Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Po wymiane rozrządu większe spalanie


HiRide

Rekomendowane odpowiedzi

Przejechalem kilkaset km od wymiany rozrzadu i niestety spalanie jest wyzsze od tego jakie bylo wczesniej...

Teraz FIS nie pokazuje spalania ponizej 6 litrow przy spokojnej jezdzie a wczesniej bez problemu bylo 5,5 L na identycznej trasie i tym samym stylem jazdy.Teraz spalanie wacha sie miedzy 6,0 a 6,5 l przy naprawde spokojnej jezdzie.Drugi poziom FISa pokazuje zwykle ponad 7 litrow i nie schodiz ponizej. Od czego zaczac sprawdzanie ? Kat synchronizacji jest od 0,0 do 0,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zuzycie chwilowe czy srednie?

a jak dynamika?

na chwilowe nawet nie patrze,mowa o srednim

O razu rzucilo mi sie to w oczy bo zawsze mam to spalanie srednie wlaczone :tongue4: Zazwyczaj widniala tam liczba ponizej 6 w miescie okolo 6,5.Teraz w miescie ponad 7

Po wymianie rozrzadu jeszcze liczby ponizej 6 l nie widzialem.

Nie zauwazylem zeby dynamika sie pogorszyla.

Wiem ze byl zmieniany wtryskiwacz miejscami tzn czwarty trafil na miejsce trzeciego.

Na diagnostyce ten czwarty mial zle parametry jescze przed wymiana rozrzadu.

Mechanik chcial sprawdzic czy to wina wtrysku czy jakiegos uszczelnienia.

Po zamianie miejsc dalej ten czwarty wtrysk mial troche gorsze parametry niz reszta tzn dalej ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura na zewnatrz spada, to moze byc przyczyną i przypadkowo zbiegla sie z wymianą rozrządu

silnik nagrzewa sie normalnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No popatrz u mnie tak samo :mysli: - ale zostawilem tak jak jest - niedlugo nastepna wymiana i tym razem sam sobie wymienie rozrzad :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zuzycie chwilowe czy srednie?

a jak dynamika?

na chwilowe nawet nie patrze,mowa o srednim

O razu rzucilo mi sie to w oczy bo zawsze mam to spalanie srednie wlaczone :tongue4: Zazwyczaj widniala tam liczba ponizej 6 w miescie okolo 6,5.Teraz w miescie ponad 7

Po wymianie rozrzadu jeszcze liczby ponizej 6 l nie widzialem.

Nie zauwazylem zeby dynamika sie pogorszyla.

Wiem ze byl zmieniany wtryskiwacz miejscami tzn czwarty trafil na miejsce trzeciego.

Na diagnostyce ten czwarty mial zle parametry jescze przed wymiana rozrzadu.

Mechanik chcial sprawdzic czy to wina wtrysku czy jakiegos uszczelnienia.

Po zamianie miejsc dalej ten czwarty wtrysk mial troche gorsze parametry niz reszta tzn dalej ma.

na spalanie srednie, ma wplyw wiele czynnikow.

gdybys, przed wymiana rozrzadu sprawdzil zuzycie paliwa na okreslonym odcinku, jakiejs drogi, zrobil badanie z roznymi predkosciami, na danym biegu i badanie powtorzyl po wymianie rozrzadu w identycznych warunkach, moznaby faktycznie sie zastanawiac.

spalanie srednie, nie jest wyznacznikiem.

kat synchronizacji jest prawidlowy.

sprawdz cisnienie opon i hamulce czy nie blokuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie - synchronizację ustaw prawidłowo - już nie pamiętam w którą stronę powoduje mniejsze spalanie, w passku AWX było to fajnie widać na postoju patrząc na chwilowe spalanie bo tam jak auto stoi to chwilowe spalanie przełącza się na l/h i przed wymianą miałem 0.5l/h a po wymianie 0.7l/h - po ustawieniu synchronizacji pompek wszystko wróciło do normy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie - synchronizację ustaw prawidłowo - już nie pamiętam w którą stronę powoduje mniejsze spalanie, w passku AWX było to fajnie widać na postoju patrząc na chwilowe spalanie bo tam jak auto stoi to chwilowe spalanie przełącza się na l/h i przed wymianą miałem 0.5l/h a po wymianie 0.7l/h - po ustawieniu synchronizacji pompek wszystko wróciło do normy :decayed:

mozna to obserwowac Vag-iem.

