Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Sprężarka słabo pompuje 1,8T AEB - możliwe przyczyny??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Podłączyłem wczoraj VAG'a - kasowałem inspekcję olejową.

Wiadomo przy okazji korciło by podejrzeć parę parametrów.

Niestety ciśnienie sprężarki które pokazuje to 0,3 bara :wallbash: z tego co wiem to powinno być 0,7

Może jakiś sugestie co do przyczyn/możliwości polepszenia ciśnienia??

Nie pokazuje poza tym żadnych błędów ... no może poza tym że nie wykryto czujnika temp silnika .. ale tu coś nie pasi bo temp pokazuje.

Opublikowano

Witam.

Podłączyłem wczoraj VAG'a - kasowałem inspekcję olejową.

Wiadomo przy okazji korciło by podejrzeć parę parametrów.

Niestety ciśnienie sprężarki które pokazuje to 0,3 bara :wallbash: z tego co wiem to powinno być 0,7

Może jakiś sugestie co do przyczyn/możliwości polepszenia ciśnienia??

Nie pokazuje poza tym żadnych błędów ... no może poza tym że nie wykryto czujnika temp silnika .. ale tu coś nie pasi bo temp pokazuje.

vagiem sprawdziles cisnienie?

Opublikowano

na początek sprawdź czy masz cały dolot szczelny, a poza tym przyczyn może być milion :decayed: na forum już chyba było parę wątków z takimi objawami co ty masz więc :szukaj:

Opublikowano

Witam.

Podłączyłem wczoraj VAG'a - kasowałem inspekcję olejową.

Wiadomo przy okazji korciło by podejrzeć parę parametrów.

Niestety ciśnienie sprężarki które pokazuje to 0,3 bara :wallbash: z tego co wiem to powinno być 0,7

Może jakiś sugestie co do przyczyn/możliwości polepszenia ciśnienia??

Nie pokazuje poza tym żadnych błędów ... no może poza tym że nie wykryto czujnika temp silnika .. ale tu coś nie pasi bo temp pokazuje.

vagiem sprawdziles cisnienie?

no dawaj vagiem!!! :decayed:

na początek sprawdź czy masz cały dolot szczelny, a poza tym przyczyn może być milion :decayed: na forum już chyba było parę wątków z takimi objawami co ty masz więc :szukaj:

były?? gdzie :shocked: coś mnie chyba ominęło :mysli:

Opublikowano

Witam.

Podłączyłem wczoraj VAG'a - kasowałem inspekcję olejową.

Wiadomo przy okazji korciło by podejrzeć parę parametrów.

Niestety ciśnienie sprężarki które pokazuje to 0,3 bara :wallbash: z tego co wiem to powinno być 0,7

Może jakiś sugestie co do przyczyn/możliwości polepszenia ciśnienia??

Nie pokazuje poza tym żadnych błędów ... no może poza tym że nie wykryto czujnika temp silnika .. ale tu coś nie pasi bo temp pokazuje.

vagiem sprawdziles cisnienie?

no dawaj vagiem!!! :decayed:

na początek sprawdź czy masz cały dolot szczelny, a poza tym przyczyn może być milion :decayed: na forum już chyba było parę wątków z takimi objawami co ty masz więc :szukaj:

były?? gdzie :shocked: coś mnie chyba ominęło :mysli:

Buba :szukaj::polew:

Opublikowano

chodzi o to że VAGiem nie da rady sprawdzić ciśnienia doładowania sprężarki w silniku o kodzie AEB

dlatego rodzi się pytanie - jak kolega sprawdził swoje ciśnienie

Opublikowano

pioteros masz rację pleciałem skrutem myślowym

VAG sprawdzałem błędy insp ...

pompowanie sprawdziłem podłączając się do kompa przez interfejs LPG tam pokazuje

Opublikowano

Buba nie poddawaj sie :kox::polew:

A może kolega ma w profilu żle silnik dobrany :chytry:

No i się wyjasniło jak sprawdzić ciśnienie :cool1:

Opublikowano

lepiej podepnij manometr i sprawdź czy na pewno jest 0.3 bar. Ecu ogranicza doładowanie do 0,3 bar w trybie awaryjnym. Może nie trzymać DV , Wg mogło polecieć w wydech ... najpierw sprawdz czy faktycznie jest 0.3 bar i jakie błędy wywala potem logi dynamiczne i chłopaki na pewno pomoga :wink4:

Opublikowano

Właśnie dzisiaj podpiąłem wskaźnik doładowania i wychodzi na to, że pompuje 0,3 bara a w serii powinno 0,6 ?

