grzanek85 Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 Witam chciałem napisać dla potomnych bo każdy którego pytałem o silnik AHU, patrzy w katalog i mówi że ma dwumas. Miałem takie objawy jak przy padniętym dwumasie, trzęsło czasami przy ruszaniu, dziwny dźwięk(było opisywane na forum coś jak odkręcona śrubka) przy przyspieszaniu na wyższych biegach ok 2000 rpm drżała buda. Rozebrałem wczoraj skrzynię i moim oczom ukazało sie zwykłe koło zamachowe NIE DWUMAS. Wszystko oryginalne z tego samego roku co auto, ale skoro zakupiłem już koło dwumasowe ze sprzęgłem odkręciłem stare i założyłem dwumas. Po poskładaniu i pierwszej jeździe przeżyłem szok auto pracuje sporo lepiej nice nie drży przy przyspieszaniu mogę przyspieszać na 4 od 1300 rpm i nic nawet nie zabuczy, jest komfort przy ruszaniu i przy gaszeniu silnika(nie zrzuca nim). Więc jak ktoś będzie chciał coś robic przy tym silniku sprawdźcie czy ma dwumas wcześniej niż kupicie pzdr
Doman13 Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 Grzanek wielki szacun ode mnie za cała operację, i całokształt
lukaszr Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 Przy okazji dodałem link do wątku w FAQ.
marewel Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 Zdaje mi sie ze ktoś założył tam jednomas,z 1Z.
grzanek85 Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Opublikowano 27 Lutego 2008 Nikt nic nie wstawiał wszystko było oryginał 96 rocznik nic nie ruszane. Doman jak na 1 raz wymiana samodzielnie sprzęgła to i tak mi poszła 10 godzin z pomocą fachowa taty (tylko teoria i dokręcanie śrub kluczem dyna), do wymiany nie jest potrzebne dużo narządzi a ze szczególnych to użyłem wałek sprzęgłowy od fiata 125p do wycentrowania tarczy pasuje idealnie :> i kosztował 5 pln a i problem jest z wyjęciem łożyska z wału , no ale magiczny sposób ze szmatką, smarem i śruba zadziałał
marewel Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 Chyba ze w twoim roku bylo jakies przejscie z jedno na dwumasa,dlatego w sklepie mogły byc rozbieżności. Ja w idzialem juz roznie cuda,wytwory druciarzy.
Tosik Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 Już nie masz tych drgań przy 2 tyś, bo jest już parę wątków na ten temat i nikt nie wie o co chodzi z tym. A tak w ogóle ile kosztowało cię sprzęgło z dwumasem?
danio151 Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 Grzanek- a jednak poszła wymiana? Myślałem że nic nie bedziesz robił ale w takim razie moze na spociku opowiesz coś więcej o tej operacji. Pzdr.
lexpar Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 Tosik a masz wszystkie narzędzia do zrobienia sprzęgiełka :laghing2: :laghing2: :laghing2: Bo tak w tym Twoim bagażniku to jeż niewiele się zmieści. Chyba, że wywalisz żarówki naszej koleżanki :polew:
Tosik Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 Nie ma takiego narzędzia którego bym nie miał żeby rozebrać auto na najdrobniejsze części Jakie żarówki
lexpar Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 Angeli lubią się przepalać i Ty z Motorkiem zawsze byliście :th: Motorek miał żarówki, Ty narzędzia i było :th: Teraz Motora brak, więc zostałeś tylko Ty. I BARDZO DOBRZE!!! :oklaski:
