mar_92 Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 karton przed chłodnice i jazda :polew: nic to nie da. jeśli termostat jest dobry to i tak przecież na chłodnice płyn idzie dopiero po osiągnięciu temp roboczej Uważam że zasłanianie chłodnicy ma sens,jak zasłonie chłodnicę to silnik nie jest chłodzony zimnym powietrzem które wpada przez grill
krzysiek015 Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Mi we fieście pomagało. Coś w tym musi być i w przeciwieństwie do innych ten patent jest tani. Moim zdaniem 2 km to za mała odległość żeby auto chetać. Proponuje spacer, w wieku 50 lat nie będziesz wiedział co to kardiolog i będziesz miał auto 1st class.
mar_92 Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Ja mam karton,dlatego widzę jak jest ;pomaga;
gizmus2006 Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Mój kolega też po kartonie stwierdził, że szybciej mu temp łapie(AJM) i mniej spalił. I też myśle, że zasłaniając kartonem utrudniamy chłodzenie silnika powietrzem. Tylko na 2 km, zeby to bylo 10 albo 20 to pewnie warto...
honda Opublikowano 24 Listopada 2011 Autor Opublikowano 24 Listopada 2011 Też zasłaniam chłodnicę i też zauważyłem efekt szybszego nagrzewania [br]Dopisany: 24 Listopad 2011, 18:37_________________________________________________A co sądzicie o zamontowaniu czegoś takiego http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-elektryczna-audi-a6-c5-2-5-tdi-i1942467136.html trochę kombinowania i było by ori
pastaldo Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Pastaldo jak normalnie jak pod czołgiem ognisko i po 5 min będzie ciepły silnik i w środku tez będzie ciepło :polew: dobre karton przed chłodnice i jazda :polew: nic to nie da. jeśli termostat jest dobry to i tak przecież na chłodnice płyn idzie dopiero po osiągnięciu temp roboczej Uważam że zasłanianie chłodnicy ma sens,jak zasłonie chłodnicę to silnik nie jest chłodzony zimnym powietrzem które wpada przez grill oj chyba takiego poietrza chłodzącego jest nie wiele i kawał metalu bez użebrowania jak w silnikach chłodzionych poietrzem nie powoduje większego wychładzania. Ja mam karton,dlatego widzę jak jest ;pomaga; to się upewnij że termostat masz w porządku jak miałem walnięty termostat faktycznie była wyraźna różnica ale później jak wymieniłem na nowy to czy zasłonieta była chłodnica czy nie to nie było rożnicy. Z tym że ja nie zasłaniałem całej żeby jednak nie strzelić sobie samobuja na trasie żeby sie nie zagrzał za bardzo. Też zasłaniam chłodnicę i też zauważyłem efekt szybszego nagrzewania [br]Dopisany: 24 Listopad 2011, 18:37_________________________________________________A co sądzicie o zamontowaniu czegoś takiego http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-elektryczna-audi-a6-c5-2-5-tdi-i1942467136.html trochę kombinowania i było by ori jesli byś to upchnąl gdzieś przy ori nagrzewnicy to może i by zdało egzamin ale w te 2km i tak nie zagrzejesz w samochodzie.
krzysztofquattro Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 To i ja dorzucę swoje 5 groszy. Jako , że miałem 3 letnią przygodę z BMW E39 TDS muszę stwierdzić , że zasłonięta chłodnica ma sens. W tym modelu występowały ori żaluzje na chłodnicy zamykające się po odpaleniu zimnego auta. Różnica w szybkości nagrzewania porażająca pomimo , że 2,5 TDS to kawał "kloca". Trochę nie na temat ale nie bluzgajcie na mnie zbyt mocno
mar_92 Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Pastaldo jak normalnie jak pod czołgiem ognisko i po 5 min będzie ciepły silnik i w środku tez będzie ciepło :polew: dobre karton przed chłodnice i jazda :polew: nic to nie da. jeśli termostat jest dobry to i tak przecież na chłodnice płyn idzie dopiero po osiągnięciu temp roboczej Uważam że zasłanianie chłodnicy ma sens,jak zasłonie chłodnicę to silnik nie jest chłodzony zimnym powietrzem które wpada przez grill oj chyba takiego poietrza chłodzącego jest nie wiele i kawał metalu bez użebrowania jak w silnikach chłodzionych poietrzem nie powoduje większego wychładzania. Ja mam karton,dlatego widzę jak jest ;pomaga; to się upewnij że termostat masz w porządku jak miałem