Wojtek_A4 Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 Wojtek, jaki kolor? czarne:wink:
artua2 Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 czy wymiana klocków przednich jest w b8 jest do przebrnięcia samymi narzędziami czy trzeba cofać tłoczki za pomocą vcds-a- jak
dziadek Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 czy wymiana klocków przednich jest w b8 jest do przebrnięcia samymi narzędziami czy trzeba cofać tłoczki za pomocą vcds-a- jak w ASO twierdzą że trzeba no ale mogą ściemniać
artua2 Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 sprawdzałem na stronie rosstecha i tez jest tylko opis zwalniania tyłu... moze ktoś wie dokładniej?
cziter Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Panowie, czy montaz AMI do MMI 2G mozna samemu przeprowadzic, czy raczej duzo jest z tym zachodu? Wydaje mi sie, ze wrclaguna to robil, ale nie znalazlem nic w dziale Warsztat.
wrclaguna Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Panowie, czy montaz AMI do MMI 2G mozna samemu przeprowadzic, czy raczej duzo jest z tym zachodu? Wydaje mi sie, ze wrclaguna to robil, ale nie znalazlem nic w dziale Warsztat. U mnie to było fabrycznie moge ci podesłac schematy sprawdzałem na stronie rosstecha i tez jest tylko opis zwalniania tyłu...moze ktoś wie dokładniej? Wymontowanie i zamontowanie tylnego zacisku hamulcowego z jarzmem hamulca - Włączony zapłon - Zwolniony hamulec postojowy - Sprawdzone, a w razie potrzeby skorygowane kodowanie. - Odczytana pamięć usterek, wyświetlone usterki usunięte i skasowana pamięć usterek. [Wybierz] [53 - Hamulec postojowy] [basic Settings - 04] Grupa 007 [Go!] [Gotowe, powrót] - Wtedy cofnął sie na tłoczki - Wyłączyć zapłon. – Podnieść samochód. – Wymontować koła. – Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe hamulca postojowego. – Odczepić przewód hamulcowy giętki od uchwytu specjalnego na czopie osi – Wykręcić śruby z jarzma hamulca 16 i 17 Wymontowanie i zamontowanie tylnych klocków hamulcowych Przewód hamulcowy giętki ani elektor. przewody nie mogą być naciągnięte !!!! . – Zdjąć zacisk hamulcowy. Zacisku hamulcowego nie wieszać na przewodzie hamulcowym giętkim, lecz przymocować go odpowiednią opaską przewodów lub drutem do nadwozia. Masa nie może obciążać przewodu hamulcowego giętkiego. Przy wymontowanym zacisku hamulcowym nie wolno naciskać hamulca !!!! – Wyjąć klocki. – Wyjąć blaszane uchwyty. – Wcisnąć tłoczek. Użyć do tego przyrządu do wciskania tłoczków . Tłoczek hamulcowy nie może się przekrzywić podczas wciskania. – Włożyć sprężyny przytrzymujące klocek ( sa w kazdym nowym zestawie klockow przy wymianie ) . – Zdjąć ewentualną folię ochronną z płytki podłoża klocków hamulcowych. – Włożyć klocki hamulcowe. – Zwrócić uwagę, aby klocki hamulcowe były właściwie umieszczone w blaszanych uchwytach Klocki hamulcowe muszą znajdować się między obydwoma zaczepami mocującymi blaszanego uchwytu, aby zapewnić skok luzowania między tarczą hamulcową a klockiem hamulcowym. – Założyć zacisk hamulcowy. Zestaw naprawczy zawiera nowe śruby samozabezpieczające, które należy w każdym przypadku zamontować. – Zamocować zacisk hamulcowy za pomocą nowych śrub samozabezpieczających. Dopiero po dokręceniu śrub podłączyć elektryczne złącze wtykowe hamulca postojowego. – Zaczepić przewód hamulcowy giętki w uchwycie specjalnym na czopie osi. Zwrócić uwagę, aby przewód hamulcowy giętki został prawidłowo zaczepiony i zamocowany w uchwycie specjalnym na czopie osi. Dzięki temu przewód hamulcowy