majk91 Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 witam! z kolegą zabraliśmy się do wymiany łożysk z tyłu w mojej a4. Wszystko szlo pięknie cacy, dopóki nie trzeba było rozkręcić tej śruby na jarzmie. Z jednej strony jest troszke jakby 'ułamana' a z drugiej wyrobił się gwint (pneumatem nie dało rady jej odkręcić nawet). I teraz moje pytanko.. Macie może na to jakieś sposób? Można rozciąć zaciski, żeby wyciagnąć piastę, ale to dość sporawy koszt. Myśleliśmy o tym, żeby rozwiercić obie śruby.. Szukam po forach jak to zrobić, żeby nie uszkodzić gwintu i nigdzie nie piszą nic konkretnego. Bo chyba dostane w motoryzacyjnym śrube do jarzma, prawda? Pomóżcie tutaj, forumowicze
Dev Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 mozna młotkiem i przecinakiem spróbowac albo szlifierką, jak podejdziesz na śrubie jest gwint M10X1.25, ale nie pamietam długości :wallbash:
spetsnaz Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Młotek i przecinak tak jak pisze devastation, albo kątówka. Te śruby są dokręcone cholernie dużym momentem. Śruba ma 20mm.
Dev Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Robert, chodzi o śrubę do jarzma to jest oska więc nie ma tam śruby tylko nakrętka na półoście
spetsnaz Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Nie no.. z tego co pisze kolega to zabrali się za wymianę łożysk z tyłu w ośce. Żeby zwalić tarczę muszą odkręcić zacisk i jarzmo przykręcone do belki na dwie śruby. Ta śruba (trzymająca jarzmo), którą mam na myśli ma 20mm. Chyba, że mnie się coś pokićkało..
pioteros Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 u mnie tez sruba sie wyrobila, ale dospawalem nakretke i kluczem juz potem poszlo, dluzej zajelo wyciaganie spawarki jak cala robota
Dev Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Ta śruba (trzymająca jarzmo), którą mam na myśli ma 20mm. długosci czy średnicy ???? bo ani jedno i drugie nie pasuje gwint na śrubie to M10X1.25
spetsnaz Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Ta śruba (trzymająca jarzmo), którą mam na myśli ma 20mm. długosci czy średnicy ???? 20mm długości, gwint tak jak napisałeś m10x1,25. Chodzi mi o śrubę mocującą jarzmo na belce.
Dev Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 jest wiecej jak 20mm a śruby mają dwie długosci na stronie
spetsnaz Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 jest wiecej jak 20mm a śruby mają dwie długosci na stronie eee.. no jak.. namocowałem się z nimi trochę, są na bank dwie tej samej długości na stronie w B5 ośce (w quattro mogą być dłuższe, bo idą przez zwrotnicę) w ośce jarzma są przykręcone bezpośrednio do płaszczyzny belki.
burus2 Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 spawarka nakretka i działać podczas spawania od temperatury puszcza rdza i łatwiej sie odkręca
Dev Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 jest wiecej jak 20mm a śruby mają dwie długosci na stronie eee.. no jak.. namocowałem się z nimi trochę, są na bank dwie tej samej długości na stronie w B5 ośce (w quattro mogą być dłuższe, bo idą przez zwrotnicę) w ośce jarzma są przykręcone bezpośrednio do płaszczyzny belki. qurwa, masz racje :wallbash: :wallbash: poj....ebało mi sie z Q :embarrassed:
majk91 Opublikowano 5 Października 2011 Autor Opublikowano 5 Października 2011 kurde, dzięki Wam ludziska! Przynajmniej wiem jak się do tego zabierać i czego szukać
mlodyy Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 tylko jak będziesz spawał odłącz akumulator, ja zawsze przed odkręcaniem śrub które są zapieczone itp albo podgrzewam je troszkę palnikiem albo tak jak to nazywa mój sąsiad starej daty mechanik trzeba kurve obudzić i jebnąć parę razy konkretnie młotkiem i po sprawie
majk91 Opublikowano 6 Października 2011 Autor Opublikowano 6 Października 2011 po co? zawsze chciałem zobaczyć jak wybucha mi akumulator pod maską wiesz, robiliśmy na wszelkie możliwe sposoby. Nawet włożenie rurki metrowej w klucz nie pomogło, a teoretycznie powinno.
TDI007 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Można próbować podgrzewać palnikiem i polewć wodą, czasami pomaga Pozdrwiam
czapa85 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Opublikowano 31 Grudnia 2011 szkoda że wcześniej nie przeczytałem o tej wodzie, bo dziś wymieniałem w b5 tarcze s przodu i z tyłu, i właśnie poległem na tych śrubach s tyłu, grzanie nic nie dało, nawet waliłem młotkiem jak grzałem palnikiem gazowym tylko mi się zdaje że objechała się już śruba, albo torx 50 , a jest szansa że jak pójdę do sklepu gdzie sprzedają tylko części do vag do będą mieć takie śruby? bo chyba bez majzelka się nie obejdzie dosiego roku i co by nowy roczek nie był gorszy od starego choć u mnie koniec roku był straszny bo wczoraj lanos skasował moja b6 ;(
czapa85 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 teraz już wiem że tam jest imbus 8, ale tx50 wpasował się to myślałem że tak ma być , chyba że coś było zmieniane bo w jednym z przednich jarzm była śruba na klucz 19 a pozostałe na 17 zakupiłem dzisiaj dobry zestaw bitów, dobry klucz już miałem i nawet bez grzania odkręciły się :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się