RALF76 Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Witam Panowie, po zmianie opon letnich 205/55 16" na zimowe 195/65 15" z ciekawości wykonałem test "łosia" przy prędkości około 30-40 km/h na suchym i odczułem delikatnie że tył pływa i nie było to złudne odczucie gdyż esp się włączył na trzecim lub czwartym wirażu. Wydaje mi się że na 16-tkach był stabilny, czyżby szerokość opony wpłynęła na stabilność tyłu, bo wysokość jest ta sama przy tych profilach. Jeżdżę do pracy tą samą drogą i na letnich 16 odczuwałem delikatnie koleiny a na 15 już nie odczuwam ale opony teraz są węższe więc chyba jest prawidłowo. Bardzo dobrze się prowadzi na 15" ale ten test trochę mnie ździwił - czyżby to koniec amorków z tyłu, czy może coś się wybiło? Z góry dzięki za wszelkie sugestie...
truckmaniac Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Po pierwsze stosunek wysokości opony, do szerokości się zmienił. Po drugie , jak sam napisałeś założyłeś zimówki, a te z zasady są miększe od letnich.
gucionexia Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Bardziej się oponki podwijają i taki efekt.Jak byś ostro skręcił to pewnie i byś odczuł ,że przód się również gorzej trzyma.
burus2 Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 niestety to normalne po przeziadce z 225/45/17 na zimowe balony ze 3 dni mam wrażenie że coś sie zepsuło, tak pływa
wrclaguna Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Duzy wplyw ma tez zmiana stabilizatorow na grubsze przod i tyl a zwlaszcza tylny . Jak masz zwykla zawieche to masz grubosc 16 mm stabilizatora . Zakladajc grubszy ( sztywniejszy ) masz 22 mm ( np. od RS4 , 3.0 TDI ) Duzo osob tak zrobilo i problem zniknąl . Przy okazji trzeba sprawdzic luzy na lacznikach
RALF76 Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Opublikowano 21 Listopada 2011 Dzięki za podpowiedzi, zatem wyższy "balon" opony na nasze dziurawe drogi to też nie do końca jest dobre dla komfortu. Pozdrawiam
luzur Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Zależy co rozumiesz pod pojęciem "komfort". Poza tym ten test niewiele Ci powie. Zimowe opony na suchej nie śliskiej nawierzchni będą się gorzej zachowywać niż letnie.
truckmaniac Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Zimowe opony na suchej nie śliskiej nawierzchni będą się gorzej zachowywać niż letnie. W niskiej temperaturze? :gwizdanie:
luzur Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Zimowe opony na suchej nie śliskiej nawierzchni będą się gorzej zachowywać niż letnie. W niskiej temperaturze? :gwizdanie: a kiedy zaczyna się niska temperatura ? czy w okolicach 0 czy -5.Tu jest zbyt wiele czynników do wzięcia pod uwagę, ponieważ oprócz rozmiaru opony zmieniło się zbyt wiele.
uhu2 Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Pare dni temu zmienilem oponki na zimowe i tez czuje ze autko bardziej plywa na 15 niz wczesniej na 17.Jednak wiem ze to normalne zwlaszcza na zimowkach ze gorzej trzymaja sie drogi.dlatego nie szukaj usterek ten typ tak ma.
truckmaniac Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Zimowe opony na suchej nie śliskiej nawierzchni będą się gorzej zachowywać niż letnie. W niskiej temperaturze? :gwizdanie: a kiedy zaczyna się niska temperatura ? czy w okolicach 0 czy -5.Tu jest zbyt wiele czynników do wzięcia pod uwagę, ponieważ oprócz rozmiaru opony zmieniło się zbyt wiele. No to błysnąłeś Skoro chcesz się łapać za słówka, to o jaki rodzaj suchej nawierzchni Ci chodziło? Samych asfaltów jest bodajże kilkanaście rodzajów A tak na serio, to mieszanki do produkcji opon letnich w niskich temperaturach tracą swe właściwości i opona w konsekwencji nie trzyma tak, jak powinna. Dla różnych opon, różnych producentów ten próg może być różny, gdyż precyzyjnie nie da się określić kiedy opona jeszcze "trzyma" parametry, a kiedy już nie. Dlatego przyjęło się, że zmieniamy opony na zimowe, kiedy średnia amplitud dobowych spadnie poniżej 7st.C. Załóżmy, że przy temperaturze 0st. założysz najpierw opony letnie, a potem zimowe, oczywiście w tym samym rozmiarze; Zrób taki test, a przekonasz się, który rodzaj mieszanki lepiej się sprawdza
