Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 34.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1836

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

czy wymiana klocków przednich jest w b8 jest do przebrnięcia samymi narzędziami czy trzeba cofać tłoczki za pomocą vcds-a- jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wymiana klocków przednich jest w b8 jest do przebrnięcia samymi narzędziami czy trzeba cofać tłoczki za pomocą vcds-a- jak :)

w ASO twierdzą że trzeba no ale mogą ściemniać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy montaz AMI do MMI 2G mozna samemu przeprowadzic, czy raczej duzo jest z tym zachodu?

Wydaje mi sie, ze wrclaguna to robil, ale nie znalazlem nic w dziale Warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy montaz AMI do MMI 2G mozna samemu przeprowadzic, czy raczej duzo jest z tym zachodu?

Wydaje mi sie, ze wrclaguna to robil, ale nie znalazlem nic w dziale Warsztat.

U mnie to było fabrycznie :wink: moge ci podesłac schematy

sprawdzałem na stronie rosstecha i tez jest tylko opis zwalniania tyłu...

moze ktoś wie dokładniej?

Wymontowanie i zamontowanie tylnego zacisku hamulcowego z jarzmem hamulca

- Włączony zapłon

- Zwolniony hamulec postojowy

- Sprawdzone, a w razie potrzeby skorygowane kodowanie.

- Odczytana pamięć usterek, wyświetlone usterki usunięte i skasowana pamięć usterek.

[Wybierz]

[53 - Hamulec postojowy]

[basic Settings - 04]

Grupa 007

[Go!]

[Gotowe, powrót]

- Wtedy cofnął sie na tłoczki :)

- Wyłączyć zapłon.

zaciskty2.png

zaciskityl3.png

zaciskity5.png

zaciskiti6.png

– Podnieść samochód.

– Wymontować koła.

– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe hamulca postojowego.

– Odczepić przewód hamulcowy giętki od uchwytu specjalnego na czopie osi

– Wykręcić śruby z jarzma hamulca 16 i 17

img6834n.jpg

Wymontowanie i zamontowanie tylnych klocków hamulcowych

Przewód hamulcowy giętki ani elektor. przewody nie mogą być naciągnięte !!!! .

– Zdjąć zacisk hamulcowy.

Zacisku hamulcowego nie wieszać na przewodzie hamulcowym giętkim, lecz przymocować go odpowiednią opaską przewodów lub drutem do nadwozia. Masa nie może obciążać przewodu hamulcowego giętkiego.

zacisktylny21.jpg

Przy wymontowanym zacisku hamulcowym nie wolno naciskać hamulca !!!!

– Wyjąć klocki.

– Wyjąć blaszane uchwyty.

– Wcisnąć tłoczek.

Użyć do tego przyrządu do wciskania tłoczków :wink4: . Tłoczek hamulcowy nie może się przekrzywić podczas wciskania.

zacisk1.png

zacisk2.png

– Włożyć sprężyny przytrzymujące klocek ( sa w kazdym nowym zestawie klockow przy wymianie ) .

– Zdjąć ewentualną folię ochronną z płytki podłoża klocków hamulcowych.

zacisk3.png

– Włożyć klocki hamulcowe.

zacisk4.png

– Zwrócić uwagę, aby klocki hamulcowe były właściwie umieszczone w blaszanych uchwytach

Klocki hamulcowe muszą znajdować się między obydwoma zaczepami mocującymi blaszanego uchwytu, aby zapewnić skok luzowania między tarczą hamulcową a klockiem hamulcowym.

zacisk5.png

– Założyć zacisk hamulcowy.

zacisk6.png

Zestaw naprawczy zawiera nowe śruby samozabezpieczające, które należy w każdym przypadku zamontować.

– Zamocować zacisk hamulcowy za pomocą nowych śrub samozabezpieczających.

Dopiero po dokręceniu śrub podłączyć elektryczne złącze wtykowe hamulca postojowego.

– Zaczepić przewód hamulcowy giętki w uchwycie specjalnym na czopie osi.

Zwrócić uwagę, aby przewód hamulcowy giętki został prawidłowo zaczepiony i zamocowany w uchwycie specjalnym na czopie osi. Dzięki temu przewód hamulcowy giętki nie wyskoczy samodzielnie z uchwytu.

– Zamontować koła.

– Opuścić samochód

– Sprawdzić poziom płynu hamulcowego, w razie potrzeby uzupełnić.

– Podłączyć VCDS .

zaciskty2.png

zaciskityl3.png

zaciskity5.png

zaciskity7.png

[Wybierz]

[53 - Hamulec postojowy]

[basic Settings - 04]

Grupa 006

[Go!]

Zaciski powinny sie teraz zamknąć .

