RS Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Normalnie gehenna z tym silnikiem Dopiero co wymienilem EGR. Zaraz po wymianie pare razy go teleplo, ale jezdzil ok. Po tygodniu zaczelo strasznie nim telepac. Telepie najmocniej na wolnych obrotach i do ok. 2000obr/min- pozniej da sie wyczuc nierowna prace silnika, ale przyspiesza w miare dobrze. Nie wyczuwam braku mocy powyzej 2000obr./min. Spojrzalem w kanal 13 na VAGu i wartosci na 2 i 3 pompce lataja powyzej 2,3mg do nawet 3mg z tym ze w wszystkich sa wartosci ujemne a na 3 dodatnie. Pomyslalem ze 3 pompka leje. Sprawdzilem bledy i wyskoczylo mi to: _________________________________________________ Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane! Oznaczenie elementu: 03G 906 018 AQ HW: 03G 906 018 AQ Komponent i/lub wersja: R4 2.0l PPD1.3 G 9971 Kodowanie: 0000072 Kod serwisu: WSC 66565 257 00032 3 - ilosc znalezionych bledów. Oto one: 004711 - Zawór pompo-wtryskiwacza cylinder 3 (N242): przekroczono granicê regulacji P1267 - 006 - Zwarcie z plusem - Sporadyczny 006488 - Czujnik 2 temperatury spalin (G448); zespó³ 1: zwarcie do plusa P1958 - 006 - Zwarcie z plusem - Sporadyczny 005782 - Mag.danych uk³adu napêdowego: niezrozumia³a inf. ze ster.kolumny kierownicy P1696 - 008 - Niezrozumia³y sygna³ - Sporadyczny Kody gotowosci: B/D _________________________________________________ Oczywiscie nas interesuje pierwszy blad. Mialem uzywke w zapasie, wiec podmienilem ja. Zeby bylo jasne - licze pompki od pasa przedniego, czyli stojac przed silnikiem jest to druga od sciany grodziowej. Po wymianie to samo. Wiec pogooglowalem troche na polskich i niemieckich forach i okazalo sie ze czesto w takich wypadkach pada instalacja w glowicy... Ok, mysle sobie- kupilem dzisiaj nowa instalacje w ASO (90 ojro) i zalozylem i doooooopa! Nadal to samo, z tym ze blad jest inny: _________________________________________________ Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane! Oznaczenie elementu: 03G 906 018 AQ HW: 03G 906 018 AQ Komponent i/lub wersja: R4 2.0l PPD1.3 G 9971 Kodowanie: 0000072 Kod serwisu: WSC 66565 257 00032 Znaleziono 1 blad: 001651 - Œwieca ¿arowa cylindra 3 (Q12): usterka elektryczna w obwodzie P0673 - 006 - Zwarcie z plusem - Sporadyczny Kody gotowosci: B/D _________________________________________________ Znowu Googlowanie i okazuje sie ze podobno po wymianie swiecy ten blad znika, ale nie znalazlem czy uszkodzona swieca wystepuje razem z tym telepaniem. Bo na logike to swiece zarowe sa tylko do rozruchu potrzebne, a pozniej nastepuje samozaplon wskutek temperatury sprezonego powietrza, wiec uszkodzona swieca zarowa nie powinna miec znaczenia, a telepanie jest caly czas. Niezaleznie czy silnik jest zimny czy cieply. _________________________________________________ Teraz moje pytania: -Czy spotkaliscie sie juz z takim problemem? -Mozliwe ze VAG mi pokazal blad na innym cylindrze anizeli w rzeczywistosci jest? -Wiem ze zaleca sie wymiane 4 swiec, ale wolalbym na razie jedna, bo swieta ida a pomalu sie kasa konczy przez ta krolewne Jest to ok? Beda tak czy siak z ASO. Prosze o pomoc, bo swieta ida i trzeba jakos do Polski zajechac.... [br]Dopisany: 14 Grudzień 2011, 23:01_________________________________________________Cos mi sie wydaje ze niechętnie mi sie na tym forum pomaga. Trudno- nie będę sie wiecej narzucał . Temat mOzecie wykasowac. Moje konto tez. Próbowałem, po zgodzie, ale to jest bez sensu. Ja pomagam, a jak sam potrzebuje pomocy to se mogę. Nara
Brysio Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 wiesz ciezko wylapac takie problemy jak ktos ich nie mial ale wiem ze u mnie ze spalona swieca 1 wymienialem silnik bardzo nierowno pracowal na zimnym na cieplym nie ma to wplywu ja bym sprawdzil wtyczki dochodzace moze masz na kostce albo w wiazce jakis blad albo brak styku moze marder byl i sobie cos porozgryzal ja bym od tego zaczal skoro blad wtryskiwacza masz cly czas to moze byc wina kabla a nie wtrysku ale nie znam sie na tych dziadowskich 2,0 wiec nie wiem moze wina lezy w czyms calkiem innym
wiktorsam Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Cos mi sie wydaje ze niechętnie mi sie na tym forum pomaga. Trudno- nie będę sie wiecej narzucał . Temat mOzecie wykasowac. Moje konto tez. Próbowałem, po zgodzie, ale to jest bez sensu. Ja pomagam, a jak sam potrzebuje pomocy to se mogę. Nara Panie nikt Ci nie odpowiedział to od razu zabieram zabawki i idę ? Myślisz że ktoś patrzy - a to ten kolo to mu nie odpowiem chociaż wiem ?? Kutfa jak bym wiedział to bym pomógł, tam gdzie mam wiedzę na jakiś temat staram się pomóc ale jeżeli nie mam zielonego pojęcia to mam pisać trzy po trzy ? Podejrzewam że większość tego forum widzi tą sprawę podobnie... A Twoje zachowanie - dziecinada
konrad_A4 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Wymień sobie tą świeczkę na 3-im cyl. No i błędne jest myślenie, że świece żarowe służą tylko do rozruchu
RS Opublikowano 15 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2011 Znalazłem identyczny problem z identycznymi objawami i w identycznym silniku. W tamtym przypadku padły dwie pompki na raz. W moim przypadku sensowna jest wymiana wszystkich pompek. Decyzja: auto idzie do Żyda i na tym kończy sie moja przygoda z Audi. Zruinowalo mnie. Do sprzedania będzie wiele części w najbliższym czasie.[br]Dopisany: 15 Grudzień 2011, 13:36_________________________________________________Acha- i dzieciny nie jestem tylko wkoooorwiony na maxa!
