Mario82A4 Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Koledzy mam małe pytanko odnośnie zmiany dawki paliwa , czytałem sporo wątków i ogólnie jest spora rozbieżność . Chce zmniejszyć dawke bo teraz wynosi 1 a czasami pokazuje 0.9 , niby zalecana jest 4 do 9 , nie chce też żeby autko straciło na mocy ale ta dawka którą mam teraz jest sporo za duża i nie wiem czy aż tak duża dawka jest potrzebna . Dodam że przy takiej dawce troche silnik sie telepie , myślałem żeby ustawić ok 2.5-2.8 . A i w którą strone należy przesunąć nastawnik do tyłu czy do przodu żeby zmniejszyć dawke
pawelwor Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Zalecana jest w przedziale 3-9. Dawka 2,8 to nadal odrobinę za dużo, ale jak chcesz. Jak będziesz to robił (na włączonym silniku) to przecież będziesz obserwował wartości dawki paliwa i sam zauważysz w którą przesunąć. Pamiętaj tylko, żeby przesuwać bardzo delikatnie, staraj się o 0,1mm. Po skręceniu nastawnika dawka może się jeszcze zmienić minimalnie. Jeśli przesuniesz za dużo to będziesz miał problem z uruchomieniem silnika, dopóki nie ustawisz takiej dawki jak trzeba BTW. Jeśli masz FIS'a i zmienisz dawkę vagiem to będziesz miał nieprawidłowo pokazywaną dawkę paliwa.
arturropa Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 ja dziś sobie właśnie przestawiałem dawkę paliwa. VAG pokazywał 4,2 a w bloku nr 15 było 0,5l/h. przestawiłem na 3,8 i zrobiło się 0,4l/h zobaczymy jak audi będzie szło na trasie. ewidentnie zmieniła się praca silnika, czy będzie puszczał dyma się okaże.
Mario82A4 Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 sprobuj najpierw vagiem Co do ustawiania Vagiiem to nie do końca kojarzę jak to zrobić a nie chce czegoś innego poprzestawiać , tak dawka 2.5-2.8 i tak jest duża ale więcej paliwa to i autko bardziej żywe , a taka jak mam teraz to już pewnie i tak nic nie daje , a może uda sie wyeliminować telepanie sie silnika , musze załatwić ten klucz trujkątny do tej jednej śruby
IDUAL Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Kolewgo do przestawiena dawki wagiem robimy tak Wchodzimy w ENGINE potem LOGIN wipsujemy 12233 Potem 10- ADAPTACJA i na pierwszej pozycji mamy dawke paliwa zapisz sobie jakie masz ori nastawy a potem zmieniaj (oczywiście w granicach zorsądku) i sprawdzaj na main blok o 001 o ile sie zmienia(oczywiście na rozgrzanym silniku). A co do zmiany spalania na FIS to można w INSTRUMENTS-ADAPTACJA zmienić ilośc konsumpcji paliwa standardowo jest na 100% a można zmienić od 85% do 115% jeżeli ustawimy powyżej 100% bedzie pokazywał większe spalanie a jak poniżej to mniejsze.
pawelwor Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Co do klucza/nasadki do nastawnika to na allegro można nie raz wyrwać taki: http://allegro.pl/klucz-do-nastawnika-dawki-paliwa-vw-audi-hartowa-i1940543762.html Kiedyś kupiłem tańszą nasadkę, ale to była przerobiona zwykła nasadka (chyba rozmiar 8)
Mario82A4 Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 Kolewgo do przestawiena dawki wagiem robimy tak Wchodzimy w ENGINE potem LOGIN wipsujemy 12233 Potem 10- ADAPTACJA i na pierwszej pozycji mamy dawke paliwa zapisz sobie jakie masz ori nastawy a potem zmieniaj (oczywiście w granicach zorsądku) i sprawdzaj na main blok o 001 o ile sie zmienia(oczywiście na rozgrzanym silniku). A co do zmiany spalania na FIS to można w INSTRUMENTS-ADAPTACJA zmienić ilośc konsumpcji paliwa standardowo jest na 100% a można zmienić od 85% do 115% jeżeli ustawimy powyżej 100% bedzie pokazywał większe spalanie a jak poniżej to mniejsze. kolego co miałeś na myśli w granicach rozsądku ? a i czy lepiej ustawiać dawke Vagiem czy mechanicznie ? Jest jakaś rużnica ?[br]Dopisany: 22 Listopad 2011, 17:59_________________________________________________Jak lepiej ustawić dawke paliwa , Vagiem czy mechanicznie ? Chodzi mi o to czy przestawianie dewki Vagiem jest bezpieczniejsze dla silnika czy lepiej zrobić to mechanicznie .
krzysiek015 Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Witam, Jaka jest idealna dawka dla silnika afn?
clinque Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Witam, Jaka jest idealna dawka dla silnika afn? 6 postow wyzej masz napisane...zalecana od 3 do 9
krzysiek015 Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Witam, Jaka jest idealna dawka dla silnika afn? 6 postow wyzej masz napisane...zalecana od 3 do 9 Jeden post wyżej masz napisane Jaka jest idealna?
