Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Proste pytanko - jak sprawdzić czy turbo bierze olej ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślę że expoloatuję w miarę normalnie - zazwyczaj krótka droga do miasta i od czasu do czasu jakiś wyjazd więc i autostrada się zdaży. Podsumowując. Sprawdzę węża od turbo jeszcze czy tam nie ma duzo oleju. A co myślicie o zmianie z 10w40 na 5w40 jeżeli silnik trochę łyka olej ? Spacjalnie nie piszę przebiegu samochodu bo zaraz i tak kilka osób napisze, że jak tyle bierze to silnik ma przejechane ze 400 tyś :)

Mozesz zmeiniać spokojnie jak brał olej tak dalej bedzie brał :gwizdanie: ja zmieniłem przy ok300tys km przy 50% zwiększonej mocy :wink4:

A co polecasz ? Czy jesteś następnym wyznawcą Motula :)

Opublikowano

Lej co chcesz, ja kupuje motula, ale nie odczułem żadnej róznicy po przesiadce z innego :wink4:

Opublikowano

Kowi87 a tobie też łyka ? jak to wygląda u ciebie ?

Opublikowano

Kowi87 a tobie też łyka ? jak to wygląda u ciebie ?

bierz litre na 10tys :wink4: i według mnie jest to normalny pobór na ten przebieg, był 10w40 brał olej, jest 5w40 bierze tyle samo, auto często jest przeciagniete po obrotach, przynajmniej turbo sie nie zapieka :wink4:

Opublikowano

Tak sobie przemyślałem wymianę oleju, instrukcja mówi że ma 4,5 litra w układzie smarowania-filtr reż podlega. A mechanior miał bańkę z podziałką 1l i zalał 5l. (Przypominam że ostre przelanie to z nowym katalizatorem przywitanie). Wg inst do następnej wymiany może zgubić 1litr, czyli z nadlewką 0,5 litra. Ilość nie do wychwycenia... no chyba że stoi na stole pomiędzy tobą a szwagrem.

Opublikowano

Tak sobie przemyślałem wymianę oleju, instrukcja mówi że ma 4,5 litra w układzie smarowania-filtr reż podlega. A mechanior miał bańkę z podziałką 1l i zalał 5l. (Przypominam że ostre przelanie to z nowym katalizatorem przywitanie). Wg inst do następnej wymiany może zgubić 1litr, czyli z nadlewką 0,5 litra. Ilość nie do wychwycenia... no chyba że stoi na stole pomiędzy tobą a szwagrem.

sorry ale uklad w 1.9 ma 3.8l pojemnosci i mamy max wiec 5l to jest stanowczo za duzo... maksymalnie co mozemy zalac to 4 litry co i tak jest juz ponad max.

5.5l to zalewamy ale do 2.5 tdi...

wiec jak dla mnie Twoj mechanik to najzwyklejszy paprok :hi:

Opublikowano

Mi się wydaje, że wg instrukcji ubytki oleju mogą wynosić do 1 l/ 1000 km. ( co dla mnie wydaje się nieracjonalne) i że trzeba sprawdzać olej przed dłuższą podróżą. Mój AFN wciągnął jakieś 0,6 do 0,8 litra na 12kkm (10W40) więc myślę, że ok. A jak się pytałem jakiegoś kolesia w sklepie to mówił, że po ostrej jeździe Turbo może sobie nieźle łyknąć( niestety nie dopytałem co tzn nieźle). Wychodzi na to, że wszystko rozbija się o styl jazdy.

Opublikowano

u mnie na przyklad jezdzac krotkie trasy po autostardach 100-200km nie ma ubytkow ale jak za raz przegonie 1000km po autostradzie ubytek sie pojawi w obu przypadkach styl jazdy taki sam

Opublikowano

Lej co chcesz, ja kupuje motula, ale nie odczułem żadnej róznicy po przesiadce z innego :wink4:

Napewno odczułeś w kieszeni różnice :) A tak na serio to pewnie silnik różnice odczuł. A silnik chodzi tak jak chodził czy ciut głosniej bo niekturzy piszą na forum że po przejściu na 5W silnik chodzi troszke głośniej a jakiś koleś pisał że zaczęło mu turbo świszczeć :)

Opublikowano

Kupuje bańke 5l plus komplet filtrów, zostawiam na to 300zł, zmieniam olej co jakieś 4-5 miesiecy :wink4: bańka starcza na jedna dolewke :wink4:

Opublikowano

Tak sobie przemyślałem wymianę oleju, instrukcja mówi że ma 4,5 litra w układzie smarowania-filtr reż podlega. A mechanior miał bańkę z podziałką 1l i zalał 5l. (Przypominam że ostre przelanie to z nowym katalizatorem przywitanie). Wg inst do następnej wymiany może zgubić 1litr, czyli z nadlewką 0,5 litra. Ilość nie do wychwycenia... no chyba że stoi na stole pomiędzy tobą a szwagrem.

zbyt duzy poziom oleju w silniku to zbyt niskie cisnienie smarowania co powoduje pogorszone smarowanie zwlaszcza turbiny.

mechanik - idiota :wallbash:

Opublikowano

o ten który wychodzi z turbo od dołu

Sprawdziłem w ty wężu i prawie sucho tzn. palec się zabrudził jak przejechałem :) Zalałem oliwe 5W a wcześniej była 10W. Zobaczymy co teraz będzie.

