Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Prośba o ocenę logów brak mocy 1,9tdi


.Pablo.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam znajomy ma skodę octawie 2005 rok silnik 1,9 kod silnika ASV problem polega na braku mocy wcześniej auto mocno kopciło jakiś mega mechanik coś podłubał i nie kopci ale dalej się pali kontrolka silnika i auto jest mułowate. W sterowniku są następujące błędy po skasowaniu wracają.

Saturday,17,September,2011,20:38:30:59303

VAG-COM Version: Release 704.1

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 038 906 012 HC

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 4923

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 73430

Additional Info: TMBJP21U558790885 SKZ7Z0D2711008

5 Faults Found:

17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground

P1441 - 35-10 - - - Intermittent

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent

18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground

P1672 - 35-10 - - - Intermittent

17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground

P1549 - 35-10 - - - Intermittent

17660 - Cold Start Injector (N108): Open or Short to Ground

P1252 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 1 3 0 0 0

---------------------------------------------------------------------------

Sunday,18,September,2011,09:08:37:59303

VAG-COM Version: Release 704.1

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 038 906 012 HC

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 4923

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 73430

Additional Info: TMBJP21U558790885 SKZ7Z0D2711008

5 Faults Found:

18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground

P1619 - 35-10 - - - Intermittent

17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground

P1549 - 35-00 - -

17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground

P1538 - 35-10 - - - Intermittent

17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground

P1441 - 35-10 - - - Intermittent

17660 - Cold Start Injector (N108): Open or Short to Ground

P1252 - 35-00 - -

Readiness: 1 2 0 0 0

---------------------------------------------------------------------------

Autem się nie da jeździć bo jeździ jak wolnossący escort z 78r z przebiegiem 500tys :polew:

Logi dynamiczne tylko do 4tys obr bo potrzebny by był pas startowy żeby auto się rozpędziło :polew:

Poniżej komplet logów do oceny

statyczne

000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34450d6f6bfb6b7e.html

001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef5d046899417082.html

003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68cda2bc35953078.html

007 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/331d9fee7afcfceb.html

013 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c9c579e820cea24.html

023 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/40f59cec1ec0eaec.html

BS

000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed99aa7a6026b956.html

003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/11ad3763a055489d.html

004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31dd94cb86933ed0.html

011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b23b445cf5956a2.html

dynamiczne

000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6795003169bd84f2.html

001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cab516759f4d96da.html

003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ad21d825a25d85a.html

004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b1a3d9eaa77265c.html

008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/480b8ba753553e62.html

010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9db27d5c98f31175.html

011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d968a038a3975759.html

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu i analizę logów Pablo

[br]Dopisany: 18 Wrzesień 2011, 11:32_________________________________________________Pomoże ktoś auto w dalszym ciągu nie jeździ mechanicy rozkładają ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to zmieńcie mechaników jeżeli po tych błędach nie wiedzą co jest autku. Ja zacząłbym od wymiany N75 bo sterowanie turbiną leży całkowicie zresztą wywala błąd N75. [br]Dopisany: 19 Wrzesień 2011, 12:56_________________________________________________A pozatym

18027-przekaźnik świec żarowych zwarcie do masy

17946-elektrozawór paliwa otwarty/zamkniety zwarcie do masy

17849-zawór EGR zwarcie do masy otwarty obwód.

17660 cewka wtryskiwacza zwarcie do masy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Osobiście szukałbym w zasilaniu lub w rozpiętych kościach

Na początek sprawdż kabelkologie bezpieczniki :wink4: wygląda na brak zasilania na poszzczególnych odbiornikach.

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Osobiście szukałbym w zasilaniu lub w rozpiętych kościach

Na początek sprawdż kabelkologie bezpieczniki :wink4: wygląda na brak zasilania na poszzczególnych odbiornikach.

Pozdrawiam Paweł

to jest dobry trop ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy rozwiązaliście problem bo ja mam podobny. Z tym że u mnie raz moc jest raz nie.

