Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Skrzynia- tragedia z 2-ką i 3-ką


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Od okolo miesiaca mam A4 b6 QUATTRO 2.5 TDI 180 KM.

Skrzynia manualna.

Problem jaki mam z tym autkiem jest w sumie jeden, ale bardzo denerwujacy...

Strasznie ciezko wchodza biegi 2 i 3, ze szczegolym naciskiem na 2...

Dzieje sie tak glownie przy zmianie biegow w gore, czyli 1->2->3 itd.

Gdy stoje (silnik wlaczony lub nie, obojetnie), biegi wchodza bez problemu- gladko.

Gdy redukuje, np z 4 na 3 lub z 3 na 2 tez jest w miare dobrze.

Jednak gdy zmieniam biegi w gore musze sie niezle napocic, zeby wrzucic dwojke bez zadnego oporu, podobnie z trojka, a jesli chce to zrobic szybko (np szybkie ruszenie spod swietel), zdarzy sie ze i cos zgrzytnie :confused4:

Z tego co wyczytalem na forum przyczyn moze byc kilka (sprzeglo sie konczy, olej w skrzyni)

Chcialbym prosic o rade od czego powinienem zaczac sprawdzanie- czy najpierw wymienic olej, czy moze dac sprzeglo do regeneracji??

W moim miescie za dobrego serwisu AUDI nie ma, wiec trzeba im dokladnie wytlumaczyc co maja zobaczyc, bo nic nie znajda :confused4:

Prosze o pomoc!

Pozdrawiam! :)

Opublikowano

mogą być również padnięte synchronizatory

Opublikowano

Nie obejdzie się bez rozebrania skrzyni. Też podejrzewam synchronizatory, ale myslę że dojdzie zużycie elementów mechanizmu przełączania w skrzyni i może któreś z łożysk głównych.

Opublikowano

Tas2die4, tak z ciekawosci - jaki masz przebieg?

Opublikowano

mam ten sam problem raz tak zablokowałem skrzynie że wogole mi nie chciała wejść ani 2 ani 3 wziołem na pół bieg coś zgrzytneło i się naprawiło zauważyłem ze mam problemy jak na wysokich obrotach chce zmienić z 1 na 2 to uchuchu zgrzyt aż zęby bolą

Opublikowano

zanim wyciagnij skrzynie zajrzyj tutaj i linki wewnatrz watku oraz sprawdz poziom oleju.

w 2,5 tdi zasada jest ta sama.

http://www.a4-klub.pl/smf/uklad_napedowy/b6_awx_zmiana_biegow_jak_w_nowym_aucie-t25940.0.html

jezeli bedzie ok. wtedy podejrzane sa synchronizatory i wewnetrzny mechanizm zmiany biegow ale to juz wymaga wyjecia skrzyni i jej dokladnego przjerzenia.

przy czym tak jak koledzy napisali pewnie wina synchronizatorow.

Opublikowano

Tas2die4, tak z ciekawosci - jaki masz przebieg?

prawie 230 tys...

Ok, jutro sie umowie na wpierw ogolne sprawdzenie poziomu oleju, jesli nie tam wina lezy, umowie sie na sprawdzenie skrzyni... ehh :confused4::tongue4:[br]Dopisany: 18 Marzec 2008, 17:56 _________________________________________________No i co sie okazalo.. olej w porzadku, za to do wymiany sprzeglo... czyli chyba najgorzej jak moglo byc w tym wypadku :(

No,ale mam nadzieje,ze wymiana pomoże i będzie juz ok ;)[br]Dopisany: 21 Marzec 2008, 07:16 _________________________________________________Doszla jeszcze jedna bardzo przyjemna dla portfela rzecz, kolo dwumasowe :]

Ahh jak przyjemnie :/ :tongue4:

Opublikowano

No sprzeglo wymienia sie razem z dwumasem...

Mozna wiedziec jaki to koszt? Moze byc na PW.

Opublikowano

Tzn tak.. Ponad 3000 z robocizna:/ (bez znajomosci, jedyny serwis audi w miescie w sumie)

Kompletne sprzęgło + dwumas (nie wiem czemu,ale gosc na poczatek powiedzial "kolo zamachowe" :mysli: )

Opublikowano

Dwumasowe kolo zamachowe :cool:

Opublikowano

Kolo dwumasowe wymienione, sprzeglo tez i... d*pa, tzn juz jest lepiej,ale nie duzo. Pewnie cos jeszcze w skrzyni siedzi,ale mam to na razie gdzies, jak sie sypnie kompletnie to wtedy bede naprawial, wystarczy wydatkow jak na razie (a niedlugo rozrzad)...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...