Opublikowano

o ten który wychodzi z turbo od dołu

Sprawdziłem w ty wężu i prawie sucho tzn. palec się zabrudził jak przejechałem :) Zalałem oliwe 5W a wcześniej była 10W. Zobaczymy co teraz będzie.

będzie jak było, niespodziewał bym sie jakiejś znaczącej zmiany :wink4:

Opublikowano

o ten który wychodzi z turbo od dołu

Sprawdziłem w ty wężu i prawie sucho tzn. palec się zabrudził jak przejechałem :) Zalałem oliwe 5W a wcześniej była 10W. Zobaczymy co teraz będzie.

będzie jak było, niespodziewał bym sie jakiejś znaczącej zmiany :wink4:

obym nie dolewał teraz ze 2 litry na 10 tyś. i żeby się po silniku nie lało.

Opublikowano

o ten który wychodzi z turbo od dołu

Sprawdziłem w ty wężu i prawie sucho tzn. palec się zabrudził jak przejechałem :) Zalałem oliwe 5W a wcześniej była 10W. Zobaczymy co teraz będzie.

będzie jak było, niespodziewał bym sie jakiejś znaczącej zmiany :wink4:

obym nie dolewał teraz ze 2 litry na 10 tyś. i żeby się po silniku nie lało.

oto sie nie bój :wink4: silnik sie nie rozszczelni to mity mietków ze stodoły

Opublikowano

o ten który wychodzi z turbo od dołu

Sprawdziłem w ty wężu i prawie sucho tzn. palec się zabrudził jak przejechałem :) Zalałem oliwe 5W a wcześniej była 10W. Zobaczymy co teraz będzie.

będzie jak było, niespodziewał bym sie jakiejś znaczącej zmiany :wink4:

obym nie dolewał teraz ze 2 litry na 10 tyś. i żeby się po silniku nie lało.

oto sie nie bój :wink4: silnik sie nie rozszczelni to mity mietków ze stodoły

Jeżeli jest prawie sucho w wężu od turbiny to mogę wykluczyć że oliwa znika przez turbo ?

Opublikowano

Dokładnie. Przypuszczam, że twój AVG ma już nalatane ponad 200 tkm dla tego przyczyną mogą być uszczelnienia na zaworach które z czasem twardnieją i przepuszczają olej.

Opublikowano

odkręć węża co wchodzi do turbo od strony filtra powietrza, jeśli tam będzie trochę oleju to znaczy że masz uszkodzony zawór od odmy ( znajduje się on na deklu zaworów ) i turbo ciągnie olej przez odmę.

jeśli natomiast przed turbo jest sucho a za turbo jest olej to turbo puszcza olej :hi:

Opublikowano

odkręć węża co wchodzi do turbo od strony filtra powietrza, jeśli tam będzie trochę oleju to znaczy że masz uszkodzony zawór od odmy ( znajduje się on na deklu zaworów ) i turbo ciągnie olej przez odmę.

jeśli natomiast przed turbo jest sucho a za turbo jest olej to turbo puszcza olej :hi:

Chyba coś w tym jest racji co mówisz bo jeden dobry mechanik powiedział żebym odmę wymienił i tylko na ori bo właśnie przez nią może oliwa spierdzielać. Pod turbiną w wężu była tylko mgiełka. Czyli w tym wężu co idzie od turbo od góry powinno być sucho ?

[br]Dopisany: 08 Październik 2011, 16:13_________________________________________________

odkręć węża co wchodzi do turbo od strony filtra powietrza, jeśli tam będzie trochę oleju to znaczy że masz uszkodzony zawór od odmy ( znajduje się on na deklu zaworów ) i turbo ciągnie olej przez odmę.

jeśli natomiast przed turbo jest sucho a za turbo jest olej to turbo puszcza olej :hi:

Sprawdziłem dzisiaj co się dzieje przed turbo i jest sucho ! Więc przed turbo jest sucho a za turbem minimalna mgiełka.

Opublikowano

Ja mam troche mokro przed turbo, widzę, że od strony ODMY jest mokro. Wymiana membrany wystarczy czy całą pokrywę zaworów trzeba wymieniać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...