marianoitalianoSDL Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Witam, Mam taki problem: podczas przyspieszania, po zmianie biegu na wyższy, po wciśnięciu pedału gazu przyspieszenie jest minimalnie opóźnione-chwilowy brak mocy-dziura w gazie. czy to może być wina potencjometru gazu? może paliwo się cofa? ale odpala od strzała. a może sprzęgło się ślizga?ale obroty nie wzrastają w tym czasie, więc chyba nie? czy ktoś spotkał się z czymś takim?
ZbYnio_ Opublikowano 19 Grudnia 2011 Opublikowano 19 Grudnia 2011 ja mam coś takiego, ale jeszcze nie doszedłem co jest na rzeczy [br]Dopisany: 19 Grudzień 2011, 21:32_________________________________________________zerknij na ten wątek: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=193498.msg2273603#msg2273603
marianoitalianoSDL Opublikowano 20 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2011 widzę, że nie jestem sam:) zanim wymienię sterownik gazu, egr, turbinę, wtryski i pół silnika sprawdzę to co radzą koledzy w zapodanym wyżej wątku:) objawy podobne:) dziś ślisko więc nie będzie jak przetestować poczekamy i sprawdzimy czy to nie przepływka lub N18 ZbYnio_jak dojdziesz co jest u Ciebie to się pochwal:)
maroo1991 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 kolego musisz sprawdzić potencjometr gazu szukaj przyczyny najpierw w najprostszym! tak jak uczyli mnie w szkole
studziany Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Kolego odłącz i zaślep wężyk podciśnienia dochodzący do grzybka EGR. Jak da to oczekiwane rezultaty, oznacza przycinający się EGR. Ja miałem tak, że po wcisnięciu gazu do 2000obr samochód był mułowaty a później wystrzelał jak z procy. Zaślepienie wężyka rozwiązało moje problemy. pozdr
marianoitalianoSDL Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2011 wypiąłem wtyczkę z przepływomierza-auto mułowate, ale reaguje na gaz tak jak trzeba-nie ma opóźnień. połączyłem ponownie i tym razem test EGR. zaślepiłem wężyk i przyspiesza tak jak trzeba-nie ma opóźnień-no i moc jest taka jak być powinna. Czyli egr do wymiany-ewentualnie czyszczenia? czy zawór n18 niedomaga? można jeździć na zaślepionym? nie wpływa to niekorzystnie na turbinę, silnik czy coś innego?
george17w Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 czy tak powinien wyglądać zaślepiony wąż od EGR? czy trzeba również w jakiś sposób zaślepić końcówkę w zaworze, na którą wciśnięty był wężyk? Czy to jest zawór N18? idąc za wężykiem od Egr-wzdłuż kolektora, poźniej w dół i w lewo dotarłem do urządzenia zaznaczonego na zdjęciu. Konieczne było zdemontowanie wlotu powietrza, a zawór jest pod lampą. czy to jest N18? Zauważyłem, że z zaworu EGR cieknie olej co jest przyczyną? czy to na coś wpływa? Proszę o radę
marzec39 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 mialem podobny przypadek porzadnie go przegnalem na trasie problem znikna.
ZbYnio_ Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 ja stawiam na N18 bo przepływkę podmieniłem (bez zmian) a EGR mam nowy. W przyszłym tygodniu będzie nowy N18 i może się okaże
songo Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 równie dobrze może to być ,,turbodziura''
ZbYnio_ Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 równie dobrze może to być ,,turbodziura'' nie sądzę[br]Dopisany: 17 Styczeń 2012, 23:37_________________________________________________Problem rozwiązany, czyszczenie filtra powrotnego w zaworze n18 załatwiło sprawę. Okazało się, że był mocno zanieczyszczony i zawór działał z opóźnieniem. Użyłem benzyny ekstrakcyjnej, małego pędzla oraz dmuchawki ze sprężonym powietrzem (30min roboty). Jak znajdę czas to zrobię zdjęcia i zamieszczę. Pozdrawiam
george17w Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Ja od czasu gdy zaślepiłem przewód który idzie do EGR (5 postów wyżej) zapomniałem o problemie. ładnie się zbiera, od razu przyspiesza-bez opóźnienia. tylko nie wiem czy mogę tak jeździć. Musze coś z tym zrobić, ale zawsze albo czasu brak, albo zimno. ZbYnio_ gdybyś wstawił foty było by fajnie. no i gratuluję rozwiązania problemu bezawaryjności życzę
VTG Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Sprawdź podciśnienie na magistrali podciśnienia. Ja miałem za małe i to samo, jak naprawiłem na 1 bar jest idealnie.
carpa84 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 równie dobrze może to być ,,turbodziura'' nie sądzę[br]Dopisany: 17 Styczeń 2012, 23:37_________________________________________________Problem rozwiązany, czyszczenie filtra powrotnego w zaworze n18 załatwiło sprawę. Okazało się, że był mocno zanieczyszczony i zawór działał z opóźnieniem. Użyłem benzyny ekstrakcyjnej, małego pędzla oraz dmuchawki ze sprężonym powietrzem (30min roboty). Jak znajdę czas to zrobię zdjęcia i zamieszczę. Pozdrawiam czekamy na zdjęcia
marekg Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 O ja też czekam na fotki, może uda mi się coś zrobić bo i mnie ten problemu już dawno temu spotkał. A jeśli już jesteśmy przy opóźnionej reakcji na gaz to powiedzcie mi proszę na co zwrócić uwagę jeśli auto często podaczas przyśpieszania jest strasznie mułowate pomimo pedału w podłodze. cofnięcie nogi z gazu i ponowne wciskanie powoduje, ze auto zaczyna jechać. jest to takie jakby pompowanie. mam jakiś lewy przepływomierz tzn kiedyś jak zaczeły się probelmy z egr-em to przy diagnozue wyszło że przepływka nie działa za dobrze więc została wymieniona na jakieś dziwadło ale tylko sam czujnik bez obudowy. ostatnio u Sopy mi zwrócili na to uwagę, że to nie dizała dobrze i generalnie tak sie nie wymienia bo całość jest kalibrowana razem z obudową.
ZbYnio_ Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 O ja też czekam na fotki, może uda mi się coś zrobić bo i mnie ten problemu już dawno temu spotkał. A jeśli już jesteśmy przy opóźnionej reakcji na gaz to powiedzcie mi proszę na co zwrócić uwagę jeśli auto często podaczas przyśpieszania jest strasznie mułowate pomimo pedału w podłodze. cofnięcie nogi z gazu i ponowne wciskanie powoduje, ze auto zaczyna jechać. jest to takie jakby pompowanie. mam jakiś lewy przepływomierz tzn kiedyś jak zaczeły się probelmy z egr-em to przy diagnozue wyszło że przepływka nie działa za dobrze więc została wymieniona na jakieś dziwadło ale tylko sam czujnik bez obudowy. ostatnio u Sopy mi zwrócili na to uwagę, że to nie dizała dobrze i generalnie tak sie nie wymienia bo całość jest kalibrowana razem z obudową. Jeżeli możesz to podmień sobie przepływkę na próbę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się