Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Dogrzewanie samochodu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

karton przed chłodnice i jazda :decayed::polew: :polew: :polew:

nic to nie da. jeśli termostat jest dobry to i tak przecież na chłodnice płyn idzie dopiero po osiągnięciu temp roboczej :tongue4:

Uważam że zasłanianie chłodnicy ma sens,jak zasłonie chłodnicę to silnik nie jest chłodzony zimnym powietrzem które wpada przez grill :cool1:
Opublikowano

Mi we fieście pomagało. Coś w tym musi być i w przeciwieństwie do innych ten patent jest tani.

Moim zdaniem 2 km to za mała odległość żeby auto chetać. Proponuje spacer, w wieku 50 lat nie będziesz wiedział co to kardiolog i będziesz miał auto 1st class.

Opublikowano

Ja mam karton,dlatego widzę jak jest ;pomaga; :hi:

Opublikowano

Mój kolega też po kartonie stwierdził, że szybciej mu temp łapie(AJM) i mniej spalił. I też myśle, że zasłaniając kartonem utrudniamy chłodzenie silnika powietrzem. Tylko na 2 km, zeby to bylo 10 albo 20 to pewnie warto...

Opublikowano

Pastaldo jak normalnie jak pod czołgiem ognisko i po 5 min będzie ciepły silnik i w środku tez będzie ciepło :polew:

:polew: :polew: dobre :good:

karton przed chłodnice i jazda :decayed::polew: :polew: :polew:

nic to nie da. jeśli termostat jest dobry to i tak przecież na chłodnice płyn idzie dopiero po osiągnięciu temp roboczej :tongue4:

Uważam że zasłanianie chłodnicy ma sens,jak zasłonie chłodnicę to silnik nie jest chłodzony zimnym powietrzem które wpada przez grill :cool1:

oj chyba takiego poietrza chłodzącego jest nie wiele i kawał metalu bez użebrowania jak w silnikach chłodzionych poietrzem nie powoduje większego wychładzania. :przebiegly::mysli:

Ja mam karton,dlatego widzę jak jest ;pomaga; :hi:

to się upewnij że termostat masz w porządku :cool1: jak miałem walnięty termostat faktycznie była wyraźna różnica ale później jak wymieniłem na nowy to czy zasłonieta była chłodnica czy nie to nie było rożnicy.

Z tym że ja nie zasłaniałem całej żeby jednak nie strzelić sobie samobuja na trasie żeby sie nie zagrzał za bardzo.

Też zasłaniam chłodnicę i też zauważyłem efekt szybszego nagrzewania [br]Dopisany: 24 Listopad 2011, 18:37_________________________________________________A co sądzicie o zamontowaniu czegoś takiego

http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-elektryczna-audi-a6-c5-2-5-tdi-i1942467136.html trochę kombinowania i było by ori :naughty:

jesli byś to upchnąl gdzieś przy ori nagrzewnicy to może i by zdało egzamin ale w te 2km i tak nie zagrzejesz w samochodzie.

Opublikowano

To i ja dorzucę swoje 5 groszy. Jako , że miałem 3 letnią przygodę z BMW E39 TDS muszę stwierdzić , że zasłonięta chłodnica ma sens. W tym modelu występowały ori żaluzje na chłodnicy zamykające się po odpaleniu zimnego auta. Różnica w szybkości nagrzewania porażająca pomimo , że 2,5 TDS to kawał "kloca". Trochę nie na temat ale nie bluzgajcie na mnie zbyt mocno :tongue4:

Opublikowano

Pastaldo jak normalnie jak pod czołgiem ognisko i po 5 min będzie ciepły silnik i w środku tez będzie ciepło :polew:

:polew: :polew: dobre :good:

karton przed chłodnice i jazda :decayed::polew: :polew: :polew:

nic to nie da. jeśli termostat jest dobry to i tak przecież na chłodnice płyn idzie dopiero po osiągnięciu temp roboczej :tongue4:

Uważam że zasłanianie chłodnicy ma sens,jak zasłonie chłodnicę to silnik nie jest chłodzony zimnym powietrzem które wpada przez grill :cool1:

oj chyba takiego poietrza chłodzącego jest nie wiele i kawał metalu bez użebrowania jak w silnikach chłodzionych poietrzem nie powoduje większego wychładzania. :przebiegly::mysli:

Ja mam karton,dlatego widzę jak jest ;pomaga; :hi:

to się upewnij że termostat masz w porządku :cool1: jak miałem walnięty termostat faktycznie była wyraźna różnica ale później jak wymieniłem na nowy to czy zasłonieta była chłodnica czy nie to nie było rożnicy.