[Gotowe, powrót]

img6833b.jpg

Wymontowanie i zamontowanie silnika nastawczego el. hamulca postojowego i hamulca ręcznego

- Zapłon wyłączony

- Aż do poluzowania wtyczki silnika nastawczego zapłon musi być wyłączony przez co najmniej 30 sekund!

- Zwolniony hamulec postojowy

- Odczytana pamięć usterek, wyświetlone usterki usunięte i skasowana pamięć usterek.

– Podnieść samochód.

– Wymontować koła.

- Aż do poluzowania wtyczki zapłon musi być wyłączony przez co najmniej 30 sekund!

- Oczyścić całą przestrzeń wokół złącza wtykowego i silnika nastawczego / zacisku hamulcowego.

wtykahamulca.png

wtykazacisku.png

- Rozłączyć złącze wtykowe 1 silnika nastawczego.

– Wykręcić obie śruby mocujące -1- silnika nastawczego.

wtykazacisku12.png

– Wyjąć silnik nastawczy zgodnie z kierunkiem strzałki.

wtykazacoslu13.png

– Usunąć pierścień uszczelniający odpowiednim narzędziem.

Zwrócić uwagę, aby rowek pierścienia uszczelniającego i powierzchnia przylegania silnika nastawczego nie uległy uszkodzeniu.

Nie używać narzędzi o ostrych krawędziach.

– W przypadku zabrudzeń oczyścić rowek pierścienia i powierzchnie przylegania! Używać tylko środka do czyszczenia hamulców.

Zamontowanie

– Zamontować nowy pierścień uszczelniający.

zaciskiwtyka123.png

– Obrócić nieco z powrotem śrubę nastawczą 1 zacisku hamulcowego.

W ten sposób ułatwiony zostaje montaż silnika nastawczego.

– Nałożyć silnik nastawczy.

Zwracać uwagę na prawidłowe zamocowanie pierścienia uszczelniającego.

wtykazac14.png

– Obrócić silnik w taki sposób, poz. 2, aby otwór śrubowy a pokrywał się z gwintem w obudowie zacisku hamulcowego b.

Zwrócić uwagę, aby silnik przylegał równo z krawędzią do obudowy zacisku hamulcowego!

wtyjazacjk23.png

Włożyć obie śruby mocujące (Torx 30) silnika nastawczego. Śruby silnika nastawczego koniecznie włożyć ręką i wkręcić o kilka obrotów. W przypadku uszkodzenia gwintu należy wymienić cały zacisk hamulcowy!

– Dokręcić śruby silnika nastawczego. moment dokręcenia 12 Nm

– Podłączyć elektryczne złącze wtykowe do silnika nastawczego.

Włożyć wtyczkę jedynie ręką, aby uniknąć jej uszkodzenia!

Zwrócić uwagę, aby złącza wtykowe po stronie samochodu i po stronie silnika nastawczego nie były zabrudzone ani uszkodzone.

– Umieścić w uchwycie przewód prowadzący do silnika nastawczego.

Po wymianie silnika nastawczego należy przeprowadzić nastawy podstawowe 006 za pomocą VCDS samochodu w funkcji EPB (el. hamulec postojowy i ręczny).

Na koniec jeszcze TEST dzialania ktory mozemy sprawdzic na VCDS.

zaciskty2.png

zaciskityl3.png

zaciskity5.png

zaciskityu4.png

Wymagania wstępne:

[Wybierz]

[53 - Hamulec postojowy]

[basic Settings - 04]

Grupa 010

[Go!]

Klocki hamulcowe są obecnie otwarcia i zamknięcia 3 razy.

Poczekaj 30 sekund, po hamulce przestań robić hałasu.

[Gotowe, powrót]

Mozemy tez sprawdzic temp. oraz dzialanie .

zaciski8.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy montaz AMI do MMI 2G mozna samemu przeprowadzic, czy raczej duzo jest z tym zachodu?

Wydaje mi sie, ze wrclaguna to robil, ale nie znalazlem nic w dziale Warsztat.

Ja montowalem do concerta, nie jest to mega skomplikowane, jak masz dobry modul. Wiazka z instrukcja montazu do kupienia w aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy montaz AMI do MMI 2G mozna samemu przeprowadzic, czy raczej duzo jest z tym zachodu?

Wydaje mi sie, ze wrclaguna to robil, ale nie znalazlem nic w dziale Warsztat.

U mnie to było fabrycznie :wink: moge ci podesłac schematy

sprawdzałem na stronie rosstecha i tez jest tylko opis zwalniania tyłu...

moze ktoś wie dokładniej?