moj AVF przed wymiana rozrzadu mial kat synchro +3,3, po wymianie + 1,0 i nie zauwazylem roznicy w spalaniu.

ale mozna probowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura na zewnatrz spada, to moze byc przyczyną i przypadkowo zbiegla sie z wymianą rozrządu

silnik nagrzewa sie normalnie ?

tak silnik sie nagrzewa normalnie[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2011, 22:20_________________________________________________

ale zuzycie chwilowe czy srednie?

a jak dynamika?

na chwilowe nawet nie patrze,mowa o srednim

O razu rzucilo mi sie to w oczy bo zawsze mam to spalanie srednie wlaczone :tongue4: Zazwyczaj widniala tam liczba ponizej 6 w miescie okolo 6,5.Teraz w miescie ponad 7

Po wymianie rozrzadu jeszcze liczby ponizej 6 l nie widzialem.

Nie zauwazylem zeby dynamika sie pogorszyla.

Wiem ze byl zmieniany wtryskiwacz miejscami tzn czwarty trafil na miejsce trzeciego.

Na diagnostyce ten czwarty mial zle parametry jescze przed wymiana rozrzadu.

Mechanik chcial sprawdzic czy to wina wtrysku czy jakiegos uszczelnienia.

Po zamianie miejsc dalej ten czwarty wtrysk mial troche gorsze parametry niz reszta tzn dalej ma.

na spalanie srednie, ma wplyw wiele czynnikow.

gdybys, przed wymiana rozrzadu sprawdzil zuzycie paliwa na okreslonym odcinku, jakiejs drogi, zrobil badanie z roznymi predkosciami, na danym biegu i badanie powtorzyl po wymianie rozrzadu w identycznych warunkach, moznaby faktycznie sie zastanawiac.

spalanie srednie, nie jest wyznacznikiem.

kat synchronizacji jest prawidlowy.

sprawdz cisnienie opon i hamulce czy nie blokuja.

Rozumiem ale dosc czesto okreslona trase przejezdzam z ta sama predkoscia i z podobym stylem jazdy tj predkosc miedzy 80 a 100 km/h.Tylko ja na pokladzie ta sama pora dnia.Zawsze spalanie na tej trasie oscylowalo miedzy 5,5l a 5.7l.Teraz w tych samych warunkach jest ponad 6l a jak mam jeszcze dwie osoby ze soba to juz blisko 7l jest :blink: Wiem ze nie nalezy skupiac sie na tym co pokazuje FIS ale skoro od kilku lat widzisz na nim dosc czesto 5,5 a od miesiaca widze ciagle ponad 6 no to chyba cos jednak jest nie tak.Widze tez w jakiej pozycji jest wskazowka poziomu paliwa-nie dlugo dojdzie do rezerwy a zrobilem 600 km glownie spokojnej jazdy bez korkow.

Jest sens sprawdzac jakies parametry silnika i robic logi czy wybrac sie do mechanika ktory wymienial rozrzad?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sens sprawdzac jakies parametry silnika i robic logi czy wybrac sie do mechanika ktory wymienial rozrzad?

masz napisane powyżej co zrobić i czego to zwiększone spalanie najprawdopodobniej jest skutkiem :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sens sprawdzac jakies parametry silnika i robic logi czy wybrac sie do mechanika ktory wymienial rozrzad?

masz napisane powyżej co zrobić i czego to zwiększone spalanie najprawdopodobniej jest skutkiem :gwizdanie:

sam tego nie zrobie niestety -pozostaje mechanik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak masz małe spalanie. Ja w mieście nie mogę zejść poniżej 9l/100 a na trasie 6l to jest minimum przy bardzo lekkiej nodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak masz małe spalanie. Ja w mieście nie mogę zejść poniżej 9l/100 a na trasie 6l to jest minimum przy bardzo lekkiej nodze.

to nie masz normalnego spalania ....

