Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] PROSZĘ O ANALIZĘ LOGÓW AUDI a4 1,9 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o analizę poniższych logów. W zasadzie nic się nie dzieje, ale wydaje mi się że trochę za dużo pali, 7,8 l/100km w cyklu mieszanym gdzie 20% jazdy to trasa, mimo wszystko wydaje mi się za dużo. Myślę też że jest trochę za głośny. Mam też dziwne odgłosy przy puszczaniu gazu, tak jakby dźwięk łożyska. Słychać je też przy przyspieszaniu przy obrotach ok 1500, oraz przy puszczaniu gazu podczas zmiany biegów. Podejrzenie padło na łożysko wirnika turbiny, ale pewności nie mam.

Wiem że logi nie są pełne, ale mimo wszystko proszę o analizę poniższych logów przez osoby bardziej doświadczone ode mnie. To jest moje pierwsze audi i pierwszy deasel, więc nie wiem co i jak powinno chodzić.

Ogólnie żadnych błędów VAG nie wykrył.

Proszę o odniesienie się do wszystkich grup jakie przedstawiłem. Prosiłbym nawet o krótkie stwierdzenie np. grupa 004 - ok, poprawnie lub przeciętnie, źle-wtedy proszę o wskazanie jak mogę to naprawić.

LOGI DO ANALIZY:

Statyczne

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66055.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66056.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66057.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66062.html - przy wyższych obrotach

Dynamiczne

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66052.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66053.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66054.html

Grupy: 020 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66431.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66432.html

Basic Settings

Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66058.html

Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66059.html

Opublikowano

kat synchronizacji do poprawy widac w statycznej 004

najlepiej jak jest kolo 0 choc niektórzy mowia ze jak wynosi -0.6 to wtedy mniej pali:)

ogolnie spalanie masz w normie :hi:

Opublikowano

Ok, z synchro faktycznie powalcze. Słyszałem jednak, że czasami ludzie ustawiali na 0 i potem szybko zmieniali spowrotem na np +2,2, bo auto lepiej paliło.

A o pozostałych logach ktoś się wypowie. Zwłaszcza grupa 11 i 20 mnie interesuje?

Opublikowano

20 mnie interesuje?

a co takiego w tej grupie Cie interesuje

Opublikowano

Logi z grupy 11 oraz 20 wyglądają dobrze.

Opublikowano

Turbo i wysterowanie b.dobre

39535149.jpg

lecz nie bagatelizuj odglosow T, przy puszczaniu gazu...

a pytanko, czy posiada katalizator?

Opublikowano

020 to moment obrotowy, tu mi chodzi o to, czy wykres mocy silnika zachowuje się właściwie? Jak wspominałem to moje pierwsze tdi, i nie wiem czy wszystko gra z tym autem i te osiągi jakie uzyskuje odpowiada temu, że auto ma 130 KM. Czyli czy wszystko gra i auto ma te 130 koni. Ciągnie ładnie, ale nie mam porównania z innym 130 konnym silnikiem, więc nie wiem czy nie może lepiej.

Jeśli chodzi o katalizator, no to zakładam że ma. A może nie mieć? EGR też reaguje więc zaślepiony nie jest, zresztą sami oceńcie po logach, to chyba grupa 004. A czemu pytasz?

Co do tego dźwięku, to wydaje się że to wirnik turbiny lub jakaś mała nieszczelność i dlatego zrobiłem pomiar. Jednak wg zaleceń mojego znajomego, jeśli logi są ok, auto zachowuje się ok, to żeby tego nie ruszać.

Logi wg waszej opinii są ok, więc zakładam, żeby na razie nie ruszać. No chyba że ktoś coś wyłapie i podpowie żeby się tym zająć. Bo może być też tak, że to nie turbo.

Podaję linka do forum, gdzie ktoś inny ma podobny objaw i zamieścił filmik z nagraniem tego dźwięku jaki jest po puszczeniu gazu. U mnie jest tak samo: http://www.auditimes.pl/topic/976-halaszahaczanie-spod-maski-po-zdjeciu-nogi-z-gazu/

Trochę odbiegliśmy od tematu, więc wracając do analizy logów, wiemy już, przynajmniej wg grejf-a, że turbo jest ok, a reszta logów??

Opublikowano

reszta wygląda znosnie, bez obaw... T laduje ok, wysterowanie także (lecz co do huczy, to raczej turbo... zdejmij gume z T i poruszaj wirnikiem czy nie ma luzow wzdloznych i poprzecznych, jak tak to jakie...), przeplywomierz ok.

brakuje logów;

Grupa statyczna 013,018,023.