Z tym że ja nie zasłaniałem całej żeby jednak nie strzelić sobie samobuja na trasie żeby sie nie zagrzał za bardzo.

Też zasłaniam chłodnicę i też zauważyłem efekt szybszego nagrzewania [br]Dopisany: 24 Listopad 2011, 18:37_________________________________________________A co sądzicie o zamontowaniu czegoś takiego

http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-elektryczna-audi-a6-c5-2-5-tdi-i1942467136.html trochę kombinowania i było by ori :naughty:

jesli byś to upchnąl gdzieś przy ori nagrzewnicy to może i by zdało egzamin ale w te 2km i tak nie zagrzejesz w samochodzie.

termostat mam ok,a po zasłonięciu chłodnicy szybciej się nagrzewa :good:
Opublikowano

Pastaldo jak normalnie jak pod czołgiem ognisko i po 5 min będzie ciepły silnik i w środku tez będzie ciepło :polew:

:polew: :polew: dobre :good:

karton przed chłodnice i jazda :decayed::polew: :polew: :polew:

nic to nie da. jeśli termostat jest dobry to i tak przecież na chłodnice płyn idzie dopiero po osiągnięciu temp roboczej :tongue4:

Uważam że zasłanianie chłodnicy ma sens,jak zasłonie chłodnicę to silnik nie jest chłodzony zimnym powietrzem które wpada przez grill :cool1:

oj chyba takiego poietrza chłodzącego jest nie wiele i kawał metalu bez użebrowania jak w silnikach chłodzionych poietrzem nie powoduje większego wychładzania. :przebiegly::mysli:

Ja mam karton,dlatego widzę jak jest ;pomaga; :hi:

to się upewnij że termostat masz w porządku :cool1: jak miałem walnięty termostat faktycznie była wyraźna różnica ale później jak wymieniłem na nowy to czy zasłonieta była chłodnica czy nie to nie było rożnicy.

Z tym że ja nie zasłaniałem całej żeby jednak nie strzelić sobie samobuja na trasie żeby sie nie zagrzał za bardzo.

Też zasłaniam chłodnicę i też zauważyłem efekt szybszego nagrzewania [br]Dopisany: 24 Listopad 2011, 18:37_________________________________________________A co sądzicie o zamontowaniu czegoś takiego

http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-elektryczna-audi-a6-c5-2-5-tdi-i1942467136.html trochę kombinowania i było by ori :naughty:

jesli byś to upchnąl gdzieś przy ori nagrzewnicy to może i by zdało egzamin ale w te 2km i tak nie zagrzejesz w samochodzie.

termostat mam ok,a po zasłonięciu chłodnicy szybciej się nagrzewa :good:

Ok w porzadku :tongue4:

Opublikowano

Jeśli idziemy w tym kierunku to wolałbym założyć grzałkę do silnika bo przy okazji lżejszy rozruch

można i tak z tym tylko że jak chcesz załozyc grzałke w obieg płynu chłodniczego to po pierwsze musiała by byc znacznej mocy ta grzałka a po drugie pompka która by obracała płynem bo w jednym miejscu zagotujesz a w drugim będzie zimna. Jak samochód jest odpalony to pompa wody to czyni.

taka grzałeczka to dobra sprawa sam mam taką vw t4 zimą rozruch jak latem, a jeżeli chodzi o zagotowanie płynu chłodniczego to raczej marne szanse zwłaszcza przy ujemnych temperaturach

Opublikowano

Jeśli idziemy w tym kierunku to wolałbym założyć grzałkę do silnika bo przy okazji lżejszy rozruch

można i tak z tym tylko że jak chcesz załozyc grzałke w obieg płynu chłodniczego to po pierwsze musiała by byc znacznej mocy ta grzałka a po drugie pompka która by obracała płynem bo w jednym miejscu zagotujesz a w drugim będzie zimna. Jak samochód jest odpalony to pompa wody to czyni.

taka grzałeczka to dobra sprawa sam mam taką vw t4 zimą rozruch jak latem, a jeżeli chodzi o zagotowanie płynu chłodniczego to raczej marne szanse zwłaszcza przy ujemnych temperaturach

Aha dobrze że sie odezwał ktoś kto coś takiego ma. Jak się spisuje? długo trwa zagrzanie przy temp powiedzmy -20*C? Nie wymuszasz niczym obiegu płynu?

Opublikowano

Ja bym zostawiał w samochodzie farelkę i przedłużacz dociągnał do domu. Po opuszczeniu łóżka idziesz do łazienki i po drodze wpinasz wtyczkę do kontaktu, jesz śniadanie i wychodzi do roboty cieszać sie ciepełkiem w aucie. Jak bedzie Ci pasować to można dokupć timer i będzie jeszcze większy bayer.

