dnatime Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Jak w temacie. -Znajomy, co mnie holował mówił, że miał podobnie w VW zamarzła mu odma i wypluło uszczelkę na wale. -Znalazłem na szybko informację, że może to być uszczelka pod chłodnicą oleju przy filtrze tam też było zachlapane najmocniej - może ktoś miał podobną sytuację. -Jeśli to rzeczywiście była by ta uszczelka to chcę się dowiedzieć jak napełnić silnik olejem (chodzi o turbo). Czy mogę poprostu nalać i poczekać na wolnych czy muszę odkręcić rurki turbo i tam wstrzyknąć olej? Czas mnie trochę goni, po pracy będę miał mało czasu na decyzję, może ktoś miał podobną sytuację? Całe zdarzenie: temp. -4C odpaliłem poczekałem aż przełączy się na gaz po Ok 2km jak dojeżdżałem do świateł zapaliła mi się konewka, musiałem przejechać jeszcze z 400m do zjazdu. Potem wyłączyłem. Ścieżka oleju za samochodem - zcholowałem. Okazało się, że w miejscu gdzie rano stał była już plama od plamy ścieżka na ulicy.
grzes1150 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Turbo tam całkiem suche nie będzie. Zalewaj i odpalaj. Zanim się wiatraki rozkręcą olej przewodami doleci do turbiny.
vdm Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Kilka razy przekręć zapłonem (pół obrotu silnika) tylko tak aby nie odpalił wtedy olej wypełni wystarczająco turbinkę
Labiel Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Kilka razy przekręć zapłonem (pół obrotu silnika) tylko tak aby nie odpalił wtedy olej wypełni wystarczająco turbinkę Moim zdaniem zbędna zabawa.
pioteros Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 turbina i tak prawie nie chodzi na wolnych obrotach, wiec tez sie nie nagrzewa ani nie osiaga zawrotnych predkosci olej jest przetlaczany z takim cisnieniem ze caly obieg zajmuje mu chwilke zalej odpal chwile i do przodu ale wczesniej sprawdz ta odme i inne rzeczy zeby znowu ci co nie wyplulo
dnatime Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2011 Dziękuję za pomoc. Winna była rzeczywiście uszczelka pod chłodnicą oleju przy filtrze, zupełnie skamieniała i pękła. Ktoś już gdzieś zalecił jej profilaktyczną wymianę również to polecam autko ma 14lat i stresu, problemów można uniknąć. Koszt uszczelki 15zł. A tak musiałem doliczyć wymianę olej oraz filtr plus bonusy dla holujących. A olej zmieniałem 3tyś temu. Po zalaniu olejem chodziło na wolnych chwilę było słychać zawory ale zaraz ucichły. Teraz muszę pojeździć. A żeby być pewnym, że nie odma sprawdziłem ciśnienie oleju. Zimny ok 4,5bara. Ciepły silnik wolne ok 2bar. 2000tyś - 4bary, 3000tyś - 5 stoi i nie drgnie. Według jakieś książki jałowy 1.0-3.5bara, 3000rpm 5.0-7.0bara.
Labiel Opublikowano 21 Grudnia 2011 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Fakt, ta uszczelka to częsty problem bo sam to przerabiałem.
Krzysztof29it Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Fakt, ta uszczelka to częsty problem bo sam to przerabiałem. Zgadza się , ale wina leży po naszej stronie.Jeździmy z taką dopóki nie strzeli a można ją wymieniać nawet co 3 zmianę oleju.Mnie ta przygoda dopadła we Włoszech.Uszczelka za 3Euro a kosztów pobocznych 400.
pepi Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Tych uszczelek to rzeczywiście chyba nikt nie wymienia dopóki nie leje się olej strumieniem, nie każdy chyba wie, że wyciek może być przyczyną tej uszczelki, gdyż olej rozlewa się wtedy na wszystkie strony. Ja już w drugiej a4 wymieniałem, fakt że koszt uszczelki niewielki a wymiana prosta i każdy sobie poradzi, tylko dostęp mógłby być lepszy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się