giętki nie wyskoczy samodzielnie z uchwytu. – Zamontować koła. – Opuścić samochód – Sprawdzić poziom płynu hamulcowego, w razie potrzeby uzupełnić. – Podłączyć VCDS . [Wybierz] [53 - Hamulec postojowy] [basic Settings - 04] Grupa 006 [Go!] Zaciski powinny sie teraz zamknąć . [Gotowe, powrót] Wymontowanie i zamontowanie silnika nastawczego el. hamulca postojowego i hamulca ręcznego - Zapłon wyłączony - Aż do poluzowania wtyczki silnika nastawczego zapłon musi być wyłączony przez co najmniej 30 sekund! - Zwolniony hamulec postojowy - Odczytana pamięć usterek, wyświetlone usterki usunięte i skasowana pamięć usterek. – Podnieść samochód. – Wymontować koła. - Aż do poluzowania wtyczki zapłon musi być wyłączony przez co najmniej 30 sekund! - Oczyścić całą przestrzeń wokół złącza wtykowego i silnika nastawczego / zacisku hamulcowego. - Rozłączyć złącze wtykowe 1 silnika nastawczego. – Wykręcić obie śruby mocujące -1- silnika nastawczego. – Wyjąć silnik nastawczy zgodnie z kierunkiem strzałki. – Usunąć pierścień uszczelniający odpowiednim narzędziem. Zwrócić uwagę, aby rowek pierścienia uszczelniającego i powierzchnia przylegania silnika nastawczego nie uległy uszkodzeniu. Nie używać narzędzi o ostrych krawędziach. – W przypadku zabrudzeń oczyścić rowek pierścienia i powierzchnie przylegania! Używać tylko środka do czyszczenia hamulców. Zamontowanie – Zamontować nowy pierścień uszczelniający. – Obrócić nieco z powrotem śrubę nastawczą 1 zacisku hamulcowego. W ten sposób ułatwiony zostaje montaż silnika nastawczego. – Nałożyć silnik nastawczy. Zwracać uwagę na prawidłowe zamocowanie pierścienia uszczelniającego. – Obrócić silnik w taki sposób, poz. 2, aby otwór śrubowy a pokrywał się z gwintem w obudowie zacisku hamulcowego b. Zwrócić uwagę, aby silnik przylegał równo z krawędzią do obudowy zacisku hamulcowego! Włożyć obie śruby mocujące (Torx 30) silnika nastawczego. Śruby silnika nastawczego koniecznie włożyć ręką i wkręcić o kilka obrotów. W przypadku uszkodzenia gwintu należy wymienić cały zacisk hamulcowy! – Dokręcić śruby silnika nastawczego. moment dokręcenia 12 Nm – Podłączyć elektryczne złącze wtykowe do silnika nastawczego. Włożyć wtyczkę jedynie ręką, aby uniknąć jej uszkodzenia! Zwrócić uwagę, aby złącza wtykowe po stronie samochodu i po stronie silnika nastawczego nie były zabrudzone ani uszkodzone. – Umieścić w uchwycie przewód prowadzący do silnika nastawczego. Po wymianie silnika nastawczego należy przeprowadzić nastawy podstawowe 006 za pomocą VCDS samochodu w funkcji EPB (el. hamulec postojowy i ręczny). Na koniec jeszcze TEST dzialania ktory mozemy sprawdzic na VCDS. Wymagania wstępne: [Wybierz] [53 - Hamulec postojowy] [basic Settings - 04] Grupa 010 [Go!] Klocki hamulcowe są obecnie otwarcia i zamknięcia 3 razy. Poczekaj 30 sekund, po hamulce przestań robić hałasu. [Gotowe, powrót] Mozemy tez sprawdzic temp. oraz dzialanie .
Wojtek_A4 Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Zawsze Ciebie i Bartka podziwiwałem za takie foto story dla laików
gregski Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Panowie, czy montaz AMI do MMI 2G mozna samemu przeprowadzic, czy raczej duzo jest z tym zachodu? Wydaje mi sie, ze wrclaguna to robil, ale nie znalazlem nic w dziale Warsztat. Ja montowalem do concerta, nie jest to mega skomplikowane, jak masz dobry modul. Wiazka z instrukcja montazu do kupienia w aso.
Wojtek_A4 Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Fotele z allroada pasuja plug&play do avanta?