Brysio Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 no ale czemu sie dziwisz te silniki 2.0 to badziewie jest nieludzkie ludzie psioczyli na 2,5tdi ale w sumie jeszcze niektorzy beda zalowac jak tych silnikow juz nie bedzie
POPO Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 jezu co za pie....nie, oczywiście najwieksi znawcy się wypowiadają o silnikach 2.0 jakie to gówno ale żaden pewnie go nawet nie widział. Tygrys jak chcesz to sprzedaj ale napisze ci z mojego punktu widzenia jak to jest z BRD dopuki nie znajdziesz odpowiedniego mechanika to bedziesz miał z tym autem problem obydwoje znamy siemiana i wiesz co on robi ze swoim BLB choć znwacy i wróżbici przewidzieli dawno żę jego 2.0 już dawno powinno szlak trafić . Jak by dorwał połowe tutejszych afn albo innych klekotów poprostu by je zajechał. ZXmień mechanika i jeć do kogoś kto ogarnia BRD ja miałem podobne problemy wkoncu trafiłem na gościa który potrafi wziąść kompa do ręki i zrobić z tego użytek i odpukać od roku i 50000 tys nie mam z nim problemu. Brysio- ludzie dalej psioczą na 2.5 tylko te silniki to już rzadkość ze względu na opinie podobne jak ty wydajesz na 2.0, to że stare kapcie jeździły po 0,5 mln kilosów to nie znaczy że ci 2.0 tyle zrobi jak masz wszystko bardziej czułe a uwierz mi widizałem nie jedno 2.0 z przebeigiem ponad 300 tysa 2.5 bez remontu góry niestety nie.
RS Opublikowano 15 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2011 Dla potomnych i tych ktorzy sie w niemieckim rozczytaja- watek o tym co u mnie hula: http://www.motor-talk.de/blogs/highline88/audi-a4-avant-b7-2-0-tdi-170-ps-t3546113.html Tygrys jak chcesz to sprzedaj ale napisze ci z mojego punktu widzenia jak to jest z BRD dopuki nie znajdziesz odpowiedniego mechanika to bedziesz miał z tym autem problem . ZXmień mechanika i jeć do kogoś kto ogarnia BRD ja miałem podobne problemy wkoncu trafiłem na gościa który potrafi wziąść kompa do ręki i zrobić z tego użytek i odpukać od roku i 50000 tys nie mam z nim problemu. POPO -juz wiele bylo napisane na temat tych silnikow. Ale 50tkm (jak w twoim przypadku) to jest nic dla mnie. Moje doswiadczenie bazuje na wiekszym dystansie czasowym i odleglosciowym. Auto kosztowalo 43 000euro- dzis handlarz daje 13- jezeli wszystko bedzie gralo, ale jak odlicze wtryski to bedzie jakies 11 kola. Auto ma 166000km To masz tylko utraty na wartosci- miesiecznie ok 500Euro, do tego w ostatnich 2 latach nawalily mi 2 Pompowtryski, 2 EGR-y, 2 Zawory chlodniczki spalin, czujnik roznicy cisnien DPF. Teraz wymienilem instalacje wtryskowa w Glowicy (ok- niepotrzebnie), ale i tak musialabybyc wymieniona jak bede wymienial te 4 wtryski. Mysl co chcesz. Z grubsza sobie juz liczylem ile to auto mnie kosztuje (wszystkie koszta wraz z utrata wartosci) i wychodzi ze miesiecznie to jest koszt ok 1200€, a autko mlodsze nie bedzie, z tym ze teraz bedzie miesiecznie mniej tracic na wartosci, ale bedzie sie czesciej psuc- tak czy siak- ja nie mam zamiaru yebac na auto. Od nowego roku bedzie wymeldowane.