Wymontowanie i zamontowanie tylnego zacisku hamulcowego z jarzmem hamulca

- Włączony zapłon

- Zwolniony hamulec postojowy

- Sprawdzone, a w razie potrzeby skorygowane kodowanie.

- Odczytana pamięć usterek, wyświetlone usterki usunięte i skasowana pamięć usterek.

[Wybierz]

[53 - Hamulec postojowy]

[basic Settings - 04]

Grupa 007

[Go!]

[Gotowe, powrót]

- Wtedy cofnął sie na tłoczki :)

- Wyłączyć zapłon.

http://img843.imageshack.us/img843/1162/zaciskty2.png

http://img225.imageshack.us/img225/4915/zaciskityl3.png

http://img266.imageshack.us/img266/538/zaciskity5.png

http://img851.imageshack.us/img851/9311/zaciskiti6.png

– Podnieść samochód.

– Wymontować koła.

– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe hamulca postojowego.

– Odczepić przewód hamulcowy giętki od uchwytu specjalnego na czopie osi

– Wykręcić śruby z jarzma hamulca 16 i 17

http://img710.imageshack.us/img710/8720/img6834n.jpg

Wymontowanie i zamontowanie tylnych klocków hamulcowych

Przewód hamulcowy giętki ani elektor. przewody nie mogą być naciągnięte !!!! .

– Zdjąć zacisk hamulcowy.

Zacisku hamulcowego nie wieszać na przewodzie hamulcowym giętkim, lecz przymocować go odpowiednią opaską przewodów lub drutem do nadwozia. Masa nie może obciążać przewodu hamulcowego giętkiego.

http://img403.imageshack.us/img403/5992/zacisktylny21.jpg

Przy wymontowanym zacisku hamulcowym nie wolno naciskać hamulca !!!!

– Wyjąć klocki.

– Wyjąć blaszane uchwyty.

– Wcisnąć tłoczek.

Użyć do tego przyrządu do wciskania tłoczków :wink4: . Tłoczek hamulcowy nie może się przekrzywić podczas wciskania.

http://img820.imageshack.us/img820/9338/zacisk1.png

http://img694.imageshack.us/img694/9707/zacisk2.png

– Włożyć sprężyny przytrzymujące klocek ( sa w kazdym nowym zestawie klockow przy wymianie ) .

– Zdjąć ewentualną folię ochronną z płytki podłoża klocków hamulcowych.

http://img525.imageshack.us/img525/5620/zacisk3.png

– Włożyć klocki hamulcowe.

http://img403.imageshack.us/img403/4787/zacisk4.png

– Zwrócić uwagę, aby klocki hamulcowe były właściwie umieszczone w blaszanych uchwytach

Klocki hamulcowe muszą znajdować się między obydwoma zaczepami mocującymi blaszanego uchwytu, aby zapewnić skok luzowania między tarczą hamulcową a klockiem hamulcowym.

http://img141.imageshack.us/img141/4495/zacisk5.png

– Założyć zacisk hamulcowy.

http://img214.imageshack.us/img214/1222/zacisk6.png

Zestaw naprawczy zawiera nowe śruby samozabezpieczające, które należy w każdym przypadku zamontować.

– Zamocować zacisk hamulcowy za pomocą nowych śrub samozabezpieczających.

Dopiero po dokręceniu śrub podłączyć elektryczne złącze wtykowe hamulca postojowego.

– Zaczepić przewód hamulcowy giętki w uchwycie specjalnym na czopie osi.

Zwrócić uwagę, aby przewód hamulcowy giętki został prawidłowo zaczepiony i zamocowany w uchwycie specjalnym na czopie osi. Dzięki temu przewód hamulcowy giętki nie wyskoczy samodzielnie z uchwytu.

– Zamontować koła.

– Opuścić samochód

– Sprawdzić poziom płynu hamulcowego, w razie potrzeby uzupełnić.

– Podłączyć VCDS .

http://img843.imageshack.us/img843/1162/zaciskty2.png

http://img225.imageshack.us/img225/4915/zaciskityl3.png

http://img266.imageshack.us/img266/538/zaciskity5.png

http://img208.imageshack.us/img208/7298/zaciskity7.png

[Wybierz]

[53 - Hamulec postojowy]

[basic Settings - 04]

Grupa 006

[Go!]

Zaciski powinny sie teraz zamknąć .

[Gotowe, powrót]

http://img710.imageshack.us/img710/5509/img6833b.jpg

Wymontowanie i zamontowanie silnika nastawczego el. hamulca postojowego i hamulca ręcznego

- Zapłon wyłączony

- Aż do poluzowania wtyczki silnika nastawczego zapłon musi być wyłączony przez co najmniej 30 sekund!

- Zwolniony hamulec postojowy

- Odczytana pamięć usterek, wyświetlone usterki usunięte i skasowana pamięć usterek.