artua2 Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Panowie, czy montaz AMI do MMI 2G mozna samemu przeprowadzic, czy raczej duzo jest z tym zachodu? Wydaje mi sie, ze wrclaguna to robil, ale nie znalazlem nic w dziale Warsztat. U mnie to było fabrycznie moge ci podesłac schematy sprawdzałem na stronie rosstecha i tez jest tylko opis zwalniania tyłu...moze ktoś wie dokładniej? Wymontowanie i zamontowanie tylnego zacisku hamulcowego z jarzmem hamulca - Włączony zapłon - Zwolniony hamulec postojowy - Sprawdzone, a w razie potrzeby skorygowane kodowanie. - Odczytana pamięć usterek, wyświetlone usterki usunięte i skasowana pamięć usterek. [Wybierz] [53 - Hamulec postojowy] [basic Settings - 04] Grupa 007 [Go!] [Gotowe, powrót] - Wtedy cofnął sie na tłoczki - Wyłączyć zapłon. http://img843.imageshack.us/img843/1162/zaciskty2.png http://img225.imageshack.us/img225/4915/zaciskityl3.png http://img266.imageshack.us/img266/538/zaciskity5.png http://img851.imageshack.us/img851/9311/zaciskiti6.png – Podnieść samochód. – Wymontować koła. – Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe hamulca postojowego. – Odczepić przewód hamulcowy giętki od uchwytu specjalnego na czopie osi – Wykręcić śruby z jarzma hamulca 16 i 17 http://img710.imageshack.us/img710/8720/img6834n.jpg Wymontowanie i zamontowanie tylnych klocków hamulcowych Przewód hamulcowy giętki ani elektor. przewody nie mogą być naciągnięte !!!! . – Zdjąć zacisk hamulcowy. Zacisku hamulcowego nie wieszać na przewodzie hamulcowym giętkim, lecz przymocować go odpowiednią opaską przewodów lub drutem do nadwozia. Masa nie może obciążać przewodu hamulcowego giętkiego. http://img403.imageshack.us/img403/5992/zacisktylny21.jpg Przy wymontowanym zacisku hamulcowym nie wolno naciskać hamulca !!!! – Wyjąć klocki. – Wyjąć blaszane uchwyty. – Wcisnąć tłoczek. Użyć do tego przyrządu do wciskania tłoczków . Tłoczek hamulcowy nie może się przekrzywić podczas wciskania. http://img820.imageshack.us/img820/9338/zacisk1.png http://img694.imageshack.us/img694/9707/zacisk2.png – Włożyć sprężyny przytrzymujące klocek ( sa w kazdym nowym zestawie klockow przy wymianie ) . – Zdjąć ewentualną folię ochronną z płytki podłoża klocków hamulcowych. http://img525.imageshack.us/img525/5620/zacisk3.png – Włożyć klocki hamulcowe. http://img403.imageshack.us/img403/4787/zacisk4.png – Zwrócić uwagę, aby klocki hamulcowe były właściwie umieszczone w blaszanych uchwytach Klocki hamulcowe muszą znajdować się między obydwoma zaczepami mocującymi blaszanego uchwytu, aby zapewnić skok luzowania między tarczą hamulcową a klockiem hamulcowym. http://img141.imageshack.us/img141/4495/zacisk5.png – Założyć zacisk hamulcowy. http://img214.imageshack.us/img214/1222/zacisk6.png Zestaw naprawczy zawiera nowe śruby samozabezpieczające, które należy w każdym przypadku zamontować. – Zamocować zacisk hamulcowy za pomocą nowych śrub samozabezpieczających. Dopiero po dokręceniu śrub podłączyć elektryczne złącze wtykowe hamulca postojowego. – Zaczepić przewód hamulcowy giętki w uchwycie specjalnym na czopie osi. Zwrócić uwagę, aby przewód hamulcowy giętki został prawidłowo zaczepiony i zamocowany w uchwycie specjalnym na czopie osi. Dzięki temu przewód hamulcowy giętki nie wyskoczy samodzielnie z uchwytu. – Zamontować koła. – Opuścić samochód – Sprawdzić poziom płynu hamulcowego, w razie potrzeby uzupełnić. – Podłączyć VCDS . http://img843.imageshack.us/img843/1162/zaciskty2.png http://img225.imageshack.us/img225/4915/zaciskityl3.png http://img266.imageshack.us/img266/538/zaciskity5.png http://img208.imageshack.us/img208/7298/zaciskity7.png [Wybierz] [53 - Hamulec postojowy] [basic Settings - 04] Grupa 006 [Go!] Zaciski powinny sie teraz zamknąć . [Gotowe, powrót] http://img710.imageshack.us/img710/5509/img6833b.jpg Wymontowanie i zamontowanie silnika nastawczego el. hamulca postojowego i hamulca ręcznego - Zapłon wyłączony - Aż do poluzowania wtyczki silnika nastawczego zapłon musi być wyłączony przez co najmniej 30 sekund! - Zwolniony hamulec postojowy - Odczytana pamięć usterek, wyświetlone usterki usunięte i skasowana pamięć usterek. – Podnieść samochód. – Wymontować koła. - Aż do poluzowania wtyczki zapłon musi być wyłączony przez co najmniej 30 sekund! - Oczyścić całą przestrzeń wokół złącza wtykowego i silnika nastawczego / zacisku hamulcowego. http://img412.imageshack.us/img412/804/wtykahamulca.png http://img525.imageshack.us/img525/9825/wtykazacisku.png - Rozłączyć złącze wtykowe 1 