kudalty66 Opublikowano 11 Marca 2008 Opublikowano 11 Marca 2008 witam wszystkich, mam pytanie a zarazem prozbe, czy w 2.5 v6 dopuszczalne jest zeby w wezu powietrznym przed wejsciem do turbo przy ujsciu odmy znajdowal sie olej ktory jak wiadomo wraz z powietrzem dostaje sie do turbiny a potem do calego ukladu?? Jakie sa przyczyny i konsekwencje takiego zjawiska, dodam ze odme wymienial mi mechanik, czy sa szanse ze poprostu ja uszkodzil?? No i czy ten olej, choc wydaje mi sie ze go tam nie powinno byc mogl uszkodzic turbo ktore mam teraz nowe, no i moze uszkodzic i to!!!!! zatem prozba czy ktos z posiadaczy 2.5 v6 moglby tego weza zciagnac i zobaczyc czy ma tam olej, tzn czy jest go duzo przy wezu wyjsciowym od odmy, mam nadzieje ze nie sprawi to nikomu klopotu w koncu to tylko chwilka zdjecie oslony i dwie opaski,. dzieki za szybka odpowiedz
bartek213 Opublikowano 11 Marca 2008 Opublikowano 11 Marca 2008 To niestety nie wrozy zbyt dobrze u mnie to miejsce jest zaledwie wilgotne odmy nie da sie uszkodzic moze wcale jej nie wlozyl turbinie nic sie nie stanie samochod moze zaczac kopcic Ci na niebiesko sprawdz czy duzo oleju ci ubywa
kudalty66 Opublikowano 11 Marca 2008 Autor Opublikowano 11 Marca 2008 powiem szczerze ze wlasnie od wizyty u tego mechanika zaczely sie moje problemy z tym autem, olej ubywa, ale wczesniej nic nie ubywalo, no i teraz boje sie ze przez ten olej w okladzie znow sie turbina zenieczysci i sie wysypie, przy regeneracjii powiedzieli ze to bylo przyczyna padniecia tubo., coz widze ze trzeba zajrzec do odmy i najlepiej wymienic, znow na nowa a moze ktos jeszcze z klubowiczy tam zagladal??jak wyglada sprawa u was, dzieki za pomoc i info
bartek213 Opublikowano 11 Marca 2008 Opublikowano 11 Marca 2008 Takie zachowanie w naj gorszy wypadku moze swiadczyc o zuzyciu sie pierscieni tlokowych. Tam powinno byc praktycznie sucho zagladalem u brata w starszej a4 i tez jest deliktanie wilgotno tylko
Musashi Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 zalezy ile tego oleju jest, ale ja bym sie jednak przyjrzal ukladowi odpowietrzenia. obejrzyj tez dobrze silnik czy ubywanie oleju to przypadkiem nie wyciek.
kudalty66 Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Opublikowano 12 Marca 2008 to wiec jedyne co moge zrobic to wyciagnac odme i tam zobaczyc, oleju ubywa sporo, np wczoraj po przejechaniu 250 km, od polowy stanu zostalo minimum, wiem ze ktos mowil ze to moze pierscienie ale przed remontem, oleju nie ubywalo ani grama nwet po dlugiej i szybkiej jezdzie po autostradach, myslalem ze to byla wina turbo ze byl olej w calej dalszej czesci dolotu, turbo zrobione a olej w intercoolerach wciaz sie gromadzi wiec juz sam niewiem, nie mam juz sily do tego auta
Musashi Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 no to bardzo duzo, kopci na niebiesko? a przewody przed i za turbina maja podobne zanieczyszczenie olejem? odkrecales korek oleju na wlaczonym silniku? mocno dmucha?
kudalty66 Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Opublikowano 12 Marca 2008 dokladnie tak weze przed i za turbina sa w oleju, takze caly uklad powietrzny myslalem ze to turbo padlo wiec je wymienilem, teraz pytani czy rzeczywiscie bylo padniete, co do cisnienia to juz sprawdzalem nic nie dmucha jak odkrece korek, odma byla wymieniana tylko pytanie czy mechanik jej nie uszkodzil i wlasnie dlatego pluje olejem przez odme
Musashi Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 czyli tak jak pisalem przyjrzyj sie ukladowi odpowietrzania. m.in odmie.
Sleev Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 Według mnie jak nie dmucha a olej gromadzi się w dużej ilości świadczyć może o druciarsko "naprawionej" odmie czyli zwalonej tkaninie i zostawieniu resztek filtra. Być może mechanik też ją uszkodził przy wkładaniu bo jest tam trochę ciasno. Generalnie niestety jest tak: -jak sam nie zrobisz dobrze mieć nie będziesz :/
qtper Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 Stary, nie chce cie martwić ale właśnie przerabiam ten problem w Peugeot 206 2.0 hdi, 250 km i ubytek 2l. oleju. Wymieniłem turbo (faktycznie padnięte bo sam widziałem) i nic nie pomogło, teraz auto jest u mechanika i czekam na telefon czy skończy się na pierścieniach czy szklanki i tłoki też poszły. Jak zrobie to auto sprzedaje a jutro jadę oglądać A4, B6 z 2.5l ASB, 2003r Avant :>[br]Dopisany: 12 Marzec 2008, 17:01 _________________________________________________Acha... a winny temu wszystkiemu był filtr powietrza "Filtron" bo sobie się rozdarł po przejechaniu 4500 km i piasek na motor poszedł Dziękuję wam "Filtron"
qtper Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 No ja, sam sobie to zrobiłem, nieświadomy zagrożenia
kudalty66 Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Opublikowano 12 Marca 2008 no tak ja wszystko rozumiem, pierscienie, ale jak juz pisalem przed naprawa znaczy jakies dwa tys km temu oleju nie bywalo ani grama, takze nie wierze zeby pierscienie poszly w tak szybkim tempie, sam autkiem jezdze i napewno go nie przegrzalem. wiec wychodzi na to ze wina lezy tylko i wylacznie w odmie!!! ???