– Podnieść samochód.

– Wymontować koła.

- Aż do poluzowania wtyczki zapłon musi być wyłączony przez co najmniej 30 sekund!

- Oczyścić całą przestrzeń wokół złącza wtykowego i silnika nastawczego / zacisku hamulcowego.

http://img412.imageshack.us/img412/804/wtykahamulca.png

http://img525.imageshack.us/img525/9825/wtykazacisku.png

- Rozłączyć złącze wtykowe 1 silnika nastawczego.

– Wykręcić obie śruby mocujące -1- silnika nastawczego.

http://img266.imageshack.us/img266/1127/wtykazacisku12.png

– Wyjąć silnik nastawczy zgodnie z kierunkiem strzałki.

http://img846.imageshack.us/img846/3721/wtykazacoslu13.png

– Usunąć pierścień uszczelniający odpowiednim narzędziem.

Zwrócić uwagę, aby rowek pierścienia uszczelniającego i powierzchnia przylegania silnika nastawczego nie uległy uszkodzeniu.

Nie używać narzędzi o ostrych krawędziach.

– W przypadku zabrudzeń oczyścić rowek pierścienia i powierzchnie przylegania! Używać tylko środka do czyszczenia hamulców.

Zamontowanie

– Zamontować nowy pierścień uszczelniający.

http://img831.imageshack.us/img831/3069/zaciskiwtyka123.png

– Obrócić nieco z powrotem śrubę nastawczą 1 zacisku hamulcowego.

W ten sposób ułatwiony zostaje montaż silnika nastawczego.

– Nałożyć silnik nastawczy.

Zwracać uwagę na prawidłowe zamocowanie pierścienia uszczelniającego.

http://img37.imageshack.us/img37/2545/wtykazac14.png

– Obrócić silnik w taki sposób, poz. 2, aby otwór śrubowy a pokrywał się z gwintem w obudowie zacisku hamulcowego b.

Zwrócić uwagę, aby silnik przylegał równo z krawędzią do obudowy zacisku hamulcowego!

http://img412.imageshack.us/img412/764/wtyjazacjk23.png

Włożyć obie śruby mocujące (Torx 30) silnika nastawczego. Śruby silnika nastawczego koniecznie włożyć ręką i wkręcić o kilka obrotów. W przypadku uszkodzenia gwintu należy wymienić cały zacisk hamulcowy!

– Dokręcić śruby silnika nastawczego. moment dokręcenia 12 Nm

– Podłączyć elektryczne złącze wtykowe do silnika nastawczego.

Włożyć wtyczkę jedynie ręką, aby uniknąć jej uszkodzenia!

Zwrócić uwagę, aby złącza wtykowe po stronie samochodu i po stronie silnika nastawczego nie były zabrudzone ani uszkodzone.

– Umieścić w uchwycie przewód prowadzący do silnika nastawczego.

Po wymianie silnika nastawczego należy przeprowadzić nastawy podstawowe 006 za pomocą VCDS samochodu w funkcji EPB (el. hamulec postojowy i ręczny).

Na koniec jeszcze TEST dzialania ktory mozemy sprawdzic na VCDS.

http://img843.imageshack.us/img843/1162/zaciskty2.png

http://img225.imageshack.us/img225/4915/zaciskityl3.png

http://img266.imageshack.us/img266/538/zaciskity5.png

http://img710.imageshack.us/img710/7219/zaciskityu4.png

Wymagania wstępne:

[Wybierz]

[53 - Hamulec postojowy]

[basic Settings - 04]

Grupa 010

[Go!]

Klocki hamulcowe są obecnie otwarcia i zamknięcia 3 razy.

Poczekaj 30 sekund, po hamulce przestań robić hałasu.

[Gotowe, powrót]

Mozemy tez sprawdzic temp. oraz dzialanie .

http://img254.imageshack.us/img254/6092/zaciski8.png

dzięki Grzegorz :) ale czy przy wymianie klocków na tyle trzeba za kazdym razem zdejmowac silnik nastawczy w celu wymiany uszczelki czy raczej nie jest to konieczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trudno wentylacje i tak traktuje jako dodatek:wink:

Jak ktos jest zainteresowany tapicerka pelna skora, schowki, pakiet swiatlo, wentylowana, roleti w tylnych boczkach, uchwyty na napoje i bog wie co jeszcze to mam w garazu:wink:

Przebieg 5 tys :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziadek, chodzi Ci o boczek bagażnika? jeśli tak to na allegro trochę tego jest, za ok 100 zł. ja mój kupiłem za 110 zł. wymiana zajmuje jakieś 30-40 minut jak jesteś mało ogarnięty jak ja :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...