grzanek85 Opublikowano 28 Lutego 2008 Autor Opublikowano 28 Lutego 2008 Powiem tak żadnych drgań w okolicach 2 tys obrotów już nie mam jest po prostu zaj... komfortowo , z jakich obrotów bym nie przyspieszał nic nie drży. Jeśli chodzi dwumasa to skusiłem sie na wymianę z 2 bardzo ważnych powodu cena kompletu który kupiłem i te wkurzające drgania. Komplecik odkupiłem od kolesia który rozbił swoja a4 a dwumas sprzęgło wymienił 8 tys km wcześniej mam na to jego stara fakturę z zakupu, i potwierdzenie mechaniora który mu to robił(zresztą mój znajomy :th: ) wszystkie bolączki które były z drżeniem itp zażegnane. Jeśli chodzi o wymianę nie trzeba mieć dużo profesjonalnych narzędzi, wystarczy porządny komplet nasadek no i dwa imbusy z 12 skrzydełkami do półosi i do odkręcenia koła zamachowego. A i oczywiście coś do wycentrowania tarczy ale o tym pisałem wyżej pzdr
jurekb133 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Opublikowano 31 Grudnia 2009 koledzy to w koncu jak jest z tym dwumasem w ahu, bo jedni mowia ze jest a inni ze go nie ma, ja mam a4 z 98" i moge swobodnie przyspieszac od obrotow biegu jalowego i nie mam zadnych drgan a tym bardiej buczenia
pawel1985 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 tak jest w AHU ze od jakiegoś rocznika wkładali dwumasa ale nie były to lata produkcji 95, 96,97 chyba ze ktoś sobie go sam dolozyl, w 99 roku raczej juz jest ale czy był juz od 98 roku, zdejmiesz skrzynie to sie dowiesz
rafalskin73 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 ja u siebie też mam jednomasa i wygląda na to że od początku,Będę wymieniał go na dwumasa,bo też mam dosyć tych drgań przy przyspieszaniu..Wymieniłem tarczę na nową z dociskiem i nic to nie dało.
A4-Tomek Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Zastanawiam się czy do 1Z szło by założyć dwumas bo mi przy 2000 obr/min silnik wpada wibracje które dość mocno czuć bo po przeczytaniu wątku widze że u mnie jednomas jest
banshee Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Koledzy z tego co mi wiadomo-a miałem AHU - jeśli na silniku wybity jest numer nad skrzynią biegów mniejszy od 200 000 to macie jednomasowe koło zamachowe.
Kawul Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 jak juz wykopaliscie temat;D to czy oplaca sie dwumas wkladac? no fakt tak jak sam zalozyciel tematu pisal komfort sie poprawil, i drgania ustaly, a co bedzie jak takowy dwumas siadzie ? wymienialem juz dwa razy dwumas w poprzednim aucie i koszt PORZADNEGO zestawu to minimum 1400 zl.. skoro grzanek kupil po taniosci to pozazdroscic ! ale inni mysle ze sie zastanowia jak sprawdza ceny ALe to zalezy kto jak uzytkuje auto, jak ktos chce modzic z moca samochodu to radzilbym zostawienie jednomasu, bo dwumas czesto sie sypie przy takowych modach Pozdro !
Armi Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 jak juz wykopaliscie temat;D to czy oplaca sie dwumas wkladac? no fakt tak jak sam zalozyciel tematu pisal komfort sie poprawil, i drgania ustaly, a co bedzie jak takowy dwumas siadzie ? wymienialem juz dwa razy dwumas w poprzednim aucie i koszt PORZADNEGO zestawu to minimum 1400 zl.. skoro grzanek kupil po taniosci to pozazdroscic ! ale inni mysle ze sie zastanowia jak sprawdza ceny ALe to zalezy kto jak uzytkuje auto, jak ktos chce modzic z moca samochodu to radzilbym zostawienie jednomasu, bo dwumas czesto sie sypie przy takowych modach Pozdro ! Dwumas jest ten sam w AFN,AJM i AWX. Na forum jest wiele modzonych aut z dwumasem i jakoś nie pada. Różnica jest w tarczy i docisku. Niewzmocnione sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) z jednomasem tak samo jak seryjne sprzęgło z dwumasem nie pociągnie grubszych modów. Trzeba wzmacniać tarczę i docisk albo kupować zestaw sprzęgła z mocniejszego modelu i wtedy modzić. I nie ważne czy to jednomas czy dwumas. Tyle, że w jednomasie nie ma co się popsuć i jest tańszy w zakupie ale mniej komfortowy w użytkowaniu, szczególnie po modach. Z dwumasem jest odwrotnie. Coś za coś
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się