sgx Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Szczerze mówiąc to nie bardzo wiem nawet czego szukać, chodzi o to, że mam silnik jak w prefixie, jeżdze nim kilka miesięcy i czasem zdarzy się, że mi zgaśnie przy ruszaniu, problem w tym, że jak zgaśnie to od razu nie da rady go zapalić - trzeba odczekać jakieś 7-10 sekund i wtedy zapali normalnie - czy to tak we wszystkich jest? blędów żadnych nie loguje w sterownikach pzdr. Lukasz
darkle Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 To że nie chce od razu zapalić to może kwestia obecności LPG. Jaką masz instalacje? Ja odkąd założyłem LPG (STAG300+) też zauważyłem że dokąd się całkiem nie rozgrzeje do 90* to ma tendencje do gaśnięcia przy ruszaniu. Temp przełączania mam 45*.
grzemo Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Może trzeba zrobić korektę od temperatury gazu gdyż niektóre wtryski lubią lać gdy zimne.
sgx Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Opublikowano 15 Listopada 2011 No właśnie nie pamiętam czy było też tak na benzynie, -ustawiony jest wysoko, wskazówka deski zaczyna smyrać 75* to się dopiero przełącza, instalacja to BRC Sequent24 nad korektą tem też się zastanawiałem, ale raczej o zmiejszenie mi chodziło aktualnie przełącza po 2~2,5km jak się zrobi zimniej to do pracy dojade a nie przełączy
WinterOOOO Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 A tak z innej beczki - skoro zanim do pracy dojedziesz i jeszcze się przełączy na LPG to jakie Ty przeloty robisz roczne że LPG założyłeś?
darkle Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 A tak z innej beczki - skoro zanim do pracy dojedziesz i jeszcze się przełączy na LPG to jakie Ty przeloty robisz roczne że LPG założyłeś? Przecież samochód nie służy tylko na dojazdy do pracy
sgx Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Opublikowano 16 Listopada 2011 A tak z innej beczki - skoro zanim do pracy dojedziesz i jeszcze się przełączy na LPG to jakie Ty przeloty robisz roczne że LPG założyłeś? Przecież samochód nie służy tylko na dojazdy do pracy Dokładnie , w ciągu 3 miesięcy od założenia około 4,5 tysiąca km - może to nie dużo ale tak boli mniej niż tankowanie za 350zł 2x w miesiącu A odnośnie tezy o lejących wtryskach, to jak w ogóle możliwe jest zapalenie zimą z takimi wtryskiwaczami?
darkle Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 A odnośnie tezy o lejących wtryskach, to jak w ogóle możliwe jest zapalenie zimą z takimi wtryskiwaczami? Chodzi o lejące wtryski od gazu. A właściwie rozkalibrowane i nie trzymające parametrów.
sgx Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Opublikowano 17 Listopada 2011 A odnośnie tezy o lejących wtryskach, to jak w ogóle możliwe jest zapalenie zimą z takimi wtryskiwaczami? Chodzi o lejące wtryski od gazu. A właściwie rozkalibrowane i nie trzymające parametrów. No tak, ale przecież nie zapalam na gazie tylko na benzynie wtryskiwacze gazu w ogóle nie powinny pracować? czy może po prostu leją jak są zamknięte? bo jak tak to czy jest to normalne? może powinienem złożyć reklamacje?
grzemo Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 sgx Chodzi o to aby zrobić korektę od temperatury gazu w programie lpg, gdyż niektóre wtryski lubią lać gdy gaz i one są jeszcze zimne. Gdy jest zrobiona korekta to możesz ustawić temp przełączania na 25 stopni i nie zauważysz przejścia.
darkle Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Ogólnie ja szukałbym przyczyny dlaczego gaśnie przy ruszaniu. Bo to że po zduszeniu nie chce przez chwilę odpalić to nie problem. Dlaczego gaśnie przy ruszaniu? A może to nie wina auta?
sołtys85 Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 To że gaśnie przy ruszaniu to kwestia regulacji lub zastosowaniu złych dysz. A to, że nie zapala po zduszeniu to kwestia tego, że wtryskiwacze popuszczają gaz do kol ssacego i zalewa świece. Może popuszczać tylko jeden wtryskiwacz. Zaraz po zgaszeniu pozdejmuj wężyki z wtryskiwaczy gazowych i pośliń tak jakbyć sprawdzał czy nie ucieka powietrze z wętyla w kole. Dla pewnosci za pomocą przewodu podaj "+" do elektrozaworu, żeby dopuścił gazu i sprawdz ponownie.
uris Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Szczerze mówiąc to nie bardzo wiem nawet czego szukać, chodzi o to, że mam silnik jak w prefixie, jeżdze nim kilka miesięcy i czasem zdarzy się, że mi zgaśnie przy ruszaniu, problem w tym, że jak zgaśnie to od razu nie da rady go zapalić - trzeba odczekać jakieś 7-10 sekund i wtedy zapali normalnie - czy to tak we wszystkich jest? blędów żadnych nie loguje w sterownikach pzdr. Lukasz Podstawowe pytanie czy gaśnie na LPG czy na PB ,jeżeli gaśnie na LPG i nie chce odpalić to masz ustawioną złą mieszankę LPG i zalewa . ALT jak gaśnie na nie rozgrzanym silniku (LPG) to oznacza złą mieszankę .