qtper Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 możliwe ja opisuję swój przypadek ale tam zawinił filter, od wymiany do wymiany też nigdy nie miałem ubytków aż nagle w przeciągu miesiąca ( może 2 tyś zrobiłem) i systematycznie najpierw jakieś 0,5 l na 500 km, 1l na 500 km, tu wymiana turbo (myślałem że to już koniec koszmaru) i nagle z nową turbiną jak dostał git ładowanie to tak go przedmuchało że ostatni wynik 2l na 200 km, i teraz go robie, Możliwe że u ciebie odma, nie jestem mechanikiem ale może zrób pomiar ciśnienia
bartek213 Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 a jak z moca auta jest ok? robiles jakies logi? zapala dobrze?
Rogalotti Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 Witaj, trzeba diagnozowac to o czym wspomnieli koledzy wyżej. Dobrze byłoby sprawdzić także drożność odpływu oleju z turbo bo moze być w pewnym stopniu przytkany i wtedy bedzie pojawiał sie olej w okolicach wirnika. Musisz takze określić ile tego jest bo sladowe ilości są w każdym aucie... Pozdrawiam
kudalty66 Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Opublikowano 13 Marca 2008 Witaj, trzeba diagnozowac to o czym wspomnieli koledzy wyżej. Dobrze byłoby sprawdzić także drożność odpływu oleju z turbo bo moze być w pewnym stopniu przytkany i wtedy bedzie pojawiał sie olej w okolicach wirnika. Musisz takze określić ile tego jest bo sladowe ilości są w każdym aucie...Pozdrawiam z tego co tam widzialem to nie jest wilgotno ale mokro no i oleju ubywa i niestety znajduje sie w intercoolerach co powoduje zamulanie sie auta, jak wymienialem turbo, juz samodzoelnie wszystko wyczyscilem i umylem wszystkie czujniki i cale intercoolery, na poczatku autko smigalo super teraz jakby mula zjadlo, przyspiesza dopiero po 3 tys obrotow, wiec wydaje mi sie ze znow mam olej w ukladzie, jutro zciagne weza od collera z dolu i zobacze ile go tam bylo, pytanie czy moge tak troche jezdzic, bo musze do Polski wrocic?? co do odpalania to na zimno pali super, na cieplo slabiej, trzeba dluzej pokrecic. dzieki za info
SZYCHA Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Witam, Mam ten sam problem.... gdy zdiąlem przewód (ten od dolu) od intercollera był w przewodzie było tochę oleju. turbo wyczyszczone i suche nie ma wycieków. Wyczyściłem przewód i odpalilm furkę bez założonego przewodu. Ciekawy dzwięk no i ładnie ssało od dołu od intera. Auto ładnie wchodzi na obroty...prędkość maks 194 km/h w automacie. Pytanko skąd się bierze ten olej w przewodzie? A....odma w AFN jest ciekawa....bańka plastikowa...wynieniłem niedawno 80zł w ASO.... Pozdr. Szycha
kudalty66 Opublikowano 21 Marca 2008 Autor Opublikowano 21 Marca 2008 podsumowujac temat dzis zamowilem nowa odme ori w serwisie, jak sobie sam nie wymienie to nie bede wiedzial czy jest ok, zobaczymy co sie okaze jak sie tam dostane?? pytanko mam odnosnie odpowietrzenia pompy bo jak rozkrece rurki od wtryskow to napewno sie zapowietrzy, czytalem jak to zrobic, ale czy nie da sie tego jakos latwiej, mam do dyspopzycjii np pompke prozniowa do spuszczania oleju?? jak moge to wykorzystac?? dzieki za info[br]Dopisany: 14 Marzec 2008, 20:34 _________________________________________________witam ponownie, rozwijajac temat z moim autkiem, napisze ze odma juz wymieniona, wszystkie kanaly powietrzne sprawdzone i drozne, a mianowicie ten co odprowadza olej od turbo i te co sa odpowiedzialne za odpowietrzanie idace od komory silnika do filtra odmy, wszystko poskladalem i jazda probna, po przejechaniu okolo 20 km zdejmuje weza wchodzacego od turbo a tam co, znow mokro od oleju , wiec ja naprawde niewiem co moze juz byc, skad takie duze cisnienie w silniku co powoduje wyrzucanie tego oleju??? jak moge cos jeszcze zdjagnozowac?? wielkie dzieki za informacje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się