Błędy jakie wracają

17932 - Fuel Pump Relay (J17): Open or Short to Ground
P1524 - 35-10 - - - Intermittent
17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
P1441 - 35-10 - - - Intermittent
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
P1619 - 35-10 - - - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent

Nie wiem gdzie szukać ale podejrzewam że któryś przekaźnik daje prąd na te wszystkie odbiorniki i jak się zwiesi czy coś to siada wszystko. Jest tak że temp na blacie też dziwnie wskazuje. Ciężko ją podnieść na 90 stopni. Ale jak vagiem sprawdza to w każdym miejscu jest podobna.

Może czujnik też jest walnięty ale do tej pory jeździło a od dwóch dni nia da się jeździć.

Zastanawiam się tylko gdzie szukać w pierwszej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do obydwu kolegów z problemami : sprawdzić wszystkie bezpieczniki oznaczone (na opisie umieszczonym od wewnętrznej strony klapki z opisem bezpieczników) te odpowiedzialne za sterowanie silnikiem (ikonka silnika) bo z tego co wiem to na bank elektrozawory N75, N18, N239 są zasilane z jednego bezpiecznika. Co do reszty to już zależy od modelu i marki samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to by było u mnie rozwiązaniem problemu. Ale czy może być taka sytuacja że raz to działa raz nie?

Bezpiecznik chyba nie może się spalić połowicznie ?

Mimo to po pracy dzisiaj sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja wcale nie pisałem o spaleniu bezpiecznika, jego nóżki tak samo śniedzieją jak wszystkie styki elektryczne po pewnym czasie więc wystarczy je tylko leciutko szlifnąć pilniczkiem do paznokci żony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja wcale nie pisałem o spaleniu bezpiecznika, jego nóżki tak samo śniedzieją jak wszystkie styki elektryczne po pewnym czasie więc wystarczy je tylko leciutko szlifnąć pilniczkiem do paznokci żony :)

sory za OT a jak ktoś żony niema? :mysli: Hehe żart :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nic nie sprawdzałem bo ciemno jak wracam i nie ma gdzie. :kwasny:

Ale kolejne spostrzeżenie jest.

Cały czas napierdziela wentylator chłodnicy. od razu rano po zapaleniu a on chodzi.

Jak jest moc to nie chodzi. I temperatura na wskaźniku też świruje. Ciężko go zagrzać na początku żeby nie spadała.

Już nie wiem czy to dodatkowo czujnik nie walnięty a może i termostat.[br]Dopisany: 16 Listopad 2011, 13:30_________________________________________________Wczoraj się za to zabrałem i co wyszło.

Udało się rozkręcić obudowę kompa bez ściągania wycieraczek (kosztem kawałka złamanego podszybia :disgust:).

W paczce sucho zero wody. Powyciągałem wszystkie przekaźniki posprawdzałem je na oko czy któryś nie okopcony albo coś.

Wszystko było ok. Powyczyszczałem nóźki i poskładałem do kupy.

Sprawdziłem czujnik tzn wtyczkę, niby wszystko ok.

Po zapaleniu wszystko działa ok. Myślę może akurat zadziałało.

Rano palę samochód znowu to samo :wallbash: :wallbash:

Zgasiłem, zapaliłem. Serwis zniknął z deski auto jeździ. Teraz dzwoniłem do żony mówi że jeździ normalnie.

Już nic z tego nie wiem.

Wczoraj jak jeździłem chwilę testować to z nawiewów leciało ciepłe powietrze a czujnik na desce leżał.

Nie miałem Vaga żeby sprawdzić ale wydaje mi się że jak termostat się już otworzył to i czujnik powinien coś pokazywać.

Jak sprawdzić czujnik podwójny na stole? jakieś badanie oporności albo coś? [br]Dopisany: 17 Listopad 2011, 08:11_________________________________________________Kolejne dłubanie za mną.

Kolejny raz otwarłem obudowę kompa. Bezpiecznik 15A który tam jest odpowiada za wszystkie tez zawory. Bezpiecznik jest sprawny został wyczyszczony wtyczki też.

W obudowie sucho i czysto. Nie ma się do czego przyczepić.

Autko chwile po odpaleniu znowu weszło w awaryjny.

Zauwazyłem pewną zależnośc. Jak jest w awaryjnym to nie może się zagrzać. Tzn. z nawiewów leci ciepłe powietrze

ale czujnik na desce nie podnosi się. Po jakimś czasie wyłączam/włączam silnik i zaczyna wszystko działać. Łącznie ze wskazaniem temp na desce.