clinque Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Witam, Jaka jest idealna dawka dla silnika afn? 6 postow wyzej masz napisane...zalecana od 3 do 9 Jeden post wyżej masz napisane Jaka jest idealna? Taka jak zalecana Mowia, ze im wieksza tym auto 'lepiej sie zbiera', ale na swoim przypadku wiem, ze nie koniecznie...Dzis zmniejszylem z 3,6 na 4,6 i jest lepiej :gwizdanie:
grabson765 Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Witam, Jaka jest idealna dawka dla silnika afn? 6 postow wyzej masz napisane...zalecana od 3 do 9 Jeden post wyżej masz napisane Jaka jest idealna? Taka jak zalecana Mowia, ze im wieksza tym auto 'lepiej sie zbiera', ale na swoim przypadku wiem, ze nie koniecznie...Dzis zmniejszylem z 3,6 na 4,6 i jest lepiej :gwizdanie: ciekawe jakim cudem na mniejszej dawce samochod zbiera sie lepiej?? :gwizdanie: moc przeciez bierze sie z paliwa a nie powietrza..
Mario82A4 Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Opublikowano 23 Listopada 2011 Witam, Jaka jest idealna dawka dla silnika afn? Powinna sie mieścić w zakresie 3-9 ale fabrycznie jest chyba 4 . Ja narazie mam 1 ale zamierzam zmienić na 2.5-3 a zobaczymy co wyjdzie , swoją drodą ciekawe czy zbyt duża dawka działa jakoś negatywnie na silnik pompe i wtryski
krzysiek015 Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Witam, Jaka jest idealna dawka dla silnika afn? 6 postow wyzej masz napisane...zalecana od 3 do 9 Jeden post wyżej masz napisane Jaka jest idealna? Taka jak zalecana Mowia, ze im wieksza tym auto 'lepiej sie zbiera', ale na swoim przypadku wiem, ze nie koniecznie...Dzis zmniejszylem z 3,6 na 4,6 i jest lepiej :gwizdanie: ciekawe jakim cudem na mniejszej dawce samochod zbiera sie lepiej?? :gwizdanie: moc przeciez bierze sie z paliwa a nie powietrza.. Jakim cudem w motorynce la luzie jak się kończy paliwo to na sam koniec rosną obroty?
Killer1984 Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Witam, Jaka jest idealna dawka dla silnika afn? 6 postow wyzej masz napisane...zalecana od 3 do 9 Jeden post wyżej masz napisane Jaka jest idealna? Taka jak zalecana Mowia, ze im wieksza tym auto 'lepiej sie zbiera', ale na swoim przypadku wiem, ze nie koniecznie...Dzis zmniejszylem z 3,6 na 4,6 i jest lepiej :gwizdanie: ciekawe jakim cudem na mniejszej dawce samochod zbiera sie lepiej?? :gwizdanie: moc przeciez bierze sie z paliwa a nie powietrza.. MOC to nie tylko paliwo, żeby auto chodziło jak należy musi być odpowiednia dawka paliwowo-powietrzna - dlatego każde auto będzie inaczej chodziło na danej dawce...
IDUAL Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Kolewgo do przestawiena dawki wagiem robimy tak Wchodzimy w ENGINE potem LOGIN wipsujemy 12233 Potem 10- ADAPTACJA i na pierwszej pozycji mamy dawke paliwa zapisz sobie jakie masz ori nastawy a potem zmieniaj (oczywiście w granicach zorsądku) i sprawdzaj na main blok o 001 o ile sie zmienia(oczywiście na rozgrzanym silniku). A co do zmiany spalania na FIS to można w INSTRUMENTS-ADAPTACJA zmienić ilośc konsumpcji paliwa standardowo jest na 100% a można zmienić od 85% do 115% jeżeli ustawimy powyżej 100% bedzie pokazywał większe spalanie a jak poniżej to mniejsze. kolego co miałeś na myśli w granicach rozsądku ? a i czy lepiej ustawiać dawke Vagiem czy mechanicznie ? Jest jakaś rużnica ?[br]Dopisany: 22 Listopad 2011, 17:59_________________________________________________Jak lepiej ustawić dawke paliwa , Vagiem czy mechanicznie ? Chodzi mi o to czy przestawianie dewki Vagiem jest bezpieczniejsze dla silnika czy lepiej zrobić to mechanicznie . Ja najpierw spróbowałbym vagiem bo jeżeli poluźnisz nastawnik i przesuniesz go to istnieje możliwść że bedzie ciekło spod uszczelki nastawnika bo uszczelka może byc stara i usiedziana już i wtedy uszczelka do wymiany a troche z tym zabawy jest nie mówiąc już o złym złożeniu i urwaniu końcówki nastawnika i wtedy wielka lipa.
Mario82A4 Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Opublikowano 25 Listopada 2011 Jutro biore sie za ustawianie , najpierw spróbuje ustawić mechanicznie zobaczymy co z tego wyjdzie
clinque Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Jutro biore sie za ustawianie , najpierw spróbuje ustawić mechanicznie zobaczymy co z tego wyjdzie Czyli od d*py strony Zacznij vagiem, na prawde prosta sprawa. Gdyby nie pomoglo, dopiero zajmij sie nastawnikiem.
Mario82A4 Opublikowano 26 Listopada 2011 Autor Opublikowano 26 Listopada 2011 No i dawka ustawiona , było 0.6-1 a zrobiłem na 2.8 zobacze jak sie będzie jeździć , wiem że to i tak za dużo ale nie chce żeby sie zamuliło bo wcześniej całkiem nieźle chodziło , zawsze można jeszcze zmienić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się