RS Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 Poszlo pw[br]Dopisany: 15 Grudzień 2011, 21:27_________________________________________________Chyba bedzie temat dla potomnych.... Samochodem dojechalem do Polski (830km) i zanim dojechalem- jezdzilem troche na miejscu w DE czyli ok. 300km Dzisiaj rozebralem to wszystko i doszedlem ze w 3 cylindrze była odłamana ceramika od swiecy żarowej. Głowicy jeszcze nie zrzucałem. Nie wiecie czy jest jakas opcja obczajenia w jakim stanie jest komora spalania, bez zrzucania głowicy? Tu fotka swiecy:
b3rs Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Znajomy ma na warsztacie taki sprzęt na swiatłowodzie, wykręca świece bądź wtryskiwacz i ogląda na co tam w środku. Nie wiem jak to sie nazywa, wygląda jak na filmach
RS Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 To jest endoskop. Chyba lepiej wymienić ten silnik na inny. W necie są po 6000 zeta
konrad_A4 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 motoru chyba nie paliłeś ? generalnie nie chciałbym siać fermentu, ale z uwaloną ceramiką w komorze spalania może narobić się niezły gnój w silniku. Oby to było w jednym kawałku i obyś dał rade to wyciągnąć.
RS Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 Czy palilem? Ja tym samochodem jezdzilem jeszcze 10 dni i okolo 1300km :gwizdanie: - Takiego czegos nie przypuszczalem- wiec chyba mielonka....
konrad_A4 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Istnieje duze ryzyko, ze wlasnie podczas wykrecania swiecy moze ukruszyc sie porcelana i to wlasnie chcialbym ustalic, czy to czasem tobie sie nie stalo. W Elsie jest troche do poczytania na ten temat, m.in. jesli swieczka (teraz strzelam) przy 20-25Nm nie pojdzie przy odkrecaniu -> rwac czapke do gory.
RS Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 Mysle ze to moglibysmy odrzucic, bo odkrecaly sie jak maselko. Swiece zarowe w BRD sa zalane olejem, bo sa pod pokrywa glowicy. Ale fakt- od odkrecenia swiecy nie zrobilem ani kilometra. _________________________________________________ tak sie zastanawialem skad na ostatnich 100km pojawial sie blad w doladowaniu silnika i po przeczytaniu innego tematu o tym http://www.a4-freunde.com/showthread.php?92432-Motor-Problem-A4-2.0-TDI-170PS-BRD-h%F6rt-sich-an-wie-ein-Traktor (trzeba sie zalogowac) mozliwe ze czesci tej ceramiki dostaly sie zaworami wylotowymi do wydechu i skosily troche wirnik turbiny na cieplej stronie ( co prawda nie slychac bylo halasow od turbiny) Inna ciekawostka- to dopytywalem sie o nowe swiece zarowe w ASO i powiedzieli mi ze zostaly zastapione innym numerem- (co oczywiscie oznacza ze musialy byc wadliwe ze je poprawiali i teraz sa poprawione) Dlatego ci co jezdza BRD niech sobie te swiece powymieniaja zanim sie im taka salatka jak u mnie nie zrobi. Sztuka 111zeta BTW- ta sama historia jest z Pompowtryskiwaczami. W ASO dostepne sa inne (Chyba BOSCH) ktore powinny miec wsuniete wady poprzednich Pompek.
carles Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 BTW- ta sama historia jest z Pompowtryskiwaczami. W ASO dostepne sa inne (Chyba BOSCH) ktore powinny miec wsuniete wady poprzednich Pompek. Czyli co Siemensa piezoelektryczne zastąpili Bosch-owskimi? Nie mają już po przedniejszych wad?
RS Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2011 Zazwyczaj jak jakies czesci byly przez Audi poprawiane to problemy znikaly.... Z pompowtryskiwaczami byly 3 Problemy ktore byly ze soba powiazane (tak mysle) 1- nagar na koncowkach -> zapychajace sie koncowki 2- przepalajace sie cewki -> wskutek zapchanych koncowek byl wiekszy pobor pradu. 3- lejace koncowki -> wskutek nadmiernego czyszczenia wtryskow (ultradzwieki/ dodatki do czyszczenia wtryskow) Mysle ze jezeli teraz koncowki sa drozniejsze to pozostale problemy sie rozwiaza, a normy emisji spalin przyznanej przy homologacji nie odbiora juz...
POPO Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 tygrys- ale dalej nie dopowiedziałeś na pytanie- carlesa (Czyli co Siemensa piezoelektryczne zastąpili Bosch-owskimi?) bo to była by niespodzianka.
RS Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2011 No tego sie nie dopytalem czy te nowe sa BOSCH-a, ale no problem- dopytam sie....
RS Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2012 Sylvester byl- jeszcze nie wròciłem do rzeczywistości [br]Dopisany: 01 Styczeń 2012, 16:55_________________________________________________Dzis pytalem i powiedzieli mi ze te nowe Wtryski maja logo Continental-a Ale zwal jak zwal- moze sa lepsze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się