walnięty termostat faktycznie była wyraźna różnica ale później jak wymieniłem na nowy to czy zasłonieta była chłodnica czy nie to nie było rożnicy. Z tym że ja nie zasłaniałem całej żeby jednak nie strzelić sobie samobuja na trasie żeby sie nie zagrzał za bardzo. Też zasłaniam chłodnicę i też zauważyłem efekt szybszego nagrzewania [br]Dopisany: 24 Listopad 2011, 18:37_________________________________________________A co sądzicie o zamontowaniu czegoś takiego http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-elektryczna-audi-a6-c5-2-5-tdi-i1942467136.html trochę kombinowania i było by ori jesli byś to upchnąl gdzieś przy ori nagrzewnicy to może i by zdało egzamin ale w te 2km i tak nie zagrzejesz w samochodzie. termostat mam ok,a po zasłonięciu chłodnicy szybciej się nagrzewa
pastaldo Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Pastaldo jak normalnie jak pod czołgiem ognisko i po 5 min będzie ciepły silnik i w środku tez będzie ciepło :polew: dobre karton przed chłodnice i jazda :polew: nic to nie da. jeśli termostat jest dobry to i tak przecież na chłodnice płyn idzie dopiero po osiągnięciu temp roboczej Uważam że zasłanianie chłodnicy ma sens,jak zasłonie chłodnicę to silnik nie jest chłodzony zimnym powietrzem które wpada przez grill oj chyba takiego poietrza chłodzącego jest nie wiele i kawał metalu bez użebrowania jak w silnikach chłodzionych poietrzem nie powoduje większego wychładzania. Ja mam karton,dlatego widzę jak jest ;pomaga; to się upewnij że termostat masz w porządku jak miałem walnięty termostat faktycznie była wyraźna różnica ale później jak wymieniłem na nowy to czy zasłonieta była chłodnica czy nie to nie było rożnicy. Z tym że ja nie zasłaniałem całej żeby jednak nie strzelić sobie samobuja na trasie żeby sie nie zagrzał za bardzo. Też zasłaniam chłodnicę i też zauważyłem efekt szybszego nagrzewania [br]Dopisany: 24 Listopad 2011, 18:37_________________________________________________A co sądzicie o zamontowaniu czegoś takiego http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-elektryczna-audi-a6-c5-2-5-tdi-i1942467136.html trochę kombinowania i było by ori jesli byś to upchnąl gdzieś przy ori nagrzewnicy to może i by zdało egzamin ale w te 2km i tak nie zagrzejesz w samochodzie. termostat mam ok,a po zasłonięciu chłodnicy szybciej się nagrzewa Ok w porzadku
michal.m Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Jeśli idziemy w tym kierunku to wolałbym założyć grzałkę do silnika bo przy okazji lżejszy rozruch można i tak z tym tylko że jak chcesz załozyc grzałke w obieg płynu chłodniczego to po pierwsze musiała by byc znacznej mocy ta grzałka a po drugie pompka która by obracała płynem bo w jednym miejscu zagotujesz a w drugim będzie zimna. Jak samochód jest odpalony to pompa wody to czyni. taka grzałeczka to dobra sprawa sam mam taką vw t4 zimą rozruch jak latem, a jeżeli chodzi o zagotowanie płynu chłodniczego to raczej marne szanse zwłaszcza przy ujemnych temperaturach
pastaldo Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Jeśli idziemy w tym kierunku to wolałbym założyć grzałkę do silnika bo przy okazji lżejszy rozruch można i tak z tym tylko że jak chcesz załozyc grzałke w obieg płynu chłodniczego to po pierwsze musiała by byc znacznej mocy ta grzałka a po drugie pompka która by obracała płynem bo w jednym miejscu zagotujesz a w drugim będzie zimna. Jak samochód jest odpalony to pompa wody to czyni. taka grzałeczka to dobra sprawa sam mam taką vw t4 zimą rozruch jak latem, a jeżeli chodzi o zagotowanie płynu chłodniczego to raczej marne szanse zwłaszcza przy ujemnych temperaturach Aha dobrze że sie odezwał ktoś kto coś takiego ma. Jak się spisuje? długo trwa zagrzanie przy temp powiedzmy -20*C? Nie wymuszasz niczym obiegu płynu?
sołtys85 Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Ja bym zostawiał w samochodzie farelkę i przedłużacz dociągnał do domu. Po opuszczeniu łóżka idziesz do łazienki i po drodze wpinasz wtyczkę do kontaktu, jesz śniadanie i wychodzi do roboty cieszać sie ciepełkiem w aucie. Jak bedzie Ci pasować to można dokupć timer i będzie jeszcze większy bayer.
