tomi527 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Witam.Jestem posiadaczem cztero letniej Audi A4 2.0 TDI (170KM),przebieg 165.000 km.Jakiś czas temu zapaliła się kontrolka filtru cząstek stałych,niemal jednocześnie zaczął się jargot w turbinie(gdy na jałowym biegu dodaję gazu i puszczam pedał gazu to słychać wówczas ten lekki ale nie przyjemny jargot).Po regeneracji turbiny kilka dni było dobrze i potem zaczęło się to samo.jargot w tym samym miejscu co jakiś czas pali się kontrolka filtru cząstek stałych i dość często nie równa praca silnika (widać na obrotomierzu jak skacze od 900-1100 obr/min) Gdy jest dobrze to stoi na 800 obr/min.Ostatnio niemal zawsze gdy przekroczy podczas jazdy 3000 obr./min. to pojawia się kontrolka od świec żarowych(taka spiralka pomarańczowa) i gdy podczas jazdy się pojawi to jak by się wyłączało turbo.Auto totalnie traci moc.niemal zawsze zatrzymuję się i gaszę silnik. po zapaleniu w aucie znowu pracuje turbo aż do kolejnego razu. Mam pytanie: -czy zatkany Filtr cząstek stałych mógł uszkodzić turbinę? -czy seria propisanych problem tkwi w Turbinie czy może gdzie indziej? -czy dalsza jazda gdy wyłącza się turbina jest niezdrowa dla silnika? Bardzo proszę o pomoc.z góry dziękuję. [mod]Gdzie jest prefix!? - poprawiłem kolejne wylądują w koszu[/mod]
Musashi Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 jezeli zapala sie kontrolka DPF, nalezy przeprowadzic prawidlowo proces jego wypalania. nie przestrzeganie tego warunku prowadzi do przelewania paliwa do oleju, pogorszenie wlasnosci smarnych skutkiem czego uszkodzeniu ulegaja w pierwzej kolejnosci turbina, walki rozrzadu w dalszej pozostale elementy smarowane olejem. nalezy podpiac VAG-a i sprawdzic bledy oraz zapelnienie DPF. wykonac logi statyczne i BS - wstawic je na forum.
michier Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Miałem identyko problemy jak ty-fura 8 razy w serwisie i nic.Wzialem sprawy w swoje łapy wywaliłem dpf, wywaliłem wałki balansujące aligator usunął mi programowo dpf i teraz jest cyc malina.To,że ci tak harata jak z obrotów schodzi to nic złego poprostu ciśnienie schodzi z turbiny, wywalisz dpf i zobaczysz jaki fajny zrobi sie ten odgłos.2.0 tdi tak ma ze lekko trzesie. moj egzemplarz po tych zabiegach wypluł na serii 190,8km i 387nm i spalanie zeszło o dobre 0,5l/100km.logi zrob obowiazkowo,a i przydałoby ci sie czyszczenie ppd najlepiej ultradzwiekiem, chociaz LQ tez nie jest zły
Rabbi Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Wywal DPF.Pozbędziesz się problemu, a i silnik odżyje.Poprawi się dynamika i znikną problemy z wypalaniem i "dolewkami" ON do oleju silnikowego
klattaa Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Witam W pierwszej kolejności to zrób gdzieś konkretnie vaga a pózniej zacznij się zastanawiać nad wymienianiem czego kolwiek. Jezeli chodzi o kontrolkę dpf i świec żarowych to w moim przypadku było tak że po zapaleniu się dpf prubowałem wypalić dpf zgodnie z zaleceniem producenta ale to nic nie dało auto pracowao nierówno i dodoadtkowo zapaliła się kontrolka świec zarowych więc pojechałem i zapeiłem vaga i okazało się że padł czujnik ciśneinia spalin i to spwowodowało zatkanie filtra sonczyło się na kupnie nowego czujnika i czyszczenia dpf i auto wróciło do zywych a jeżeli chodzi o odgłos z turbimy to poczytaj na forum niekótre BRD mają taki dziwny dzwięk, ale każdy przypadek jest inny więc życzę szybkiego powrotu do zdrowia dla twojego BRD i dużo zadowolenia z niego dla ciebie
ksiu85 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 jezeli zapala sie kontrolka DPF, nalezy przeprowadzic prawidlowo proces jego wypalania. nie przestrzeganie tego warunku prowadzi do przelewania paliwa do oleju, pogorszenie wlasnosci smarnych skutkiem czego uszkodzeniu ulegaja w pierwzej kolejnosci turbina, walki rozrzadu w dalszej pozostale elementy smarowane olejem. nalezy podpiac VAG-a i sprawdzic bledy oraz zapelnienie DPF. wykonac logi statyczne i BS - wstawic je na forum. Mozesz podac dokladnie jak sprawdzic Vagiem stopien zapelnienia DPFa to znaczy w jakie zakladki wchodzic??
tomi527 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Opublikowano 6 Listopada 2011 Dzięki za rady.Wiem już na czym stoję.Nie mogę wywalić DPF-a bo auto mam zarejestrowane w Szwajcarii i tu są okresowe testy spalin.Po wywaleniu PDF mógł by być problem.Turbo odeślę do polski do ponownej regeneracji a tu zamówię nowy DPF w serwisie i wymienię olej silnikowy. Kolejny koszt ale może będzie teraz już spokój. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za porady.