W aucie ze skrzynia multi moge naprawde oszczednie jezdzic przy odpowiednim operowaniu gazem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie masz natężenie ruchu w mieście ale u mnie non stop korki, a przy okazji moja jazda to prawie but do końca( samochód jest pod virusie więc pali jeszcze więcej). Wszystko zależy jak kto jeździ. Jeździłem już różnymi dieslami i w żadnym nawet nowym nie miałem małego spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak masz małe spalanie. Ja w mieście nie mogę zejść poniżej 9l/100 a na trasie 6l to jest minimum przy bardzo lekkiej nodze.

no to duzo. mnie AVF w trasie spokojna jazda schodzil do 4,8-5. miasto ok 6-6,5.

no i na srednie spalanie w warunkach miejskich, ma natezenie ruchu. stanie w korkach bardzo podnosi srednia.

Jest sens sprawdzac jakies parametry silnika i robic logi czy wybrac sie do mechanika ktory wymienial rozrzad?

oczywiscie zawsze jest sens ale logi a nie zwykle podpiecie pod VAGa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie - synchronizację ustaw prawidłowo - już nie pamiętam w którą stronę powoduje mniejsze spalanie, w passku AWX było to fajnie widać na postoju patrząc na chwilowe spalanie bo tam jak auto stoi to chwilowe spalanie przełącza się na l/h i przed wymianą miałem 0.5l/h a po wymianie 0.7l/h - po ustawieniu synchronizacji pompek wszystko wróciło do normy :decayed:

kurde... HiRide... sprawdź mi coś... bo to co dziadek pisze jest ciekawe...

pierwsze co zauważyłem po zmianie rozrządu to spalanie na postoju na Vagu... 1l/godz po włączeniu klimy... trochę dziwne ale że kąt mam 0,0 a czasem -1,3 (głównie -0,6) to dałem sobie spokój - norma to norma...

ale może rzeczywiście musi być zero i huragan.

pamiętam że poprzednio miałem 0,6L/godzinę i po włączeniu klimy 0,8L/godzinę... o ile się nie mylę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w AWX spalanie mam bez klimy 0,7l/ z klimą 1l/ , a ile wam pokazuje komputer gdy samochód odpalany jest np. po nocy :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę dziwne ale że kąt mam 0,0 a czasem -1,3 (głównie -0,6) to dałem sobie spokój - norma to norma...

ja miałem w pasku 0.0 i bardzo rzadko wskakiwało na 0.6 ale nie pamiętam czy - czy + . Przy takim ustawieniu spalanie na postoju było najmniejsze tzn 0.5-06l/h. Zaraz po wymianie rozrządu miałem jak dobrze pamiętam 1.3 (też nie wiem czy - czy +) i wtedy spalanie było większe 0.7- 08l/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie - synchronizację ustaw prawidłowo - już nie pamiętam w którą stronę powoduje mniejsze spalanie, w passku AWX było to fajnie widać na postoju patrząc na chwilowe spalanie bo tam jak auto stoi to chwilowe spalanie przełącza się na l/h i przed wymianą miałem 0.5l/h a po wymianie 0.7l/h - po ustawieniu synchronizacji pompek wszystko wróciło do normy :decayed:

kurde... HiRide... sprawdź mi coś... bo to co dziadek pisze jest ciekawe...

pierwsze co zauważyłem po zmianie rozrządu to spalanie na postoju na Vagu... 1l/godz po włączeniu klimy... trochę dziwne ale że kąt mam 0,0 a czasem -1,3 (głównie -0,6) to dałem sobie spokój - norma to norma...

ale może rzeczywiście musi być zero i huragan.

pamiętam że poprzednio miałem 0,6L/godzinę i po włączeniu klimy 0,8L/godzinę... o ile się nie mylę

na fisie to spalalnie L/h pokazuje podczas postoju czy nie ? jak tak to popoludniu sprawdze

Przed wymiana rozrzadu spalanie mialem bardzo podobne do tego jakie opisal Musashi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...