luzur Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Zimowe opony na suchej nie śliskiej nawierzchni będą się gorzej zachowywać niż letnie. W niskiej temperaturze? :gwizdanie: a kiedy zaczyna się niska temperatura ? czy w okolicach 0 czy -5.Tu jest zbyt wiele czynników do wzięcia pod uwagę, ponieważ oprócz rozmiaru opony zmieniło się zbyt wiele. No to błysnąłeś Skoro chcesz się łapać za słówka, to o jaki rodzaj suchej nawierzchni Ci chodziło? Samych asfaltów jest bodajże kilkanaście rodzajów A tak na serio, to mieszanki do produkcji opon letnich w niskich temperaturach tracą swe właściwości i opona w konsekwencji nie trzyma tak, jak powinna. Dla różnych opon, różnych producentów ten próg może być różny, gdyż precyzyjnie nie da się określić kiedy opona jeszcze "trzyma" parametry, a kiedy już nie. Dlatego przyjęło się, że zmieniamy opony na zimowe, kiedy średnia amplitud dobowych spadnie poniżej 7st.C. Załóżmy, że przy temperaturze 0st. założysz najpierw opony letnie, a potem zimowe, oczywiście w tym samym rozmiarze; Zrób taki test, a przekonasz się, który rodzaj mieszanki lepiej się sprawdza Moim zdaniem, w okolicy zera stopni na suchym asfalcie jeżeli opony będą dobrej klasy i w tym samym rozmiarze to różnicy podczas np. testu łosia nie stwierdzi 90% drajwerów, chyba że po tym że na zimowych jest głośniej Tylko tak jak piszę, ten sam rozmiar opon, a nie letnie 225/45/17 a zimowe 195/65/15 bo tu różnica będzie mocno odczuwalna.
mariuszsal Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Zimowe opony na suchej nie śliskiej nawierzchni będą się gorzej zachowywać niż letnie. W niskiej temperaturze? :gwizdanie: a kiedy zaczyna się niska temperatura ? czy w okolicach 0 czy -5.Tu jest zbyt wiele czynników do wzięcia pod uwagę, ponieważ oprócz rozmiaru opony zmieniło się zbyt wiele. No to błysnąłeś Skoro chcesz się łapać za słówka, to o jaki rodzaj suchej nawierzchni Ci chodziło? Samych asfaltów jest bodajże kilkanaście rodzajów A tak na serio, to mieszanki do produkcji opon letnich w niskich temperaturach tracą swe właściwości i opona w konsekwencji nie trzyma tak, jak powinna. Dla różnych opon, różnych producentów ten próg może być różny, gdyż precyzyjnie nie da się określić kiedy opona jeszcze "trzyma" parametry, a kiedy już nie. Dlatego przyjęło się, że zmieniamy opony na zimowe, kiedy średnia amplitud dobowych spadnie poniżej 7st.C. Załóżmy, że przy temperaturze 0st. założysz najpierw opony letnie, a potem zimowe, oczywiście w tym samym rozmiarze; Zrób taki test, a przekonasz się, który rodzaj mieszanki lepiej się sprawdza Powielasz tylko slogany reklamowe firm oponiarskich. Opona zimowa spełnia swoje zadanie tylko na śniegu i błocie posniegowym. Na drodze suchej oraz mokrej nawet w zimowe dni opona letnia sprawdzi się lepiej. A opowieści o mieszankach i sredniodobowych temperaturach można włożyć między bajki. Wysłane z mojego Transformer TF101G za pomocą Tapatalk
SZYNKAR Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 "Na drodze suchej oraz mokrej nawet w zimowe dni opona letnia sprawdzi się lepiej" W poślizg się wpada na 20m "nieoptymalnej" nawierzchni po 100km jazdy na czarnym asfalcie. We wpadaniu w poślizg bardzo pomagają zimą letnie oponki, wspaniałe nie przeczę na czarnym.
mariuszsal Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Tu masz rację. Zimówki nieco lepiej zachowają się na tej nieoptymalnej (zaśnieżonej) nawierzchni ale zerkając za okno od kilku ładnych tygodni ze świecą takiej szukać Kiedyś czytałem analizę wypadków zimą na trudnej nawierzchni i jasno z niej wynikało, że kierowcy zakładając zimowe gumy powodowali więcej zagrożeń na drodze w porównaniu z tymi co cały rok użytkowali letnie lub wielosezonowe. Po części było to związane ze świadomością, że mieli super zimowe oponki więc cisnęli. Ci co jeździli na letnich z racji swojej świadomości o tym, że ich opony nie zachowają się tak jak powinny jeździli wolniej. Pomijam fakt, że większość tych na letnich nie była w stanie wyjechać z parkingu Ja również należę do tych zmieniających ale zaraz po wyjechaniu z serwisu zauważam "ułomność" zimowych opon - nawet podczas ruszania ze świateł, nie wspominając o hamowaniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się