No i w trybie awaryjnym wentylator chodzi na maks.

Pytania są takie.

1. Czy uszkodzony czujnik podwójny może powodować takie objawy

2. gdzie w elektryce jest punkt wspólny dla czujnika i wszystkich elementów które łapią błąd

3. jeśli odepnę czujnik całkiem to powinien wyskoczyć w zasadzie jeden błąd ale reszta nie powinna wyskakiwać ?

4. czy auto bez czujnika temp będzie jeździć w awarii ?

5. czy jest możliwe żeby któryś przekaźnik (świec żar, pompy paliwa) powodował zwarcie na wszystkich tyc elementach a co za tym idzie tryb awaryjny ?

Dużo jest pytań ale czasem wychodzi jakaś mądra odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób logi engine>007 i instruments>003 na zimnym silniku, na ciepłym zrób to samo plus cala reszta logów(tak zwany komplet, dodatkowo zrób 012 i 016 bez obciążania gdy cała elektryka- światła, nawiew, radio jest off i potem robisz drugiego loga z załączonym wszystkim co się da, elektryka, klima, nawiew na max, długie+halogeny i radio głośno), zobaczymy jak tam alternator działa, pynajmniej to co jest w logach będzie można wykluczyć... to w brew pozorom bardzo dużo :)

1. uszkodzony czujnik może powodować błędne odczyty temp, czasem problem leży tylko we wtyczce lub kablu

4. będzie jeździł bez trybu awaryjnego tylko cały czas będzie dostawał większa dawkę paliwa co skutkuje większym spaleniem o 2L

5. wszystko trzeba brać pod uwagę

nie czytałem całego tematu wiec nie wiem o co chodzi, zrobisz logi to przeczytam i może coś mądrego powiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi z 007 i 003 porównywałem ale zawsze pokazywały że jest w porządku.

tylko robiłem to zanim były akcje z wentylatorem.

Dzisiaj powtórzę logi i wrzucę co się da na forum.

Wtyczkę z czujnika ściągałem czyściłem. nic podejrzanego.

Spróbuję go dzisiaj odpiąć i zobaczę czy będzie wywalał błędy.[br]Dopisany: 22 Listopad 2011, 11:21_________________________________________________no więc tak. Nie miałem czasu robić logów jedyne co przetestowałem to odpięcie czujnika.

Po odpięciu sytuacja się nie zmienia. Wentylator chodzi na max obrotach.

Zawuażyłem że jest to ściśle powiązane. Jeśli w czasie jazdy wentylator stanie to 100% pewności że jak zgaszę

silnik i odalę to wróci prąd na sterowanie podciśnieniem.

Więc szukam teraz elektrycznego związku między tymi elementami.

- wentylator chłodnicy (w sumie brak błędów na vagu)

- przekaźnik pompy paliwa (błąd zwarcia lub przerwy)

- przekaźnik świec żarowych (błąd jw)

- N18, N239, N75 (błędy j.w)

sprawdzony bezpiecznik 15A w obudowie kompa, złączki i wtyczki, wszędzie sucho.

Szukam w schematach wspólnego elementu który może powodować brak prądu lub zwarcie dla tych wszystkich elementów.

Jak w schematach jest zasilany wiatrak chłodnicy? moze on powoduje zwarcie i błąd.

Przypomnę że zdarza się to losowo zupełnie. czasem jeździ a czasem jak ostatnio cały czas tryb awaryjny i wentylator na max.

Jak się silnik nagrzeje to przeważnie problem na chwilę znika samochód jeździ. ale jak postoi chwile to problem wraca.

Pomysły ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prócz wszystkich logów :> zrób takiego że zaczynasz logować jak silnik zimny i kończysz go jak problem zniknie i wróci najlepiej kilka razy wtedy będzie lepiej widać, loguj 001 007 i 011 jednocześnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś się postaram wylogować dzisiaj po pracy. Z tym że od dwóch dni nie mocy w ogóle :confused4:[br]Dopisany: 29 Listopad 2011, 10:52_________________________________________________Samochód naprawiony.

Jeszcze potestuje ale wygląda na to że jeździ.

Winnym okazał się zimny lut na masie w komputerze. Pan elektryk szybko wykrył usterkę i naprawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...