Musashi Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 ale po co wymieniac DPF nie znajac jego stopnia zapelnienia. poza tym, po usunieciu DPFa i jego wylaczeniu w ECU, mozesz zamontowac katalizator. koszt ten sam, utrzymasz norme spalin EU4, natomiast nigdy wiecej nie bedzie problemow. Mozesz podac dokladnie jak sprawdzic Vagiem stopien zapelnienia DPFa to znaczy w jakie zakladki wchodzic?? moduł 01 - engine, bloki pomiarowe, grupy 075,68
tomi527 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Opublikowano 6 Listopada 2011 próbowałem kilka razy po zapaleniu DPF-a robić procedurę samoczyszczenia i po kilku dniach pojawia się znowu. powiedzcie czy w serwisie sprawdzą stopień zapalenia DPF? jestem laikiem w tym temacie więc pytanie może wydawać się komuś głupie. dla mnie to czarna magia.
Musashi Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 próbowałem kilka razy po zapaleniu DPF-a robić procedurę samoczyszczenia i po kilku dniach pojawia się znowu. powiedzcie czy w serwisie sprawdzą stopień zapalenia DPF? widocznie zbyt krotko przeprowadzasz czyszczenie. czyszczenie DPF najlepiej wymusic VAG-iem, jednoczesnie monitorujac efekty. no pewnie ze sprawdza.
michier Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 w tych samochodach sprawdzanie spalin polega jedynie na podlaczeniu samochodu pod komputer-przynajmniej tak jest w de, a jestem tego dowodem,że jeśli usuniesz go dobrze programowo to nawet na stacji diagnostycznej tego nie wykryją
Yoghurt Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 próbowałem kilka razy po zapaleniu DPF-a robić procedurę samoczyszczenia i po kilku dniach pojawia się znowu. powiedzcie czy w serwisie sprawdzą stopień zapalenia DPF? jestem laikiem w tym temacie więc pytanie może wydawać się komuś głupie. dla mnie to czarna magia. sprawdz sobie grupe 68 w blokach pomiarowych dla silnika. Tam masz ilosc popiolu w DPF, ktory nie jest usuwany podczas wypalania. Jesli ta wartosc dojdzie do 68g to DPF jest juz tylko do wymiany/wywalenia.
griga-st Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 zamontowac katalizator. koszt ten sam, utrzymasz norme spalin EU4 Było coś takiego kiedyś w ori do 2.0tdi, co by P&P pasowało ?
true Opublikowano 12 Listopada 2011 Opublikowano 12 Listopada 2011 Witam.Jestem posiadaczem cztero letniej Audi A4 2.0 TDI (170KM),przebieg 165.000 km.Jakiś czas temu zapaliła się kontrolka filtru cząstek stałych,niemal jednocześnie zaczął się jargot w turbinie(gdy na jałowym biegu dodaję gazu i puszczam pedał gazu to słychać wówczas ten lekki ale nie przyjemny jargot).Po regeneracji turbiny kilka dni było dobrze i potem zaczęło się to samo.jargot w tym samym miejscu co jakiś czas pali się kontrolka filtru cząstek stałych i dość często nie równa praca silnika (widać na obrotomierzu jak skacze od 900-1100 obr/min) Gdy jest dobrze to stoi na 800 obr/min.Ostatnio niemal zawsze gdy przekroczy podczas jazdy 3000 obr./min. to pojawia się kontrolka od świec żarowych(taka spiralka pomarańczowa) i gdy podczas jazdy się pojawi to jak by się wyłączało turbo.Auto totalnie traci moc.niemal zawsze zatrzymuję się i gaszę silnik. po zapaleniu w aucie znowu pracuje turbo aż do kolejnego razu. Mam pytanie: -czy zatkany Filtr cząstek stałych mógł uszkodzić turbinę? -czy seria propisanych problem tkwi w Turbinie czy może gdzie indziej? -czy dalsza jazda gdy wyłącza się turbina jest niezdrowa dla silnika? Bardzo proszę o pomoc.z góry dziękuję. Jak masz zapchanego DPF to jasne że turbo nie będzie ładować. Ale to wcale nie oznacza ze to DPF Zawsze możesz mieć problem z układem podciśnień, Lub walnięty któryś czujnik. Ogólnie to polecam przede wszystkim VAG'a zrobić. Na allego po 40pln chodzą kabelki. Soft można ściągnąć z netu. [br]Dopisany: 12 Listopad 2011, 17:19_________________________________________________Allegro: KB1 KABEL INTERFEJS VAG-COM 409.1 VW SEAT AUDI USB
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się