silnika nastawczego. – Wykręcić obie śruby mocujące -1- silnika nastawczego. http://img266.imageshack.us/img266/1127/wtykazacisku12.png – Wyjąć silnik nastawczy zgodnie z kierunkiem strzałki. http://img846.imageshack.us/img846/3721/wtykazacoslu13.png – Usunąć pierścień uszczelniający odpowiednim narzędziem. Zwrócić uwagę, aby rowek pierścienia uszczelniającego i powierzchnia przylegania silnika nastawczego nie uległy uszkodzeniu. Nie używać narzędzi o ostrych krawędziach. – W przypadku zabrudzeń oczyścić rowek pierścienia i powierzchnie przylegania! Używać tylko środka do czyszczenia hamulców. Zamontowanie – Zamontować nowy pierścień uszczelniający. http://img831.imageshack.us/img831/3069/zaciskiwtyka123.png – Obrócić nieco z powrotem śrubę nastawczą 1 zacisku hamulcowego. W ten sposób ułatwiony zostaje montaż silnika nastawczego. – Nałożyć silnik nastawczy. Zwracać uwagę na prawidłowe zamocowanie pierścienia uszczelniającego. http://img37.imageshack.us/img37/2545/wtykazac14.png – Obrócić silnik w taki sposób, poz. 2, aby otwór śrubowy a pokrywał się z gwintem w obudowie zacisku hamulcowego b. Zwrócić uwagę, aby silnik przylegał równo z krawędzią do obudowy zacisku hamulcowego! http://img412.imageshack.us/img412/764/wtyjazacjk23.png Włożyć obie śruby mocujące (Torx 30) silnika nastawczego. Śruby silnika nastawczego koniecznie włożyć ręką i wkręcić o kilka obrotów. W przypadku uszkodzenia gwintu należy wymienić cały zacisk hamulcowy! – Dokręcić śruby silnika nastawczego. moment dokręcenia 12 Nm – Podłączyć elektryczne złącze wtykowe do silnika nastawczego. Włożyć wtyczkę jedynie ręką, aby uniknąć jej uszkodzenia! Zwrócić uwagę, aby złącza wtykowe po stronie samochodu i po stronie silnika nastawczego nie były zabrudzone ani uszkodzone. – Umieścić w uchwycie przewód prowadzący do silnika nastawczego. Po wymianie silnika nastawczego należy przeprowadzić nastawy podstawowe 006 za pomocą VCDS samochodu w funkcji EPB (el. hamulec postojowy i ręczny). Na koniec jeszcze TEST dzialania ktory mozemy sprawdzic na VCDS. http://img843.imageshack.us/img843/1162/zaciskty2.png http://img225.imageshack.us/img225/4915/zaciskityl3.png http://img266.imageshack.us/img266/538/zaciskity5.png http://img710.imageshack.us/img710/7219/zaciskityu4.png Wymagania wstępne: [Wybierz] [53 - Hamulec postojowy] [basic Settings - 04] Grupa 010 [Go!] Klocki hamulcowe są obecnie otwarcia i zamknięcia 3 razy. Poczekaj 30 sekund, po hamulce przestań robić hałasu. [Gotowe, powrót] Mozemy tez sprawdzic temp. oraz dzialanie . http://img254.imageshack.us/img254/6092/zaciski8.png dzięki Grzegorz ale czy przy wymianie klocków na tyle trzeba za kazdym razem zdejmowac silnik nastawczy w celu wymiany uszczelki czy raczej nie jest to konieczne ?
jedrekx Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Fotele z allroada pasuja plug&play do avanta? raczej tak.. w końcu w środku to dokładnie to samo auto..
Wojtek_A4 Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Chciałem się tylko upewnić. A gdzie się włącza wentylacje foteli w B8?
alvaro Opublikowano 26 Września 2012 Autor Opublikowano 26 Września 2012 Na klimatroniku jest przycisk
Wojtek_A4 Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Wlasnie jutro bede mial takie fotele i ciekawilo mnie gdzie jest wlacznik bo na fotelu nie widac
rslj Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Musisz mieć klime, która obsługuje wentylacje.
wrclaguna Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 Musisz mieć klime, która obsługuje wentylacje. Zgadza sie i tylko Klima KOMFORT to obsługuje
Wojtek_A4 Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 No trudno wentylacje i tak traktuje jako dodatek:wink: Jak ktos jest zainteresowany tapicerka pelna skora, schowki, pakiet swiatlo, wentylowana, roleti w tylnych boczkach, uchwyty na napoje i bog wie co jeszcze to mam w garazu:wink: Przebieg 5 tys
jedrekx Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 skąd Ty to Wojtek bierzesz załatw mi lampy LED do A5 Coupe w dobrej cenie to wezmę
dziadek Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 "plecy" foteli sportowych z siatkami by się zdały lub wnęka bagaznika z siatką do a5 sportback
jedrekx Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 Dziadek, chodzi Ci o boczek bagażnika? jeśli tak to na allegro trochę tego jest, za ok 100 zł. ja mój kupiłem za 110 zł. wymiana zajmuje jakieś 30-40 minut jak jesteś mało ogarnięty jak ja
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się