Opublikowano

020 to moment obrotowy, tu mi chodzi o to, czy wykres mocy silnika zachowuje się właściwie?

020 nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia

Opublikowano

020 nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia

to zwykla konwersja ...
Opublikowano

Ok, kąt ustawiłem, odziwo udało się za pierwszym razem, aż mam obawy czy aby napewno jest 0, ale logi wskazują że jest.

Logi po ustawieniu kąta synchronizacji:

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_67633.html

Chyba jest ok??

Poza odpaleniem auta i odczytaniu logów po ustawieniu kąta nie testowałem jeszcze auta w czasie jazdy, bo aktualnie auto mam wyłączone z ruchu z innego powodu, ale jak przetestuje to podzielę się swoimi spostrzeżeniami.

Zapomniałem przy okazji sprawdzić te luzy na turbo o których wspomniał GREJF, ale jeśli to nie duży problem to może sprawdzę to w najbliższym czasie i ewentualnie podzielę się spostrzeżeniami.

Odbiegając trochę od tematu. Co do tego dźwięku, to dzięki za linka Biszczan. To jest coś dziwnego, na wskazanym linku jest 72 posty i nadal do końca nie wiadomo co to jest. Ludzie turbiny wymieniali na nowe i nic. Ostatecznie najbardziej podejrzana jest tzw. gruszka przy turbo. Ciekawym spostrzeżeniem jest fakt, że ten dźwięk pojawiał się ludziom po wymainie filtrów i zmianie oleju na MOTUL. Jest to tym bardziej ciekawe, że ja też należę do tego grona. Wniosek jest taki, żeby jeździć i się nie przejmować do póki nie ma innych objawów.

Wracając do tematu.

Czy coś jeszcze wynika z załączonych wcześniej logów czym powinienem się zająć.

Opublikowano

kąt ustawiłem, odziwo udało się za pierwszym razem

zacznij grac w totka - masz dar ;)

Opublikowano

Witam czy może ktoś zerknąć na te logi i powiedzieć mi czy dobrze je zrobiłem i co tam jest nie tak błąd jaki wychodzi na vagu to klasyczne przeładowanie i nic więcej, auto powyżej 3 tys traci moc

Logi statyczne

http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi%20statyczne/log_001_003_004.xls

http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi%20statyczne/log_013_014_018.xls

http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi%20statyczne/log_023.xls

Logi dynamiczne

http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi%20dynamiczne/log_011.xls

http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi%20dynamiczne/log_003_008_010.xls

Dzięki z góry za pomoc

Opublikowano

sory koleś, ale założyłbyś nowego posta na temat swojego problemu, a nie wcinał się w mojego posta z prośbą o ocenę moich logów.

Opublikowano

Witam czy może ktoś zerknąć na te logi

A co to za dziwactwo tu wkleiles...?

Mam sobie wirusa sciagnac zeby ogladnac logi

sory koleś, ale założyłbyś nowego posta na temat swojego problemu, a nie wcinał się w mojego posta z prośbą o ocenę moich logów.

Dokladnie... :>

Opublikowano

to nie zaden wirus tylko pliki z excela nie umiem inaczej tego wrzucić[br]Dopisany: 05 Styczeń 2012, 19:11_________________________________________________

Witam czy może ktoś zerknąć na te logi

A co to za dziwactwo tu wkleiles...?

Mam sobie wirusa sciagnac zeby ogladnac logi

sory koleś, ale założyłbyś nowego posta na temat swojego problemu, a nie wcinał się w mojego posta z prośbą o ocenę moich logów.

Dokladnie... :>

sorry że sie wcinam w twojego posta ale nie chciałem zakłądać nowego tematu żeby nie zaśmiecać forum ale widze że kogoś strasznie uraziłem

Opublikowano

nie chciałeś zaśmiecać forum, a dokładnie to właśnie zrobiłeś. Niezły byłby bałagan gdyby wszyscy tak robili.[br]Dopisany: 05 Styczeń 2012, 19:33_________________________________________________No i jak obiecałem, dzielę się ze swoimi odczuciami po przejechaniu parunastu kilometrów swoim autem po korekcie kąta synchronizacji rozrządu na 0,0.

A więc moje odczucie jest jak najbardziej pozytywne. Wydaje się auto cichsze, mniej drży na niższych obrotach np na światłach, ale również wydaje mi się że lepiej się zbiera np ze świateł. Lepiej się wkręca na obroty.

Ponoć powinien też mniej palić, ale tego nie potwierdzę jeszcze. Wydaje mi się choćby nawet tak było to będą to dziesiąte części l/100km.

Wskazane wyżej logi grup 013,018,023 postaram się jakoś wykonać w najbliższym czasie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...