michal.m Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Jeśli idziemy w tym kierunku to wolałbym założyć grzałkę do silnika bo przy okazji lżejszy rozruch można i tak z tym tylko że jak chcesz załozyc grzałke w obieg płynu chłodniczego to po pierwsze musiała by byc znacznej mocy ta grzałka a po drugie pompka która by obracała płynem bo w jednym miejscu zagotujesz a w drugim będzie zimna. Jak samochód jest odpalony to pompa wody to czyni. taka grzałeczka to dobra sprawa sam mam taką vw t4 zimą rozruch jak latem, a jeżeli chodzi o zagotowanie płynu chłodniczego to raczej marne szanse zwłaszcza przy ujemnych temperaturach Aha dobrze że sie odezwał ktoś kto coś takiego ma. Jak się spisuje? długo trwa zagrzanie przy temp powiedzmy -20*C? Nie wymuszasz niczym obiegu płynu? Czas grzania to różnie, przynajmniej w moim przypadku jest to ok 30 minut żeby cokolwiek podgrzać ciecz a im dłużej tym lepiej. Kiedyś grzałem ponad godzinę i nic się nie stało, a obiegu nie wymuszam wydaje mi się, że sama różnica temperatur wokół grzałki powoduje lekką cyrkulacje cieczy i jej mieszanie
Dev Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 w starym golfie II miałem grzałkę 3kW i elektryczną pompkę wody na przewodzie wodnym wszystko na 220V, po 10 minutach woda miała 70stopni przy zewnetrznej -10 jedyny kłopot to kabel, ale auto stało blisko okna po zapaleniu w ciągu minuty było w aucie jak w uchu
michal.m Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 w starym golfie II miałem grzałkę 3kW i elektryczną pompkę wody na przewodzie wodnym wszystko na 220V, po 10 minutach woda miała 70stopni przy zewnetrznej -10 jedyny kłopot to kabel, ale auto stało blisko okna po zapaleniu w ciągu minuty było w aucie jak w uchu 3kW to potęga u mnie jest o ile pamiętam 400 lub 500W i trochę to trwa, ale jeżeli ma się czas to warto
pastaldo Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 w starym golfie II miałem grzałkę 3kW i elektryczną pompkę wody na przewodzie wodnym wszystko na 220V, po 10 minutach woda miała 70stopni przy zewnetrznej -10 jedyny kłopot to kabel, ale auto stało blisko okna po zapaleniu w ciągu minuty było w aucie jak w uchu no taki zestaw to robi wrażenie. Sczególnie te 3kW
krzysiek015 Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Mam nadzieję, że żaden moderator tego nie przeczyta. A nie lepiej z jakiegoś radaru strumień mikrofal skierować na samochód? Można jeszcze nie wyłączać na noc. Pozdrawiam
Pandzior Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Witam z racji tego, że dojerzdam do pracy ok. 2 km to ja wysiadam a moja niunia dopiero zaczyna grzć zastanawiam się nad zakupem takiego użądzenia http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-farelka-termowentylator-dmuchawa-150w-i1924487240.html czy może ktoś z was miał coś takiego, czy do czegoś się nadaje Pozdrawiam W poprzednim autku miałem podobne urządzenie, kasa wy...bana w błoto. Poza tym nigdy bym w audi takiego czegoś nie postawił.
honda Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Opublikowano 25 Listopada 2011 taka grzałeczka to dobra sprawa sam mam taką vw t4 zimą rozruch jak latem, a jeżeli chodzi o zagotowanie płynu chłodniczego to raczej marne szanse zwłaszcza przy ujemnych temperaturach Kolego możesz pokazać fotke jak wygląda ta grzałka, sam montowałeś czy była juz fabrycznie?
pastaldo Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Mam nadzieję, że żaden moderator tego nie przeczyta. A nie lepiej z jakiegoś radaru strumień mikrofal skierować na samochód? Można jeszcze nie wyłączać na noc. Pozdrawiam a co ma moderator do tego? Najlepiej wstawic mikrofalówkę z otwartymi drzwiczkami taka grzałeczka to dobra sprawa sam mam taką vw t4 zimą rozruch jak latem, a jeżeli chodzi o zagotowanie płynu chłodniczego to raczej marne szanse zwłaszcza przy ujemnych temperaturach Kolego możesz pokazać fotke jak wygląda ta grzałka, sam montowałeś czy była juz fabrycznie? Tez bym chetnie zobaczył jaka to grzałeczka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się