sgx Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Opublikowano 21 Listopada 2011 Witam To, że gaśnie to raczej nie wina samochodu tylko moja, mam go od 3msc i czasem - niezbyt często - jeszcze się zapomnę, jedynie co to wkurza mnie to że nie zapala od razu tylko trzeba czekać. Dziękuję za sugestie, przeprowadze eksperyment i zdam relację pzdr. Lukasz
darkle Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 A więc jednak miałem rację Przyznam że też mi się to zdarzyło ze 2 razy po zamontowaniu LPG. Dopóki jest zimnawy to ma lekką tendencję do gaśnięcia. Ten silnik bardzo cicho pracuje podczas ruszania, czasem aby go wyczuć trzeba zerknąć na obrotomierz.
uris Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Dodam jeszcze że nie tylko ALT ma takie problemy na zimnym ,problem praktycznie jest rozwiązany a rozwiązał go PRINS. Wystarczy oszukać ECU PB a dokładniej temperaturę silnika ,gdy silnik jest zimny i auto przełączy się na PB to czasy wtrysków sięgają nawet 50ms skutecznie zalewając silnik taką dawką paliwa że auto gaśnie .PRINS nawet przygotował PDF z opisem co i jak tylko jest mały problem bo w ALT występuje termostat sterowany elektronicznie a PRINS nie zaleca stosować tego patentu jeżeli auto posiada w/w termostat bo można silnik przegrzać ,ratuje nas dobrze wyregulowana instalacja. http://www.megafileupload.com/en/file/332948/AUDI-2-0i-ALT-pdf.html
darkle Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 U siebie poleciłem gazownikowi ustawić temp przełączania na 45*. Do tej temp ALT nagrzewa się dość szybko, latem prawie zaraz przełącza się na gaz, teraz potrzebuje jakieś 3-5 minut. Problem polega na dławieniu się przy mocniejszym dodaniu gazu przy LPG. Efekt maleje w miarę nagrzewania silnika. Być może to wina wtryskiwaczy, mam czerwone valteki, na razie instalacja jest nowa, przejechałem jakieś 6 tys. Jak valteki padną wymienię je na magic jet-y albo HANY, ale na razie trzeba lubić co się ma Na razie się przyzwyczaiłem że dopóki silnik się nie nagrzeje trzeba ostrożniej operować gazem.
uris Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 U siebie poleciłem gazownikowi ustawić temp przełączania na 45*. Do tej temp ALT nagrzewa się dość szybko, latem prawie zaraz przełącza się na gaz, teraz potrzebuje jakieś 3-5 minut. Problem polega na dławieniu się przy mocniejszym dodaniu gazu przy LPG. Efekt maleje w miarę nagrzewania silnika. Być może to wina wtryskiwaczy, mam czerwone valteki, na razie instalacja jest nowa, przejechałem jakieś 6 tys. Jak valteki padną wymienię je na magic jet-y albo HANY, ale na razie trzeba lubić co się ma Na razie się przyzwyczaiłem że dopóki silnik się nie nagrzeje trzeba ostrożniej operować gazem. Chyba nie czytałeś tego PDF albo go nie zrozumiałeś , wtryskiwacze możesz sobie wymieniać na jakie chcesz i tak ci to nic nie pomoże . Z tym 3-5min to jakieś 2-3 km ja mam 30* i przełącza się po 2km to u ciebie przy 45* jakieś 3km A tu cytat z innego forum dla rozjaśnienia sytuacji. http://lpg-forum.pl/printview.php?t=8854&start=0&sid=0de10e8cffbaa6e38a918028d8a3148e Adam12345 - 2011-01-12, 22:36Na gazie nie znam się za bardzo ale opisze to jak ja to zrozumiałem . Opornik zamontowany jest między czujnikiem temperatury silnika a komputerem po to żeby przekłamywać temperaturę silnika np. silnik ma 40 stopni a sygnał idzie że ma 45 stopni . Przekaźnik jest po to żeby włączać i wyłączać ten opornik , jak jadę na pb to opornik jest omijany jak przełączy na lpg to przekaźnik przełącza na opornik . Ponoć oblicza to się jaki to ma być opornik w danym aucie. Ogólnie autko po 6-miesiącach odżyło nie dusi się jak jest zimny nie szarpie itp. Nie czuć w ogóle różnicy czy jadę na pb czy lpg przede wszystkim już nie wyje na lpg. Miałem dwie instalacje , pięć różnych listw wtryskowych , regulacji było chyba bez przesady z 40 i mój gazownik który zakładał instalacje nie mógł dać sobie rady . Pojechałem do Czakranu w Mysłowicach kilka regulacji i ciągle to samo . Skontaktowali się z technikiem z Tarnowa i to on dopiero powiedział co trzeba zrobić i obliczył jaki dać opornik. Ponoć w kilku autach z takim problemem jak mój to zastosowali i też pomogło. Ogólnie wreszcie jestem zadowolony a byłem bliski demontażu instalacji bo samochodem nie dało się jeździć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się