Opublikowano

Jeśli idziemy w tym kierunku to wolałbym założyć grzałkę do silnika bo przy okazji lżejszy rozruch

można i tak z tym tylko że jak chcesz załozyc grzałke w obieg płynu chłodniczego to po pierwsze musiała by byc znacznej mocy ta grzałka a po drugie pompka która by obracała płynem bo w jednym miejscu zagotujesz a w drugim będzie zimna. Jak samochód jest odpalony to pompa wody to czyni.

taka grzałeczka to dobra sprawa sam mam taką vw t4 zimą rozruch jak latem, a jeżeli chodzi o zagotowanie płynu chłodniczego to raczej marne szanse zwłaszcza przy ujemnych temperaturach

Aha dobrze że sie odezwał ktoś kto coś takiego ma. Jak się spisuje? długo trwa zagrzanie przy temp powiedzmy -20*C? Nie wymuszasz niczym obiegu płynu?

Czas grzania to różnie, przynajmniej w moim przypadku jest to ok 30 minut żeby cokolwiek podgrzać ciecz a im dłużej tym lepiej. Kiedyś grzałem ponad godzinę i nic się nie stało, a obiegu nie wymuszam wydaje mi się, że sama różnica temperatur wokół grzałki powoduje lekką cyrkulacje cieczy i jej mieszanie

Opublikowano

w starym golfie II miałem grzałkę 3kW i elektryczną pompkę wody na przewodzie wodnym

wszystko na 220V, po 10 minutach woda miała 70stopni przy zewnetrznej -10

jedyny kłopot to kabel, ale auto stało blisko okna

po zapaleniu w ciągu minuty było w aucie jak w uchu

Opublikowano

w starym golfie II miałem grzałkę 3kW i elektryczną pompkę wody na przewodzie wodnym

wszystko na 220V, po 10 minutach woda miała 70stopni przy zewnetrznej -10

jedyny kłopot to kabel, ale auto stało blisko okna

po zapaleniu w ciągu minuty było w aucie jak w uchu

3kW to potęga u mnie jest o ile pamiętam 400 lub 500W i trochę to trwa, ale jeżeli ma się czas to warto

Opublikowano

w starym golfie II miałem grzałkę 3kW i elektryczną pompkę wody na przewodzie wodnym

wszystko na 220V, po 10 minutach woda miała 70stopni przy zewnetrznej -10

jedyny kłopot to kabel, ale auto stało blisko okna

po zapaleniu w ciągu minuty było w aucie jak w uchu

no taki zestaw to robi wrażenie. Sczególnie te 3kW :shocked:

Opublikowano

Mam nadzieję, że żaden moderator tego nie przeczyta. :no:

A nie lepiej z jakiegoś radaru strumień mikrofal skierować na samochód?

Można jeszcze nie wyłączać na noc.

Pozdrawiam :wink4:

Opublikowano

Witam z racji tego, że dojerzdam do pracy ok. 2 km to ja wysiadam a moja niunia dopiero zaczyna grzć :embarrassed: zastanawiam się nad zakupem takiego użądzenia http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-farelka-termowentylator-dmuchawa-150w-i1924487240.html czy może ktoś z was miał coś takiego, czy do czegoś się nadaje :mysli:

Pozdrawiam

W poprzednim autku miałem podobne urządzenie, kasa wy...bana w błoto. Poza tym nigdy bym w audi takiego czegoś nie postawił.

Opublikowano

taka grzałeczka to dobra sprawa sam mam taką vw t4 zimą rozruch jak latem, a jeżeli chodzi o zagotowanie płynu chłodniczego to raczej marne szanse zwłaszcza przy ujemnych temperaturach

Kolego możesz pokazać fotke jak wygląda ta grzałka, sam montowałeś czy była juz fabrycznie?

Opublikowano

Mam nadzieję, że żaden moderator tego nie przeczyta. :no:

A nie lepiej z jakiegoś radaru strumień mikrofal skierować na samochód?

Można jeszcze nie wyłączać na noc.

Pozdrawiam :wink4:

a co ma moderator do tego? Najlepiej wstawic mikrofalówkę z otwartymi drzwiczkami :wallbash:

taka grzałeczka to dobra sprawa sam mam taką vw t4 zimą rozruch jak latem, a jeżeli chodzi o zagotowanie płynu chłodniczego to raczej marne szanse zwłaszcza przy ujemnych temperaturach

Kolego możesz pokazać fotke jak wygląda ta grzałka, sam montowałeś czy była juz fabrycznie?

Tez bym chetnie zobaczył jaka to grzałeczka :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...