikogo kto by sie podjal zakodowania tego (ja mam 2.0). fabrycznie sportowy dyfer byl dostepny dla 6 cylindrowych silnikow (pb jak i on). Mechanicznie sprawa jest prosta - do zmiany jest dyfer i poloski. Jesli mnie pamiec nie myli to wal kardana jest ten sam dla zwyklego jak i tego sportowego. i nie mam 100% pewnosci ale wydaje mi sie, ze nie bylo rozroznienia dla PB i ON (wydaje mi sie ze numer wystepowal jeden). I szczerze mowiac to nie bardzo sobie wyobrazam, dlaczego mialby byc inny dyfer na tylnej osi dla PB a inny dla ON. To nie skrzynia biegow zeby przelozenia byly inne dla rozno obrotowych silnikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1818

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

dyfry tylne dla s4 i 3.0 TDI sa takie same, skrzynie z reszta tez(mowie o manualach). kodowanie jest w centralnej elektryce o ile dobrze pamietam
potraficie powiedziec, dlaczego chcieliscie ten "sportowy dyfer"?
ja osobiscie nie widze zadnej przewagi, ma torque vectoring, co tak naprawde ogranicza mocno parametry auta - do sportowej jazdy lepsze sa pasywne dyfry - nie aktywne, ale to moje zdanie :)

Edytowane przez _Gabriel_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe info Panowie.. :D co do sportowej jazdy.. zalezy co przez to rozumiesz.. ja sie zainteresowalem tym dyfrem, bo jezdze po torach czasami.. a ze auto jest ciezkie, cokolwiek co pozwala na utrzymanie w zadanej trajektorii jest na plus... tez nie jestem ekspertem :)

film pogladowy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez jezdze po torach czasem, ale nie a4, bo ten samochod nie jest raczej do tego stworzony :)
generalnie jesli masz w aucie torque vectoring, to trudniej zrobic nawrot np dookola beczki, niz w samochodzie z dyfrem gdzie oba kola kreca sie z podobna predkoscia - tak w skrocie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh no ja jezdze po torach bardziej ulicznych niz rajdowych.. jak ci pupa zaczyna uciekac przy 160+kmh to srednie uczucie.. :P wiec ten sportowy dyfer bylby ciekawa opcja.. ale jest bardzo rzadko spotykany.. tak jak mowisz, b8 specjalnie do sportu stworzony nie jest.. wiec i ludzie malo zwracali na to uwage kupujac.. aczkolwiek mozna sie pobawic tym autem.. bardzo precyzyjny uklad kierowniczy, zawias na Dynamic daje rade.. tylko ta masa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze Ci tyl ucieka, to raczej wina ciezkiego przodu i nierownego rozkladu masy w aucie - dyfer tutaj cudow nie zrobi - napewno nie przy takich predkosciach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przyznam ze nie jezdzilem samochodem z tym dyfrem na tylnej osi, po prostu czytalem sporo pochlebnych wypowiedzi a mod jest stosunkowo tani i mechanicznie prosty do ogarniecia dlatego sie tym interesowalem.



kodowanie jest w centralnej elektryce

esp chyba tez jest do przekodowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa od strony technicznej wygląda tak:

3.0tdi z tiptronikiem o oznaczeniu LMK pracuje z dyfrem o oznaczeniu KCC który ma takie przelozenie6fd4e47206ddca3463fbc232282cf50b.jpg

Takie samo przelozenie jeśli chodzi o sportowy dyfer ma tylko LFW. Jak widać występują jeszcze dwa inne kody o innych przełożeniach zarówno w S4 jak i TDI także stwierdzenie, że wszystkie pasują pod wszystkie skrzynie mija się dość znacznie z prawdą.

851e8b96d5dbdfba6a282ea2c487563a.jpg

Tu dodatkowo macie do porównania przełożenia na poszczególnych biegach skrzynie w S4 i 3.0TDI bo ponoć też są takie same...

d7f5615a83768bdf7df197ca80c588f4.jpg

Edytowane przez piotrekb_tt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

851e8b96d5dbdfba6a282ea2c487563a.jpg851e8b96d5dbdfba6a282ea2c487563a.jpg

rozumiem, ze ta fotka pokazuje po jednej strony sportowe dyfry dla 3.0 tdi a po drugiej dla S4, tak? :) no to rzeczywiscie nie sa takie same ;)

a tak powaznie - nie zdawalem sobie sprawy z tego ze wystepuja 3 rodzaje sportowego dyfra. moze w zaleznosci od tego jaka skrzynia jest uzyta

Edytowane przez Yoghurt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza fotka pokazuje dyfry od 3.0tdi. druga niżej to sportowe dyfry. Tylko KCC i LFW są takie same. Większość handlarzy nie podaje kodów więc nie łatwo będzie dobrać odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja Ci od razu powiem, ze mam skrzynie z S4 z kodem KMU, ktora jezdzila z aktywnym dyfrem - u mnie jezdzi z normalnym i moge Ci powiedziec, ze pasuje.
mialem do przymiarki dwie inne skrzynie manualne i wszystkie pasuja. Wiem, co mowi elsa, ale uwierz mi, ze da sie je zamontowac - przynajmniej jesli chodzi o skrzynie manualne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się dyskusja rozkręciła :D

Generalnie zacząłem swoją przygodę od a4 b5 z 1.6 i to był tragedia bo mega dużo paliła więc pozbyłem się i kupiłem to którym śmigam juz 5 rok czyli 1.9TDI avf i jakoś do tdi się przekonałem, lepiej się zbiera, mocy nie braknie i pali sporo miej niż benzyna dla tego też b8 myślę żeby kupić też tdi, tylko pytanie czy 2.0 czy 3.0 no i może wiecie które konkretnie silniki ( chodzi mi o kod ) są najbardziej godne polecenia? :D Bardziej chodzi mi tu o awaryjność bo spalanie to zasługa wszystkiego, ciężkiej nogi, załadowania opon, rozmiar koło itp wiec to jest względne. Myślę że jak przeskoczę z sedana b6 na kombi b8 to różnica będzie kolosalna... Wiadomo jak pakuje się cokolwiek do bagażnika w sedanie, masakra, szczególnie jak chce sie przewieźć jakiś większy gabaryt :kox:

Tak więc słucham cennych rad użytkowników co by tu wybrać i na co się zdecydować :naughty: Budżety to przedział 50-60tyś, rok koło 2012, fajnie by było w końcu dorobić się a4 w quattro żeby poczuć te rozwiązanie inżynierów audi ^_^

W tym przedziale cenowym kupisz golasa bez Q w 2.0TDI, o quattro czy 3.0 zapomnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja Ci od razu powiem, ze mam skrzynie z S4 z kodem KMU, ktora jezdzila z aktywnym dyfrem - u mnie jezdzi z normalnym i moge Ci powiedziec, ze pasuje.

mialem do przymiarki dwie inne skrzynie manualne i wszystkie pasuja. Wiem, co mowi elsa, ale uwierz mi, ze da sie je zamontowac - przynajmniej jesli chodzi o skrzynie manualne

Fizycznie to będzie pasować na śruby itp. Tak samo jak np skrzynie z 1.9tdi do 1.8T. pamiętasz jaki miales kod starej skrzyni i jaki masz kod dyfra? Czemu zmieniłeś w ogóle skrzynie na taką od S4?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienialem generalnie wszystko, orginalnie mialem CAPA, ktory zastapilem CCWA, przy wymianie okazalo sie, ze moja skrzynia(miala luz, wyrobiona obudowe od wew strony gdzie wchodzi polos) trafilem na sprawna z S4 i dlatego zmienilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...