Zła kondycja turbiny odpada. Czyli sprawdzić WG i DV? od pewnego czasu zauważyłem, że podczas zmiany biegów słyszalny dosyć bardzo jest upust powietrza - to normalne?

Opublikowano

DV albo dziura

Opublikowano

pompuje 0,3 bara a w serii powinno 0,6 ?

podczas zmiany biegów słyszalny dosyć bardzo jest upust powietrza - to normalne?

w serii pompuje 0.55 bar przy pełnym obciążeniu tj. 3 bieg i but w podłodze ( najlepiej pod wzniesienie )

normalnie nie słychać upustu powietrza chyba że masz stożek. Dziwna sprawa że słychać go tylko przy zmiania biegów ( czyli w momencie otwierania się DV ) tak jakby dziura była przy powrocie do dolotu. Najpierw wymontuj DV i sprawdź czy tłoczek dobrze się układa ( były przypadki że odwrotnie założony DV dostawał kopa z boku i nie domykał się ) Ja swój DV czyściłem i do wypłaty dojeździł trzymając doładowanie. Do DV najłatwiej się dostać demontując prawą lampę i co oczywiste dolot do filtra powietrza . Przy okazji możesz wyciągnąć i sprawdzić gumę idącą od puszki filtra powietrza do turbiny czy nie popękała na zagięciach. Wyciągając gumę sprawdzisz sobie przy okazji luz na wirniku.

Opublikowano

Mam podobny problem również w AEB konkretnie N75 nowy DV nowy żadnych dziur i słabe ciśnienie turbo zdrowe nie ma luzów łopatki całe ośka nie ukręcona

Problem tkwi w tym że turbo nie produkuje odpowiedniego ciśnienia

Co za tym idzie gruszka nie steruje odpowiednio zaworem w kolektorze bo ma za małe podciśnienie porusza się tylko kilka milimetrów a po odpięciu i pompowaniu w niego pompka chodzi idealnie

macie jakieś pomysły?

nie widzę sensu wymiany turbo skoro nie wydaje żadnych oznak zużycia uszkodzenia

Jutro założę wskaźnik doładowania więc powiem ile pompuje dokładnie

Opublikowano

zamontuj i podaj max wartosci jakie pompuje turbo, bo "na oko" to mozna conajwyżej zachorować;)

Opublikowano

Podłączony wskaźnik i wychodzi że ma doładowanie i to takie jak powinno być bo na trójce i pedał w podłodze pokazało 0.5 bara czasami gdy wskoczyło na chwile na 0.7 i tu pytanie dlaczego nie jedzie ?

Ogólnie nie wiem dlaczego (i to główny problem) tak słabo chodzi popychacz od gruszki do zaworu skoro go nic blokuje ile powinien się wysuwać w AEB

przy okazji wywaliłem katalizator zmiana delikatnie na +

jutro jadę jeszcze na podłączenie kompa ale w piątek po wymianach n75 i DV nie było żadnego

Ogólnie objaw jest taki że od 4tys obr. auto jakoś zaczyna jechać, od 1 tys do 4 tys poszarpuje buczy i powoli się wkręca czuć ze turbo pompuje i chce jechać ale nie może

rozrząd ok ciśnienie na garach ok nowe świece itd.

Normalnie nie mam pomysłów proszę o jakiekolwiek sugestie mogą one byc pomocne

POZDRAWIAM

Opublikowano

WG lub N75

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...